Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
No mä just aloin kattomaan että mulla on 15 liikettä yhteensä yhdelle treenikerralle. Siitä karsin pikkasen. Otin mm. toisen vatsaliikeen pois kokonaan.

Entä kannattaako alkaa tekemään niin että Kun mulla on penkki ja kapea penkki jokapäivälle, että vaihtaisi sen niin että tekee joka toinenpäivä normi penan ja sitten taas jokatoinenpäivä kapean penan. Vai annanko rullata näin miten sen on alunperinkin ollut.

P.S Miten tänne saa lisästtyä kuvan ?
??

Ajattelin aloittaa tän kyseisen hst:een. Laittakaa mulle hyvä ohjelma. Kaikki käy paitsi mave. Oon tehnyt kohtalaisesti punttia. :rock:

ilves sanoi:
Ajattelin aloittaa tän kyseisen hst:een. Laittakaa mulle hyvä ohjelma. Kaikki käy paitsi mave. Oon tehnyt kohtalaisesti punttia. :rock:

Haloo, jospa näkisit itse vähän vaivaa, ja aloittaisit lukemaan tätä threadia ihan alusta, ja "laittaisit" ihan itse ohjelmasi.

:offtopic: Alotin eilen tekemään tätä 3 kertaa kroppa viikossa- ohjelmaa. Ekaa tein jalat, sitte haba, rinta, selkä, olkapää, ojentajat,vatsa, epäkkäät. Tossa rinnan jälkeen alko oksettaa :urjo: , alko jo lämmittelyssä vähä paha olo olee, kun kokoajan meni liikeest toiseen lämmitelles. Siinä sitten 10min tauko ja treeni jatku :whip: . Voi olla kyllä että 2 viikon tauko sairauden sunmuiden takia vaikutti asiaan :david: :offtopic:

Weak sanoi:
:offtopic: Alotin eilen tekemään tätä 3 kertaa kroppa viikossa- ohjelmaa. Ekaa tein jalat, sitte haba, rinta, selkä, olkapää, ojentajat,vatsa, epäkkäät. Tossa rinnan jälkeen alko oksettaa :urjo: , alko jo lämmittelyssä vähä paha olo olee, kun kokoajan meni liikeest toiseen lämmitelles. Siinä sitten 10min tauko ja treeni jatku :whip: . Voi olla kyllä että 2 viikon tauko sairauden sunmuiden takia vaikutti asiaan :david: :offtopic:

Sairauden jalkeen on hyva totutella rauhallisesti takas treeniin parin treeni kerran verran varsinkin jos on yhtaan kovempi tauti ollu paalla.

Ja tees ehdottomasti selka treeni ennen haba treenia..

Rmst sanoi:
Muuten mä olen pysynyt täs HST keskustelus kohtuu hyvin kärryillä mut mitenkä toi kahden eri liikkeen tekeminen joka toinen päivä käytännössä onnistuu??
Koska jos tekee esim maven ekana päivänä 75 %:lla ja kyykyn vastaavasti tokana päivänä 80 %:lla ja sit kolmantena päivänä maven 85 %:lla niin silloinhan kyykystä jäisi kokonaan tekemättä se 75 % ja mave harppais 10 %...

Eli kun tehdään 2 viikkoa aina sillei että jokaisen päivän jälkeen korotetaan painoja 5 %..
Öhh.... Eli sulla on vaan 3 kyykkyreeniä minisyklissä normalin kuuden sijasta, laske painot ja korotuksen sen mukaan. Vetoreenin korotukset eivät vaikuta asiaan millään lailla, ja vise versa.

Onko iha normaalia että 2x15 jakson ekan viikon ekoilla treenikerroilla tulee pahaolo ja menee ihan puhki vaikka painot ei olekkaan suuret? Vai olenkohan laskenu painot vääärin ?

nCh sanoi:
Onko iha normaalia että 2x15 jakson ekan viikon ekoilla treenikerroilla tulee pahaolo ja menee ihan puhki vaikka painot ei olekkaan suuret? Vai olenkohan laskenu painot vääärin ?

Kyllä se on normaalia. Sitä, oletko laskenut painot väärin, en voi tietää..
Muutama ensimmäinen 15xtreeni tuntuu kaikkein pahimmalta, sitten se alkaa jo sujumaan. Tuon jälkeen kympit tuntuvat jo oikein mukavilta, ja vitoset lentävät ylös melkein itsestään.

Aaahh.. toi oli hauska kuulla :) Jään siis innolla odottamaan seuraavia reenejä :D :D

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Jeps I'm back in business :) Eron jälkeen on mennyt muutama kuukausi erittäin satunnaisen treenin merkeissä (eli käytännössä en oo käynyt salilla kun ihan muutaman kerran) Nyt aloitin kuitenkin taas seuraavan ohjelman mukaan:

Reisiojennus 2 sarjaa
SJMV 2 sarjaa
Kulmasoutu käsipainolla 2 sarjaa
Penkki kässäreillä 2 sarjaa
Pystysoutu 2 sarjaa
Hauiskääntö kulmatangolla 2 sarjaa
Ranskalainen punnerrus 2 sarjaa

Käyn taloyhtiön salilla ja vermeet ei mahdollista kyykkyä, pystypunnerrusta tms. Aika rauhallisesti oon aloittanut ja painoja ei kehtaa edes itselleen myöntää. En testannut maksimeja ollenkaan, vaan aloin lonkalta vääntämään. Aika hyvin taitaa osua kohdalleen. Olisko jotain ehdotusta tuon ohjelman suhteen. Käytössä on levypainot tankoineen, käsipainot, penkki ja jonkinlainen taljahärveli jossa ylätalja on niin alhaalla, ettei selkää oikein onnistu siinä tekemään.

On. Osta kuntosali kortti... :) No ei vaisinkaan. Olkapäille et ole ottanu mitään liikkeitä. Kun sielä nyt on käsipainot niin ihmeessa vipunostoja :)

Ensimmäinen HST-kierto menossa ja nyt olen menossa 10-toiston viikolla. Kysymys tuosta 5- toiston viikoista. Hieman hirvittää ajatus 5 toiston maksimeista pienille lihaksille. Ohjelmaani kuuluu mm:
- vipunostot sivuille
- Ojentaja pääntakaa käsipainoilla
- Hauikset käsipainoilla.

Olen oikeastaan aina tehnyt näitä yli 8 toistolla muissa ohjelmissa ja 5 toistoa kuulostaa jotenkin "loukkaantumis-herkältä". Onko kenelläkään ollut ongelmia tämän suhteen vai onko huoli turha?

FFQ sanoi:
onko huoli turha?

5-6 toiston sarjoja tulee tehtyä vipunostoissa sivuille ja hauikset käsipainoilla myös. Ei mun mielestä ongelmaa, alle 4 toistoa en lähtisi tekemään noissa eristävissä liikkeissä.

nCh sanoi:
On. Osta kuntosali kortti... :) No ei vaisinkaan. Olkapäille et ole ottanu mitään liikkeitä. Kun sielä nyt on käsipainot niin ihmeessa vipunostoja :)

Onhan siellä pystysoutu on. Ja hyvä liike onkin hartioiden levyisellä otteella.

makew sanoi:
5-6 toiston sarjoja tulee tehtyä vipunostoissa sivuille ja hauikset käsipainoilla myös. Ei mun mielestä ongelmaa, alle 4 toistoa en lähtisi tekemään noissa eristävissä liikkeissä.

Ei nyt mitään herneitä, enkä todellakaan epäile kokemuksiasi, mutta sä olet vielä niin nuori, ettei tarvitse olla niin huolissaan loukkaantumisista. :) Olisiko kellään "vanhalla pierulla" vielä lisättävää?

Ja kohtahan pääsen testailemaan miten oma kroppa noihin suhtautuu.

Itsemietin että poistan muutamia liikkeitä tosta 5 ja 1 toistojen jaksolta. mm. vipunostot. vatsat jatkan 10 toistolla koska en näe syytä lähteä tiputtamaan. ja säästyy energiaa kyykkyyn, prässiin, penaan jne.

Counani sanoi:
Käyn taloyhtiön salilla ja vermeet ei mahdollista kyykkyä, pystypunnerrusta tms. Aika rauhallisesti oon aloittanut ja painoja ei kehtaa edes itselleen

Ihan mielenkiinnosta, jos kerran tanko ja käsipainot löytyvät, miksi et voi tehdä pystypunnerrusta?

Olin tehnyt liian pitkään 4-jakoisella ohjelmalla 6x10 sarjoja. Käytännössä tein neljä eri liikettä jokaisella treenikerralla, keskittyen isoihin liikkeisiin. Treenimetodi kasvatti kohtuullisesti lihasta mutta tuntui aiheuttavan kanssa flunssaa. Aina kun painot nousivat flunssan jälkeen takaisin vanhoihin ja sain vähän nousua painoihin niin tuntui tulevan flunssa.

Luin tästä ketjusta HST-treenistä ja ostin glutamiinia. Vaikka glutalla olisi vain lumevaikutusta flunssan torjuntaan niin en ole ollut vielä tänä vuonna kipeenä.

HST-treenin aloitin testaamalla valituissa liikkeissä sarjamaksimit. Ma:15-, ke:10- ja pe:5-toistoa. En vetänyt edes näitä maksimeita aivan loppuun, muutama kilo saattoi muutamassa liikkeessä jäädä pois. Liikkeet missä jätin maksimit vähän vajaiksi tuntuivat kehittyvän paremmin. En pitänyt varsinaista taktista lepoa ennen kiertoa, lukemani perusteella ennen ekaa kiertoa se ei ole tarpeen.

Liikkeiksi valitsin:
Jalkaprässi
Takareidet (kone)
Pohkeet (seisoen)
Penkki
Ranskalainen
Pystypunnerrus
Mave
Kulmasoutu
Ylä-talja kapealla kahvalla
Hauis suoralla tangolla

En jakanut liikkeitä kahtia vaan treenasin jokaisella kerralla kaikki läpi. Korotuksina pidin 4% nostoja (80%, 84%, 88%, 92%, 96%, 100%). Kierto vaatii lämmittelyt vain ennen jalkaprässiä, penkkiä ja mavea. Mave pelotti hiema etukäteen, mutta meni läpi loistavasti. Ainoa ongelmakohta tuli 15-kerran viikoilla maven jälkeinen kulmasoutu, soutuasennon pitäminen oli kova rasti.

Vaikka ylä-talja olisi fiksumpi maven jälkeen ennen kulmasoutua, ongelmaksi tulee suorituspaikkojen menetys. Nyt voin tehdä maven ja kulmasoudun samalla paikalla samoilla pohjapainoilla.

Tein kierron läpi, nyt on menossa maksimivoimatreenit. Maksimivoimalla en ole löytänyt kunnon ohjeita ja muutenkin säästääkseni vanhoja niveliä vähensin liikkeiden määrää ja lisäsin sarjoja. Eli ei ole enää HST-treeniä.

Tein eilen penkkiä ensimmäisenä liikkeenä ja maksimipainot ovat nousseet aivan uusille lukemille. Vanha enkka oli todella kevyt, tein korotusta neljäkertaa kunnes tuli kova vastaan. Ja sekin nousi voimalla ja tunteella.

Kokonaisuutena suosittelen treeniä vaikka mielestäni on tylsä treenata valmiiden painojen ja liikkeiden mukaan. Tylsyyden korvaa täysin kehitys joten otan kierron seuraavan kerran toukokuun alusta uudelleen. Nyt kuukausi maksimia ja uusien liikkeiden maksimien hakemista.

Tämän kierron otin "kevyt-bulkilla", seuraavaksi otan kierroksen "kevyt-dietillä". Saa nähdä miten sitten toimii.

Kiitokset kaikille ketjuun kirjoittaneille, tämä todellakin toimi.

bfr sanoi:
Ihan mielenkiinnosta, jos kerran tanko ja käsipainot löytyvät, miksi et voi tehdä pystypunnerrusta?
varmaankaan ei ole kyykkytelineitä... Pystypunnerrusta ja etukyykkyä pystyt tekemään niin, että nostat tangon maasta rinnallevedolla... tosin etukyykkypainot voi olla hieman liian suuret rinnallevetoon... :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom