Kotisali

Vaikka laittaisi sen 60 euroa lisää ja ylittäisi 300 euron rajan, niin saisiko sitten yhtään parempaa?

Eiköhän enemmän saatsamalla saa. Käsittääkseni nuo parin sadan euron tangot kuuluu luokkaan "omituisen" halvat, joista ei löydy hirveästi tyytyväistä palautetta. Itse luin noista pari päivää ennen kuin uskalsin tilata, että en väitä ekspertti olevani.

Minkälainen sen tangon pitäisi olla? Texas power bar on kultainen standardi ainakin mitä voimannostoon tulee. Aggressiivinen karhennus, jossa ote pitää. Keskikarhennus myös kyykkyä varten. Elinikäinen ellet kolhi mutkalle sitä. Saksasta ainakin saa tilattua. https://www.strengthshop.de/texas-power-bars.html

Toinen paikka mikä kannattaa katsoa on Rogue. Ainakin vastuskumit tulivat Tampereelta, että ehkä heidän Euroopan varastonsa sijaitsevat siellä. http://www.rogueeurope.eu/weightlifting-bars-plates/bars/

Noissa merkittömissä tangoissa on vähän kyseenalaista tuo laadunhallinta. Napsahtaako se poikki sitten parin vuoden päästä kyykätessä kun on rakenteessa valmistusvikaa, joka pahenee ajan myötä. Tai sitten ihan perinteistä muutaman millin vääntymistä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ATX tangot kannattaa myös tsekata. GoFitness myy. Ilmeisesti saksalaisia tankoja. Nuo 279, 299 ja 329 tangot vaikuttaa varsin hyviltä. Itse varmaan jos tankoa olisin hommaamassa niin noista valitsisin.

Texas power bar ja Roguen tangot näyttää muuten ihan hyviltä, mutta haluaisin tällä kertaa tangon mieluiten neulalaakereilla. Vanhassa tangossa on messingit kuluneet jotenkin epätasaisesti. Tiedä sitten miten muutkaan laakerit toimii, kun nostellaan -20C pakkasilla. Muuten ominaisuuksissa pitäisi olla kunnon karhennukset ja keskikarhennus.
Katselinkin jo aiemmin tuota Gofitneksen 329:n euron ATX tankoa ja se on ollut ykkösvalintana. Näytti vaan olevan pitkä toimitusaika.

Pitänee vielä olla semmoinen tanko, joka ei ruostu. Käsittääkseni nuo hyvät neulalaakerit maksaa ja hajoaa taas helpommin, joutuu myös öljyilemään välillä. Kuulalaakerit kestävempiä, mutta tuo pakkanen on kysymysmerkki molempien kohdalla. En ainakaan pikaisella googletuksella löytänyt aiheesta mitään. Oisko mahdollista viedä tanko sisälle treenin jälkeen?

Kakkos sivulla Ivanko sanoo neulalaakereita mainoskikaksi: http://www.ivankobarbell.com/press/ask_tom_ivanko_part_2.pdf

Itellä roguen tanko, rogue bar maksoi vähä päälle 300e , siinä tosi vähä karhennusta mikä sopii mulle hyvin. Seuraavaksi ostan kotisalille roguen trap barin.

Pitänee vielä olla semmoinen tanko, joka ei ruostu. Käsittääkseni nuo hyvät neulalaakerit maksaa ja hajoaa taas helpommin, joutuu myös öljyilemään välillä. Kuulalaakerit kestävempiä, mutta tuo pakkanen on kysymysmerkki molempien kohdalla. En ainakaan pikaisella googletuksella löytänyt aiheesta mitään. Oisko mahdollista viedä tanko sisälle treenin jälkeen?

Kakkos sivulla Ivanko sanoo neulalaakereita mainoskikaksi: http://www.ivankobarbell.com/press/ask_tom_ivanko_part_2.pdf

Pakkanen tosiaan on pieni kysymysmerkki, mutta kyllä tuo vanhakin tanko on kestänyt ihan ok. Uusikin tanko viettää aikansa näillä näkymin kylmässä tilassa. Periaatteessahan laakereilla ei omassa käytössä mitään ihmeempää väliä ole ja toisaalta niitä laakereitakin saa uusittua jos tanko on muuten ok.

Texas power bar ja Roguen tangot näyttää muuten ihan hyviltä, mutta haluaisin tällä kertaa tangon mieluiten neulalaakereilla. Vanhassa tangossa on messingit kuluneet jotenkin epätasaisesti. Tiedä sitten miten muutkaan laakerit toimii, kun nostellaan -20C pakkasilla. Muuten ominaisuuksissa pitäisi olla kunnon karhennukset ja keskikarhennus.
Katselinkin jo aiemmin tuota Gofitneksen 329:n euron ATX tankoa ja se on ollut ykkösvalintana. Näytti vaan olevan pitkä toimitusaika.
ATX tangoista olen kuullut pelkkää hyvää.

Alfalle muuan painonnostaja toi strengthshop.de Bastard barin ja olin myönteisesti yllättynyt sen laadusta. Karhennus on juuri sopiva, ei liian raju maastanostamiseen tai painonnostoon. Keskelläkin on karhennus (kyykyssä hyvästä) ja on sekä painonnosto- että voimanostomerkit. Ko painonnostaja on kuulemma sillä tangolla viimeisimmät reeninsä tehnyt kaikki ja tietääkseni rutiinilla pudottelee pään päältä (kuten painonnostossa on tapana) +100kg kuormia ja kyykkää kai noin 150kg kuormilla. Sitä ei sitten tiedä, miten hyvin ko tangot kestävät pitemmän päälle rajua salikäyttöä, mutta kotisalille olisi kyllä oiva vaihtoehto, on niin hyvä hinta/laatusuhde. Laakerointikin on todella herkkä, eikä klappia ole. Samaisen puljun painonnostotanko olisi myös hyvä vaihtoehto. Strengthshopin tangot ovat ilmeisesti kiinalaisen Taishanin tankoja. Näkyisi olevan voimanostotanko 299€ ja painonnostotanko 399€.
https://www.strengthshop.de/bars-ha...l28n-bastard-bar-mit-zentraler-randelung.html

ATX tangoista olen kuullut pelkkää hyvää.

Niitä halvempia ATX:n tankoja olenkin jo käynyt hipelöimässä, ja niissä häiritsi tuo isohko huono karhennus sekä aikamoinen klappi jo uutena. Käyn jossain vaiheessa tutkimassa tuota 329:n euron arvoista tankoa.

Noihin Streghtshopin vehkeisiin meni maku, kun luin terms and conditions-osion.

e:Tuo oma 17kg epäsikiötanko toimii kuitenkin vielä suht hyvin, eikä tarvitse varoa millään tavalla, niin on hyvä jumpata.

Viimeksi muokattu:
Onko jollakulla step-lauta kotisalilla? Tyttömäiseen HIIT-treeniin kaipaisin. 40-100 eurossa hinnat liikkuvat. Käytettykin kävisi, mutta en ole vielä bongannut mistään.

Tuli tosta tanko keskustelusta mieleen, että mikähän toi mun tanko on virallisesti? Siinä on vaa yhdet merkit, kapeammalla ku "normi" merkit. On myös vähä paksumpi ku normi salitangot(ei sentään mikään fat bar:D). Aika mieto karhennus mutta helvetin hyvä grippi siitä huolimatta. Kaveritkin kehunu. Vanha se varmaanki on. Selkäinaholta tullu aikoinaan kuulemma?

Onko täällä kukaan värkänny alataljalliseen kyykkyräkkiin "jalkalevyjä" alasoutua varten? Alkaa itellä ottamaan enemmän ohimoon ku selkään toi taljasoutu ilman kunnon tukea jaloille:D

Itse ostin ihan reilusti yhden Leokon tangon lisää kun oli vaimon kanssa aina hirveä supliminen, että kumpi saa käyttää parempaa tankoa milloin missäkin. Nyt on molemmille omat samanlaiset Leokon voimanostotangot niin on ainakin selvä peli :D Samalla ostin yhdet 20kg peltiset kiekot lisää, kun bumber painoja ei mahdu tarpeeksi tankoon. Vähän kalliitahan nuo Leokot ovat tietty mutta tuetaanpahan kotimaista ja jälleen myynti arvo on varmasti hyvä jos noista joskus haluaa luopua.

Renato Moicano
Luan Chagas
Yancy Medeiros
Patirck Cummins
Rob Font
Nate Marquardt
Bryan Barbenera
Matt Brown
Corey Anderson
Leslie Smith
Anderson Silva
Vitor Belfort
Stipe Miocic

Tuossa veikkaukseni kun eventtiin alle viikko kuitenkin enää.
Viime eventin veikkaukset eivät hyvin osuneet alkupään matsejen kohdalta vaikkakin loppuosasta kiilasin kaverini ohi koska isommat ottelut olivat minulle selvää pässinlihaa. Vähintään yli puolet menee oikein mutta uskon jopa että 8 on VARMA ja jopa kaikki. Saa kopioida omiin vetolappuihin jos siltä tuntuu :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom