Kotisali

J Kom:illa on kyllä puitteet kohdillaan. Onko kaikki laitteet itse väsättyjä? Paljonko tilassa neliöitä ja paljonko huonekorkeus tuolla reunoilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
J Kom:illa on kyllä puitteet kohdillaan. Onko kaikki laitteet itse väsättyjä? Paljonko tilassa neliöitä ja paljonko huonekorkeus tuolla reunoilla?
Kiitos vaan. Laitteet itse tehtyjä, poislukien tuo vatsapenkki ja yhdistetty ojennus/koukistuslaite minkä sain paikalliselta urheiluseuralta ilmaiseksi, vaati vaan hieman kunnostusta.
Neliöitä löytyy sata ja reunoilta 2,5m korkea.

Mä sain oman kotisalin valmiiks olkkariin toissapäivänä.

Liitteet

• IMG_20151231_091618.jpg
    IMG_20151231_091618.jpg
    5,5 MB · Katsottu: 765
Minkälainen materiaali katossa on? Onteloharkkoa vai mitä? Ajattelin samanlaiset laittaa kiinni mutta vähän vielä auki että millaiset ankkurit sitä pitäisi upottaa että uskaltaa roikkua.

Varmaan onteloharkkoa, rehellisesti sanottuna en tiedä tarkalleen. :D Porasin 10mm reiät joihin laitoin samankokoiset proput ja 8mm silmukkaruuvit niihin. Tuntuu kestävän molemmat renkaat yksinäänkin tämmösen 73kg rääpäleen repimiset jne.

Mistä halvimmat bumber platet tai vastaavat? Painoja kyllä löytyy vajaa 200 kg, mutta ovat mallia omavalmiste, ja jostain syystä todella kapeita kiekkoja. Nuo ei oikein maastavedossa yms toimi, joten tarvis tilalle bumber platen tai edes normi leveämmän kiekon.

Mistä halvimmat bumber platet tai vastaavat? Painoja kyllä löytyy vajaa 200 kg, mutta ovat mallia omavalmiste, ja jostain syystä todella kapeita kiekkoja. Nuo ei oikein maastavedossa yms toimi, joten tarvis tilalle bumber platen tai edes normi leveämmän kiekon.

Voimarjoittelusta sain ite aika sopivasti ku soitin suoraa ja kysyin hintaa...

Tänään oli hyvä päivä kotisalille vaikka se onkin lämmityksen puutten takia talviunilla. Käytiin meinaan paikallisen "crossfitti" salin muuttomyynnissä pyörähtämässä vaimon kanssa. Mukaan tarttui 12kg ja 16kg kahvakuulat josta maksettiin muistaakseni 35€ yhteensä sekä ilmaiseksi ihan kohtuullisen oloinen 20kg normaali tanko josta oli vain laakerit tuhoutuneet täysin ja päät tämän johdosta levähtäneet jotenkin auki.

Ajattelin purkaa tuon kunnolla osiin ja pyöräyttää sorvissa pyöllystykseen merkit samoille kohdille missä ne ovat voimanostotangossa ja sitten vaan kaupasta uudet laakerit sit löytyy kolme tankoa meidän salilta. Yksi kunnollinen leoko ja kaksi tuollaista sinne päin tankoa. Penkissä ja vedossa sillä tangolla ei ole edes niin väliä kunhan ei ole hirveän liukas niin nyt treenaa kaikki kolme salin mahdollista käyttäjää vaikka yhtäaikaa.

Mulla on "kotisali" :D Penkkinä toimii rahi, dippiä teen keittön tuoleilla ja punnerrustuilla. Pohjelihaksien tueksi paksu kirja tai vessan "palli". Leuanvetotanko löytyy, sellainen Gymstick:
GYMSTICK-MONITOIMI-LEUANVETOTANKO.jpg

Sit on käsipainoja yhteensä 40kg. 4x5kg 4x2,5kg 4x1,5kg kiekot. Niillä tulee tehtyä kaikenmaailman liikkeitä. Jos haluan tehdä vinopenkkiä, haen parvekkeelta aurinkotuolin :D On mulla sellainen voimapyöräkin, mutta sen käyttö on ollut hyvin vähäistä. Käyn mä kerran viikossa ihan salillakin, mutta se on niin pieni että käy nopeasti ahtaaksi ja vain muutama laite.

Olen itsekin pikkuhiljaa harkinnut kotisalin perustamista autotalliin ja kasannut ostoslistaa , mutta ajattelin vielä varmuudeksi kysyä porukalta mielipiteitä...
Olisiko kellään kokemusta gofitnessin/megafitnessin Heavy Duty power rack 2:sta tai strengthshopin bumper levypainoista?

Olisiko kellään kokemusta gofitnessin/megafitnessin Heavy Duty power rack 2:sta

Tankopidikkeet voisi olla hieman paremmat, leuanvetotanko on hitsattu hieman epäsymmetriseksi ja rungossa oli pientä ongelmaa asennuksessa.
Mut ei mitään suurempia ongelmia mitä ei voimalla ja lekalla saisi korjattua. Hintaisekseen ihan ok.

Tankopidikkeet voisi olla hieman paremmat, leuanvetotanko on hitsattu hieman epäsymmetriseksi ja rungossa oli pientä ongelmaa asennuksessa.
Mut ei mitään suurempia ongelmia mitä ei voimalla ja lekalla saisi korjattua. Hintaisekseen ihan ok.
Jess, hyvä kuulla. Eipä tuohon hintaan tietysti täydellistä ainakaan uutena saa.

Mitenkäs se takana alhaalla poikittain oleva palkki, tuleeko pahasti tielle kyykkyä tehdessä? Voisikohan sen jättää pois, vai mahtaako häkistä sitten tulla turhan hutera?

Jess, hyvä kuulla. Eipä tuohon hintaan tietysti täydellistä ainakaan uutena saa.

Mitenkäs se takana alhaalla poikittain oleva palkki, tuleeko pahasti tielle kyykkyä tehdessä? Voisikohan sen jättää pois, vai mahtaako häkistä sitten tulla turhan hutera?

Ei se palkki ainakaan itsellä ole tielle tullut.

Meillä on ilmeisesti samoja painoja kuin nuo strenghtshopin mustat bumber-lätyt, eri paikasta vaan ostettuna. Ovat yhden kesän käytön perusteella ihan kestävän ja laadukkaan olosia. Koosta voi olla montaa mieltä, toisaalta kiva lastata ja toisaalta taas pelkästään noita käyttämällä ei tankoon taida mahtua paljoa yli kahtasataa kiloa.

Just hyviä ku näyttää että on paljo rautaa tangos! :D Omalle salille tuli kans pari viikkoo sitte päivitystä.. Ostin smith in. Yllättävän monipuolinen kotibodarille! Käy jalkaprässistäki hyvi!

Kuka tunnustaa ostaneensa täältä sen jyväskyläläisen kotisalin!? Prkl ku noi tulee aina väärään aikaan myyntiin! :\

Minkälainen materiaali katossa on? Onteloharkkoa vai mitä? Ajattelin samanlaiset laittaa kiinni mutta vähän vielä auki että millaiset ankkurit sitä pitäisi upottaa että uskaltaa roikkua.

Jos haluat varmasti pysyvän niin suosittelen näitä tai vastaavia http://fi.sormat.com/products/ebf/

Näidenkin kanssa aina välillä on hyvä tarkistaa ettei ole päässyt löystymään.

Pelkän tulpan varassa en lähtisi leikkimään vaikka se silläkin varmasti voi pysyä, mutta en kyllä haluaisi ainakaan itse kokea sitä, että roikut pää alaspäin ja tulppa jostain syystä pettää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom