RIMA kirjoitti:
"Miettiessäni HST:n aloittamista luin naureskellen noita Turren kirjoituksia, että samantien paukahtaa ylikuntoon ja kipeäksi. Pidin tota lähinnä onnettomana yhteensattumana - eihän noin kevyiden painojen heiluttelusta voi ylikunto iskeä.
No itellä nyt kolmas 15-treenikerta takana, ja johan oli aamulla flunssainen olo. Olo ei oo oikeen mihinkään päivän aikana muuttunut, mutta aika kokonaisvaltaisen surkeeta on. Kurkku karhea ja nenä vuotaa ja kaikki on huonosti."
* En kai mä nyt ihan lämpimikseni täällä valittais flunssaa, vaan se tosiaan on mulla se viimeinen ylikunnon oire, jos ei huomaa ajoissa niin pärähtää kipeäksi ja yllättäen, ihan yhtäkkiä voi päivällä se flunssa kolkuttaa. Jossain vaiheessa uikutin itse miten löysä ohjelma ja kovaan ääneen ihmettelin, koitin muokata siitä vähän rajumpaa laittamalla lisää painoa ja tiheämpää tahtia, kun nuo isot pojat sanoivat että poika prkl, testaa ja itke!
Näinhän siinä kävi. Yhä olen ymmällään.
ASTRO kirjoitti:
"-jos 15-viikoista selviää hengissä niin loput syklistä menee ongelmitta.
-Suuri määrä aeroobista on saatanasta
-Vähäiset kalorit (ei selvää bulkkia) on saatanasta "
* Totta, jos se ylikunto iskee niin helpoiten uskon sen iskevän siinä 15 jakson lopulla / 10 jakson alulla, siinäpä mullakin viimeksi se iski, ekojen kymppitreenien jälkeen. Aerobista en menisi HST:hen tunkemaan lainkaan, viimeiseksi 15jaksolle, kenties 5rep jaksolla jotain pientä aerobista välipäivinä, mutta esim. kevyttä kävelyä. Riippuu mihin on tottunut ja mikä on kunto. Vähäiset kalorit ajaa äkkiä huonoon kondikseen, jos treenaa kovaa niin miinuksella hyytyy äijä mun mielestä puolet helpommin...runsas ravinto auttaa palautumaan rääkistä.
Mulla on nyt toinen 15rep viikko menossa, seuraavaksi viidennet treenit. Huomaa selvästi miten keikutaan juuri siinä rajamailla sietääkö kroppa vai ei, pitää olla tarkkana. Alussa otin heti yhden välipäivän lisää kun lihat oli jumissa ja kipeät, ei treenata viitsinyt. Toisen välipäivän lisää otin kun olo alkoi olla väsynyt ja korvia kuumottaa, se perhana väijymässä heti, joku kuumeennostattaja. Nyt jouduin ottamaan taas välipäivän ennen 5. treenejä, sillä vasemman hauiksen jänne on vähän arka ja mitään jänteen tulehdusta tms. viimeksi tahdon, pitkä ja paha vaiva. Olen tässä nyt sillä meiningillä että otetaan välipäivä kun sille tuntuu tarvetta, ja painot on vedetty alakanttiin varmuuden vuoksi, kunhan selviän tämän syklin kunnialla läpi. Ennen HST:tä ohjelmani ovat ihan treenikipinän syttymisestä asti olleet splittejä, ja aerobista vähän, joten kunto on huono ja keho ei oo tällaseen tottunut. Kun tämän selviän, niin seuraavaan sykliin lisää painoa ja kovemmalla raivolla, silti järki kädessä...
On juu pirullinen ohjelma kun luulisi että alussa on löysää vaan kun ekat on jo helvetistä, ja pahenee vaan kerta kerralta.
Viime kokeilu ~6kk sitten oli surkuhupaisa, veti tukkoon kroppaa ekoista treeneistä lähtien niin että 4. 15rep treeneissä ei enää saanut millään 10 enempää painoilla, väkisin veti ja tulos oli arvattavissa.