Originally posted by Hulkki
Oletteko muut tehneet paljon supersarjoja HST:ssa? Itse ajattelin ainakin rinta+selkä ja hauis+ojentaja -supersarjoja. Bryan Haycockkin suositteli tätä HST-forumilla.
Mä teen melkein kaikki jonkunnäköisinä supersetteinä, tuohon tyyliin kuin luettelet. Säästää aikaa.
[Toiseksi toi painoprogressio. Joku sanoi että lisäysten pitäisi olla vähintään 5 prosenttia / treeni jotta keho reagoisi kasvustimulukseen, joten seuraavanlainen systeemi toimisi melko hyvin (prosentteja tokan viikon vikan treenin maksimisarjapainoista)
5-10%. Mä olen katsonut mikä on maksimi, sitten pistänyt progressioksi salilta löytyvän sopivan minimipainon (oli se sitten 2.5-5 kg levypaino tai käsipainojen väli) ja katsonut että liikutaan suunnilleen tuossa haarukassa.
Yleensä on tullut jotain 7% lisäystä treenistä toiseen. Ongelma on ainoastaan 15 toiston kierrot kun niissä lähdetään aika pienistä maksimeista esim. olkapääpunnerruksessa, ja on hankala löytää käsipainoja kun ne menevät n. 2.5 kg välein. Mutta niissäkin voi tuplata eli tekee vain 2 treeniä samalla painolla ja sitten progressoi kerralla tuplaten. Tai sitten virittelee jotkut rannepainot, tai ottaa yksinkertaisesti käteen jonkun pikkupuntin sen isomman lisäksi. Olen saanut sen kuvan että matemaattisen tarkka progressio ei ole kovin tärkeää, vaan se että pitkällä ajalla tarkasteltuna painot ovat noususuunnassa.
edit: ohjelmasi näyttää pitkälti samalta kuin mulla. Miksi aiot tehdä vain yhden sarjan per liike 15 toiston viikoilla? Mä tein 2 settiä koko kahden viikon ajan, ja jätin jälkimmäisen sopivasti vajaaksi.