Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
neutraali sanoi:
siis mitä helvettiä, kukaan ei voi 90% painoilla tehdä 15toistoa, jos on laskettu maksimista niinkuin yleensä, mistä tuo sun 90% on laskettu?

Se lasketaan 15 toiston maksimista. Tää on näitä HSt juttuja.

Älä pelästy neutraali, ei me jakseta työntää 90 % 15 toistoa vielä ;)

Jumppaope sanoi:
Se lasketaan 15 toiston maksimista. Tää on näitä HSt juttuja.

Älä pelästy neutraali, ei me jakseta työntää 90 % 15 toistoa vielä ;)
Itekki veivaan kyllä hst:llä(paitsi penkki:)) mutta se on niin sovellettu versio etten tuota älynnyt.

Juu tuo 90% maksimista ja 15toistoa ois jo aivan kauhee :D, siis mahdoton

Mitenkä ootte noi 15,10 ja 5:n maksimit testannu? Veikataan mitä ne vois olla ja vedetään kylmästi kolme maksimireeniä ennen varsinaisen kierron aloittamista? Varmaan 5:sista kannattaa aloittaa ja siitä lisätä toistoja?

Itse aion ottaa nyt käyttöön tämmösen:

1.Yläkroppa
2.Alakroppa
LEPO
1.Yläkroppa
2.Alakroppa
LEPO
alusta.

Onko jollain kokemusta miten rulettaa? Sarjoja vois ottaa pienille lihaksille 2 ja isoille esim.4. Toistot 6-12. Liikkeet vaihtuu joka kerta hiukan.

Lepopäiviä otan aina lisää jos siltä tuntuu. Tarkoitus siis nostaa voimaa sekä lihasmassaa.

Esim.1
Leuanveto 1xMAX
Ylätalja 1x10
Käsip.soutu 1x12
Kohautukset 1x10
Vinopenkki käsip. 1x6-8
kapeapenkki 1x6-8
Pystypunnerrus 1x6-8
Dippi 1xMAX
Viparit sivulle 2x10
Hauista 2sarjaa

Esim.2
pohkeet 4x8-15
Smith-kyykky 2x8-12
ojennukset 2x8
sjmv 2x8-10

vatsoja sekä venyttelyä LEPO päivinä.

Itselläni takana HST:ssä kolmas 15sarjan treeni.
Kyselisin miten olette Tehneet neljännen kahdenviikon minisyklin, Negat ei käy Treeni kaverin puutteessa.
Itse ajttelin ottaa viimeisen minisyklin perus perus liikkeet kyykky,mv ja pena 2*2
ja muut 1*5 aloitus ja lopetus vähän kovemmilla painoilla kuin kolmannen minisyklin vitoset

Kupla sanoi:
Itselläni takana HST:ssä kolmas 15sarjan treeni.
Kyselisin miten olette Tehneet neljännen kahdenviikon minisyklin, Negat ei käy Treeni kaverin puutteessa.
Itse ajttelin ottaa viimeisen minisyklin perus perus liikkeet kyykky,mv ja pena 2*2
ja muut 1*5 aloitus ja lopetus vähän kovemmilla painoilla kuin kolmannen minisyklin vitoset

Itse olen tehnyt seuraavia:

- negatiivisia
- 5 toistoja korotetuilla (eka viikko 5 toistojen maksimiin ja sitten seuraava viikko korotuksilla)
- 2 toistoja
- omia negatiivisia 3-5 toistoa (5 painoilla tai hieman lisää)

Alotin viimeviikolla tuon HST:n ja nyt on menossa toinen viikko, eli viidentoista sarjat... Sitä kysyn tässä, että kun mulla on nyt tulossa tämän syklin viimeiset treenit, niin kannattaako tehdä ne kaksi sarjaa per liike samalla painolla... Eli laitanko vaikka penkkiin molempiin 75 kiloa ja teen sen ekan sarjan hieman kevyemmin, vai laitanko ekaan 80 ja teen sen ihan loppuun ja sitten yritän tehdä viisitoista esim. sillä 75 kilolla...?

Ja ai saatana millaista on tehdä viidentoista sarjoja kyykysta ja mavesta... ai saatana.

Molemmissa sarjoissa samat painot, kuten parin viimeisen sivun aikana on pariin kertaan todettu. Toisessa sarjassa ei välttämättä tarvitse tehdä niin montaa toistoa kuin ekassa, kuten parin viimeisen sivun aikana on pariin kertaan todettu.

nyt on viikko 5&6 meneillään :) en alottanu 5:n toiston sarjoja vaan vedän nyt kaks viikkoo 8n toiston sarjoilla, ja sitten vika viikko 5:n toiston sarjoilla. Todella hyvältä tuntuu, eikä jostain syystä ala edes kyllästyttää. Olen samalla dieetillä eikä flunssaa ole hirveesti tullut, vähän kurkku kipeä alussa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noniin, toivottavasti tätä threadia joku vielä lueskelee ja vastailee. (nähtävästi kyllä)

Eli, alkuperäsillä HST sivuilla sanotaan että kun vetää monta sykliä putkeen (nyt toinen menossa putkeen) niin voi alottaa heti SDn jälkeen 10 toistoilla. Nyt tässä toisessa putkeen alotin ihan sieltä 15 toistoista. Eli mikä idea tässä on? eikö juuri 15 ja 10 toistoilla hankita sitä massaa ja 5 sitten sitä voimaa vielä? Onko siis tehokkainta massan kannalta alottaa alusta 10 toistoilla?

Sitten vielä tosta SDstä. Kuin pitkiä äijät on pitäny? 9-12 päivää sanotaan tuola. Itse olen pitänyt viikon. Eli riittääkö tämä? Alkuperäsellä HST saitilla sanotaan moneen kohtaan toi 9-12 päivää ja joissakin kohdissa puhutaan viikon SDstä. Miten on?

Kyllä mä aina olen suuremmat repit tehnyt, niillä kasvaa kivasti. Tai sitten voit kokeilla 12-8-5 rep.

SD:tä olen pitänyt useimmiten 14vrk, mutta se nyt on vaan mennyt niin. Riippuu toki siitä kuinka vähän onnistuu itseään SD:n aikana rasittamaan. Pysyisin noissa ohjearvoissa.

Pforce sanoi:
Noniin, toivottavasti tätä threadia joku vielä lueskelee ja vastailee. (nähtävästi kyllä)

Eli, alkuperäsillä HST sivuilla sanotaan että kun vetää monta sykliä putkeen (nyt toinen menossa putkeen) niin voi alottaa heti SDn jälkeen 10 toistoilla. Nyt tässä toisessa putkeen alotin ihan sieltä 15 toistoista. Eli mikä idea tässä on? eikö juuri 15 ja 10 toistoilla hankita sitä massaa ja 5 sitten sitä voimaa vielä? Onko siis tehokkainta massan kannalta alottaa alusta 10 toistoilla?

Sitten vielä tosta SDstä. Kuin pitkiä äijät on pitäny? 9-12 päivää sanotaan tuola. Itse olen pitänyt viikon. Eli riittääkö tämä? Alkuperäsellä HST saitilla sanotaan moneen kohtaan toi 9-12 päivää ja joissakin kohdissa puhutaan viikon SDstä. Miten on?

Toi on vähän omista tuntemuksista kiinni. Tekee ainakin ihan hyvää nivelille tehdä noita 15 toistoja. Jos lihaksissa tuntuu selkeetä rasitusta kannattaa jatkaa noilla 15 toistoilla.

Kannattaa tosiaan pitää vähintään se viikko taukoa. Tässäkin taas tuntemuksien mukaan. Jos olo tuntuu väsyneeltä/rasittuneelta niin lisäät pari ekstra päivää.

toolate sanoi:
Toi on vähän omista tuntemuksista kiinni. Tekee ainakin ihan hyvää nivelille tehdä noita 15 toistoja. Jos lihaksissa tuntuu selkeetä rasitusta kannattaa jatkaa noilla 15 toistoilla.
Eli jos vitosten lopussa tuntuu selkeetä rasitusta vai mitä? Eikai ton SDn jälkee mitään kipuja pitäs enää olla? Aattelin vaan että onko noi 15 vähä "lämmittelyä" just tohon kunnon rääkkiin ja 10 massaa ja 5 ~voimaa. HSThän on ihan puhas massaohjelma (ok miinuskaloreilla laihutuskin vissiin aika toimivaa) ja jos sivuilla sanotaan että jos ottaa monta sykliä putkeen ni voi alottaa niillä 10 sen seuraavan --> eli tää ois paras konsti vetää sitä massaa sivujen mukaan? Eikä tarvis enää noita 15 jynssätä jotka kyllä tuntuivat myös ihan kivasti.

Tuntemuksista puheenollen kyllä 10 toistojen fiilis oli paras! Sain siinä pari kg painooki lisää sillä about +500kcal syönnillä kymppien ja vitosten aikoihin (ja en väitä että kaikki on lihasta, lepo vaan kaikki viilaajat sielä).
Eli voisko tästä päätellä että nää kypät ja vitoset toimis parhaiten mulle ja kannattas ehkä koittaa nyt alottaa kolmas putkeen kympeillä?

toolate sanoi:
Kannattaa tosiaan pitää vähintään se viikko taukoa. Tässäkin taas tuntemuksien mukaan. Jos olo tuntuu väsyneeltä/rasittuneelta niin lisäät pari ekstra päivää.
Joo, kyllä mä oon aina _vähintään_ pitäny sen 7 päivää. Ei kyllä lihakset varmaan ole enää kipeenä ton jälkeen, mutta se ei taida ihan se pointti ollakkaan tossa SDssä (eli ei just se kivun saaminen pois).
Riippuu toki siitä kuinka vähän onnistuu itseään SD:n aikana rasittamaan
No, YO kuuntelut alkas tossa viikolla just ja penkkaribileet tms. En rasita fyysisesti itteeni yhtään tossa paussilla, mutta ryyppyreissun takia ehkä sitten tosiaan kannattaa pitää se tossa 9 päivässä ainaki :D

Aloittelijan kysymys tähän väliin, mitä nuo negatiivit tarkoittaa ?
Ja jos nyt ymmärsin oikein 6-8 viikon syklin jälkeen on kehityksen kannalta hyvä pitää viikon tauko ?

Negatiiviset on että laitetaan enemmän mitä jaksetaan nostaa ja tehdään hidas tiputus sillä painolla. Tässä pitää olla kaveri mukana tai kaks.. Eli jotain 110% vaikka penkkimaksimista ja sitte tehdään pelkkä laskuvaihe hitaasti ja kaverin avulla sitten ylös.. jotain tommosta :)
Ja joo 6-8vk jälkeen tosiaan pidetään se 9-12 päivän paussi mistä itekki kyselin tossa. Tässä pääsee keho palauttaan sen tasapainohomman tms. Hermostoratojen vahvistus jne :P korjatkaa ihmiset jos puhun palturia

Voi negatiivisia tehdä myös ihan sillä sarjapainollakin. Kaveri auttaa nostovaiheen ja itse vaan koitta hidastaa laskuvaihetta mahd. paljon. Ei kukaan pakota laittamaan siihen yli maksimin rautaa.

Ok, täytyy aloittaa kyseinen ohjelma heti sunnuntaina :)
Olen yleensä aina treenannut koko kropan kerralla 3 tai jopa 4 kertaa viikossa, puolijakoisella treenillä. Joka toinen kerta yläkroppa/alakroppa painotteisella treenilla.. Vaikuttanut ihan hyvältä sillä tuloksiakin on tullut :kippis1:

Timba79 sanoi:
Voi negatiivisia tehdä myös ihan sillä sarjapainollakin. Kaveri auttaa nostovaiheen ja itse vaan koitta hidastaa laskuvaihetta mahd. paljon. Ei kukaan pakota laittamaan siihen yli maksimin rautaa.
No ei varmaan pakota, mutta oon käsittäny että siinä ois se oman maksimiraudan ylitys oleellinen osa jos tekee negatiivisia. Eikö toi jos sarjapainolla tekee ni = tekee toistoja --> tosia hitaalla laskulla vain... eli joo ei mitään. Eiks negatiivisissa oo just toi yli menevä paino se joka "rikkoo" sitä lihasta "erikoisemmin" = poikkeaa normaalista toistosta näin

Luulis että jos mennään kuitenkin lähellä maksia ja pystytään vielä enemmän hidastamaan nagatiivista mitä yli maksimin olevalla painolla, niin sitä rikkoutumista tapahtuisi ihan yhtä paljon. Ainakin turvallisempaa on tehdä negatiivisia vähän kevyemmellä kuormalla. Voi olla että olen pahasti väärässäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom