Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
nigster sanoi:
Supersarjat tehdään yleensä ainakin niin, että olisi "vastakkainen" lihas se toinen, eikä esim. pohkeet/forkut vaan siis esim. hauis/ojentaja.

Tiedän, mutta onkos siitä jotain haittaa jos tekee superina noin kun tuossa selitin..?

Huoh ja unohdin vielä tuostakin jotkut liikeet :/

Hauis kp/tangolla 2x
Dipit/ranskalainen 2x

näitä kolmea teen silloin kun on potkua.

forkut tangolla/taljassa 1x
kohautukset tagolla/kp 1x
kyynärvarre taljassa/ tangolla 1x

alec sanoi:
itekkin meinasin änkeä maven mukaan seuraavaan kiertoon,itse ajattelin ottaa sen mukaan jotenkin näin

kyykky/mave
reiden koukistajat/reiden ojentajat

Meinaaks noin nyt et joka toinen treeni kerta vai supersajoina..? Jos oot tommosen valmiin setin itsellesi funtsinu viittitkö sen tähän pastee..?

skuge sanoi:
Meinaaks noin nyt et joka toinen treeni kerta vai supersajoina..? Jos oot tommosen valmiin setin itsellesi funtsinu viittitkö sen tähän pastee..?

tällästä olen alustavasti miettinyt,ekan syklin vitosten eka viikko vielä menossa että ehtii muutella vielä moneen kertaan,mutta kutakuinkii näin

Treeni A /Treeni B
Kyykky/Maastaveto
Reiden koukistajat /Reiden ojentajat
Penkki/Vinopenkki kp
Alatalja/Ylätalja v-kahva
Viparit sivulle/Pystysoutu taljassa
Olankohautukset/Viparit kulmassa
Hauiskääntö mutkat./Hauiskääntö Scott kp
Ojentajapunnerus talja/Ranskalainen punn. ist.
Pohkeet prässi/Pohkeet prässi
Sit Ups/Sit Ups

itsekkin voisin kysäistä kokeneemmilta HST-sotureilta että onko toi olkapääosasto hyvä noin,vai kannattasko se punnerrusliike kuiteskii ottaa ton pystysoudun tilalle?tässä syklissä oon pystypunnerrusta tangolla tehny(eteen)

Alec sanoi:
itsekkin voisin kysäistä kokeneemmilta HST-sotureilta että onko toi olkapääosasto hyvä noin,vai kannattasko se punnerrusliike kuiteskii ottaa ton pystysoudun tilalle?tässä syklissä oon pystypunnerrusta tangolla tehny(eteen)

Itse ottaisin pystypunerrusta tangolla tai käsipainoilla toisessa treenissä. Toisessa voit sitten ottaa vipunostoja tai tuota pysysoutua.

oupa sanoi:
En tiiä oonko ihan tyhmä ku kysyn et mitä meinaa toi "oma paino%" tos laskurissa? Oma paino/maximi?

meinaa sitä, että montako prosenttia sun painosta lasketaan mukaan liikkeessä käytettävään painoon. käytännössä esim. kyykky on semmonen missä nostat aika suuren osan (60-80%) oman kroppasi painosta joka tapauksessa.

kotka sanoi:
Itse ottaisin pystypunerrusta tangolla tai käsipainoilla toisessa treenissä. Toisessa voit sitten ottaa vipunostoja tai tuota pysysoutua.

joo,näinhän mä olen tässä syklissä tehny, mietin vaan että ottaako etuolkapäät tarpeeksi osumaa noissa rinnalle tehtävissä punnerrusliikkeissä? että voisiko sen puoleen keskittyä olkapään sivuosaan?

Alec sanoi:
joo,näinhän mä olen tässä syklissä tehny, mietin vaan että ottaako etuolkapäät tarpeeksi osumaa noissa rinnalle tehtävissä punnerrusliikkeissä? että voisiko sen puoleen keskittyä olkapään sivuosaan?

Itsehän sen tiedät, mutta kyllä itse pitäsin punnerrusliikkeen mukana. Otat vaikka vaan yhden sarjan sitä.

Luinpa tuosta 30 ekaa sivua tätä threadia. Huh huh.

Ajattelin nyt syksyllä, kunhan saan ensin dieetin päätökseen, aloittaa hst:llä treenailemaan. Onko monikin kokeillut bulkin ja dieetin syklitystä hst:llä, esimerkiksi 2vko bulkkia / 1vko dieettiä? Tällaista olen suunnitellut:

Vko1: +500kcal
Vko2: +500kcal
Vko3: -500kcal
Vko4: +500kcal
Vko5: +500kcal
Vko6: -500kcal
Vko7: +500kcal
Vko8: +500kcal
Vko9(SD): +-0
Vko10(SD): +-0

Tuolla systeemillä tulisi keskikalorimääräksi +250kcal/d. Mietityttää vain tuo vko6, jossa siis olisi 5rep mikrosyklin toinen viikko. Onkohan liian rankka miinuksilla vedettäväksi.

Tuota "2vko bulkkia ja 2vko dieettiä" -threadia lukiessa tuli myös mieleen vetää edellä olevalla systeemillä siten, että bulkki viikoilla ottaisi todella reilut plussat, tyyliin 1000-1500kcal/d.

Mitä mieltä olette??

kotka sanoi:
Itsehän sen tiedät, mutta kyllä itse pitäsin punnerrusliikkeen mukana. Otat vaikka vaan yhden sarjan sitä.

no kun en tiedä,siksi kyselen...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Keila sanoi:
Ajattelin nyt syksyllä, kunhan saan ensin dieetin päätökseen, aloittaa hst:llä treenailemaan. Onko monikin kokeillut bulkin ja dieetin syklitystä hst:llä, esimerkiksi 2vko bulkkia / 1vko dieettiä?
...
Mitä mieltä olette??
en osaa suoraan vastata, koska en ole noin tehnyt. sensijaan olen satsannut plussat treenin jälkeiseen vuorokauteen, eli käyn aamulla salilla ja syön koko loppupäivän kuin hullu sitä protskua.
se on auttanut palautumisessa niin, että koskaan ei ole tarvinnut kipeitä lihoja treenata.
välipäivät olen sitten ottanut kevyempää linjaa safkan kanssa.
mutta mulla vasta eka kierto menossa, kokeneemmat osaa sanoa paremmin.

Keila sanoi:
Tällaista olen suunnitellut:

Vko1: +500kcal
Vko5: +500kcal
Vko6: -500kcal
Vko7: +500kcal
Vko9(SD): +-0
Vko10(SD): +-0

Tuolla systeemillä tulisi keskikalorimääräksi +250kcal/d. Mietityttää vain tuo vko6, jossa siis olisi 5rep mikrosyklin toinen viikko. Onkohan liian rankka miinuksilla vedettäväksi.

Tuota "2vko bulkkia ja 2vko dieettiä" -threadia lukiessa tuli myös mieleen vetää edellä olevalla systeemillä siten, että bulkki viikoilla ottaisi todella reilut plussat, tyyliin 1000-1500kcal/d.

Mitä mieltä olette??
En kyllä HST aikoina jaksottanut syömisiäni, mutta kyllähän tuo voi olla kokeilemisen arvonen paikka. Tosin aika rankaksihan tuo voi mennä ja ylikunto voi nostaa päätä.

Miltähän tälläinen jaksotus kuullostaisi tuo postaamasi sijasta:

Miinusviikoilla tehtäisiin vain yksi sarja per liike ylikunnon välttämiseksi (tiedä sitten ootko suunnitellu tekeväsi 1 vai 2 sarjaa per liike).

Vko1: -500kcal
Vko5: -500kcal
Vko6: +500kcal
Vko7: -500kcal
Vko9(SD): +500
Vko10(SD): -500

-- Edit --
Tai voisit vetää noilla + viikoilla jopa 700-1000kcal yli kulutuksen.

Keila sanoi:
Mietityttää vain tuo vko6, jossa siis olisi 5rep mikrosyklin toinen viikko. Onkohan liian rankka miinuksilla vedettäväksi.
Koko ohjelman voi vetää -500kcal dieetillä ainakin oman kokemuksen mukaan, ainakin jos ei ohjelmassa ole aerobisia mukana. Varmaan voi niiden kanssakin, kunhan aerobisten kulutus on dieettikaloreita laskiessa huomioitu.

Alec sanoi:
onko toi olkapääosasto hyvä noin,vai kannattasko se punnerrusliike kuiteskii ottaa ton pystysoudun tilalle?tässä syklissä oon pystypunnerrusta tangolla tehny(eteen)
Itse en tekis tuota pystysoutua (ei oo terveellinen liike olkanivelille), mutta jos ei se sulle tee pipiä (vielä) niin kyllä ohjelman voi noinkin tehdä. Toisaalta sulla ei punnerrusliikkeitä ole kuin yksi per päivä, joten kyllä ne pystypunnerrukset sinne hyvin mahtuisivat. Itse olen tehnyt rinnalle yhden ja toisen joko olkapäille tai ojentajille. Perusteluna on se, että punnerrukset tuovat funktionaalisempaa voimaa kuin mitä eristävillä liikkeillä saadaan.

Dopey sanoi:
Itse en tekis tuota pystysoutua (ei oo terveellinen liike olkanivelille), mutta jos ei se sulle tee pipiä (vielä) niin kyllä ohjelman voi noinkin tehdä. Toisaalta sulla ei punnerrusliikkeitä ole kuin yksi per päivä, joten kyllä ne pystypunnerrukset sinne hyvin mahtuisivat. Itse olen tehnyt rinnalle yhden ja toisen joko olkapäille tai ojentajille. Perusteluna on se, että punnerrukset tuovat funktionaalisempaa voimaa kuin mitä eristävillä liikkeillä saadaan.

ei oo taljassa tehny pipiä (vielä),mutta ehkä mä nyt nakkaan sen helvettiin,otan käsipainot kauniiseen kätöseen ja rupeen punnertamaan

Alec sanoi:
ei oo taljassa tehny pipiä (vielä),mutta ehkä mä nyt nakkaan sen helvettiin,otan käsipainot kauniiseen kätöseen ja rupeen punnertamaan

Hyvä, hyvä, todellakin jos olkapäitä haluaa oikeasti kasvattaa niin silloin punnerrukset on lyömättömiä.

Itsellä alkamassa HST 10 toinen viikko.
Todella hyvältä itseasiassa tuntunut. Paino on kovalla syömisellä tullut pari kiloa ylöspäin, mutta peilin mielestä kiristymistä on huomattavan paljon. Itse jopa hieman yllätyin tästä. Vatsalihoissakin yläosa jopa näkyy jo :rock:
Tuo perinteinen alavatsa tarvisi jo kunnon diettiä, mutta en halua enää jatkaa lihojen polttamista. Ensikeväänä sitten voidaan katsoa uudelleen...
Nyt polvivamma on 10 sarjoilla estänyt jalkojen treenauksen, joka harmittaa vietävästi.
Olkapää vihoitteli koko kevään, mutta ihme kyllä, nyt kun olen tehnyt olkapäitä kolmesti viikossa ei pienintäkään kipua ole enää ollut. En uskaltanut 4-jakoisessakaan olkapäitä älyttömästi rasittaa juuri ikävän vihlonnan vuoksi, mutta nyt se on totaalisen kadonnut.

Mielenkiinnolla jään odottamaan hst:n päättymistä ja tulosten vertailua ennen hst:tä.

toolate sanoi:
Vko1: -500kcal
Vko5: -500kcal
Vko6: +500kcal
Vko7: -500kcal
Vko9(SD): +500
Vko10(SD): -500

-- Edit --
Tai voisit vetää noilla + viikoilla jopa 700-1000kcal yli kulutuksen.

Tuollainen syklitys kävi aivan ensimmäisenä mielessä kun rupesin tätä miettimään, mutta ainakaan +500/-500 -jaksoilla en ajatellut alkaa vetämään, koska silloin keskikalorit olisivat nollassa. Tuo 700-1000 plussalla voisi toimiakin, keskikalorit olisi +250kcal/d.

Toisaalta vähän lisää lueskeltuani alkoi himottaa tuo aikaisemmin postaamani systeemi jossa vetäisi plussat aika korkealle esim +1000-1500kcal/d ja miinukset sitten normaalisti -500kcal/d. Aikahurjat keskikalorit tulisi kyllä päiville, +500-1000.

Sitten taas toisaalta voisi ottaa ensimmäisen syklin ihan totuttelu mielessä noin +300kcal/d tasaisesti joka päivä. Täytyy nyt katsella miten se tästä muokkaantuu....

Dopey sanoi:

Mä oon tehnyt nyt 3 sykliä(katkonaisesti intin takia) niin että ainoa liike olkapäille on pystysoutu. Ei tee yhtään kipeää ainakaan mulla.

Itsestäni tuntuu, että toi oma setti o just helmi:

1xpystypunnerrus
1xpystysoutu
1xviparitsivuille/taakse

Noita oon tehny lähinnä vapailla painoilla eli tangolla ja käsipainoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom