Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yritin kahlata threadia nopsaan läpi, mutta eipä tarttunu tieto näihin pallosilmiin...
Mites paljon porukka on uskaltanu harrastaa aerobista HST:n ohella? Mietin, että jos kesän ottais HST:llä, mutta mulla kyllä tulee siihen kylkeen väkisinkin noin 50 km juoksua ja 70 km pyöräilyä/viikko. Juoksusta noin 1/3 ois kovaa TV:tä, mutta vetoja ei ollenkaan. Pyörän päällä tulee vetojakin ja noin puolet reenistä mennään kovaa. oon aina ottanu aika isoja reenimääriä vastaan ja palautunut, tosin kokoa en oo sitten saanukkaan.

Noi reenimäärä kyllä siltikin koettelis aikalailla palautumista, mutta...,jos koittas. Eli miten paljon ootte sählyjänne ja lenkkia ottanu ja vielä ookoo määräksi huomannut HST: ohella?

Edit: ei osaa kirjoittaa...

ite aattelin ottaa hst:n syksyllä kokeiluun ja sillon varmaan sitten kyselen aiheesta enemmän,en tätä threadia loppuun asti vielä lukenu(sivulle 17 menossa=)
mutta mieleeni pamahti yksi asia noista raudan määrän nostamisista,saa haukkua pystyyn jos kuulostaa ihan älyttömältä,mutta:
oisko mitään järkeä sellasessa että testailis vain noi 15 maksimit,tekisi ne sitten sillon tokalla viikolla perjantaina,ja sitten jatkaisi samoilla painoilla maanantaina kympin ja SIITÄ kävisi sitten nostamaan sitä määrää ylöspäin 2,5-5 kg kerta,ja sitten mihin päätyy kympeillä,alottaa siitä sitten viidennen viikon vitosilla ja siitä taas korottelee ylöspäin...?oliko tossa nyt mitään tolkkua
kuten sanoin,ampukaa alas jos ei järjen hiventäkään

Alec sanoi:
järkeä sellasessa että testailis vain noi 15 maksimit

Kyllä siinä on järkeä :) En nyt halua että kaikki hyppää HST:n ihmeelliseen maailman tietämättä ollenkaan millä painoilla pitäisi tehdä mutta maksimien testaaminen ei ole mitenkään välttämätöntä, IMO. Mitä oikeasti tarvitsee tietää on eri liikkeiden suhde: tyylin että maasta nousee kaksi kertaa enemmän kuin penkistä. Silloin voi arvioida aloituspainot (mielellään liian kevyeksi) ja kun kumpaakin liikettä korottaa saman verran (%RM) niin päädytään maksimirautoihin samoihin aikoihin.
Jos ei koskaan ole kokeillut mitä pystyy nostamaan niin on pakko tehdä se ennen sykliä. Mutta jos tietää jo jokaisen liikkeen rautamäärät esim. aiemmista treeneistään niin voi lähteä arvailemaan. Olennaista on säilyttää progressiivisuus.

Alec sanoi:
mutta mieleeni pamahti yksi asia noista raudan määrän nostamisista,saa haukkua pystyyn jos kuulostaa ihan älyttömältä,mutta:
oisko mitään järkeä sellasessa että testailis vain noi 15 maksimit,tekisi ne sitten sillon tokalla viikolla perjantaina,ja sitten jatkaisi samoilla painoilla maanantaina kympin ja SIITÄ kävisi sitten nostamaan sitä määrää ylöspäin 2,5-5 kg kerta,ja sitten mihin päätyy kympeillä,alottaa siitä sitten viidennen viikon vitosilla ja siitä taas korottelee ylöspäin...?oliko tossa nyt mitään tolkkua
kuten sanoin,ampukaa alas jos ei järjen hiventäkään

Mulla menee esim. 15RM maksimipainot rikki joko 2. tai 3. 10RM treenissä. Tuntuis ainakin aika pahalta alottaa kymppiviikot 15-viikon maksimeilla. Mielestäni kannattaa määrittää ne maksimit ja sen mukaan suunnitella noi treenit, kuin että vetäis "tuntumalla"

Itellä kolme 15RM-treeniä takana, ja ainakin tähän mennessä on ollu aika löysää.

tälläsen rakentelin alustavasti,onko liikaa?
Treeni 1/Treeni 2
1)Kyykky/Prässi
2)Reiden koukistajat/SJMave
3)Vinopenkki/Penkki käsipainoilla
4)Ylätalja kapea vastaote/Kulmasoutu käsipainoilla
5)Olankohautukset tangolla/Olankohautukset käsipainoilla
6)Viparit sivulle/Pystypunnerrus
7)Viparit kulmassa/Viparit kulmassa
8)Hauiskääntö tangolla/Hauiskääntö käsipainoilla 2x
9)Ojentajap. taljassa/Ranskalainen punnerrus 2x
10)Pohkeet hackissa/Pohkeet prässissä 2x
11)Vatsarutistukset/Vatsarutistukset 2x

äh tuollahan on samanlaisia ohjelmia ennestäänkin,ois vaan pitäny rykästä koko threadi läpi ennen kun avaan suuni...nyt...50!!! sivua luettu läpi ja homma on selkeytyny huomattavasti,tolla ohjelmalla dietin jälkeen lähetään ja kattellaan miten äijän käy =)

En ehtinyt lukea kuin n. 25 sivua eikä sattunut vielä silmiin. Eli:
Onko joku koittanut tehdä ohjelmaa toistomäärillä 15,12,9,6 tai vastaavaa? Eli yhteensä 8 viikkoa treeniä ja sitten SD. Onko tuollainen edes järkevää?

Ajattelin lähteä liikkeelle seuraavalla ohjelmalla:
Etukyykky 2 sarjaa
SJMV/mave 2 sarjaa(mave otetaan käyttöön lyhyimpiin sarjoihin)
Penkki 2 sarjaa
Dippi 1 sarja
Alatalja 2 sarjaa
Ylätalja 1 sarja
Hauis 1 sarja
Vipunostot sivulle 2 sarjaa

Sarjamääriä vähennetään sitten kropan reaktioiden mukaan.

riipperi olihan tuolla ainaki 12-8-5...tai vastaavaa...

Ah, huomenna perjantaina on edessä tämän HST- rundin viimeiset vitoset, sitten pääsee huilimaan viikoksi. Takareidet, olkapäät ja ranteet ovat kovilla, ja muutenkin tyhjä olo, silti tuskin maltan odottaa ensimmäistä 15-toiston treeniä : )

Kimmo onkos lihaa tarttunut matkalla?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eihän niitä 15 -toiston reenejä tarvitse vetää kuin ekassa. Ite jättänyt ne pois. Mautonta kyykkää 15 kertaa. hyi.
Nyt 1. treeni 3-syklistä takana. Painot tarpeeks kevyet että voi lähtee nostamaan huoletta. Edellisinä kertoina liian ahneena lähteny liikkeelle ja siten useamman treenin vetänyt samoilla painoilla.

Gangst3ri sanoi:
Eihän niitä 15 -toiston reenejä tarvitse vetää kuin ekassa. Ite jättänyt ne pois. Mautonta kyykkää 15 kertaa. hyi.
Nyt 1. treeni 3-syklistä takana. Painot tarpeeks kevyet että voi lähtee nostamaan huoletta. Edellisinä kertoina liian ahneena lähteny liikkeelle ja siten useamman treenin vetänyt samoilla painoilla.

jep ei niitä tarvii tehä,mutta saanko kysyä syytä miksi olet ne jättänyt pois?

Alec sanoi:
Kimmo onkos lihaa tarttunut matkalla?

Kyllä sitä on matkalla tarttunut, itseasiassa tämä metodi sopii minulle oikein hyvin. Voimapuolikin nousee ihan mukavasti.
15-sarjat voi jättää pois jos haluaa, itse en sitä tee, vaan aloitan niistä.

edit: Ei ole todellakaan mautonta kyykätä 15- toiston settejä, vaan täyttä ASIAA ! Koko HST on sen kaltainen treeni metodi, että jos sen vetää 100 lasissa, niin terve vaan, siinä erotetaan miehet marjanpoimijoista.

Gangst3ri sanoi:

Jos olisit testannut kunnolla kaikki maksimisi, ja laatinut sen mukaan ohjelman, niin ei tarvitsisi arpoa. Itsellä menee juuri laskettujen kilojen mukaan ensimmäisestä viimeiseen treeniin.

mie just päätin et helvetti,en mie maltaa odottaa sinne syksyyn vaan alotan juhannusviikon jälkeen vaikka dietillä oonkin...ens viikolla testailen maksit,sit pidän taukoa sen juhannusviikon,käärin hihat ja alan hommiin...jos hulkilla läks fläsää bulkilla hstn kanssa niin...jos söis normaalista,vetäs hstllä ja kävis 2-3 kertaa viikossa vetämässä sellasta matalasykkeistä kävelyä...

voi hitsin vitsi mie en oo ollu näin innostunu treeniin liittyen pitkään aikaan...

Alec sanoi:
mie just päätin et helvetti,en mie maltaa odottaa sinne syksyyn vaan alotan juhannusviikon jälkeen vaikka dietillä oonkin...ens viikolla testailen maksit,sit pidän taukoa sen juhannusviikon,käärin hihat ja alan hommiin...jos hulkilla läks fläsää bulkilla hstn kanssa niin...jos söis normaalista,vetäs hstllä ja kävis 2-3 kertaa viikossa vetämässä sellasta matalasykkeistä kävelyä...

voi hitsin vitsi mie en oo ollu näin innostunu treeniin liittyen pitkään aikaan...

Itsekin olen dieetillä, ja ihan hyvin silti kulkee : )
Ei muuta kuin tsemppiä vaan, sitä tulet tarvitsemaan.
T.huomenna kyykystä vitoset 190.llä, mave 240:llä, hauiskääntö 72.5:llä jne.

Kimmo sanoi:
Itsekin olen dieetillä, ja ihan hyvin silti kulkee : )
Ei muuta kuin tsemppiä vaan, sitä tulet tarvitsemaan.
T.huomenna kyykystä vitoset 190.llä, mave 240:llä, hauiskääntö 72.5:llä jne.

sori nyt kun kyselen mutta kiinnostaa niin perkeleesti :D

eli millä tavalla sä oot dietin hoitanu ja onko lihat säilyny/jopa tullu lisää?

EDIT: ja jos vielä viitit pistää sun HST ohjelman niin olen erittäin kiitollinen, ja vielä jos heität jotain kommenttia tosta mun kyhäelmästä tuolla ylempänä :D

Alec sanoi:
sori nyt kun kyselen mutta kiinnostaa niin perkeleesti :D

eli millä tavalla sä oot dietin hoitanu ja onko lihat säilyny/jopa tullu lisää?

Parempi kysyä, kuin opetella kaikkea itse kantapään kautta.
Lihaa on tullut lisää, läskiä palanut aika mallikkaasti.
Ihan perus, runsasproteenisillä matalahiilarisella dieetillä olen, välipäivinä kävelylenkkejä 1-1.5 h.
Kaikki ylimääräiset pitsat, karkit ym, siis ruokavaliosta pois.
Tottakai jos potkua riittää, niin tuohon päälle aamulenkit vielä, ja kas kummaa vatsapalikat alkavat näkyä läskin alta.
Itse aloitan aamulenkit maanantaina, loma alkaa 6.vkon päästä, silloin pitäisi olla Tiukka.

minäkin alotin tällä viikolla tämän treenin ja tänään ois toiset 15:set edessä...aika kevyesti meni tuo eka treeni ja silleen..mutta oiskohan liikaa ku mulla ei ole selkä liikkeinä oikestaan ku tuo ylätaljalla rinnalle veto et pitäskö siihen ottaa vielä vaikka kulmasoutu tai mave??eikö se idea ollu että suunnillee 18-20 sarjaa tulee yhteensä noista kaikista liikeistä..vastailkaa jos joku vielä lukee tätä..JA KERTOKAA TULOKSISTANNE!!=)

no HST-saitin perusteella sais sellasta kuvaa että kyllähän siinä kakskin liikettä voi olla jos huomio sarjamäärissä...et yks sarja kulmasoutua ja kaks ylätaljaa on musta ok mutta enpä mä muuta tiedä kun mitä oon tässä viimosen viikon opiskellu...

Suositut

Back
Ylös Bottom