Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei mulle mee failureen saakka millonkaan, koska voimat kasvaa jaksojen aikana niin ne testatut maksimit menee kyllä aina rikki_ ei siis tunnu yhtä pahalta kun testiviikolla

Arvon ihmiset kertokaapas teettekö noitten kahden 5-viikon jälkeen millä tavalla nämä negatiiviset? Jatkatteko 5-maksimipainoilla ja tarvittaessa lisäätte lisää painoja, vai failureen? Vai mikä on meininki?

Topah sanoi:
Arvon ihmiset kertokaapas teettekö noitten kahden 5-viikon jälkeen millä tavalla nämä negatiiviset? Jatkatteko 5-maksimipainoilla ja tarvittaessa lisäätte lisää painoja, vai failureen? Vai mikä on meininki?
Jep. Mä en tee negoja ollenkaan, vaan jatkan sen 2 viikkoa vitosilla (tai monta nyt menee) yrittäen korottaa edelleen painoja joka toiseen treeniin. Ihan hyvin on toiminut.

Kyllä on tylsää nää välipäivät, onneks jo sunnuntaina alkaa uus hst. Takana sit 9 päivää "lepoa". Oon pelannut hulluna lätkää kavereiden kanssa ja polkenut pyörää ja venytellyt itseni fakiiriksi. Huomenna vaan makaan, ehkä, muuten ei jaksa. Soppaa ei ainakaan tänä vkloppuna, ehkä meen kakulle kauppaan..

Semmosta vähän kyselisin,että teen tuota HST:tä 2xvkossa periaatteella,koska kamppailulajitreenit on mukana eli miten toi painojen nosto sarjoissa menisi järkevästi tuossa 2xvkossa?
Entä kuinka tiukoiksi vedätte sarjat eli jätättekö siihen,että just ja just tulis pari vielä vai siihen,että helposti tulis vielä useampi?!

Entä onko järkeä tehdä niin,että jos jonain viikkona pääsekin vetää sen 3 treeniä kahden sijaan,niin kannattaako tehdä vai pitäiskö pysyä koko ajan siinä 2xvko?

Pitää vaan laskee tarpeeks isot korotukset jos vaan 2xviikossa. Käy eka testaa ne maksimit ja sit lasket päiville omat painot. Jos sit käytkin 3xviikossa niin se vois olla varmaan vähän kevyempi, mutta jos tulee tavaks niin sit teet sen normaali hst:nä

nyt oon itsekin tässä pähkäillyt hst:n ja 2-jakoisen ohjelman välillä. pistän tähän nyt liikkeet jotka olen suunnitellut mukaan treeniin ja sitten vähän kysymyksiä/varmennuksia:

kyykky smithissä
mave/sjmv
penkki/vinopenkki
ylätalja
pystypunnerrus smithissä
ranskalainen punnerrus
hauis seisten tangolla
pohkeet seisten/istuen

eli siis aikalailla nuo liikkeet jotka larzan mainitsi tuolla toisessa ketjussa. nyt kun useille liikkeille oli ehdotettuna jokin vaihtoehtoliike, esim. mave/sjmv , niin pitääkö molempien toistomaksimit testata??

sitten noista toistomaksimeista sen verran että jokaisessa liikkeessä tehdään se 15 reps maksimi sarja josta sitten laskeskellaan ohjelmalla painot myös 10:lle ja 5:lle??

sitten vielä jos joku vielä heittäisi sen painolaskurin opastuksineen, kun en itse sitä pikaisella etsinnällä löytänyt :D

kiitos.

huumor sanoi:
sitten noista toistomaksimeista sen verran että jokaisessa liikkeessä tehdään se 15 reps maksimi sarja josta sitten laskeskellaan ohjelmalla painot myös 10:lle ja 5:lle??
Ite suosittelisin testaamaan kaikkien toistomäärien maksimit, välttyypähän ainakin virhearvioinneilta.

Grim Reaper sanoi:
Ite suosittelisin testaamaan kaikkien toistomäärien maksimit, välttyypähän ainakin virhearvioinneilta.
sitten tästä testaamisesta. kaikki liikkeet testattaneen samana päivänä? jos siis testaa noiden kaikkien toistomäärät, tulee kolme testipäivää. esim. ma ke pe?? entä mites sitten noiden vaihtoehtoisten liikkeiden treenit, lasketaanko niihinkin omat prosentit vai mennäänkö vain tuntumalla?

:rock: Toisen hst kierron toinen kerta, ja ihan paskana jokainen solu, lihas ja luu. Nyt kun tekee noi 15repsinkin toistot kivuliaan hitaasti, keskittyen ja kovaa jännittäen niin kyllä koskee!!:rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
pevelius sanoi:
laitanpa nyt taas linkin tänne, vaikka se jo jossain päin ketjua onkin. eli mun omaan käyttöön tekemä hst-laskuri, toimii riittävän hyvin jos tuntee vähän itseään.

http://koti.mbnet.fi/pevelius/hst/hst-laskuri.xls
siis mites tää nyt oikeen näyttää pi kun laskuri näyttää kovimpaan sarjaan tasan saman painoin kun on maksimipainoksi laitettu?? eikös painon pitäisi mennä himpun verran yli??

huumor sanoi:
siis mites tää nyt oikeen näyttää pi kun laskuri näyttää kovimpaan sarjaan tasan saman painoin kun on maksimipainoksi laitettu?? eikös painon pitäisi mennä himpun verran yli??

laskuri on tehty silläviisiin, että viimosessa treenissä on se vanha maksimi.
painotan, että tämä laskuri on ohjenuora, vapaasti kannattaa ottaa omat systeeminsä huomioon ja muokata laskurin antamia tuloksia. eli senkun läiskit sinne käsin haluamasi painot jos noi ei tyydytä ja sen jälkeen printtaat.

pevelius sanoi:
laskuri on tehty silläviisiin, että viimosessa treenissä on se vanha maksimi.
painotan, että tämä laskuri on ohjenuora, vapaasti kannattaa ottaa omat systeeminsä huomioon ja muokata laskurin antamia tuloksia. eli senkun läiskit sinne käsin haluamasi painot jos noi ei tyydytä ja sen jälkeen printtaat.
ok. eipä siinä kun pistäisi vaikka ihan vaan tuntuman mukaan painoja vähän lisää. oliskos sulla noihin mun aiemmin esittämiin kysymyksiin mitään sanottavaa?? :)

no sen verran, että siis tein ton laskurin jotta mun ei tarvitsisi testata tarkasti kaikkia toistoalueita.
eli riittää kun testaat yhden testin per liike. otat painon jolla saat esim. 5-10 toistoa ja sitten katsot, että montako meni. sen jälkeen se toistomäärä ja paino noihin kahteen ekaan sarakkeeseen, niin maaginen kaava arvioi sun 15-, 10- ja 5-maksimit ja läiskii muutkin painot haluamillasi prosenttimuutoksilla sinne.
larzanin ohjelmat on hyviä, siitä vaan tekemään. vaihtoehtoliikkeitä jos käytät, niin kannattaa varmaan testata ne molemmat ainakin kertaalleen tollai kun sanoin. ekan kierron jälkeen oot paljon viisaampi ja ne painot loksahtelee sitten paikoilleen itsestään. ohjelma ei mene pilalle, vaikka aloittaisit liian kevyillä tai liian raskailla painoilla. muutat vaan sitten matkan varrella niitä kohdalleen. oleellista on se, että se yleinen suunta on ohjelman mukainen.

ok, en nyt jaksa etsiä niin paljonkos sitä taukoa pitikään pitää noiden testien jälkeen ja testataanko kaikki liikkeet samalla kertaa??

Nyt on kolmas viikko vitosia lähteny käyntiin Hst:ssä ja alko potuttaa ku mun ainoa ojentajaliike (taljassa) ei antanu enää kunnolla osumaa. Vaihoin sen ranskalaiseen tangolla.

Mutta mutta... Nyt yks treeni ranskalaisia ja ojentajat huutaa kuolemaa. Pidin jo yhen ylimääräisen lepopäivän.

Voinko rääkätä huomenna ojentajia vaikka niissä oliskin vielä kipua jäljellä? Ei oo ku pari viikkoa siis HST:ä jäljellä ennen 2 viikon lepoa. Eli kannattaako rääkätä käsiä vaan oikein isän kädestä tää loppuaika, vai himmaanko hieman? Gurut?

Topah sanoi:
Nyt on kolmas viikko vitosia lähteny käyntiin Hst:ssä ja alko potuttaa ku mun ainoa ojentajaliike (taljassa) ei antanu enää kunnolla osumaa. Vaihoin sen ranskalaiseen tangolla.

Teetkö negatiivisten tilalla vitosia, vai miten sulla on kolme viikkoa vitosia ohjelmassa?

Ja mitä tarkoitat ei antanut osumaa. Ei saanut tuntumaa, ei tullut lihat kipeäksi vai mitä?

Topah sanoi:
Mutta mutta... Nyt yks treeni ranskalaisia ja ojentajat huutaa kuolemaa. Pidin jo yhen ylimääräisen lepopäivän.

Voinko rääkätä huomenna ojentajia vaikka niissä oliskin vielä kipua jäljellä? Ei oo ku pari viikkoa siis HST:ä jäljellä ennen 2 viikon lepoa. Eli kannattaako rääkätä käsiä vaan oikein isän kädestä tää loppuaika, vai himmaanko hieman? Gurut?

Teitkö ranskalaisen kovaa vai HST:n mukaan jollain 75/80% vitosmaksimista? Jos teit "kevyellä" niinkuin kuuluisi, ei tuosta pienestä jumista kannata olla huolissaan vaan jatkaa suunnitelman mukaa. Jos taas menit vetämään ranskailaisessa sarjan failureen, niin vaihtoehtona lienee ottaa takaisin vanha liike loppuajalle tai sitten pudottaa painoa hiukan alemmas ja laskeskella progressio loppuihin treeneihin, niin, ettö viimeinen on tiukka.

oliskos larzanilla mitään lisättävää noihin mun kysymyksiin?? vaikuttaa siltä että oot kuitenni jonkun verran tähän hst:n perehtyny :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom