Koruja

Tällä hetkellä ei ole vakiokoruja käytössä, mutta pitkään oli kaksi sormusta, joilla molemmilla tunnearvoa. Yksi kultainen sormus, johon on muotoiltu sydän-figuuri ja jonka päällä "helmi". Sen sain isältä "sweet sixteen" lahjaksi.

Toinen sormus on valkokultaa, jonka päällä kolme zirkoniaa ja sisälle on kaiverrettu oma syntymävuosi- ja päivä. Sain sen äidiltä kun täytin 20v., jonka hän itse sai lahjaksi kun synnyin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Teikäläisten innostamana tein itsekin ensimmäisen harjoitusketjun ranteeseen. 1,5mm ruostumat.teräslangasta "muinaisketju" ja messinkinen 1x5cm laatta. Itse ainakin tyytyväinen. Seuraavaksi hopeata tilaukseen ja paremmalla huolellisuudella vaikkapa kaulaketju tekoon..
Oliko rosterilanka miten jäykkää taivutella? Siihen punomiseen jää sitten helposti koukkuun :hyper:
Nyt itse tehnyt joulun jälkeen 1mm langasta 2 kpl kaulaketjuja, 1,5mm langasta kaulaketjun , 2kpl käsiketjuja ja yhdet korvikset.
Ensi viikolle tulossa 20m lankaa lisää ja helmiä niin pääsee kokeilemaan jotain erikoisempia ketjuja :rock:

Oliko rosterilanka miten jäykkää taivutella? Siihen punomiseen jää sitten helposti koukkuun :hyper:
Nyt itse tehnyt joulun jälkeen 1mm langasta 2 kpl kaulaketjuja, 1,5mm langasta kaulaketjun , 2kpl käsiketjuja ja yhdet korvikset.
Ensi viikolle tulossa 20m lankaa lisää ja helmiä niin pääsee kokeilemaan jotain erikoisempia ketjuja :rock:

En ole hopeata taivutellut niin en osaa verrata kuinka jäykkää rosteri voisi olla. Mutta kyllä tuo 1,5mm tuntui aika jäykältä taivutella. Luulisin hopean olevan pehmeämpää. Mutta sitä vartenhan sitä sitten treenataankin että jaksaa taivutella :D
Kun saan päätettyä minkämallisen tekisin seuraavaksi, niin laitan kyllä hopeata tilaukseen kaulaketjun tekoa varten..

1,5mm hopakin oli jäykän oloista kun on pienet pihdit millä täivuttelee. Ruostumatonta saa kyllä vähän ronskimmin ja isommilla kaluilla varmaan väännellä kun hopeaa

En ole hopeata taivutellut niin en osaa verrata kuinka jäykkää rosteri voisi olla. Mutta kyllä tuo 1,5mm tuntui aika jäykältä taivutella. Luulisin hopean olevan pehmeämpää. Mutta sitä vartenhan sitä sitten treenataankin että jaksaa taivutella :D
Kun saan päätettyä minkämallisen tekisin seuraavaksi, niin laitan kyllä hopeata tilaukseen kaulaketjun tekoa varten..
Jos tartteet 1mm lankaa niin tilasin isomman satsin ja voin siitä hieman myydäkkin edulliseen hintaan.

Nyt tuli tehtyä vähän tyttöjen korujakin..

Liitteet

• SANY2079pieni.JPG
    SANY2079pieni.JPG
    192,9 KB · Katsottu: 643
Hienoja ovat! Saako noita lukkoja ym. ostettua sieltä hopealanka.fi:stä myös? Tuollaisen ketjun teko onnistuu ilmeisesti ilman juottamistakin? Montako metriä esim 1mm lankaa menee tollasen normaalin kaulaketjun tekemiseen?

Lukkoja ei siellä tainnut olla. Ei ole koskaan tullut mitattua tarkasti lanka määriä ja langan paksuudesta riippuu sekä ketju mallista.kyllä 10m pitäisi kaulaketju syntyä.

Tällaista väkertelyä tällä kertaa.
Saakeli teukkasalama oot eläin. Ennemmin tilaisin siulta ketjun ku ostasin hopeasepän liikkeestä, on nuo sen verran hienoja.

Asiaan. Itellä on ollu jo muutamia vuosia koko ajan (poislukien armeija, sattuneesta syystä) hopeinen Kalevalan Väinö kaulaketju ilman riipusta, sekä Rochet Titania rannekoru, joka yllätys yllätys on titaania. Lisäksi oli laatallinen hopeinen ranneketju jossa luki oma nimi ja sen saantipäivä, mutta se hajosi veljen kanssa tapellessa... :rolleyes:

Kaikki merkkaa mulle paljon, enkä ota niitä pois ellei ole ehdoton pakko.

Ei löydy ku painava kultaketju kaulasta, sormus ja korvis kultaa myös. Ostan vielä samantyyppisen ketjun ranteeseen kuin kaulassakin heti kun rahatilanne sen sallii. Kelloja pitäs olla ainakin kaks, hieno ja arvokas parempiin tilaisuuksiin ja sit joku tällänen "muoti"-kello vapaalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom