Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse taas päätin säästä ja tehdä itse kun löytyy "kohtuulliset" välineetkin kevyeen puuhasteluun.

11013285_10207209454053790_3020288118580221338_n.jpg

Olin etukäteen jo päättänyt tehdä ihan helvetin tukevan ja uskottavan näköisen kyykkyhäkin. En tiedä mitä tulee painoa olemaan mutta näyttäis ainakin ihan uskottavalta tuo 60x80 palkki 4mm seinämällä :D Täytyy laittaa huomenna kuvia jos ehtii saamaan tuon valmiiksi muilta töiltä. Väriteema pitäisi keksiä vielä, ehkä musta keltainen?

Itse taas päätin säästä ja tehdä itse kun löytyy "kohtuulliset" välineetkin kevyeen puuhasteluun.

Olin etukäteen jo päättänyt tehdä ihan helvetin tukevan ja uskottavan näköisen kyykkyhäkin. En tiedä mitä tulee painoa olemaan mutta näyttäis ainakin ihan uskottavalta tuo 60x80 palkki 4mm seinämällä :D Täytyy laittaa huomenna kuvia jos ehtii saamaan tuon valmiiksi muilta töiltä. Väriteema pitäisi keksiä vielä, ehkä musta keltainen?

Hyvältä näyttää. Ajattelin myös yhdessä vaiheessa tehdä itse, mutta tuo reikien poraaminen käsipelillä ei oikein houkuttanut. :D

Mä porasin itsetehtyyn räkkiin halvalla motonetin pylväsporakoneella 3 mm palkkiin reiät ja siinä meni oikeasti aivan helvetin kauan... varmaan joku 10 minuuttia per reikä ja teriä kului myös puolen kymmentä :D

Nykyinen penkki ja telineet on itsetehdyt ja kyllä silloin jo tuli todettua että eipä noita isompia reikiä taida kannattaa lähteä jurnuttamaan. Jos löytyisi valmiiksi rei'itettyä palkkia, niin sitten voisi harkita vaan kasaan hitsailua.

Kyllä metalliakin saa ihan hyvin porattua kunhan on hyvät terät, hyvä pora ja öljyä käytössä. Huonolla terällä folioa paksumman metallin poraaminen onkin hirveää puuhaa.

Juurikin näin, tämä on tullut kantapään kautta koettua. Ei noissa halvoissa pylväsporakoneissa ole tehoa / vääntöä.

Itse jos lähtisin reikää tekemään niin reikäjyrsin voisi olla kova sana.. Menisi kuin juustoon halvemmallakin pylväskoneella tai esim magneettiporalla

Joo hidastahan toi on tavallisella poranterällä vaikka onkin cnc-kone, mutta siinä voi tehdä onneksi muita osia sillä välin kun kone porailee. Itselle tuli 25 reikää per palkki ja varmaan tunnin jyrsinkone taisi yhtä palkkia lykkiä kun en tehnyt ohjelmaa ihan viimesen päälle nopeaksi. Jos joku tarvitsee tampereen alueelta valmiiksi porattuja palkkeja niin nyt niitä syntyisi :D

1907792_10207221729320664_834639625241898993_n.jpg

Siinä se on maalausta vaille, aikaa meni varmaan joku 10h yhteensä. Eli jos ei tarvitse hirveän järeää häkkiä eikä välttämättä halua itse tehdä niin sellainen joku 300€ halpamalli ei ole ihan hirveän pahan hintainen :D Jos useamman tekisi niin nopeammin tulisi ruuviliitoksilla, yhden takia en jaksanut ruveta moisia suunnittelemaan vaan pistin kemppiliimalla häkin kasaan. Tuli ainakin reilun kokoinen ja tukeva.

Siinä se on maalausta vaille, aikaa meni varmaan joku 10h yhteensä. Eli jos ei tarvitse hirveän järeää häkkiä eikä välttämättä halua itse tehdä niin sellainen joku 300€ halpamalli ei ole ihan hirveän pahan hintainen :D Jos useamman tekisi niin nopeammin tulisi ruuviliitoksilla, yhden takia en jaksanut ruveta moisia suunnittelemaan vaan pistin kemppiliimalla häkin kasaan. Tuli ainakin reilun kokoinen ja tukeva.

Hyvältä näyttää ja aikaakin meni niin vähän että kannatti.Sullahan näkyy olevan taitoa tehdä mikä vaan salivempain itelle :)

-Normaaleja levytankoja 2 kpl
-mutkatanko
-apollon akseli
-Swiss bar
-Football bar
-safety squatbar
-cambered bar
-ladattavia 50 mm päillä olevia käsipainotankoja 4 kpl, näihin saa sellasen 50 kg ladattua per tanko
-ladattavat fatbar käsipainotangot, joihin saa vielä hieman enemmin romua...
...
-bumpper painoja n. 160 kg
...
Lisäksi olen miettinyt ylä/alataljan rakentamista...

Minkä merkkisiä nuo tangot on? Osa itse tehtyjä?
Minkä merkkisiä bumber painoja?

Ylä/alataljoja saa aika halvalla noita levypainoilla kuormattavia. Oma Bodytrack BT530 ajaa täysin asiansa ainakin 130 kg painoihin mitä on tullut tehtyä. Speksien mukaan painoa saa ladata 180 kg. Saman valmistajan järeämpi malli [ur=http://www.simpleproducts.de/de/Latzugmaschine/Body-Track-Loads]BT1530[/url] on jostain syystä halvempi. 200 kg max painot. Gofitnessin myymä Megatecin talja on myös yksi vaihtoehto, 160 kg max kuorma speksien mukaan.

Minkä merkkisiä nuo tangot on? Osa itse tehtyjä?
Minkä merkkisiä bumber painoja?

Ylä/alataljoja saa aika halvalla noita levypainoilla kuormattavia. Oma Bodytrack BT530 ajaa täysin asiansa ainakin 130 kg painoihin mitä on tullut tehtyä. Speksien mukaan painoa saa ladata 180 kg. Saman valmistajan järeämpi malli [ur=http://www.simpleproducts.de/de/Latzugmaschine/Body-Track-Loads]BT1530[/url] on jostain syystä halvempi. 200 kg max painot. Gofitnessin myymä Megatecin talja on myös yksi vaihtoehto, 160 kg max kuorma speksien mukaan.

Suurimman osan hankinnoista oon tehnyt tarjouksista sieltä sun täältä. SSB on strenght shopin, siinä ok hinta/laatu. Football bar on saman firman, hinta on halpa ja laatu välttävå. Rakennettu huonekaluputkesta, max. kuormat sille 200 kg, ei varmasti kestä pudottelua tai kovempaa käsittelyä. Apollon akseli myös sakujen liikeestä, max kuorma on riittävä, yli 400 kg... swiss bar kuntokaupasta, hyvä hintalaatusuhde, taisi maksaa jotain 150 €, täysterästanko. Samoiten mutkatanko ja yksi pari (50 mm hihat) käsipainotangot. Yksi normi halpis (100€)tanko on myös strenght shopin joka on puslilla. Max kuormitus 250 kg, todella agressiivinen kuvio joka euron arvoinen yleistanko. Cambered saman liikkeen, tyytyväinen siihenkin, ~ 400 siinäkin max kuormitus. Yhdet gymtecin ladattavat kierrelukittavat 50 mm käsipainotangot Saken liikkeestä ja ovat laadukkaimmat kässäritangot mitkä tällä hetkellä meikäläiseltä löytyy.

Parit pihatangot on sitten ihan vaan sopivasta akselista pätkittyjä.

Jossakin vaiheessa hankintaan joku laadukkaampi yleistanko esim. Texas powerbar. Kyykyssähän menee vaikka taipunutkin tanko eikä penkissä tai mavessakaan tartte olla mitään huippulaakeroitua, penkissä kuitenkin suora tanko. Painonnostossa taas laakerointi ja joustavuus aika avain asemassa ja kestettävä pudottelua...eikä saa olla tietenkään taipunut. Toki kyllä laatutankokin taipuu kun huolimattomasti toinen pää edellä tiputtaa korkealta.

Mä olen sitämieltä, että alle 300 mave /kyykkymies ei tarttee mitään eleikon hifitankoa, ainakaan näihin liikkeisiin. Taipuu se huonolaatuinen teräs kun riittävästi mätetään limppuja, mutta sitä pelkoa ei vielä ole. Eli rahan haaskausta! Jos laji on puolivakava painonnosto niin ehkä sitten pendlay/eleiko ;)

Bumbberit osa strenght shopilta ja osa xxl:stä... Ens viikolla tosiaan pitäis tulla uutta roinaa, toinen käytetty vinopenkki lähti myös tilaukseen kun alle satasen maksoi :)

Itsellä on myös tälläinen tulossa työn alle. Heti kun päästään muuttamaan omakotitaloon niin saan laitettua vempeleen autotalliin. Tein myös vähän aikaa sitten dippitelineen. Tanko pitäisi jostain hommata myös, sekä levypainot. Onko näihin jollain tiedossa jotakin hyvää ja edullista kauppaa josta voisi hakea/tilata? Dippitelineen matskut tuli maksamaan ~30€ ja itse hitsailin kasaan. Tuon häkin teen 60x60x4 putkesta, niistä kysyin hinnan niin tulevat valmiiksi sahattuina maksamaan 84€. Vielä kun saan tasa - tai vinopenkin rakennettua niin sitten onkin jo melkein kaikki tarpeellinen hankittuna.

Itsellä on myös tälläinen tulossa työn alle. Heti kun päästään muuttamaan omakotitaloon niin saan laitettua vempeleen autotalliin. Tein myös vähän aikaa sitten dippitelineen. Tanko pitäisi jostain hommata myös, sekä levypainot. Onko näihin jollain tiedossa jotakin hyvää ja edullista kauppaa josta voisi hakea/tilata? Dippitelineen matskut tuli maksamaan ~30€ ja itse hitsailin kasaan. Tuon häkin teen 60x60x4 putkesta, niistä kysyin hinnan niin tulevat valmiiksi sahattuina maksamaan 84€. Vielä kun saan tasa - tai vinopenkin rakennettua niin sitten onkin jo melkein kaikki tarpeellinen hankittuna.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/140-kg-levytankosarja

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom