Topah sanoi:
Ookko sä Larzan tehny tätä ohjelmaa orjallisesti jo? Miksi halusit lisätä penkkiin, kyykkyyn ja maveen sarjoja kun toistomäärä pienenee?
Joo, toinen viikko tuota on menossa. :whip:
Tarkoituksena oli samalla testata tuolla 3 x 8-10 vs. 8-10 x 3 threadissa esiteltyjä Chad Waterburyn ideoita HST:hen yhdistettynä. Tarkoituksena on kasvattaa kokonaiskuormaa asteittain ihan perinteiseen kokonaiskuorman laskemiseen perustuen eli lasketaan kokonaisrautamäärää, jota treenissä liikuttelen tyyliin sarjat x toistot x painot.
Tavallaan tuosta tuli sellainen sekoitus voimaohjelmia, HST:tä, Dual Factoria ja noita mr. Waterburyn 10 x 3 ideoita. Toisaalta moni voimaohjelma ja HST:kin on saanut ideoita Dual Factor teoriasta, joten samojen ideoiden ympärillä tuota mietiskellessä on tullut pyörittyä. Sitten tuo Waterburyn 10 x 3 for hypertrophy on ideana sen verran valtavirrasta poikkeava, että oli pakko ottaa sen kuvaan mukaan. :D
Tarkoituksena oli kokeilla nimenomaan voluumin kasvattamista kun olen ikuisuuksia treenannut matalan voluumin ohjelmilla.
Mun treenipäiväkirjasta voi tuota ohjelman etenemistä ihmetellä ja tuossa on jonkinlainen kuvaus miten homma olisi tarkoitus tehdä:
Linkki
Eli selvennyksenä sanallisesti:
Eli noille penkille, kyykylle ja mavelle on omat toistomäärät jokaiseen kaksiviikkoiseen eli 3 x 6, 4 x 5, 6 x 4 ja 10 x 3 ja sarjapainot lasketaan ykkösmaksimista niin, että kaksiviikkoisen viimeiseen treeniin tehdään viikoilla 1-4 80% ykkösmaksimista ja viikoilla 5-8 85% ykkösmaksimista. Lisäksi kapealle penkille ja hauikselle käytetään osassa treenipäivistä samoja toistomääriä, mutta hiukan vähemmän sarjoja.
Vinopenkissä on tarkoitus käyttää samoja sarja ja toistomääriä kuin penkissä, mutta painot on laskettu vitosmaksimista. Lisäksi olen varautunut ottamaan kevyitä päiviä tuntuman mukaan väliin, etten olisi tukossa heti parin ekan viikon jälkeen.
Muissa liikkeissä noudatetaan lähes HST-tyyliä, paitsi toistomäärissä 12/10/8/6
Tarkoituksena olisi tuon neljän ekan viikon jälkeen tarpeen mukaan pitää mahdollinen kevyt viikko. Ruokavalioksi tarkoitus on ottaa bulkkisyklittely tyyliin 9 päivää plussalla 5 päivää miinuksella.