Originally posted by Corleone
Eli nostat tasaisesti painoja. Esim. jos 15 toiston max. on 80 kg teet eka treenissä 55 kilolla toisessa 60 kilolla jne. Voit tietysti tehdä pienemmillä lisäyksillä, kuitenkin siten, että kuudennessa trrenissä teet tuolla 80 kilolla.
Ahaa, nyt hoksasin. Eli tuo noin teorian kannalta on aika kevyttä alkupäässä, joka jakso. Eikös tuon voi laskea siis suoraan että vikaan maximit ja siitä peruuttaa siihen ekaan treeniin niin saa alotuspainon. Tuntuu huvittavalta, kun esimerkiksi teen 55kg 15 toistoa, niin ekassa treenissä teen sarjan 30kg painolla? Tuntuu ajatuksena siltä että siinä voi vihellellä ja laulaa talonpoikaislauluja samalla. :D Käytännöstä en uskalla sanoa mitään.. on tullut todettua että kun samaa lihasta treenaa usemman kerran viikossa niin ne sarjapainot tykkää pudota rymisten ja ylikunto lähestyä, että ehkä se on parempikin kevyestä aloittaa.
Ja 10-jakson sarjat aloitetaan samalla tekniikalla, jos viimesessä on maximi nin siitä vaikka 5kg välein laskee sen alotuspainon valmiiks?
Tasaista nostoa jälleen. Näiden jälkeen voit joko tehdä kaksi viikkoa negatiivisia vitosia tai jatkaa vitosilla ja lisäillä vähän painoa.
- Paitsi että puhuin kuuden viikon jaksosta, eli mites tämän toteuttaa. 5-jakson jälkeen pitäisi seurata lepoa? Ajattelin josko tuota lepoa pitäisi viikon verran, kaksi viikkoa on mulle psyykkisesti ehdottomasti liian pitkä aika, siinä jo hermostuu kun ei pääse treenaamaan.
Sarjoja 1 tai 2 liikkeitäkin voi tehdä vain yhden. Itse teen esim. selälle kaksi, joista toisessa kaksi sarjaa ja toisessa yhden. Käsittääkseni sarjat vedetään loppuun vain vika treenissä. Tästä olen vähän epävarma.
- Hmm.. siis toistomääristä varmasti kuuluu pitää kiinni mutta jos väsähtää kesken sarjan niin ei sitä silti varmaan kesken jätetä, vaan rääkitään sinne viiteentoista saakka? Muutenhan toistomäärät olis ihan sikinsokin?
Kevyeltähän ne ajatuksena tuntuvat, mutta käytännössä...
Se mua tässä viehättääkin... silmät kiiluu kun lukee näitä juttuja treeneistä joissa on laatta meinannut lentää. Just mun juttu. :kippis1:
Damn, unohdin olkapäät kokonaan tuosta luonnoksesta, vipunostoa ja pystypunnerrusta sekaan vaan. (Ja kohta onkin taas mulla kuuden tunnin sessio kasassa...)
Vähän huolestuttaa että miten tuo treeni tulee tapahtumaan käytännössä, nyt menee jo 6-7 liikkeellä (2 sarjaa jokasessa) tunnin verran tai jopa yli jos palauttelee pitempään, saada tuo nyt tuntiin mahtumaan... tosissaan saa hikeä pitää pinnassa.