Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko muut huomanneet että tuossa puolessavälissä kymppien treeniä alkaa jo "tuntumaan" jos vetää joka liikkeestä kaksi sarjaa? Mä tein äsken kolmannen treenin kympeistä, ja tuntuu että kahdessakaan päivässä ei ole piristynyt ennalleen. Vedin kaksi sarjaa per liike niin että jälkimmäinen lopetettiin reilusti ennen failurea, niinkuin ennenkin tähän asti.

Alkuperäisen ohjeen mukaan tiputan sarjat yhteen per liike tästä eteenpäin, toivottavasti palautuminen nopeutuu edes vähän. Nyt jo alkaa vähän pelottamaan ne vitosten viikot...

Tähän asti ei ollut mitään ongelmaa, nyt alkaa vähän tökkimään. Tai sitten olen vain tulossa sairaaksi kun on muutenkin vähän väsy olo. Ei kai tämä ylikuntoa voi vielä olla - salin lisäksi en ole muuta rankkaa esim. aerobista harrastanut?

Mulla oli kans jonkinlaisia ylikunnon oireita 15-, ja 10 -treenien viimeisinä päivinä. Otin tuolloin viikonlopun yhteyteen kolmannen lepopäivän, ja jatkoin ohjelmaa päivän myöhässä eli tiistaina. Tasasin kierron seuraavan viikon alussa aloittamalla vain yhden päivän levolla normaalisti maanantaina.

Tein 10-treenien loppuun asti aina 2 sarjaa/liike. Vitosista aloin tehdä tarpeen mukaan vain yhden sarjan tietyissä liikkeissä. Seuraavaan kierron alkaessa täytyy kai kiinnittää alusta asti huomiota enemmän palautumiseen ja välttää liikaa rehkimistä. Kokonaisrasitus on ilmeisen kova ilman loppuun vietyä toista sarjaakin.

Originally posted by JSmith
Onko muut huomanneet että tuossa puolessavälissä kymppien treeniä alkaa jo "tuntumaan" jos vetää joka liikkeestä kaksi sarjaa? Mä tein äsken kolmannen treenin kympeistä, ja tuntuu että kahdessakaan päivässä ei ole piristynyt ennalleen. Vedin kaksi sarjaa per liike niin että jälkimmäinen lopetettiin reilusti ennen failurea, niinkuin ennenkin tähän asti.

Alkuperäisen ohjeen mukaan tiputan sarjat yhteen per liike tästä eteenpäin, toivottavasti palautuminen nopeutuu edes vähän. Nyt jo alkaa vähän pelottamaan ne vitosten viikot...

Tähän asti ei ollut mitään ongelmaa, nyt alkaa vähän tökkimään. Tai sitten olen vain tulossa sairaaksi kun on muutenkin vähän väsy olo. Ei kai tämä ylikuntoa voi vielä olla - salin lisäksi en ole muuta rankkaa esim. aerobista harrastanut?

Ite huomasin aivan saman asian jo tokalla viikolla, vaikka olenkin tehnyt kaksi sarjaa vain "isoille liikkeille"(=penkki,ylätalja,(kyykky) jne.) Jalkojahan en siis ole pystynyt tekemään neljään viikkoon.

Toi paikkojen jumiutuminen ratkes itselläni ainakin sillä, että otti aina toisen sarjan ei-niin-loppuun ja teki joka treenin jälkeen koko kropalle venyttelyt. Kaikki HIITit sun muut saa kanssa välipäivinä unohtaa.

Muuten ei oo tähän mennessä muuta ku hyvää sanottavaa. Miinuskaloreilla mennään ja paino on neljässä viikossa tippunu n.1,5kg, mutta kiristyminen on ollut todella huomattavaa - jopa ulkopuolisille.:blow:

Tänään tein viimeisen 10RPM treenin ja joka liikkeessä paitsi ylätaljassa meni vanhat maksimit rikki. Huvittavana yksityiskohtana mainittakoon, että penkissä tein tänään 2x10 vuoden takaisella YHDEN toiston maksimillani. :worship:

Mulla oli tänään 15REP toiset treenit, ja huomasin jo että ei ihan suhteessa ole mun painot, penkkipunnerrus tangolla tein kaksi sarjaa, toinen teki tiukkaa, sitten vinopenkkiä käsipainoilla ja kaksi sarjaa ei saanut edes tuntumaa että millä lihaksella töitä tehdään. Mutta kyllä se siitä kun painot kasvaa sen verran että tuntuma alkaa olla kohdallaan, eli varmaan ensi kerralla. :) Vähän jännittää kun on nyt jo tuntuma niin kohdallaan että viimeinen 15REP treeni voi olla suorastaan tappava... :urjo:

Monet on sanoneet että on HST:n aikana kiristynyt huomattavasti vaikka on reippaasti plussakaloreilla, voisiko joku valottaa faktaa mikäs on niksi, järjellistä syytä tähän? Kuulostaa mahdottomalta teoriassa ja etenkin käytännössä.

Originally posted by Pain

Tänään tein viimeisen 10RPM treenin ja joka liikkeessä paitsi ylätaljassa meni vanhat maksimit rikki.

hö, ohjeiden mukaanhan vikassa treenissä vasta tehdään entisillä maxeilla, miten voit saada ne rikki?

Originally posted by turre101
hö, ohjeiden mukaanhan vikassa treenissä vasta tehdään entisillä maxeilla, miten voit saada ne rikki?

Niin, kuten sanoin, tein VIIMEISEN 10RPM treenin, jossa siis rikoin vanhat 10RPM maksimit. Comprendre? :kippis1: Maanantaina hyökkään sit vitosten kimppuun.

Eli iskit painoa entistä maximia enemmän? Se vain aiheutti hämmennystä kun monet eivät noin ole tehneet, vaan ilmeisesti niillä entisillä maximeilla treenanneet tuon vikankin treenin.

Eli iskit painoa entistä maximia enemmän? Se vain aiheutti hämmennystä kun monet eivät noin ole tehneet, vaan ilmeisesti niillä entisillä maximeilla treenanneet tuon vikankin treenin.

Juuri näin. Ennen kiertoa tarkastelin treenipäiväkirjasta vanhat 10rep maksimit, jonka jälkeen iskin tähän 2,5 - 5kg lisää. Tästä sain sitten 2-viikon 10RPM setin päätöspainot, josta tiputin taaksepäin alaspäin.

Sokealla luottamuksella mentiin, mutta toimi - eli kehitystä on tapahtunut.:eek:

Ahaa... nyt tajusin. :kippis1:

Mä laitoin entiset maximit joka liikkeeseen ettei tuu tilannetta että ei aiotut painot / toistot menekään edes väkisin. Jos toiseen sykliin sitten heittäisi raa'asti 2,5 - 5kg lisää joka liikkeen maximeihin, joka jaksolle. (?)

Ahaa... nyt tajusin. :kippis1:

Mä laitoin entiset maximit joka liikkeeseen ettei tuu tilannetta että ei aiotut painot / toistot menekään edes väkisin. Jos toiseen sykliin sitten heittäisi raa'asti 2,5 - 5kg lisää joka liikkeen maximeihin, joka jaksolle. (?)

Ehdottomasti kannattaa lisätä ainakin seuraavalle syklille. Olet profiilin perusteella vielä aloittelija(?) - olen itsekin vasta n. vuoden kunnolla treenannut - joten tuloksesi nousevat varmasti syklin aikana. :whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Monet on sanoneet että on HST:n aikana kiristynyt huomattavasti vaikka on reippaasti plussakaloreilla, voisiko joku valottaa faktaa mikäs on niksi, järjellistä syytä tähän? Kuulostaa mahdottomalta teoriassa ja etenkin käytännössä.

No katso kun se HST suorastaan P-A-K-O-T-T-A-A lihakset kasvamaan! Siinä ei paljon adiposyyteiltä kysellä mikä on meininki! Eiku, veikkaisin että kiristyminen ja kasvaminen on osin sitäkin että on koko kroppa jatkuvasti pumpissa. Saattaa tuntua aika erilaiselta (mulla ainakin tuntui) jos takana on kerta viikossa per lihasryhmä -treeniä. Eli jatkuva pumppi + alkuvaiheen 15 toiston treenien kova energiankulutus = näennäisesti isompi lihaksisto ja rasvanpoltto.

Sitäkin olen muuten miettinyt, että johtuisiko monen huomaama nopea kasvu vain siitä että vaihtaminen takaisin koko kropan ohjelmaan on radikaali kasvuärsyke, eikä niinkään yksistään HST:stä itsestään?

Muuten Max, oliko sulla joku syy siihen ettet venyttänyt 5 toiston jaksoa 4 viikon mittaiseksi? Alkuperäisessä ohjelmassahan kehotetaan menemään joko negatiivisiin toistoihin tai sitten vain jatkamaan vitosmaksimeilla vielä pari viikkoa. Voi olla vain melko raskasta nivelille ynnä muille. Meinaatko aloittaa seuraavan kierron 15 toiston viikoilla vai mennä suoraan kymppeihin?

Itsekin aikataulutan kevättä, eli mietin vetäisinkö vitosia neljä viikkoa (->huhtikuun loppuun), vai lopettaisinko kahteen jolloin saisin lyhennetyn 5 viikon syklin vielä mahtumaan ennen toukokuun lopussa pakosta tulevaa treenitaukoa (ja biitsilomaa).

Dieetti alkaa viimeistään tuossa huhtikuun 1.-2. viikolla eli suunnilleen siinä vaiheessa kun viitosia on tehty 2 viikkoa, joten tietty olis loogista lopettaa sykli siihen ja katsoa tulokset. Ja sitten vetää se seuraava lyhennetty sykli miinuskaloreilla. Muutenkaan en tiedä kuinka fiksua olisi yhtäaikaa rajoittaa kaloreita ja siirtyä vetämään negatiivisia toistoja...

EXTREME DECONDITIONING!!!!

Mä aattelin ottaa kolme viikkoa 5repsiä, ja sen jälkeen yhden viikon jossa kokeilen esim. ma 15maksimit, ke 10maksimit ja sitten aloitan ns. strategic deconditioningin.

Ratkeaa toi aikataulu aika itsestään, kun 19.4 alkaa Hupellus 2003 = very extreme, not so strategic deconditioning. Saapahan ainakin elimistö viikon totaali shokin ja unohtaa, että koskaan on edes puntteja nähnyt, kun 9 päivää olen kännissä. :kippis1:

Originally posted by JSmith

Muuten Max, oliko sulla joku syy siihen ettet venyttänyt 5 toiston jaksoa 4 viikon mittaiseksi? Alkuperäisessä ohjelmassahan kehotetaan menemään joko negatiivisiin toistoihin tai sitten vain jatkamaan vitosmaksimeilla vielä pari viikkoa. Voi olla vain melko raskasta nivelille ynnä muille. Meinaatko aloittaa seuraavan kierron 15 toiston viikoilla vai mennä suoraan kymppeihin?

Ajattelin panostaa opintohommiin seuraavat 2 viikkoa. Pitäis valmistua huhtikuun lopussa sähköinssiks, ja rästit pitäis saada tehtyä pois. Treenaaminen vie niin paljon ajatuksia ja aikaa, että ajattelin tehdä näin.

Oon muutenkin treenannut monta kuukautta ilman taukoja ja kroppa vaatii vähän parantumisaikaa rasitusvamman aluista ennen seuraavia koitoksia.

Dietti alkaa huomenna ja treenit aloitan 15 toiston sarjoilla parin viikon kuluttua.

Hmm.. Voi olla että oon väärässä mutta eikös dieetti oo aika huono aika alottaa juuri ennen tuota 2 viikon taukoa, siinä kun ei treenaa ollenkaan ja dieetti päällä niin lähtee lihakset liitoon?

Hmm.. Voi olla että oon väärässä mutta eikös dieetti oo aika huono aika alottaa juuri ennen tuota 2 viikon taukoa, siinä kun ei treenaa ollenkaan ja dieetti päällä niin lähtee lihakset liitoon?

Oon kyllä samaa mieltä. Kannattais varmaan pitää treenaamattomat viikot edes ylläpitokaloreilla, jottei lihat katoa ja nimenomaan palautuminen olis maksimaalista.

Joo - Ei oo tarkotus potkasta mitään kauheeta nälkäkuuria päälle, vaan vähentää hitaasti mutta varmasti läskiä kesää kohti. Aion toki pitää 100 prosenttisesta palautumisesta ja mahdollisesta tauon aikaisesta kehityksestä huolta. Oon ollu koko 6 viikon HST-treenin ajan n. 500 - 1000 kcal plussakaloreilla, ja diettaamisen aloitus tarkoittaa tässä vaiheessa sitä, että lasken päivittäistä kalorimäärää ensin normaalikulutustasolle ja myöhemmin lisää noin 500 miinukselle.

Dodii. 10 toiston treenejä on nyt takana 5 ja tulin yllättäen kipeäksi. Kurkkuun sattuu, mut kuumetta ei vielä ole. Tein neljännessä kymppitreenissä 21 sarjaa ja viidennessä 19 sarjaa, noi tais olla liikaa. Montako sarjaa muut tekee yleensä treeneissä? Miten tästä kannattais jatkaa eteenpäin? Itse ajattelin jättää kuudennen kymppitreenin kokonaan väliin ja tervehdyttyäni aloittaa 5 toiston treenit. Kuulostaako järkevältä?

Originally posted by wbb
Itse ajattelin jättää kuudennen kymppitreenin kokonaan väliin ja tervehdyttyäni aloittaa 5 toiston treenit. Kuulostaako järkevältä?

Mulle iski pientä kuumetta just ennen viimeistä 15RPM treeniä. Jäätin sen väliin ja aloitin 10RPM:t aikataulun mukaisesti. Hyvin toimi.

Teetpä paljon sarjoja painoihin verrattuna...mulla on 9-10 liikettä joissa teen fiiliksestä riippuen 1 tai 2 sarjaa. Mutta sehän riippuu miltä kustakin tuntuu, HST-sivut kehottavat tähtäämään sellaiseen voluumiin jossa treeniä seuraavana päivänä lihaksissa tuntuu kevyt kireys ja ehkä pieni kipukin. Mä olen paria poikkeusta lukuunottamatta pysynyt hyvin tuolla alueella näinkin vähillä sarjoilla.

Kuten yllä mussutan, niin palautumisongelmat iskivät 10-treenien kolmannen päivän jälkeen ja pudotin tosiaan toisen setin kokonaan pois kaikista liikkeistä. Eli nyt tulee tosi vähän sarjoja, yhteensä vain 10 plus vatsat ja jotkut muut pikkuapuliikkeet silloin tällöin. Mutta liikutaan kuitenkin lähellä kymppien maksimia joten rasitusta tulee ihan tarpeeksi, ja aikaakin salilla menee suunnilleen saman verran kuin ennen kun pitää odotella palautumista kauemmin.

kuten purnasinkin jo tuossa toisessa hst?-threadissä, niin mun max. 11 sarjaa/treeni alusta alkaen oli jo liikaa. Pidän nyt 2 lepopäivää treenien välissä kunnes oireet häipyvät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom