Kotisali

Näitä kun lukee, niin tekisi mieli kysyä että teettekö mullekin, mutta kun tietää minkä verran aikaa menee suunnitteluun ja kasailuun, niin on halvempaa hakea kaupasta. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tossa videon muodossa oma sali. Paljo olis tekemistä, mutta loppuelämä aikaa ;)

View: http://www.youtube.com/watch?v=2pdDt4q2u6I

Minkä verran arviolta palanut tuohta kotisaliin? Tosta puuttuu enää GHR ja reverse hyper niin olis aika täydellinen meikäläiselle... Sulla on aika hyvin neliöitäkin käytettävissä tossa. Minulla on nyt se edessä, että pitää alkaa harkitsemaan, joutuuko uhraamaan autotallista lisää tilaa salihommia varten. Eiköhän ne autot säily pihallakin :)

Aika turha sitä on miettiä paljonko palaa rahaa, koska pidän parempana sijoituksena kuin esim. autoon jossa arvo laskee joka vuosi ja josta on vain kasvavia kuluja.

Viimeksi muokattu:
Minkä verran arviolta palanut tuohta kotisaliin? Tosta puuttuu enää GHR ja reverse hyper niin olis aika täydellinen meikäläiselle... Sulla on aika hyvin neliöitäkin käytettävissä tossa. Minulla on nyt se edessä, että pitää alkaa harkitsemaan, joutuuko uhraamaan autotallista lisää tilaa salihommia varten. Eiköhän ne autot säily pihallakin :)

Aika turha sitä on miettiä paljonko palaa rahaa, koska pidän parempana sijoituksena kuin esim. autoon jossa arvo laskee joka vuosi ja josta on vain kasvavia kuluja.

Varmaan joku 4-5k menny.. Veli asuu naapuris eli kulut puoliksi. Ei paha. 56 neliöö taitaa olla.

Jonkinlainen lava pitäs tehä tohon räkin alle ja eteen. Kaivo keskellä ja aika kova kaato. Pirullinen mavettaa ku tanko ei pysy paikoillaan. Kyykyssäkin lievästi häiritsee.

Näistä vehkeistä saa kyllä aina rahansa takaisin.

Prässi tekis mieli ostaa. Paino ja dippitelineet olis hitsausta vaille valmiita, mut tahtoo olla aika kortilla. Ajankäyttö varmaan suurin syy kotisaliin onki.

Tuollainen 56neliötä olisi kyllä kova. Itse haluaisin vielä jonkun etureisi/takareisikoneen ja jonkun viritelmän missä on hyvä tehdä GHR:ää. Reisikonetta en rupea varmaan tuonne tunkemaan mutta joku ghr-viritelmä pitää varmaan tehdä. Tai en tiedä jos tekisi tuohon ylätaljaan lisäosaksi etureisikoneen. Perjaatteessa tarvisi vaan tehdä se jalkoja vasten tuleva pehmuste puomeineen ja laakeroida siten, että etureisiä tehdään selkä koneeseen päin. Menisi samalta penkiltä ylätalja ja etureidet kätevästi vaijeria vaan jatkamalla.

Vaikka tuskin etureisiä pumppaalla saa kovin montaa kiloa yhteistulokseen mutta olishan se nyt kiva välillä vähän niitäkin pumppailla :D

http://rahkamuija.blogspot.fi/2015/05/autotallista-kuntosaliksi-nain-se.html Tuossa vaimon blogikirjoitus salin tekemisen tuskasta ja riemusta :D

Itse haluaisin vielä jonkun etureisi/takareisikoneen ja jonkun viritelmän missä on hyvä tehdä GHR:ää. Reisikonetta en rupea varmaan tuonne tunkemaan mutta joku ghr-viritelmä pitää varmaan tehdä.

Itse olen tehnyt GHR:aa ylätaljassa. Budjettiratkaisu eli tavallisesta auton kuormaliinasta (maksaa uutena vitosen tms) sopivan mittainen lenkki. Sitten se pujotetaan vaahtomuovisen putkieristeen läpi, niin ei liina pure ihoa tohjoksi. Liina pehmikkeineen kainaloiden alta kiinni, tasapenkki ylätaljan jatkoksi sopivalle korkeudelle, pehmustetta polvien alle ja eikun tekemään! Eikä maksa paljon :D Siihen kun vielä tekee ala- tai ristitaljassa nilkkaremmillä yhden jalan koukistusta maaten, niin eiköhän takareidet ota osumaa. On tuo GHR muuten sen verran härski liike, että kannattaa kasvattaa kuormaa maltillisesti, ettei tule vammoja.

Ite teen myös ylätaljassa GHR:n. Tosin kuormaan taljaan sen verran painoa ettei pakka liiku ja sitten vetokumia sopiva määrä kiinni taljaan ja tekemään. Vetokumeilla on vielä parempi vastuskäyräkin kun ala-asennossa jelppaa eniten.

20150610_203439.jpg 20150610_203408.jpg 20150610_203413.jpg 20150610_203436.jpg 20150610_203430.jpg 20150610_203421.jpg Siinä vähän kuvia omasta kotisalista. Salia varten tehtiin 25m2 lisähuone autotallin päätyyn. Aika pitkälti vapaisiin painoihin perustuva perussali. Romua on hankittu vähitellen. Vehkeet on uusina hankittu ja rahaa on mennyt 2000-2500e. Ton monitoimihärvelin hävittäisin jos hameväki antaisi luvan.

Minulla on Bodycraft F430 räkki jossa lisälaitteena F431 talja, jossa EI ole painopakkaa vaan käytän painolevyjä.

Ongelma: Alatalja on hyödytön pitempien/leveämpien vetokahvojen kanssa, koska vaijeri lähtee alhaalta, muutaman sentin korkeudesta lattiasta. Tämän seurauksena kahvaa ei meinaa saada vedettyä polvien yli. Eli tuolla voi jumppailla kunnolla pelkästään kapeilla kahvoilla.

Koska ei ole painopakkaa käytössä, mietin että jollain ovelalla tapaa voisi saada muokatttua vekotinta niin, että vaijeri lähtisi edes vähän ylempää, jo 10cm auttaisi kummasti, onko kenelläkään ideoita miten tuon saisi aikaan helposti/turvallisesti?

Tuossa jonkun muun kuva tilanteen selkeyttämiseksi (tuossa kuvassa näkyy yläreunassa painopakka, mitä minulla ei ole. http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=837813&d=1187727773

Mietin että myös jonkinlainen matala alaviisto penkki voisi toimia (?)

Minulla on Bodycraft F430 räkki jossa lisälaitteena F431 talja, jossa EI ole painopakkaa vaan käytän painolevyjä.

Ongelma: Alatalja on hyödytön pitempien/leveämpien vetokahvojen kanssa, koska vaijeri lähtee alhaalta, muutaman sentin korkeudesta lattiasta. Tämän seurauksena kahvaa ei meinaa saada vedettyä polvien yli. Eli tuolla voi jumppailla kunnolla pelkästään kapeilla kahvoilla.

Koska ei ole painopakkaa käytössä, mietin että jollain ovelalla tapaa voisi saada muokatttua vekotinta niin, että vaijeri lähtisi edes vähän ylempää, jo 10cm auttaisi kummasti, onko kenelläkään ideoita miten tuon saisi aikaan helposti/turvallisesti?

Tuossa jonkun muun kuva tilanteen selkeyttämiseksi (tuossa kuvassa näkyy yläreunassa painopakka, mitä minulla ei ole. http://forum.bodybuilding.com/attachment.php?attachmentid=837813&d=1187727773

Mietin että myös jonkinlainen matala alaviisto penkki voisi toimia (?)

Noissa kaikissa halpistaljoissa on tuo sama ongelma että vaijeri lähtee hyvin alhaalta suhteessa jalkojen tukeen. Ite olen tehnyt paljon yhden käden alataljasoutua seisten. Tykkään kovasti tuosta soutuvariaatiosta. Sanoisin että tuo on päällikkö liike verrattuna vaikka suoralla leveällä kahvalla tehtävään. Sekä venytys että supistus on parempi. Hieman toinen kylki edessä polvet koukussa vahvassa asennossa ja siitä nykimään.

Nyt jos uudestaan kotisalia värkkäisin nollasta niin ottaisin varmaan ylä/alataljan tilalle tuollaisen Powertec/Megatec lever gym setin. Saa samalla säädettävän penkin ja pystyy tehdä kaikenlaista muutakin liikettä. Ja on kuulemma hyvä tuntumaltaan tuo vipuvarsitalja.
http://www.megafitness-shop.info/Kr...ch/MegaTec-TRIPLEX-Workout-Station--3554.html

Olen ajatellut pykätä kotisalin autotalliin (lähinnä Power rack) ja mietin minkälaisen nostolavan värkkäisi. Kyseessä betonilattia (n.80mm:n laatta), missä vesikiertoinen lattialämmitys. Tarkoituksena liikutella esim mavessa ~250kg painoja, mutta ei tarvitse kestää esim painojen korkealta pudottelua.

Toimisiko 18mm:n vesivaneri, mikä koolattu 300mm:n välein lappeellaan olevalla 2x4" lankulla? Onko joku tehnyt nostoalustan vastaavaan tilaan?

Olen ajatellut pykätä kotisalin autotalliin (lähinnä Power rack) ja mietin minkälaisen nostolavan värkkäisi. Kyseessä betonilattia (n.80mm:n laatta), missä vesikiertoinen lattialämmitys. Tarkoituksena liikutella esim mavessa ~250kg painoja, mutta ei tarvitse kestää esim painojen korkealta pudottelua.

Toimisiko 18mm:n vesivaneri, mikä koolattu 300mm:n välein lappeellaan olevalla 2x4" lankulla? Onko joku tehnyt nostoalustan vastaavaan tilaan?

Toimii varmasti nuo mainitsemasi materiaalit. Meillä on betonin päällä ainoastaan 10mm jäykkä kumimatto. Bumber levypainoja 2x20, 2x15 ja 4x10 pohjilla mavessa eli osuma pinta-ala aika leveä ja impakti pehmeä. Sittenkin tulee kyllä jonkinlaisella kontrollilla laskettua painot ettei ihan vapaana tiputa. Vielä on betoni ehjää, mutta on se lava hyvä olla lattiaa suojaamassa.

Tuo on muuten kätevää kun 45cm halkaisijaltaan olevia bumbereita ja sitten hieman pienempiä halpiskiekkoja niin ne on helppo lastata tankoon ja pois.

Meillä on erillisen autotallin lattialla 10mm kumimatto ja "vetopisteellä" vielä sen päällä noin 20mm vaneri ja toinen 10mm kumimatto. Ei ole lattia halkeillut mutta en kyllä uskaltaisi tuolla systeemillä ryskätä lattialämmityksen päällä. Itse pistäisin kanssa vaneri alle lautatavaraa, ehkä vielä kaksi kerrosta ristiin jos varma haluaa olla. Tuollainen reilu 200kg tömähtää kyllä aina miehekkäästi vaikka sen laskisi kuinka huolellisesti alas.

Joo vesiputkien päällä pitää ottaa varman päälle. Pitää itekkin nyt itseasiassa väsäillä lava niin voi vähän huolettomammin laskea painot lattiaan.

Vinkki Oululaisille rakentelijoille: tänään, äsken, oli Raksilan jäähallin takana hallin ja pesisstadionin välissä jätelava, jossa oli rouhekumimaton palasia ja vieressä kokonainen rulla paksua umpikumimattoa. Kun ei itselle mahdu niin ei mahdu, mutta olen kateellinen sille, joka saa nuo. Toivottavasti eivät mene kaatopaikalle.

Vinkki Oululaisille rakentelijoille: tänään, äsken, oli Raksilan jäähallin takana hallin ja pesisstadionin välissä jätelava, jossa oli rouhekumimaton palasia ja vieressä kokonainen rulla paksua umpikumimattoa. Kun ei itselle mahdu niin ei mahdu, mutta olen kateellinen sille, joka saa nuo. Toivottavasti eivät mene kaatopaikalle.
Erinomaista kun toiset jaksaa vinkata tuollaisesta kierrätysjutusta mutta jätteetkin on jonkun toisen omaisuutta niin kannattaa kyllä kysyä saako ottaa, huonossa tapauksessa istuupi syytettynä varkaudesta (kannattaa hätävaleeksi varuilta sepittää tarina että on raiskaamassa rullaa niin pääsee vähemmällä)

Erinomaista kun toiset jaksaa vinkata tuollaisesta kierrätysjutusta mutta jätteetkin on jonkun toisen omaisuutta niin kannattaa kyllä kysyä saako ottaa, huonossa tapauksessa istuupi syytettynä varkaudesta (kannattaa hätävaleeksi varuilta sepittää tarina että on raiskaamassa rullaa niin pääsee vähemmällä)
Tosi on, olin laiska kun en jaksanut kirjoittaa varoitusta. En olisi itsekään ottanut täyskumimattoa kysymättä lupaa.

Joka tapauksessa harmittaa, kun ei ole kiinteää paikkaa kotisalille. Välineet kyllä on, mutta niitä pitää säilytellä ja siirrellä.

Viimeinen siunaus saatu emännältä rakentaa oma sali loppuvuonna (lue veronpalautus).

Tälläiset roippeet olisi tarkoitus hankkia:

1) Räkki sis. ylä ja alatalja: http://www.gofitness.fi/barbarian_power_rack_cage_+_ylatalja_painopakalla_125_kg

2) Soutulaite Concept lämmittelyyn ja aerobiseen treeniin.

3) Jalkaprässi http://www.gofitness.fi/barbarian_jalkaprassi__hack-kyykky_pro

4) Käsipainoja sekä muita pienvälinetä kuten vino / tasapenkki

Räkillä saa tehtyä niin penkkipunnerrukset kuin erilaiset taljaliikkeet. Tässä on mukana vielä kunnon leuanvetotanko sekä dippikahvat. Jalkaprässi on tuollanen yhdistelmä joka toimii lisäksi häkkinä sekä pohjekoneena.

Päädyn tälläisen ratkaisuun, koska perheellisenä joutuu aina luovimaan aikatauluja jotta pääsisi salille. Nyt 25m2 tilaan saisi kaiken tarpeellisen.

Mulla kans sali autotallissa, räkki, kisamittanen tasapenkki, Sport Kraftin tanko, 300kg kiekkoja osa wrangen kumitettuja, osa valurautasia Sakelta. Cambertanko, ketjuja, kuminauhoja, mutkatanko ja sellanen monitoimihärveli missä saa hyvin taljaliikkeitä. Treeni on voimanostotreeniä täysin, treenaan tällä hetkellä täysin kotisalilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom