Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu, 4 viikkoa takana ja maanantaina alkaa 5:set. Täytyy sanoa, että olen erittäin tyytyväinen HST-systeemiin. Tuntuu, kuin olisin aloittanut punttitreenit uudelleen. Vuoisiin ei ole ollut tällaista intoa. Tulokset ovat ihan selkeästi nousussa.

Treenipainoissa kannattaa mieluummin hieman säästellä, kuin ottaa koko ajan ihan sata lasissa. Pitkässä juoksussa tämä on must. Pari kertaa on tullut ahnehdittua ja seuraavalla kerralla on ollut tyytyminen samoihin painoihin kuin edellisellä. Painoja ei kannata liikaa tuijottaa, kunhan eteneminen on nousujohteista pitkällä välillä.

Pari myönteistä seikkaa joita en ole huomannut palstalla käsiteltävän voisin mainita. Oman kehon toiminna paremmin oppiminen. Kun treenaa koko kehon läpi usein, niin huomaa aika äkkiä kuinka nopeasti mikäkin osa palautuu. Liikkeiden suorituksessa pysyy paremmin tuntuma ja niiden suoritustaito paranee, kun niitä tehdään usein.

nii tämä on kyllä just siistii ku nyt on eka viikko takana ja välillä tuntu että ei saatana voi lisätä enää kyykkyyn ku meni jo ihan piippuun niin sit kummiskin seuraavalla kerrala meni kevyemmin niin tuntu et jes nyt kehittyy...=)mut olo on kyllä tosiaan sellanen et tietää että on käyny reenaamassa...hulluna intoo ku pääsee kokeilemaan seuraavilla painoilla kuin kevyesti menee...=D =D =D

Kyykky / Hack-kyykky 2
MVSJ 2
Pohkeet seisten 2
Tasapenkki / vinopenkki kp 2
Alatalja / T-kulmasoutu 2
ylätalja lapiokahva 2
tuettu hauiskääntö kp 1
taljassa / kapea penkki 1
vipunostot sivulle / pystypunnerrus tanko seisten 1

Joo elikkä peräs on sitte monta sarjaa väännän ja /-merkillä on erotettu vaihtoehto liike, mutta todennäköisesti pysyn samois liikkeis. Ens viikolla testaan ne maksimi painot. Siis mun tarttee vaan testata et monta menee 15 toistoa, ei mitään muuta?

Testaat kans et millä painoilla jaksat myös 5 ja 10 toistoa kyseisiä liikkeitä. Tietenkin jos osaat arvioida sen 15 toiston sarjapainon perusteella ne muut niin kai niinkin voi tehdä, kuka sua valvoo? Mut ainakin siellä alkuperäisillä sivuilla suositellaan et kaikista liikkeistä 5,10 ja 15. Itekkin kun noita tossa kolmisen viikkoo sitten koitin niin eihän niitä yhtenä päivänä pysty tekeen. Tai ainakaan mä en pystyny.

tänään se sitten lähtee...HST-neitsyys
vähä ne tulee kattomaan minuu kuin :david: a
jos sinne on siis joku samaan aikaan eksyny

mä epäilin aluksi et mahtaako tää toimia...en epäile enää! tän on suorastaan pakko!
välipala meinas puskee yläkautta takas ihmisten ilmoille mutta vitunko väliä,mä tuun rakastamanaan tätä ohjelmaa!kauhun sekaisella jännityksellä ootan keskiviikkoa ja toista treeniä.kaikkein eniten mulla huomaa treeniä saaneensa olkapäät ja jalat,selässä on myös kiva tunne.

BTW:oli hassu tunne olla samaan aikaan pienellä salilla kahden muun ihmisen kanssa jotka puhu vaan saksaa keskenään.yhtään tiedä missä mennään.

Alec sanoi:
mä epäilin aluksi et mahtaako tää toimia...en epäile enää! tän on suorastaan pakko!
välipala meinas puskee yläkautta takas ihmisten ilmoille mutta vitunko väliä,mä tuun rakastamanaan tätä ohjelmaa!kauhun sekaisella jännityksellä ootan keskiviikkoa ja toista treeniä.kaikkein eniten mulla huomaa treeniä saaneensa olkapäät ja jalat,selässä on myös kiva tunne.

BTW:oli hassu tunne olla samaan aikaan pienellä salilla kahden muun ihmisen kanssa jotka puhu vaan saksaa keskenään.yhtään tiedä missä mennään.

Ihan pienenä vinkkinä: muista venytellä, ja välipäivinä ota aika iisisti, ei rankkoja aerobisia harjoituksia.
Itselläni on menossa 15.toistojen toinen viikko, ihanaa :rock:

Kimmo sanoi:
Ihan pienenä vinkkinä: muista venytellä, ja välipäivinä ota aika iisisti, ei rankkoja aerobisia harjoituksia.
Itselläni on menossa 15.toistojen toinen viikko, ihanaa :rock:

tuonsuuntaset ajatukset mullakin oli, että tänään venytellän,tai oikeestaan on pakko venytellä muuten ei tuu huomisesta lasta eikä paskaa.puolen tunnin aamuaerobisen kuntopyörällä vedin,et sen rankempia aerobisia harjotuksia en meinannu suorittaa.

Yövuorojen aikana tuli luettua läpi tääkin juttu ja alko kiinnostaa. Tuota perus työntö/veto/jalat -juttua kun on tullu tehtyä jo vuosia (tosin liikkeitä, painoja ja toistoja vaihdellen), se on natulle toiminu, mutta massaa ei oikeestaan oo tullu pariin vuoteen lisää mitenkään erikoisesti.
Eli..jos ottas tän HST -treenin syksymmällä kehiin. Mitäs ootte mieltä tällaisesta jaosta:

Treeni 1:
etukyykky
suorin jaloin veto
pohkeet seisten
maastaveto
ylätalja eteen
kapea leuanveto (vastaote, haukkareille)
penkki k.painoilla (jos olkapää kestää)
vipunostot sivuille
push down taljassa

Treeni 2:
penkkipunnerrus
niskan takaa punnerrus
ransk. punnerrus
leuanveto (leveä myötäote)
kulmasoutu tangolla
h.kääntö scott-penkissä
hack-kyykky tangolla
reiden koukistus maaten
pohkeet prässissä

...näitä ohjelmavaihtoehtoja on postailtu paljon, mutta kysymys kuuluu: mitenkä olette jaotellu liikejärjestyksen? Esim. punnerrukset teen, et eka penkki, sit onki jo olkapäät saanu lämpöö ja viimeiseksi ojentajat, jotka ovat jo hyvässä terässä. Samoin hauis selän jälkeen jne.
Lisäksi seuraavassa treenissä on käänteinen järjestys (siis työntö/veto/jalat-lihasryhmien suhteen)

COMMENTS?

ite otin sen liikejärjestyksen suoraan alkuperäseltä HST sivulta,on ainakin miulla toiminut hyvin niin (molemmat treenit =)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Metalviking sanoi:
mitenkä olette jaotellu liikejärjestyksen? Esim. punnerrukset teen, et eka penkki, sit onki jo olkapäät saanu lämpöö ja viimeiseksi ojentajat, jotka ovat jo hyvässä terässä.

Mä teen vähän tohon suuntaan, mutta parilliset/parittomat liittyvät toisiinsa:

1. Penkki
2. Kyykky
3. Olkapäät
4. Mave
5. Ojentajat

Tossa voi tehdä kyykyn aika nopeesti penkin jälkeen. Kyykkysarjan jälkeen olkapäät on ehtiny vähän palautua penasta mutta kuitenkin vielä lämpöö. Kun teen olkapäät niin jalat lepääväät, mutta ovat lämpiminä mavea varten. Tälleen saa treenin kestoa vähän lyhennettyä.

Tänään oli viimeinen 15:sta toiston treeni. Onneksi se on nyt takana !
parit ekat kympit tuntuvat, ja ovatkin taas sitten suklaata.

Mietin tuota mahd. omaa liikejärjestystäni näin pitkässä juoksussa. Tosin tuohon työntö/veto/jalat -systeemiin tottuneena arvelisin, että mitään "älytöntä" shokkia ei pääsisi tapahtumaan. Näin esim. penkin ja niskan takaa punnerruksen jälkeen riittäisi varmaan 1 sarja ranskalaista ojentajille.
Nuo 15 sarjat tulee varmasti tuntumaan mulla eniten, harvemmin niin pitkiä sarjoja tulee tehtyä...mutta tuleepahan siinä ainakin "shokkia":)
Luulisin noiden 5 olevan tavallaan helpoimpia...tosin palautumisen kanssa tulee varmasti ihmettelyjä...joten, who knows?

eka viikko takana päin,meni oikein auvoisasti perjantai-aamuun asti,kun rupesi ensimmäisiä ylikunnon oireita näkymään,tästä saan kiittää aivan lian vähäistä syömistä.tässä oon nyt viikonloppuna mättäny safkaa ja vitamiinitabua naamaan ja nyt tuntuu ihan hyvältä ja huomenna jatketaan ohjelmaa,toinen viikko 15R edessä...

Hyvin tippu sarjapainot kun tulin kipeäksi 15RM ekan viikon jälkeen ja oli pakko pitää taukoa ja alottaa uudestaan alusta. Nyt on 10RM toka viikko kohta lähdössä ja hyvältä tuntuu kyllä tämä ohjelma.

Tähän mennessä 15 ja 10 ekat viikot on ollu aika löysiä, hiki tulee mutta muuten ei ole kovin raskasta. On tainnu hauiskin kasvaa melkein sentin, voi kyllä johtua siitä että on koko ajan vähän pumpissa. Olen käynyt tosin vasta kohta vuoden salilla, niin voi olla että tämä ohjelma toimii vielä tässä vaiheessa punttis-uraa paremmin kuin pidempään treenanneilla.

Suosittelen kyllä ainakin kokoeilemista!

mö olen niin innoissani tästä HST systeemistä,eikä töissäkään ole muuta tekemistä,niin kasasin jo seuraavankin syklin suunnitelman valmiiksi,vaikka vielä menossa ekan syklin toinen viikko :D
Treeni A/Treeni B
Kyykky/Mave
Reiden koukistajat/reiden ojentajat
Penkki/Vinopenkki kp
Ylätalja/Alatalja
Viparit sivulle/Pystysoutu
Viparit kulmassa
Hauiskääntä tanko Scott/Hauiskääntö kp vinopenkki
Ranskalainen käsipainoilla/Ranskalainen tangolla istuen
Pohkeet prässi
Sit Ups

heh 15R on on tosimiesten hommaa =) varsinkin kyykyssä ja SJMaVessa ihan mahtavaa touhua!

nyt alkas ekat vitoset ja ainakin voimaa tuntuu tulevan lisää mutta paino on tippunu hulluna ja rasva palanu...sit tunnustaa että lihaksetkin on hävinny mutta se voi johtua jo siitä rasvan palamisesta...onkohan perhana liian rankaa ku iltavuoro viikoilla kayn salilla sit heti perään melko fyysistä työtä jopa 12h...huh huh palautusjuomaa menee kyllä kolme satsia päivässä...laskin kalorit ruokavaliosta niin meni siihen 2000Kcal!!!onko se liian vähän tämmösella 76kiloselle??ei vaan kerkeä syyä enempää-...ylikunnon merkkejä ei ole kyl ollu...eiköhän se ku vitoset kahlaa läpi nii ala hanska turpoomaan...=)

turboNiska sanoi:
nyt alkas ekat vitoset ja ainakin voimaa tuntuu tulevan lisää mutta paino on tippunu hulluna ja rasva palanu...sit tunnustaa että lihaksetkin on hävinny mutta se voi johtua jo siitä rasvan palamisesta...onkohan perhana liian rankaa ku iltavuoro viikoilla kayn salilla sit heti perään melko fyysistä työtä jopa 12h...huh huh palautusjuomaa menee kyllä kolme satsia päivässä...laskin kalorit ruokavaliosta niin meni siihen 2000Kcal!!!onko se liian vähän tämmösella 76kiloselle??ei vaan kerkeä syyä enempää-...ylikunnon merkkejä ei ole kyl ollu...eiköhän se ku vitoset kahlaa läpi nii ala hanska turpoomaan...=)

Aivan liian vähän kaloreita. Nostaisin ite ainakin 3500-4000 välile kalorit jos tosiaan noin paljon teet töitä ja treenaat kovaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom