Koruja

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on yksi frendi joka harrastaa enemmänkin noiden kerjujen tekoa, kivan näkösiä.

Itseltä löytyy kaulasta ketjun päästä apilariipus, joka on ollut mulla niin kauan kun muistan. Sormesta löytyy Kalevalan sormun peukalosta, Kalevala-kihlasormus asiaankuuluvasta sormesta ja vasemmassa kädessä timanttisormus.

Nuo käytössä siis aina. Tyttönä tottakai omistan kamalan keon kaikkea killutinta muutenkin, mutta aika vähässä käytössä ne on. Jos koruiksi voi laskea, niin lävistyskoruja löytyy kehosta myös.

Komean näköisiä nuo omatekoiset killuttimet. Onko oppi joltain korukurssilta hankittua, vai ihan omatoimisestiko olette alkaneet väännellä langasta koruja?

Isä oli kultaseppä ja sitä kautta tuli itse opiskeltua sitä alaa harrastuksena. Perinnöksi sitten jäi häneltä helvetisti hopeaa, kultaa ja erilaisia jalokiviä pussillinen yms., niin tulee aina välillä niistä tehtyä jotain.

Minunkin mielestä... Mutta kiva jos on noin paljon ylimääräistä.

Mauttomista koruista tuli mieleen kaverin intialainen insinöörituttava, johon tutustuimma kun oli kaverin duunissa roudattu Suomeen alihankkijaksi. Mukava tyyppi mutta ihmetteli kovasti ku meikäläisillä ei ollut blingiä niskassa vaikka suhteellisen hyväpalkkaista porukkaa (minä poislukien toki :D ) ja vakavaraisista perheistä jne. Sikäläiseen kulttuuriin ilimeisesti kuuluu että jos rahaa on niin sitten se jemmataan tuollaisiin statussymboleihin erilaisten ketjujen ja sormusten muodossa ihan ensimmäisenä. Tätä samaa ilmeisesti jonkin verran näkee duunareilla sun muilla Suomessakin. Toiset sitten upottaa sen saman rahan autolainaan ;)

Kultahan on melko hyvä sijoituskohde. Meilläkin on huutokaupoista hankkittuna paljon kultakoruja mutta itse tykkään enempi hopea koruja pitää.

Oikeassa ranteessa Kalevala korun hopeinen ranneketju, vasemman käden nimettömässä keltakultaa oleva Kalevala korun Trio kihlasormus 7mm leveänä.

Foliota ja suolaa veteen hopean sekaan niin tulee kiiltävää, MUTTA ainakin imo hopea on just coolia kun se on vähän tummunut, turha sitä lähteä kiillottelemaan ja pilaamaan.

samaa mieltä, varsinkin kalevalan hopeissa pieni tummuus on vaan plussaa.

jaa a, itse sain joululahjaksi tyttöpuoliselta kaverilta tuollaisen nomination-rannekorun mitä saa itse rakennella noilla erilaisilla laatoilla mielensä mukaan. muutama koru on aikaisemmin ollut, sormus ja horoskooppi-kaulakoru. Ranteessa ei ole mitään korua koskaan ollut, vähän vielä siis on tämä mielipiteen muodostus tähän kesken :D

Ainiin, unohdinkin jo ihan mainita päivityksesta vakikalustooni. Kun siitä valkokullasta sanoin, että aika epätodennäköisesti tulen harrastamaan hopeani ohella.. ;)

Sain aikaiseksi joululahjaksi valkokultaisen sormuksen, koristeena zirkoneita ja smaragdi. Muutaman viikon tuo on tuossa vasemmassa kädessä ollut ja ihan hyvin sopii, kun ei ole muita hopeakoruja ko kädessä. Joten, perun sanani :)

lankaa menee noin 10m,riippuen kuinka pitkän tekee. Oma ketju ilman lukkoa tehty eli pujotetaan pään yli ja siihen meni 10 metriä. äkkiseltään katottuna n.80 lenkkiä vois olla 10cm matkalla

Mulla on hopea suomileijona rannekoru, hopea kaulaketju (välillä hopea suomileijona kaulakoru) ja kaksi hopeaa korvista vasemmassa korvassa.

Teikäläisten innostamana tein itsekin ensimmäisen harjoitusketjun ranteeseen. 1,5mm ruostumat.teräslangasta "muinaisketju" ja messinkinen 1x5cm laatta. Itse ainakin tyytyväinen. Seuraavaksi hopeata tilaukseen ja paremmalla huolellisuudella vaikkapa kaulaketju tekoon..

Itse pidän kolmea ketjua ja sormusta vasemmassa peukalossa. Kaikille noille löytyy syynsä ja "oma tarinansa".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom