Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Shamrock
Alkanut tuntua jopa siltä, että teenkö jotain väärin kun mun HST-treenit ei aiheuta minkäänlaisia jumi/kiputiloja ja seuraavana päivänä olotila on kuin ei juuri olisi edellisenä päivänä treenannutkaan..

- Sitten vaan seuraavaan sykliin rajut painolisäykset liikkeisiin... :) Tosin sehän se on ideakin, ei tämän mikään tiltti-ohjelma kuuluu ollakaan tai se ei olisi toimiva. Näin oon ymmärtänyt.

johon aion kyllä lisätä kaloreita reilusti lisää (jos saisi vaikka vähän massaa tarttumaan paremmin)

- Miten paljon nyt söit?

Ainiin ja mittanauha osoittaa että ainakin pohkeisiin, rinnanympärykseen, haukkoihin&forkkuihin on tullut kivasti ympärysmittaa lisää, selkään lisää leveyttä ja lisäksi olkapäät ovat "palloittuneet" kivasti. :)

- Mielenkiinnosta, minkälaisia eroja syntyi ympärysmittoihin? Ja mitä liikettä käytit olkapäille?

[/B]

Originally posted by turre101

Söin näppituntumalta sellaista 2500 kcal per päivä, joten varmaan siinä rajoilla että menikö jo miinuskaloreiden puolelle.

Noista mitoista.. rinta +3cm, hauis +2, pohkeet +1, forkat +2, reisi +1,5. Eihän noi mitään dramaattisia ole, mutta kun rasvat meni alas samalla, niin olen ihan tyytyväinen. Ja toki noihin ympärysmittoihin voi vaikuttaa se, että kropassa kokoajan pieni "jännitys" päällä.

Olkapäille tein pystypunnerrusta että vipareita pystyssä ja etukenossa. Ohjelma oli kokonaisuudessaan tälläinen:

-vinopena
-pystypunnerrukset
-viparit pystyssä ja etukenossa
-ylätalja/leuanveto
-kulmasoutu laitteessa/tangolla
-kyykky/askelkyykky
-takareidet istuen
-pohkeet seisten
-kohautus
-haukat taljassa/käsipainoilla
-ojentajat taljassa

Tein liikkeet tuossa järjestyksessä joka treenikerta. Olen aika hyvin pysynyt alkuperäisessä suunnitelmassa eli vetänyt niillä painoilla jotka paperille etukäteen laitoin. Mutta jossain liikkeissä joutunut kyllä ottamaan isompia harppauksia ylöspäin, koska alkuperäinen maksimi tullut sitten kuitenkin liian helpolla vastaan.

Oot aika täsmälleen mun kokoinen pituudelta / painolta, kaksi senttiä lyhyempi ja pärjäsit 2500kcal lukemilla ja jopa kasvoit - ehkä vähän turhaan hermoilen välillä noista kaloreista kun tuntuu ettei koskaan syö tarpeeksi (vajaat 3000kcal yleensä ja painottuu aikalailla iltaan syömiset). :)

hyvinhän nuo ympärysmitat on kasvaneet, hauikseenkin esim. 2 cm lisäys kuudessa (vai kahdeksassa?) viikossa on aika huima.

Mulla nuo liikkeet on näin:

- Kyykky
- SJMV
- Penkkipunnerrus
- Vinopenkki käsipainoilla
- Ylätalja eteen
- Kulmasoutu käsipainolla
- Pystypunnerrus käsipainoilla, istuen.
- Hauiskääntö suoralla tangolla
- Ojentajat ylätaljassa
- Varpaillenousu
Lopussa teen vuorotellen kiertäjäkalvosimille jotain ja toisaalla hauiskääntöä myötäotteella, vuorotellen siksi ettei treeni tule turhan pitkäksi. Lisäksi olankohautuksia loppuun sarja sekä vatsat.

Nyt on 15REP jakso loppu, alussa tein joitain liikkeitä 2 sarjaa ja lopussa 1 sarja jokaista paitsi pohkeita vatkasin kahdella sarjalla.

Oon miettinyt että kannattaisiko noita "sekottaa", että eivät menisi lihasryhmät järjestyksessä? Toki voisi runtata painoja kovempaa ja palautumiset lyhenisi kun eri lihasta seuraavassa liikkeessä aina kiusaisi?

Tähän mennessä vaikuttaa toimivalta vaikkei nyt kahdessa viikossa ole kyllä paljoa huomannut kiristymistä eikä kasvamistakaan silmä eikä mittanauha (vaikea se on sanoa kun itsensä joka päivä näkee..!) Mutta treenissä tuo tuntuu, meni viimeinenkin treeni aika kevyesti vaikka nuo painot oli aika raskaat. Nyt pääsee tositoimiin kun kympit alkaa! :)

Nämä jotka on useamman syklin tehneet, ootteko jättäneet toisella kerralla 15 jakson pois kuten sivuilla sanotaan? Sinänsä tuntuu hölmöltä koska eikös tuo jakso aika hyvin rasvanpolttoa edistä ja massaakin luulisi pitkillä sarjoilla kumminkin tarttuvan periaatteessa ainakin? Jos olette niin mites sitten, onko sykli kaksi viikkoa lyhyempi vai miten ootte muuttanut?

Oot aika täsmälleen mun kokoinen pituudelta / painolta, kaksi senttiä lyhyempi ja pärjäsit 2500kcal lukemilla ja jopa kasvoit - ehkä vähän turhaan hermoilen välillä noista kaloreista kun tuntuu ettei koskaan syö tarpeeksi (vajaat 3000kcal yleensä ja painottuu aikalailla iltaan syömiset). :)

-Joo onhan se hyvä olla kalorit kohdallaan. Itse vedin sen takia pienemmillä kaloreilla, koska halusin varmistaa kiristymisen (tulevan kesän takia). Mutta jos lisää lihaa haluaa paremmin, niin kaloreita vaan paljon. Itselläni proteiinia on tullut nauttittua aivan liian vähän eli n. 1,5g/kg...joten seuraavassa syklissä nostan ne yli kahteen grammaan.

hyvinhän nuo ympärysmitat on kasvaneet, hauikseenkin esim. 2 cm lisäys kuudessa (vai kahdeksassa?) viikossa on aika huima

- Vajaassa kuudessa viikossa. Todellisen kasvun näkee vasta kun treenit on ohi ja pitää sen reilun viikon palauttelun.

Oon miettinyt että kannattaisiko noita "sekottaa", että eivät menisi lihasryhmät järjestyksessä? Toki voisi runtata painoja kovempaa ja palautumiset lyhenisi kun eri lihasta seuraavassa liikkeessä aina kiusaisi?

-No niin mä tein. Eli en vedä haukkoja ylätaljan/leuanvedon jälkeen tai ojentajia penkin ja pystypunnerruksien jälkeen. Tolla tavalla ainakin varmistin sen että lihas jaksaa kunnolla, eikä etukäteisväsytystä tule. En tiedä sotiiko se HST:tä vastaan, joku viisaampi voi vastata. Sä taisit kuitenkin tarkoittaa sitä että tekee esim. ylätaljan jälkeen väliin jotain muuta kuin esim. kulmasoutua. Ikäänkuin kuntopiirinomaisesti..hmm tuliskohan siitä liian kevyt treeni.*pohtii*

Nämä jotka on useamman syklin tehneet, ootteko jättäneet toisella kerralla 15 jakson pois kuten sivuilla sanotaan?

-mä ajattelin ottaa kyllä noi 15rep treenit mukaan seuraavaan kiertoon. Ovat sen verran mukavan v-mäisiä:evil:

Noista mitoista.. rinta +3cm, hauis +2, pohkeet +1, forkat +2, reisi +1,5. Eihän noi mitään dramaattisia ole, mutta kun rasvat meni alas samalla, niin olen ihan tyytyväinen.
Hauis ja forkat +2cm? Ei dramaattista? Tuo on mielestäni loistava tahti! Tuota samaa kun pidät yllä vaikkapa kymmenen syklin ajan... ;)
Nämä jotka on useamman syklin tehneet, ootteko jättäneet toisella kerralla 15 jakson pois kuten sivuilla sanotaan?
Tein 15 toiston sarjat nyt toisellakin syklillä. Kipu on kivaa!

Vakavasti ottaen, koin pitkien sarjojen kohattavan tehokkaasti kestävyyttä sekä parantavan suoritustekniikkaa.

Originally posted by Juoppo
Hauis ja forkat +2cm? Ei dramaattista? Tuo on mielestäni loistava tahti! Tuota samaa kun pidät yllä vaikkapa kymmenen syklin ajan... ;)

Heh niinkuin sanoin, kunhan palautumissessio tulee niin näkee lopulliset ympärysmitat. Laitan kyllä osittain +2cm "turvotuksen" piikkiin. Paras mittari on kyllä ollut tyttökaveri, joka on jaksanut ihmetellä moneen kertaan sitä miten nopeasti olen "pullistunut":D
(olen natu)

Johan oli homma lukea koko juttu läpi... ja vielää työajalla. Mutta ei auta muut kuin kokeille heti seuraavista treeneistä alkaen.

Olen tehnyt jopa nyt 5:den toistoilla aina 2 sarjaa per liike (+ lämmittelyt joka liikkeelle) ja siltikään lihakset ei mene edes yhtään jumiin eikä nivelet tms.pauku. Alkanut tuntua jopa siltä, että teenkö jotain väärin kun mun HST-treenit ei aiheuta minkäänlaisia jumi/kiputiloja ja seuraavana päivänä olotila on kuin ei juuri olisi edellisenä päivänä treenannutkaan.:jahas:

Itse itseäni lainaten. Nohniin... juuri kun pääsi retostelemasta, että paikat ei pauku ja kaikki menee kuin vettä vaan, niin olkapää napsahti. Eli kun ahneena olen vetänyt 5rep-sarjoissakin kaksi sarjaa joka liikkeelle, niin nyt se kostautui. Kohtalaisen kova vihlova kipu ja jäykkyys vasemmassa olkapäässä kun kättä nostaa :rolleyes: Jää kahdessa viimeisessä treenissä kaikki punnerrus- ja olkapääliikkeet väliin. Eli tarinan opetus niille jotka aikovat ks. metodia kokeilla: "älä ole ahne vaan tee niinkuin alkuperäinen HST-ohje neuvoo treenin tekemään" :thumbs:

Parilta istumalta jaksoi lukea lapi.
Sen verran hyvaa palautetta ohjelmasta on tullu etta taytyy koettaa.
Ekan kerran kun luin tammikuussa otsikkokin naytti tosi utopistiselta.;)

Threadin massiivisuus osoittaa että ihmiset on ihan ihmeissään, ohjelma on toiminut, ja kiinnostusta ja kokeilijoita on.

Oma kokeilu loppui lyhyeen kun rapsahti kipeäksi. Joskus toiste sitten, nyt rullaillaan taas 3-jakoisella 6-päivän kierrolla, tarkotuksena että varmasti sais sitä kehitystä, erimoisia kokeiluja tekis sitten kun olis jotain lihasta jo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No siis itsehän teen kanssa kokovartalotreenii jaettuna 3:lle päivälle /vko.

1. päivä: Selkä ja Hartiat
2. päivä: Jalat, ja vatsat
3. päivä: Rinta ja kädet

Tollasta oon tehny n.1kk En sitten tiiä tosta vaikutuksesta, että miten toi toimii, mut.. :)

Originally posted by philes
No siis itsehän teen kanssa kokovartalotreenii jaettuna 3:lle päivälle /vko.

Please engage brain before posting, thank you!

Tuolta 13 sivua takempaa aloittaen selviää mitä hassunhauskaa asiaa tarkoitetaan "kokovartalotreenillä". ;)

edit: ai niin tervetuloa palstalle :D

Itsellä on myös hst ollu alla nyt 3vko ja eipä voi treenistä sanoa muutakuin hyvää.Ei lihaksissa kipua treeniin jälkipäivinä.
Ainoo on vain miten väki on ottanut noi ajat sarjojen välilla?
Itse olen noin 3-5min.

Originally posted by Gusto
Itsellä on myös hst ollu alla nyt 3vko ja eipä voi treenistä sanoa muutakuin hyvää.Ei lihaksissa kipua treeniin jälkipäivinä.
Itse olen noin 3-5min.

Palautukset sarjojen välillä 30-60 sekuntia. Ideana pitää syke korkealla "kuntopiirinomaisesti".

Originally posted by Gusto
Itse olen noin 3-5min.

En läheskään noin kauaa, paitsi ehkä siellä viitosten loppupäässä. Vedän kahden toisistaan riippumattoman lihasryhmän supersetteinä treenit aina kun vain voin, niin palautukset voi jäädä hyvinkin lyhyiksi. Koko treeniin ei mene kuin ehkä 45 min kaikkine lämmittelyineenkin, vielä vähemmän siinä vaiheessa kun tehdään vaan yksi setti per liike.

Juu kiitos neuvoista.Yritän saada tohon 60sec sisältymään koska ajateltiin et kun toinen tekee niin toinen lepää tyylin ja toisinpäin?
Siinä tulee varmaan just se 30-60sec silloin.Raskastahan toi sitten tulee olemaan kyllä mutta se o pientä=)

KESÄLLÄ JÖLLINKI PÄÄLLE HST:LLÄ?

Meinasin tehä uuden topikin kokonaan mutta en sit tehny. Onhan tää hyvä topikki jatkaa, ja kaikki ne jotka eivät tajua hst:stä mitään voivat ammentaa tietoja topikista eikä turhia kysymyksiä tule.

Moniko siis aikoo tehä nyt hst-kokeilua kesällä? Muistaakseni jotkut on sellasta maininnu, ja Hulkkikin jossain vaiheessa mainitsi? Millos alotatte? Ne, ketkä hst:tä on kokeillu niin otatteko uusiksi nyt? Sehän on kiva että jos on 4x viikossa treenannu niin kesällä säästyy aikaa kun käy vain 3x viikossa salilla, ja hst:llä kuten muillakin tiheän frekvenssin ohjelmilla on "pumpimpi olo" enemmän vapaalla; joten mikäs mukavempaa kuin rannalla ja terasseilla olla löylypumpissa joka paekasta :).

Itelläni on kokemusta monenlaisista tiheän frekvenssin väännöistä, sekä positiivista että negatiivista. Hst:een tyylistä vääntöä kokeilin reilu vuos sitten mutta se meni vituiks, tehot oli hieman liian kovat vähän joka suhteessa (%-tehot, sarjat, liikkeet).

Tällä hetkellä on menossa venäläisen penaohjelman ja tiheän frekvenssin ohjelman väännös (jalat+selkä 2x vk, työntävät 3x vk joista 1-2 on kevyitä treenejä, vain kevyt kapee pena), ja tämä kestää vielä 3 viikkoa, ja siihen perään vedän hst:n. Viimeset päivät ennen maksimikokeilua tässä ohjelmassa on kevyitä, joten sitä viikkoa en pidä taukoa ennen hst:tä, kovasta treenistä tulee muutenkin yli viikko taukoa, ja kovaa treeniä tässä(kään) ohjelmassa ei paljon mitään oo muutenkaan. Muutama päivä totaalilepoa riittänee.

No mutta asiaan. Eli siis oma väännökseni on tällanen:

-treenit ma ke pe

-lasketusta maksimitehosta kierron ekana päivänä ekassa sarjassa löylyä n.80%, siitä jokaiseen treeniin tehoa lisää noin 4%; 80>84>88>92>96>100.

-painot pidän siinä miksi ne on laskettu, eli vaikka kierron vikana päivänä - tokan viikon perjantaina - menis raivolla 1-2 toistoa enemmän niin en tee niitä, koska kaikissa liikkeissä on 2 sarjaa; paskalla mäihällä kierron vikan päivän toistot voi mennä esim 15,14 tai 15,13, mutta todennäköisesti kuitenkin 15,15. Toinen syy tähän "säästelyyn" on se että teen tosiaan aina nuo 2 sarjaa, ja kovia ei sillon kannata tällasissa vetää omien kokemusten perusteella. Parista sarjasta kuitenkin on parempia kokemuksia tiheänkin freq ohjelmissa kuin yhdestä, 4 on ollut liikaa mutta 2 ok. Jos siis sarjat on olleet isotehoisia eikä mitään antitraumaattisia tms.

-palautukset sarjojen välillä 1-2min; riippuen treenistä; onko kierron ekoja treenejä vai kolmannen 5:n toiston kierron vika päivä

-lämmittelysarjoja tarpeen ja tilanteen mukaan

Ohjelma:

-2x15 2vk, 2x10 2vk, 2x5 2vk, 5-12:sta päivän breakki ja ehkä alusta jos löylyltä tuntuu

Kyykky
Reiden koukistus
Pena / Kulmasoutu vastaote
Dippi / Ylätalja vastaote
Viparit sivulle
Selänojennus

+

pohkeet seisten / vatsakone
tai
pohkeet istuen / jalkojen nosto

/ tarkoittaa supersarjaa. + tarkoittaa sitä että en tee pohkeita ja vatsoja hst-tyylisesti vaan pumppi- ja crp-tyylisesti; edellinen esim 1x100 tai vaikka 3x20, jälkimmäinen esim 10x5 tai 7x7, molemmissa palautukset luokkaa 20-60 sek.

Kädet ei tartte erikoistreeniä.

Treenissä menee päivästä riippuen 35-55min.

Mitäs HST-gurut kuten Dopey on ohjelmasta mieltä?

Ja kertokaahan muutkin suunnitelmistanne. Omaa ohjelmaani en muille suosittele ellei tiedä miten kroppa suhtautuu esim penkin ja dipin tekemiseen joka treenissä. Kyykkykin voi olla prob jollekin. Samoin kaks liikettä selälle. Mutta tärkeimpänä huomioikaa tuo 80>84>88>92>96>100.

On perkeleen kova into nykyseen ohjelmaan, 15min päästä pääsee taan vääntämään :D, mutta toisaalta myös kova into tähän normin mukaiseen hst:henkin että pakko oli jo 3vk etukäteen postattava tää ohjelma tänne :D....

Originally posted by Sakkeus
-lasketusta maksimitehosta kierron ekana päivänä ekassa sarjassa löylyä n.80%, siitä jokaiseen treeniin tehoa lisää noin 4%; 80>84>88>92>96>100.

-painot pidän siinä miksi ne on laskettu, eli vaikka kierron vikana päivänä - tokan viikon perjantaina - menis raivolla 1-2 toistoa enemmän niin en tee niitä, koska kaikissa liikkeissä on 2 sarjaa; paskalla mäihällä kierron vikan päivän toistot voi mennä esim 15,14 tai 15,13, mutta todennäköisesti kuitenkin 15,15.

Kyllä tuntuu hurjalta tuo määrä... Minulle tuossa olisi roimasti liikaa volyymiä. Itse olen jättänyt kahta sarjaa tehdessä jälkimmäisen sarjan aina selvästi kesken. Ja siltikään en tee kahta sarjaa joka liikkeessä / reenissä.

Kuuntele kroppaasi tarkasti.

Originally posted by Juoppo
Kyllä tuntuu hurjalta tuo määrä... Minulle tuossa olisi roimasti liikaa volyymiä. Itse olen jättänyt kahta sarjaa tehdessä jälkimmäisen sarjan aina selvästi kesken. Ja siltikään en tee kahta sarjaa joka liikkeessä / reenissä.

Kuuntele kroppaasi tarkasti.

Tarkennettakoon vielä että nuo prosenttitehot lasken painoista, eli esim penan 5:n toiston jakso tulee olemaan todennäköisesti tällainen (ellei venäläinen lisää voimaa vielä merkittävästi niin sit painot kasvaa JA SIIHEN PYRITÄÄN :curs: )

1 2x5x112.5
2 2x5x117.5
3 2x5x122.5
4 2x5x127.5
5 2x5x135
6 2x5x140

Jotkut kun laskevat tehoja eri tavalla, esim 10x140 jos on 100% niin 9x140 on 90%; kun minun laskutavalla TÄSSÄ tapauksessa se on 10x126; ja 10x126 on ihan eri juttu kun 9x140 :D.

Jossain oon nähny paljon tiheämpiäkin korotuksia, mutta se on totta että kroppaa pitää kuunnella koko ajan :thumbs:.

Originally posted by miisu
Äläkä Sakkeus unohda hiilaritankkausta :thumbs:

Ei sitä viel tartte kun on palautukset 1-2min ;).

Suositut

Back
Ylös Bottom