Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kyllä kielitaito löytyy mutta kun toisen koulukunnan mielestä kevyt treeni "lepuuttaa" lihaksistoa paremmin kuin täysi lepo, ja sehän tässä nyt on tarkoitus ettei suoraan treenistä toiseen hyppää vaan lähtisi täysin palautuneena tuohon HST:hen. Nyt kyllä epäilyttää että onko tuo rankkakaan...voi olla että tulen häntä koipien välissä vielä tänne ujeltamaan - todennäköisesti. :)

Jäähän tuohon taukoa, tällä viikolla kokeilen noita puuttuvia sarjapainoja ja sitten voisi ensi viikolla lepuutella useamman päivän, tai koko viikon.

Vinopenkki tai penkki yleensäkin käsipainoilla ei olisi hassumpi, toimii hyvin. Tosin ottaahan tuo flyerskin vinopenkillä ylärintaan. Kräh...kahteen rintaliikkeeseen on vaikea karsia kun niitä on vähintään kolme ihan ehdotonta. :)

turrelle: Jos tuntuu mahdottomalta jättää jotain liikkeitä pois, niin en nää mitään syytä miks et vois tehdä esim. rinnalle haluamas 3 liikettä joka treenissä. Tässä tapauksessa tietenkin vain 1 sarja jokaista. Itelläni on nyt 2 treeniä takana eikä ainakaan vielä kovin rankalta tunnu - oon tehny lähes joka liikkeessä 2 sarjaa. Vähitellen sitten siirryn yhteen per liike, jos alkaa tuntua liian rankalta. Niin ja olankohautuksista vielä, että ehdottomasti nekin mukaan. Lisäksi olen sitä mieltä, että ylhäältä ja edestä vedettävät liikkeet voi nekin tehdä kaikki joka kerta. Jotkut näyttäsivät vaihtelevan vetoliikkeitä tyyliin leaunveto / kulmasoutu joka toisessa treenissä kumpainenkin. Itse teen selälle sarjan molempia ja olankohautukset joka treenissä. En sitten tiedä olenko käsittänyt koko idean väärin.. ;)

Originally posted by turre101
Kyllä kielitaito löytyy mutta kun toisen koulukunnan mielestä kevyt treeni "lepuuttaa" lihaksistoa paremmin kuin täysi lepo, ja sehän tässä nyt on tarkoitus ettei suoraan treenistä toiseen hyppää vaan lähtisi täysin palautuneena tuohon HST:hen. Nyt kyllä epäilyttää että onko tuo rankkakaan...voi olla että tulen häntä koipien välissä vielä tänne ujeltamaan - todennäköisesti. :)

Hermoston palautuminen on 2360654 kertaa tärkeämpää kun lihasten. Sanoisin että kevyt viikko on voimasta välittävälle parempi vaihtoehto, lihaksista ei häviä niin tuntuma kuin täyslevossa, HSTssä taas ideana on juuri yksinkertaistettuna hävittää tuntuma lihaksista. Ja, tämä ei ole rankka. Olet kokoajan selvästi yrittänyt tehdä tästä rankempaa kun tämä on. Suosittelen että teet tämän ohjelman juuri niinkuin se on sivulla esitetty.

Originally posted by BodariJätti
Olet kokoajan selvästi yrittänyt tehdä tästä rankempaa kun tämä on. Suosittelen että teet tämän ohjelman juuri niinkuin se on sivulla esitetty.
Lue turre101 tuo viimeinen lause.

Ei kannata ruveta kaikessa "viisaaksi" ja kikkailemaan entistä omituisemmiksi valmiita ohjelmia yms. siinä uskossa että itse keksisi jonkin 2 kertaa paremman tavan, jota ohjelman kehittäneet tahot eivät ole keksineet.

Muistan aika hyvin, kun aloitellessani punttitreeniä en ikinä uskonut mitään mitä kokeneemmat treenajaat suosittelivat tai esim. Mega Duty -kirjasta luin. Olin aivan varma että olin 2 viikkoa salilla käytyäni NIIN paljon viisaampi kuin esim. KP Ourama tai nämä 10+ vuotta treenanneet, että löytäisin jonkin aivan mullistavan tavan treenata vähän (ja oikeasti vähän enemmänkin) soveltamalla valmiita, jo hyväksi todettuja juttuja.

Onneksi tajusin lopulta että ehkä en tiedäkään tästä aiheesta enemmän kuin siitä vuosien kokemuksen omaavat tyypit.

On eri asia olla fiksu ja lukea erilaisista treenimenetelmistä ja ruokavalioista joista sitten valikoi itselleen järkevimmän tuntuiset ja sopivimmat käyttöön, kuin olla "fiksu" ja yrittää säätää kaikkea mikä on jo valmiiksi tutkittu ja toimivaksi todettu.

Originally posted by wbb
Jotkut näyttäsivät vaihtelevan vetoliikkeitä tyyliin leaunveto / kulmasoutu joka toisessa treenissä kumpainenkin. Itse teen selälle sarjan molempia ja olankohautukset joka treenissä. En sitten tiedä olenko käsittänyt koko idean väärin.. ;)

Mäkin alunperin ajattelin vaihdella leukoja ja soutua, mutta huomasinkin että koko treeniin aikaa menee jopa 2x15 -treeneissä (kierron alkupäätä) niin vähän että isolle lihasryhmälle kannattaa pistää kaksi liikettä. Samalla tulee myös vähän jälkeenjääneille takaolkapäille tasaista rasitusta eikä vaan joka toinen kerta (teen soudun sellaisessa tuetussa laitteessa joka tuntuu niissäkin aika hyvin).

Pitää muuten sanoa että onpa mukavaa vaihtelua tällainen treeni - aikaa menee vajaa tunti, ja treenin jälkeen on sellainen kevyt pumppi päällä koko kropassa. Ainakin näillä 15 toiston viikoilla tuntuu hyvältä.

En mä epäile ettei tämä olis toimiva systeemi sellasenaan, mutta oon yrittänyt haalia täällä olleista kokemuksista tietoa ja yhdistellä niitä, kuten liikkeiden vaihto yms. Tokihan täytyy huomioon ottaa se että toisilla toiset lihasryhmät on edellä ja toiset jäljessä.

Mutta jos nyt edes kerran koittaisi noudattaa yksinkertainen on kaunista-periaatetta...

Oon yrittänyt painoja kasailla tuossa paperille mutta tuntuu hassulta, että 10-toiston jakson aloituspainot on n. 2.5kg korkeammat kuin 15-toiston jakson, kun korotukset on samat. Samoin hassulta tuntuu että 15-toiston maximit menee umpeen vasta 10-toiston toiseksi viimeisellä treenikerralla tai viimeisellä.
Eli tavallaan aina kahden viikon jälkeen heitetään vaihde taas extra-kevyelle ja sitten kiristetään. Lieneekö tämä sitten tarkoituskin. (?)

On tämä vaan niin "uutta" ja jännittävää normaalin ohjelman välissä kokeilla, että ei malta odottaakaan. :)

Originally posted by JSmith
Pitää muuten sanoa että onpa mukavaa vaihtelua tällainen treeni - aikaa menee vajaa tunti, ja treenin jälkeen on sellainen kevyt pumppi päällä koko kropassa. Ainakin näillä 15 toiston viikoilla tuntuu hyvältä.

Samoilla linjoilla mäkin olen. Treenit menee helposti alle tuntiin eikä mikään lihas ole pahemmin jumissa seuraavana päivänä. Ja yhden välipäivän jälkeen pääseekin jo treenaamaan about samat liikkeet, mutta vähän isommilla painoilla. Pitää vaan kuunnella tarkkaan kehoaan, että tarviiko sitä toista sarjaa tehä vai ei. Se on ehkä tähän mennessä ollu vaikeinta.

Mä oon varmaan metsässä, mutta mulla menee tollainen 1,5h HST treeneissä, kuin ennen tuli tota voimatreeniä vedettyä helposti tuntiin. (vedänköhän vieläkin liian tiukkoja treenejä)

HST kierron 3vko lopuillaan ja paino tullut kilon alas eli 95kg nyt, mutta samalla on huorattu eca stackilla ja aamulenkkiä vedetty kaikki välipäivät , sekä lisäksi mulla on -500kcal dieetti päällä.

Rasvaa palanut kivasti, silti lihaksia kadottamatta.

Turre101, kannattais lopetella noi turha kikkailut. Salille ja nostat vaan rautaa , ei se himassa pohtimalla kasva.. Teet sen alkuperäisen HST ohjeen mukaan.. Bodaus ei ole mitään v.tun tiedettä, muutenhan kaikki kynäniskat olisivat isoja lihaskimppuja.
Ei muuta kuin tarpeeksi malmia tankoon ni kyllä rupee lihakset kasvamaan, muuten on uskonpuutetta ja vikaa miehessä.

Originally posted by jukjuk
Turre101, kannattais lopetella noi turha kikkailut. Salille ja nostat vaan rautaa , ei se himassa pohtimalla kasva.. Teet sen alkuperäisen HST ohjeen mukaan.. Bodaus ei ole mitään v.tun tiedettä, muutenhan kaikki kynäniskat olisivat isoja lihaskimppuja.
Ei muuta kuin tarpeeksi malmia tankoon ni kyllä rupee lihakset kasvamaan, muuten on uskonpuutetta ja vikaa miehessä.

Hö? :confused:

Yhtä kikkailua ja _tiedettähän_ toi on koko systeemi, ja sen takia tässä kysymyksiä tulviikin että míten voi homma toimia. Kyllä tässä lihas kasvaa normaalillakin ohjelmalla hyvään tahtiin mut ei se vaihtelu pahaa tee ja uudet kujeet, mielenkiinto herää kun jotain uutta ja erilaista tulee "markkinoille".

Originally posted by BodariJätti

esim. 10 rep viikon alotuspainothan ei taida olla aina edes 100% 15rep maksimista.

10 rep viikon alotuspainot näyttäis olevan lähestulkoon samoissa kun 15rep, eli vaan 2,5 - 5kg ylempänä. 15rep viikkojen maximi pamahtaa rikki vasta 10rep viikkojen viimesillä kerroilla. Se tässä ihmetyttääki - mut näe ja koe, kohta se nähään toimiiko.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
10 rep viikon alotuspainot näyttäis olevan lähestulkoon samoissa kun 15rep, eli vaan 2,5 - 5kg ylempänä.

Onko 15 ja 10 rep maksimeillasi todella vaan 2.5-5kg eroa? Aika outoa. Kyykkäät siis vaikka 15*70 ja 10*75? Ehkä pienemmissä liikkeissä voi pitääkkin paikkansa, ei kyllä sillonkaan ehkä tarvitse noin pienillä tehdä, voit tehdä pari kertaa samoilla painoilla. Itse vähentäisin painoa 15RM -> 10R alku enintään tuon 5 tai 2.5 kg.

Hmm.. en oo kyllä tarkastanut testaamalla mutta esim. penkissä 50 tai 52,5kg nostan 15 kertaa, ja tiukkaa kymppiä taas olen tehnyt 57,5kg:lla.

Viidentoista sarjaa tosin tulee harvoin tehtyä eli voi olla tuo 15 toiston tulos alhaisempikin.

Onko porukat käyttäneet 5kg vai 2,5kg korotuksia näissä

Onko porukat käyttäneet 5kg vai 2,5kg korotuksia näissä

Tuolla HST-sivuilla lukee, että korotuksen tulisi olla 5-10% aina seuraavaan treeniin. Sadan kilon paikkeilla pyörivissä liikkeissä siis 5-10 kiloa ja vastaavasti 50kg lähettyvillä 2,5-5kg. Ei se kuitenkaan oo niin justiinsa teetkö jonkun treenin 55kg:llä vai onko siinä tangossa 57,5kg.. ;)

10 rep viikon alotuspainot näyttäis olevan lähestulkoon samoissa kun 15rep, eli vaan 2,5 - 5kg ylempänä. 15rep viikkojen maximi pamahtaa rikki vasta 10rep viikkojen viimesillä kerroilla. Se tässä ihmetyttääki - mut näe ja koe, kohta se nähään toimiiko.

Jos käy näin (että mennään painossa reilusti taaksepäin) niin sitten tuplataan painoja (eli kavennetaan sitä haarukkaa missä liikutaan aina kahden viiko jaksoissa), jotta edes jonkinlainen progressio säilyy. Pari treeniä saa mennä samalla tai alemmalla painolla, mutta kolmannessa treenissä pitäisi päästä jo yli edellisen toistomäärän maksimeista.

Tarkoitatko noilla liikkeillä jotain käsipainoilla tehtäviä pienten lihasryhmien liikkeitä? Ei mullakaan jossain pystypunnerruksessa tai käsipainoilla tehtävässä hauiskäännössä 15 ja 10 toiston maksimit niin kaukana ole kilomäärissä toisistaan. Suhteessa tietysti ovat. Ja joissain liikkeissä (jalankoukistus) olen joutunut pistämään sen 5% lisäyksen vain joka toisella kertaa, koska muuten olisi käynyt just noin eli oltaisi tultu painomäärissä reilusti taaksepäin. Tämä, ja monta muuta FAQ-kysymystä kerrotaan siellä alkuperäisen sivuston forum-osiossa.

Olet kai huomannut että käsipainoilla tehtäviin liikkeisiin pätee minimilisäyksenä tietysti 1,25 kg, jos noudattaa tuota yksinkertaisempaa 10-20 lbs sääntöä (eikä siis laske sitä 5-10% maksimista)? Ko. sääntö on nimittäin tehty tangolla tehtäville liikkeille, joten tietysti erillisiä painoja käytettäessä puolitetaan lisäys per käsi. Mun pystypunnerruksen 15-maksimeilla aloitettaisiin negatiivisilla painoilla jos lähdettäisiin lisäämään 2,5 kg joka treenikerta. Käytänkin sopivan pyöreää yhtä kiloa kun salin puntit menee sillä välillä.

Mulla menee aika sopivasti aina tuossa toisella tai kolmannella kerralla useimmissa liikkeissä 15RM rikki 10R-jaksolla, hölmöä tosin että esim. penkissä kolmannella kerralla ja maximeissa 7,5kg eroa, mutta hauiskäännössä suoralla tangolla menee jo toisella kerralla rikki ja erot samat kun penkissä - tässähän kohta leimautuu hauispelleksi. :rolleyes:

Menee aikamoiseksi tieteilyksi mut systeemi on kyllä loppujen lopuksi perhanan yksinkertainen, se mikä tossa mättää on että tulee tonne 15 toistolle laitettua liian isoja painoja, kun niitä arvailee esim. 12-toiston sarjojen perusteella "no menee sillä viistoistakin, onhan siitä jo aikaakin" tai ihan sokkona. :)

Ootteko muuten pitäneet 15-toiston jakson mukana vielä seuraavissa sykleissä? Sivullahan sanotaan että 15-toiston jakson voi skipata jossei ole kipuja tai muita huolia.

EDIT: Niin ja oon huomannut että 1,25 käsipainoilla, mutta mun käsipainoissa hypyt on 2,5kg. :)

Perhana kun on hieno systeemi tämä HST... Treeni maistuu niin hyvin, että on vaikea pysyä pois salilta :)
Eilen ensimmäinen 10-toiston treeni tällä toisella syklillä ja tänään tekisi mieli jo treenata uudestaan :lol2:
Kaipa sitä täytyisi alkaa myrkyttämään itseään oikein urakalla, jotta voisi treenata useammin :evil:
Ei ny sentään...
Kuinkas on teillä tuo palautuminen toiminut? Itselläni tuntuu tuo palautumisnopeus vaan parantuneen tällä toisella syklillä!

oon kysynyt aikasemminkin, mutta minkälaista taustaa omaa nämä joilla HST on potkinu mainiosti, ja minkälaisella ohjelmalla ennen? (3 / 4-jakonen...?)

4-jakoinen ja voimannosto-tyylistä jumppaa, eli 5-6 toiston sarjoja raskailla painoilla.

Originally posted by Kerpele
Perhana kun on hieno systeemi tämä HST... Treeni maistuu niin hyvin, että on vaikea pysyä pois salilta :)
Eilen ensimmäinen 10-toiston treeni tällä toisella syklillä ja tänään tekisi mieli jo treenata uudestaan :lol2:
Kaipa sitä täytyisi alkaa myrkyttämään itseään oikein urakalla, jotta voisi treenata useammin :evil:
Ei ny sentään...
Kuinkas on teillä tuo palautuminen toiminut? Itselläni tuntuu tuo palautumisnopeus vaan parantuneen tällä toisella syklillä!

Hyvin on toiminut. Pe edessä 10-toiston viimeinen treeni. Kroppa selvästi tiukentunut painon pysyessä samana. Treenipainot tuntuvat keventyneen melkoisesti lähes kaikissa apuliikkeissä ja jonkin verran myös pääliikkeissä ( MV, JK, PP ) .

En ymmärrä, ku joillain tuntuu olevan ongelmia treenien keveyden kanssa. Mulla on ennemminkin ylikunto väijynyt jatkuvasti nurkan takana.

hatuttaa..

Nyt se sit meni.. eli rinta revähti kunnolla penkissä..

HST:tä takana vajaa 4vkoa ja näköjään ei kestä paikat, vaikka on kunnon lämmittelyt alla ja venyttelyt vapaalla..
Ei ollut edes malmia hirveesti tangossa, mutta toisella 10 toiston sarjalla tuntui kuis ois viiltänyt kainalokuopasta keskelle päin..
Tätä tuli pelättyä, et mitäs jos ei paikat kestä, kun palautus on vain 48h...

Kevyt kenttä ketutus nyt päällä..

Katotaan miten paranee, mut nyt 2päivän totaalitauko treeneistä.

:itku:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom