Koruja

Alahuulessa kaksi rengasta, kaulassa harppu nahkanyörissä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Valkokultaa. Hopearihkamaa en osta, enkä käytä. Tummuvatkin paskat..

Kyseistä metalliseosta on korvissa, kaulassa ja sormessa. Sormusta en tosin ole käyttänyt vähään aikaan, koska sormeen on tullut jotain ihme ihottumaa sormuksen kohdalle. Voi olla nikkelin aiheuttamaa, koska sormus on vanha ja ennen valkokullan seosmetallina käytettiin nikkeliä.

Harmi juttu, koska se sormus on aika hiano ja harvinaisen mallinen epäsymmetrinen kantasormus, joka ei kuitenkaan näytä kantasormukselta :D Jos kukaan nyt mitään ymmärsi.

Joululahjaksi sain itselleni tehtyä hopeisen kuningasketjun kaulaan. Eka ketju jonka itse tein ja melkoista näpräämistä mutta ihan mukavaa ajan vietettä. Onkos täällä muita jotka tekee itse koruja?

Liitteet

• kuva 491.jpg
    kuva 491.jpg
    32,5 KB · Katsottu: 579
Joululahjaksi sain itselleni tehtyä hopeisen kuningasketjun kaulaan. Eka ketju jonka itse tein ja melkoista näpräämistä mutta ihan mukavaa ajan vietettä. Onkos täällä muita jotka tekee itse koruja?

Olisko tosta mahdollista saada suurempaa kuvaa? Näyttää sen verran siistiltä, että haluisin nähdä tarkemmin millainen kuvio tuossa on :)

Tuohon punomiseen jää vaan koukkuun niin pahasti että pyhien jälkeen on laitettava lisää hopealankaa tilaukseen ja alettava tekemään lisää ketjuja :)

mites kauan tollasen tekemisessä kesti? siitä vaan bisnestä pyörittämään :D

Yhdeksän tunnin aikana se synty,en kyllä kokoaikaa tehnyt. Ei siinä paljoa tuntipalkkaa jää jos noita myyntiin tekis. Seuraavaksi tytölle ja emännälle käsiketjut ja sitten olis tarkoitus tehdä itselle vähän paksumpi samanlainen ketju tuon tilalle.

Tässä toinen joka vääntää itse kuningasketjuja ja muitakin samantapaisia valmiista lenkeistä, kun ei jaksaa enää väännellä lenkkejä langasta. Seuraavaksi pitäis tehdä paksuun kuningasketjuun sopiva riipus jollain jalokivellä. Rodinoidusta hopeasta teen, niin ei tummu.

Kyllä kävi mielessä itsellänikin että seuraavaksi ostan valmiita lenkkejä. Dremelillä saa aikas joutuisasti ja vaivattomasti lenkit tehtyä. Kunhan nyt muutaman kuningasketjun ja pari hieman muokattua kuningasketju käsikorua saan tehtyä niin jos sitä sitten koittais jotain muuta mallia.

Komean näköisiä nuo omatekoiset killuttimet. Onko oppi joltain korukurssilta hankittua, vai ihan omatoimisestiko olette alkaneet väännellä langasta koruja?

Valkokultaa. Hopearihkamaa en osta, enkä käytä. Tummuvatkin paskat..

Kyseistä metalliseosta on korvissa, kaulassa ja sormessa. Sormusta en tosin ole käyttänyt vähään aikaan, koska sormeen on tullut jotain ihme ihottumaa sormuksen kohdalle. Voi olla nikkelin aiheuttamaa, koska sormus on vanha ja ennen valkokullan seosmetallina käytettiin nikkeliä.

Harmi juttu, koska se sormus on aika hiano ja harvinaisen mallinen epäsymmetrinen kantasormus, joka ei kuitenkaan näytä kantasormukselta :D Jos kukaan nyt mitään ymmärsi.

No mutta, hopeaahan voi aina kiillottaa.. esim: kotitekoisesti hammastahnalla tai ketsupilla.

No mutta, hopeaahan voi aina kiillottaa.. esim: kotitekoisesti hammastahnalla tai ketsupilla.

Ainahan sitä voi, mutta ei siitä enää tule ihan samannäköistä, jää sellaiseksi kulahtaneen näköiseksi. Varsin huono metalli minusta (Anteeksi edelliset postaajat).

Komean näköisiä nuo omatekoiset killuttimet. Onko oppi joltain korukurssilta hankittua, vai ihan omatoimisestiko olette alkaneet väännellä langasta koruja?
Netistä kattelin ohjeita ja sitten vaan vääntämään. Ajatuksena oli alkuun ostaa samanlainen ketju mutta ajattelin miks ei vois kokeilla tehdä itse ja siitä se lähti. Malleja on tosi paljon ja hienoja. Osa on vaan sen verran monimutkaisen näköisiä että täytyy koittaa parannella kärsivällisyyttä ensin helpommilla ennenkun uskaltautuu vaativimpiin malleihin.

Netistä kattelin ohjeita ja sitten vaan vääntämään. Ajatuksena oli alkuun ostaa samanlainen ketju mutta ajattelin miks ei vois kokeilla tehdä itse ja siitä se lähti. Malleja on tosi paljon ja hienoja. Osa on vaan sen verran monimutkaisen näköisiä että täytyy koittaa parannella kärsivällisyyttä ensin helpommilla ennenkun uskaltautuu vaativimpiin malleihin.
Pitääpä ottaa asiaksi opetella tekemään jotain simppeliä korua.

Onko sinulla jotain aloittelijalle sopivia linkkejä tallessa?

Ainahan sitä voi, mutta ei siitä enää tule ihan samannäköistä, jää sellaiseksi kulahtaneen näköiseksi. Varsin huono metalli minusta (Anteeksi edelliset postaajat).
Foliota ja suolaa veteen hopean sekaan niin tulee kiiltävää, MUTTA ainakin imo hopea on just coolia kun se on vähän tummunut, turha sitä lähteä kiillottelemaan ja pilaamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom