Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Painot: 2x1,1 kg, 4x2,3 kg, 2x4,5 kg, 2x11,3 kg, 2x15,9 kg ja2x20,4 kg
Tanko: 19,4 kg

ok :D

Eli jossei auennut, niin ne on 2x2,5 lb, 4x5 lb, 2x10 lb, 2x25 lb, 2x35 lb ja 2x45 lb
Tanko: 42,5 lb (tai 43 lb, riippuu kuka on pyöristelly tuon)

Eli siis paunoina nuo alunperin ja muunnettu vaan tuohon meikäläisten paremmin ymmärrettävään.

Taas on sali lähempänä valmista. Tein tänään painotelineen mihinkä mahtuu miltei kaikki salin painot. Vetolavan vieressä on vielä pieni lattia teline ja vähän rautapainoja kun noita kumipainoja ei meinaa saada mahtumaan tarpeeksi tankoon :D Ideana olisi pitää eri painoiset painot kukin omalla orrellaan, jolloin niitä olisi siittä näppärä aina ottaa. Tosin unohdin suunnittelu vaiheessa, että meillä on tosiaan 1,25kg painoja myös kun tuossa on vaan 6 paikkaa. No ehkä laitan jonkun pikku kepin sojottamaan vielä johonkin suuntaan niin on niillekkin oma paikkansa.

11012023_10207242422717986_8042951241724330489_n.jpg

Tein kanssa teräspalkista levypainotelineen, maalausta vaille valmis... Nyt on glute-hammilla vedetty treenejä ja täytyy sanoa, että ehkä paras takareisien apuliike mitä voi tehdä.

Onko kukaan rakentanut reverse hyper -laitetta? Sehän on todella yksinkertainen rakentaa, netistä löytyy monenlaisia virityksiä niin puusta kuin metallistakin rakennettuja. Liikkeet pyytävät rajuja ylihintoja.... 600-2000 euroa... Pitää tässä kesän aikana itse väsätä.

Reverse hyperiä pitäisi kyllä päästä tekemään ja yksinkertaisimmillaan siinä kai toimisi joku korkea pöytä.
Tai sitten näin, jos tuossa vaan saisi käsipanoa pidettyä jaloilla. Ei ainakaan veisi tilaa:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä juuri näin, korkea pöytä ja siihen heiluri johon saa lisäpainoja ja tämän sidottua remmeillä nilkkoihin kiinni. Pääasiassahan tuo laite on voimailusalien vakiokalustoa.

Tekis mieli hankkia talliin kunnon punnerruspenkki. Tai siis hinta/laatusuhteeltaan asiallinen. Tällähetkellä penkkipunnerrus hoituu kyykkytelineessä erillisellä tasapenkillä, mutta se on hieman matalampi ja kapeampi kuin normaalit punnerruspenkit, niin esim. jalkojen asentoa on vaikea saada hyväksi.

Vinkkiä järkevään punnerruspenkkiin tai miksei myös riittävän kokoiseen tasapenkkiin?

Tekis mieli hankkia talliin kunnon punnerruspenkki. Tai siis hinta/laatusuhteeltaan asiallinen. Tällähetkellä penkkipunnerrus hoituu kyykkytelineessä erillisellä tasapenkillä, mutta se on hieman matalampi ja kapeampi kuin normaalit punnerruspenkit, niin esim. jalkojen asentoa on vaikea saada hyväksi.

Vinkkiä järkevään punnerruspenkkiin tai miksei myös riittävän kokoiseen tasapenkkiin?

Jos asut lähellä pohjanmaata siellä on juuri nyt mynnissä salipenkki 50e.Torilla näkyi ilmoitus oli toki paljon muitakin härveleitä halvalla.Jos ei olisi niin pitkällä olisin itse yrittänyt ostaa monta laitetta kun myy niitä 50 e ylöspäin.

Jos asut lähellä pohjanmaata siellä on juuri nyt mynnissä salipenkki 50e.Torilla näkyi ilmoitus oli toki paljon muitakin härveleitä halvalla.Jos ei olisi niin pitkällä olisin itse yrittänyt ostaa monta laitetta kun myy niitä 50 e ylöspäin.

En ainakaa yhtäkkiä nähny..

En ainakaa yhtäkkiä nähny..

Ne meni sitte oli nimittäin melkein ilmaisia laitteita.Penkkejäkin oli se tavallinen,vinopenkki ja alaspäin oleva penkki nimi varmasti olisi joku järkevämpi :)Tori on kyl paikka mitä kannattaa seurata ku ihan päivittäin on huippukamaa.

Tein kanssa teräspalkista levypainotelineen, maalausta vaille valmis... Nyt on glute-hammilla vedetty treenejä ja täytyy sanoa, että ehkä paras takareisien apuliike mitä voi tehdä.

Onko kukaan rakentanut reverse hyper -laitetta? Sehän on todella yksinkertainen rakentaa, netistä löytyy monenlaisia virityksiä niin puusta kuin metallistakin rakennettuja. Liikkeet pyytävät rajuja ylihintoja.... 600-2000 euroa... Pitää tässä kesän aikana itse väsätä.

Jos en väärin muista niin tääl ketjus taitaa olla piirustuksetkin reverse hyperistä.. Ehkä...

Ne meni sitte oli nimittäin melkein ilmaisia laitteita.Penkkejäkin oli se tavallinen,vinopenkki ja alaspäin oleva penkki nimi varmasti olisi joku järkevämpi :)Tori on kyl paikka mitä kannattaa seurata ku ihan päivittäin on huippukamaa.

Voi prkl. Ite asun etelä-Pohjanmaalla ja oon roudannut laitteita ympäri suomee.. Ja toria tulee melki päivittäin katsottua... Sitte neljä päivää Prahas kattoo kiekkoo(ryyppääs) ja kaikki sivu suun... :D

Toki jos oli ihan peruskauraa pelkästään penkkejä yms. Niin ne löytyy kyl jo.

Mistä jengi on ostanut isoja (35-50 kg) käsipainoja? Minulla on noita ladattavia, mutta niitten kanssa räpeltäminen on aina vähän semmosta ja tämmöstä...

Mistä jengi on ostanut isoja (35-50 kg) käsipainoja? Minulla on noita ladattavia, mutta niitten kanssa räpeltäminen on aina vähän semmosta ja tämmöstä...
Netin huutokaupoista ja toreilta.Huonona puolena että isoja on harvoin kaupan ja kysyntä sen mukaista.Itsellä kanssa kiinteät ja säädettävät sekaisin ja kiinteät on kätevämpiä jos sen takia että säädettäviin jää sen tangon pää joka sattuu vitusti kun ottaa painot alas esim vinopenkin jälkeen ja ei aina osu lätkän reunaan :)

Onko kukaan rakentanut itse kiinteitä käsipainoja ? Välillä on myynnissä aika halpaan kilohintaan erilaisia sorvattuja sileitä kiekkoja, tangot palaset voisi rälläköidä jostain 25mm/30mm laakeroimattomasta tangosta ja kempilla liimaa kiinni. Tuollaista miettinyt kun joitain peruskoon kiinteitä kaipaisi myös.

DIY linjalla kun ollaan niin tässä helppo "kelkka" jos on sorapintaa missä voi vedellä: traktorin-rengas ja paksun kuormaliinan pitkä osa taiteltuna kahdeksi lenkiksi ja solmittuna koukkuun, koukku renkaan sisäsyrjään kiinni ja menoksi.

Sillain juuri itse rakensin muutaman parin kiinteitä käsipainoja, kun ostin joskus läjän levyjä ja käsipainotankoja. Eli rälläkällä tangot sopivan mittasiksi, levyt paikalleen ja hitsillä iso prikka päihin kiinni. Hyvät tuli sillain ja hintaa ei tullu kiinteisiin verraten paljo paskaakaan kun käytettynä löysin.

Jos jostain saisi halvalla teräs kiekkoja niin tekisin kyllä painot itse. Eipä niitä oikein vaan taida saada mistään, ellei satu olemaan suhteita johonkin sorvipajaan.

Itse ajattelin sorvilla pyöritellä ainakin joitakin pieniä painoja ja pari isompaa luokkaa 40-70kg painoa. Nyt taitaa löytyä parit 17, 20 ja 25kilosia sekä noin 100kg limppuja 20mm reiällä josta saa vielä muutaman välikoon parin tehtyä. Itseltä löytyy jopa pyöllystinlaite sorviin niin saa karhennukset kahvoihin. Oma veikkaus on, että kyllä siinä aikaa menee sorvaillessakin sen verran, ettei noita sorvailemalla kummoista bisnestä saisi suomessa pystyyn. Mutta jos tossa nyt aikaa on niin kyllä sitä nyt aina itselle pari pyöräyttää.

Viikonloppuna sain vihdoinkin taljat pystyyn salille. Ylä/alatalja ei mahtunut lattian ja katon väliin niin piti madaltaa sitä 15cm, oli siinäkin prkl hommaa varmaan 3h meni :D Onneksi riittää vielä korkeus tälläiselle 176cm kaverille vaikka vähän madalsi.

Onneksi alkaa pikkuhiljaa olemaan voiton puolella saliurakka. Tähän asti koko projektiin on mennyt rahaa noin 3000€ ja aikaa varmaan 40h, mutta nyt kun tuon on tossa niin ei jatkossa tarvitse laittaa rahaa salimaksuihin tai aikaa edes takas autoiluun.

11113284_10207324220722885_3111035577006379736_o.jpg

Saatiin sali suurin piirtein järjestykseen ja tuolta näyttää nyt. Piti pistää mustavalkonen kuva et näyttää feispuukissa päheeltä :D Vaimo tekee varmaan blogiin lähipäivinä jonkun kattavamman kollaasin tuosta niin voin sitten linkata sen tänne.

11113284_10207324220722885_3111035577006379736_o.jpg

Saatiin sali suurin piirtein järjestykseen ja tuolta näyttää nyt. Piti pistää mustavalkonen kuva et näyttää feispuukissa päheeltä :D Vaimo tekee varmaan blogiin lähipäivinä jonkun kattavamman kollaasin tuosta niin voin sitten linkata sen tänne.

Upea kotisali! Paljon peukkuja tuolle. Toivottavasti saan omasta autotallista joskus väsättyä pelkästään salikäyttöön tarkoitetun tilan. Tällä hetkellä vaimo ei vielä lämpene ajatukselle..
Tänään sain itse väsättyä ensimmäiset painot. Postissa tuli myös tanko, omasta mielestä edullinen (99,90€) koska katsottua muualta niin olleet 300-800€ haarukassa. Tuo oma tanko on 225kg max kuormituksella, minkä uskoisin riittävän ainakin muutaman vuoden vielä.
Painot tosiaan tein tänään, 12mm mustasta teräksestä laskin kaavoilla kuinka isot pitää tehdä saadakseen 5kg, 10kg ja 20kg painoja. Suhteellisen helposti käy kun töissä pystyy laserilla päästelemään.
Penkkiin on myös tulossa materiaalit, hitsaan kasaan varmaankin jo tällä viikolla. Käytän ainakin aluksi tasapenkkiä kyykkyhäkissä penkkiä tehdessä, mutta saa nähdä väsäilenkö joskus kuitenkin ihan penkkipunnerruspenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom