Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
K.Maga sanoi:
Mitä tarkoitat tuolla kuorman nostamisella,eikös HST:n idea kuitenkin ole muutenkin se,että kuormaa nostetaan vähän joka treenikerralla/vkon jälkeen?

Kuorman nostamisella ajattelin lähinnä, että laskisit edelleen painot kuuteen treeniin, mutta käyttäisit vain neljän viimeisen treenin painoja eli jos esim. penkkiin olisi laskettu painot

75 80 85 90 95 100

Tekisit treeneissä sarjat

2 x 10 x 85
2 x 10 x 90
1 x 10 x 95
1 x 10 x 100

tjsp.

Eli sulla jäisi ne kevyimmät painot käyttämättä...

Voiko negatiiviset viikot korvata maksimikokeiluilla? Eka ajatus oli jättää viikot 7-8 kokonaan pois, mutta haluan kuitenkin kokeilla uusia maksimeja ennen seuraavaa kiertoa. Mulla on ohjelmassa yhdeksän liikettä, kolme jaloille, kolme työntävää ja kolme vetävää. Ajattelin tehdä viikolla 7 kolme maksimitoistokokeilua per treeni joko alkuperäisillä vitosmaksimeilla tai vähän pienemmillä, ja tehdä loput liikkeet joko vitosmaksimeilla jatkaen tai sitten kevyesti kymppejä. Eli:

Ma - Prässi, alatalja, ojentaja
Ke - Penkki, reisikoukistaja, hauis
Pe - Ylätalja, pystypunnerrus, pohkeet

Onko tämä huono ajatus kun sarjoja ei saisi tehdä failureen? Jossain välissä on kuitenkin pakko kokeilla maksimeja, millä tavalla jollei näin? Ja, olettaen että pidän viikko 8 täysin ilman treeniä, teenkö muut liikkeet kovina vitosina vai kevyemmin?

Minä käytän kaikissa liikkeissä prosenttiosuuksia 75, 80, 85, 90, 95, ja 100 tai niiden pyöristyksiä. Näin käsipainot eivät mene älyttömän pieniksi ja tästä johtuu myös tämä aivan hyväksyttävä "zig zagging".

Eikö SD ole myös sitä varten, että viikoilla 7 ja 8 mennään ylikunnon puolelle josta sitten palaudutaan SD:n aikana.

Minkälaisia tuloksia olette pitkällä aikavälillä saaneet HST:llä? Toimiiko se ainoastaan erilaisuutensa takia vähän aikaa vai voiko sen ottaa vakiokäyttöön?

Itse olen tehnyt kahta sarjaa myös toisella viikolla. Painot on muokattu tietenkin niin, että sen toisen viikon viimeinen treeni menee juuri ja juuri. Treenin pyrin tekemään tunnissa. Teen perusliikkeitä ja laitteita en vaihtele. Onkohan 10 viikon sykli liian pitkä? Seuraavaan sykliin vaihdan penan vinopenaan ja alataljan ylätaljaan. Ei kai tuosta haittaa ole kun pitää liikkeet perusliikkeinä?

Minulla on menossa nyt 5. viikko ja toistaiseksi treeni on tuntunut henkisesti mielekkäältä. Mittanauhan mukaan lihakset olisivat kasvaneet mutta rasvaprosenttimittari tulee kertomaan myöhemmin totuuden.

grimJester sanoi:
Onko tämä huono ajatus kun sarjoja ei saisi tehdä failureen? Jossain välissä on kuitenkin pakko kokeilla maksimeja

Kuulostaa hyvältä idealta jos maksimeja on pakko testata. Ei sitä ihan failureen kuitenkaan tartte mennä. Jos teet 14 toistoa ja yksi olis ehkä vielä mennyt niin aika varmasti sulla on siinä 15RM. Ton jälkeenhän tulee lepoa joten ei pitäisi ylikunto tuosta ainakaan johtua.

tällaista HST:tä suunnittelin "arnoldin kultaisen kuusikon" jälkeen.

kyykky
penkki
mave
kulmasoutu
ylätalja
NTP
lattiapenkki
scott hauiskääntö
pohkeet istuen
istumaannousut

ja kun minulla on mahdollisuus ajattelin tehdä näin niin ajattelin että miksei

Maanantai aamu
penkki
kulmasoutu
NTP
scott hauiskääntö
istumaannousut

Maanantai ilta(päivä)
kyykky
mave
ylätalja
lattiapenkki
pohkeet istuen

Keskiviikko aamu
penkki
kulmasoutu
NTP
scott hauiskääntö
istumaannousut

Keskiviikko ilta
kyykky
mave
ylätalja
lattiapenkki
pohkeet istuen

Perjantai aamu
penkki
kulmasoutu
NTP
scott hauiskääntö
istumaannousut

Perjantai ilta
kyykky
mave
ylätalja
lattiapenkki
pohkeet istuen

onko tässä järkeä tai pitäisikö jotain muuttaa, jotta järkeä tulisi?

no ihan hyvä, kun hst ei kovin raskasta ole. itse tekisin kuitenkin näin:

am:
kyykky
penkki
kulmasoutu
NTP
pohkeet

pm:
mave
ylätalja
lattiapenkki
hauis
vatsat

mutta onhan tossa mahis vaikka mihin comboihin. ehkä jopa voisi vähän lisätä olkapäille vipunostoja eri kulmissa tai jotain muuta sellaista, mihin muuten ei treenissä riitä aika. detalji-wörkkiä, juu nou.

Larzan sanoi:
Edit2: Leuanveto on ehdottomasti parhaita selkäliikkeitä ja kannattaa ottaa se esim. ylätaljan tilalle, vaikka ei ihan 15 leukaa pystyisi vetämäänkään.

Mä olen keventännyt leuanvetoa laittamalla vetokumin, toinen pää keskelle leuanvetotankoa ja jalat sinne alapään silmukan sisään..:D :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No jos se juokseminen on rankkaa niin palautumisen kanssa alkaa varmasti tulemaan ongelmia. Kevyitä ja kohtuu lyhyitä (olisiko ollut n.20-30min.) juoksulenkkejähän hst-sivuilla tuettiin välipäiviksi ja SD:n ajaksi.

Onks tällä hst:llä jengi saanu sarjapainojen(voimien)kasvun lisäks muita ohjelmii kovempaa lihaskasvuu?:hyper: Mua ei niinkää noi voimat kiinnostaa kuhan sais vähä lihastaki.:) Ja koitin lukee läpi mut ei ainakaa sattunu noista silmään, kun aika monta sivua tässä threadissa.:rolleyes:

and1_ sanoi:
Onks tällä hst:llä jengi saanu sarjapainojen(voimien)kasvun lisäks muita ohjelmii kovempaa lihaskasvuu?:hyper: Mua ei niinkää noi voimat kiinnostaa kuhan sais vähä lihastaki.:) Ja koitin lukee läpi mut ei ainakaa sattunu noista silmään, kun aika monta sivua tässä threadissa.:rolleyes:

HST:n ideana on nimenomaa maksimoida lihaskasvu ja tuo voimien kasvu tulee siinä "sivutuotteena". Onhan täällä porukka kertonut hyvistä massan kasvuista tässäkin threadissa. Itsellä on laskennallisesti lihasmassaa nyt noin 7-8 kg enempi kuin tätä aiemmin parhaassa kunnossa 3-4-jakoisilla ja mega dutyilla treenatessa.

Lukaise tuo thread, niin ymmärrät miksi HST toimii massan rakentamisessa:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=44559

Larzan sanoi:
HST:n ideana on nimenomaa maksimoida lihaskasvu ja tuo voimien kasvu tulee siinä "sivutuotteena". Onhan täällä porukka kertonut hyvistä massan kasvuista tässäkin threadissa. Itsellä on laskennallisesti lihasmassaa nyt noin 7-8 kg enempi kuin tätä aiemmin parhaassa kunnossa 3-4-jakoisilla ja mega dutyilla treenatessa.

Lukaise tuo thread, niin ymmärrät miksi HST toimii massan rakentamisessa:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=44559

Jep, luin sen mut en viittiny siel kysyy, mut onko olemassa jotain kaavaa jolla voin laskee noi maximi painot jokaselle toistolle? Jos siis tiijän vaikka tiukat 10:t jne... Mulla ei oo excelii ni ei toimi toi tuol oleva laskenta juttu.:(

and1_ sanoi:
Jep, luin sen mut en viittiny siel kysyy, mut onko olemassa jotain kaavaa jolla voin laskee noi maximi painot jokaselle toistolle? Jos siis tiijän vaikka tiukat 10:t jne... Mulla ei oo excelii ni ei toimi toi tuol oleva laskenta juttu.:(

Voit aina imuroida openOfficen ja asentaa sen niin saan nuo laskettua eli sillä excel-taulukolla.

http://download.openoffice.org/2.0.2/index.html

Toisaalta suosittelen edelleen, että kannattaa mieluummin kokeilla ne toistomaksimit kuin luottaa laskureihin...

Larzan sanoi:
Voit aina imuroida openOfficen ja asentaa sen niin saan nuo laskettua eli sillä excel-taulukolla.

http://download.openoffice.org/2.0.2/index.html

Toisaalta suosittelen edelleen, että kannattaa mieluummin kokeilla ne toistomaksimit kuin luottaa laskureihin...

Joo no otin ton mut en kyl tajuu tost taulukosta yhtää mitää.:( Oisin huomen halunnu alottaa hst:l ku on nyt joku vähä päälle viikko taukoo ku olin kipee...:curs: :itku:

Omasta kokemuksesta suosittelen myös testaamaan ne max.sarjapainot, varsinkin ekaan sykliin. Ittellä huomenna ihka ensimmäisen syklin viimeiset 10REP treenit eli sykli alkaa olla puolessa välissä ja jos jotain tekisin toisin, niin testaisin kaikissa liikkeissä kaikkien toistomäärien sarjapainot. Helpottaa huomattavasti ohjelman toteutusta.

Itse testasin ennen SD:tä 5 ja 15 rep maksimit ja laskin 10 rep maksimin niiden keskiarvona. Nyt huomaan, että jo siinä tulee virhettä. Kaikissa liikkeissä en testannut edes noita, koska uskoin tienneeni ne melko tarkasti. Nyt huomaan, että hajontaa on. No ekan syklin jälkeen on jo viisaampi.

Mutta tyytyväinen olen ollut HST:hen ja usko metodin toimimiseen on kova!

Shammer sanoi:
Omasta kokemuksesta suosittelen myös testaamaan ne max.sarjapainot, varsinkin ekaan sykliin. Ittellä huomenna ihka ensimmäisen syklin viimeiset 10REP treenit eli sykli alkaa olla puolessa välissä ja jos jotain tekisin toisin, niin testaisin kaikissa liikkeissä kaikkien toistomäärien sarjapainot. Helpottaa huomattavasti ohjelman toteutusta.

Itse testasin ennen SD:tä 5 ja 15 rep maksimit ja laskin 10 rep maksimin niiden keskiarvona. Nyt huomaan, että jo siinä tulee virhettä. Kaikissa liikkeissä en testannut edes noita, koska uskoin tienneeni ne melko tarkasti. Nyt huomaan, että hajontaa on. No ekan syklin jälkeen on jo viisaampi.

Mutta tyytyväinen olen ollut HST:hen ja usko metodin toimimiseen on kova!

No pitää varmaan koittaa nuo ja aloittaa hst vasta vähä myöhemmin.:)

and1_ sanoi:
Muistaakseni tässä threadissa joku käski kertoa aina sen max määrän luvulla 1,2. Eli 10toistomax x 1,2 = 5toistomax. Tuo siis ihan suuntaa antavasti, ei mikään varma tapa kuitenkaan.

blacklbl sanoi:
Muistaakseni tässä threadissa joku käski kertoa aina sen max määrän luvulla 1,2. Eli 10toistomax x 1,2 = 5toistomax. Tuo siis ihan suuntaa antavasti, ei mikään varma tapa kuitenkaan.
Itte muistelisin, että 15 max*1,2 = 10 max ja 10 max*1,15 = 5 max. Näin ne mulla ainakin on aikalailla menneet.

Suositut

Back
Ylös Bottom