En ole kyllä vasta kuin 15 toiston sarjoissa, mutta ylikunto riippuu varmaan siitä vetääkö 1 vai 2 sarjaa per liike, ja siitä kuinka loppuun ne vetää. Itse teen niin että eka sarja on täysimittainen ja toistojen vauhdilla säädellään niin että viimeinen toisto on melko raskas. Toisessa otetaan niin monta että maitohappo tuntuu mutta ei olla kuitenkaan failuressa asti (jotain 10-12 toistoa yleensä).Originally posted by Max Powers
En ymmärrä, ku joillain tuntuu olevan ongelmia treenien keveyden kanssa. Mulla on ennemminkin ylikunto väijynyt jatkuvasti nurkan takana.
Toistaiseksi olen pysynyt siinä "vähän kipeä ja kireä" -alueella jota HST-sivut suosittavat, eli ei mitään kauheaa DOMSia mutta sellainen hyvä, treenattu fiilis. (Eipä reilussa viikossa kyllä mihinkään ylikuntoon pääsekään ) Siellä oli hyvä juttu voluumista ja sen säätelystä, ja siinä sanottiin että jos ylikunnon oireita tulee niin kannattaa vähentää sarjoja.
P.S. Eilen keräsin hauskoja katseita salilla kun tein vinopenaa ensiksi yhtäaikaa kaksi punnusta kädessä (pääpaino ja sitten kilon lisätappi). Seuraavaksi hauista taljassa levypaino riippuen taljan tapista ja pikkulukko pakan päällä Tää on tarkkaa hommaa...