Originally posted by jarkko
joo, toi mun laskutapa oli vähän hankala selittää. Menee siis näin:
15 toiston maksimi penkille olisi vaikka 60 kiloa. Siitä sitten lasken alaspäin kaikki 15 toiston treenien painot siten että max on toi 60 ja siitä alaspäin -10% edellisestä, eli 36 39 44 49 54 60
Sitten kun alkaa 10 toiston treeni niin tosta 60 kilosta +20%, eli 72 kiloa max ja siitä samalla tavalla -10% josta saadaan aloituspaino, eli 43kg. Sama 5 toiston treenille jolla max on jo 86 (72*120%). Mulla on tohon sellanen excel-hässäkkä jonka voin kanssa postata tänne jos jotakuta kiinnostaa, siihen vain laitetaan aloituspaino ja pykälä-% jolla nostetaan niin saa treenipainot.
En ole varma ymmärsinkö tapaasi mutta siis arvailemalla tuolla tavalla 10REP ja 5REP painot ei tule kesää, varmista siis että todella saat ne painot nostettua puhtaalla tekniikalla NYT mitä sinne merkkailet loppupuolellekin, muuten tulee umpikuja. Mielummin alle kuin ylle, HST:n tuoma kehitys kun ei niinkään noihin painoihin perustu vaan frekvenssiin ja koko kropan kuormittamiseen aina kerralla, yhtä hyvä / parempi tulos tulee reilusti alimitoitetuillakin painoilla ja ohjelma sujuu ongelmitta. (kai? Mikä minä vielä puhumaan meneekö ongelmitta =)