Koko kroppa 3 kertaa viikossa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla menossa toisen syklin 10repit. HYvältä tuntuu!:)
Jännä juttu miten sitä oppii kuuntelemaan kroppaansa ihan erilailla kun ennen. Kun HST:ssä kuitenkin liikutaan hyvin lähellä ylikunnon rajaa kokoajan. Viime viikolla vedin normaalit 3xkroppa läpi + kävin rullaluistelemassa ja lenkillä. Huomasin lauantaina että lepopulssi pikkusen liian ylhäällä ja muutenkin kropassa orastava "heikotus". Pidin pari ylimääräistä välipäivää -> plussi laski normaaliksi ja heikotus hävisi. Ja nyt taas jauhan HST:tä normaalisti hyvällä draivilla (kuitenkin kokoajan "kuunnellen" kroppaa)

Niin ja mitä tulee Sakkeuksen kysymykseen, niin itse ainakin ajattelin vetää läpi kesän ks. metodilla. :)

Originally posted by Juoppo
Kyllä tuntuu hurjalta tuo määrä... Minulle tuossa olisi roimasti liikaa volyymiä. Itse olen jättänyt kahta sarjaa tehdessä jälkimmäisen sarjan aina selvästi kesken. Ja siltikään en tee kahta sarjaa joka liikkeessä / reenissä.

Kuuntele kroppaasi tarkasti.

Entäs sitten kun tehdään vitosia? Jätetäänkö se toinen sarja esim. kolmeen toistoon? Vai tehdäänkö sitä toista sarjaa ollenkaan? Minä aattelin tehdä niin että 2-3 ensimmäistä viiden toiston treeniä 2 x 5 (luulisi menevän helposti), loput treenit sitten vain yhtä settiä per liike. Viistoistasissa oon tähän asti tehnyt koko ajan kahta settiä/liike, toisen oon jättänyt aina selvästi kesken, esim. 15, 10.
BTW, hyvin on mullakin HST pellittäny. Ylikunto vaan meinaa välillä olla lähellä. Keskiviikkona vedin viidennen treenin viistoistasia ja kaikki sarjat tuli kevyesti. Kumma juttu, itse painot nousee kevyesti, mutta silti on treenin aikana oksettava ja huimaava olo. Viime yönä sitten:urjo: :kin, saas nähä lähenkö huomenna yrittämään maksimeja, vai lepäänkö viikonlopun ja ma. aloitan kympit. Luultavasti en malta olla reenamatta.:thumbs:

14 sivua aiheesta josta en ole aiemmin kuullutkaan!

Eli ennen kuin uhraan pari tuntia ketjun lukemiseen niin kertokaapa että mistä löytyisi infoa kyseisestä menetelmästä? Jos löytyypi sellainen selkeä ja suomeksi kirjoitettu ohje niin upeeta mutta jos ei niin ei.

Kiitos jo etukäteen!

Originally posted by lipputanko

Eli ennen kuin uhraan pari tuntia ketjun lukemiseen niin kertokaapa että mistä löytyisi infoa kyseisestä menetelmästä? Jos löytyypi sellainen selkeä ja suomeksi kirjoitettu ohje niin upeeta mutta jos ei niin ei.

Kiitos jo etukäteen!

Eipä taida suomeksi löytyä infoa muualtakuin tästä threadistä! (?)
Ensimmäisiltä sivuilta löytyy pari linkkiä englanninkielisille-sivuille, joista löytyy suht. selkokielistä infoa. Lue tästä threadistä pari kolme ensimmäistä sivua, niin alat hahmottaa kokonaiskuvaa.

By the way, kun moni on sanonut sitä, että on tullut kipeäksi kesken HST. Itselläni ensimmäiset flunssan-oireet ilmaantui nyt perjantaina ja viikonloppu mennyt sellaisessa kevyessä räkätaudissa; silmät ja nenä vuotaa, nielu ja nenäontelot vähän turvoksissa yms. lievää kolotusta lihaksissa ja nivelissä. Tosin samaan aikaan ilmestyi oireet myös avovaimolleni sekä kylässä olleelle vieraalle, joten ehkäpä vain sattumaa?! Mutta pistää toki miettimään, että joskos jotain yhtäläisyyksiä muiden sankarien sairastumiseen kesken HST:n..

Kiitos jo etukäteen!

ainaski http://www.musclenet.org/HST1.php -sivulta löytyy jotain tietoa aiheesta... Onkohan jo threadissä aikaisemmin mainittu, en ihan jokaista sivua lukaissut.

Kiitos jo etukäteen!
Toisella kotimaisella löytyy: HST FAQ ja virallinen site.

Originally posted by Dopey
Toisella kotimaisella löytyy: HST FAQ ja virallinen site.

Dopey, pistin viime viikolla privankin sulle mut sul on vissiin se pois päältä se ilmotus kun et oo viel lukenu sitä (pm tracking kertoo näin), eli kommentoihan hst-guru parilla sanalla tota mun hst-löylyä :).

Ei tuu pahemmin täällä maileja luettua... Laitan kommenttia tulemaan.

Jumitusta HST:stä?

Onko muille tullut sitkeää jumitusta HST-treenin seurauksena (punttimimmien puolella joku valitti)? Mä olen kehittänyt tuonne selkääni rangan viereen muutaman lihassolmun, jotka eivät irtoa hieronnalla eikä buranalla.

Oireina on sellainen tympeä kiristäminen ja trapseja/latseja venytettäessä tuntuva ikävä kipu, vähän tuntuu samalta kuin revähtänyttä lihasta venyttäisi. Fysio sanoi että trapsien alaosa on kroonisesti kireällä, mitä en kyllä ihmettele koska se on tullut laiminlyötyä venyttelyssä (hankalaa venytellä). Itse pahin kipu ja jumi tuntuu sitten jossain pikkulihaksissa siinä rangan vieressä. Aika vittumaista kun pitää istumatyötä tehdä ja selkä vetää maitohapolle koko ajan, eilen piti ottaa Sirdaludit käyttöön.

En varma ole, mutta veikkaisin että HST-treenistä tämä johtuu. Ei oikein ehdi venyttelemään liikkuvuuden ylläpitämiseen riittävästi kun treenaa koko kroppaa kolmesti viikossa.

Nyt on jo kaksi paikkaa mitkä on saanut kipeäksi HST:llä - lonkan etuosa ja selkä (polvi oli vähän niin ja näin jo ennen HST:tä). Mitäs seuraavaksi; veikkaisin olkapäitä :D

ai niin: Sirdalud-junkiet - oletteko ottaneet nappia vain yöksi, vai ympäri vuorokauden? Tuntuvat väsyttävän, eli töissä saattaisi mennä aika kiville jos päivän alottaisi pillerillä...

Re: Jumitusta HST:stä?

Originally posted by JSmith
Mä olen kehittänyt tuonne selkääni rangan viereen muutaman lihassolmun, jotka eivät irtoa hieronnalla eikä buranalla.

Oireina on sellainen tympeä kiristäminen ja trapseja/latseja venytettäessä tuntuva ikävä kipu, vähän tuntuu samalta kuin revähtänyttä lihasta venyttäisi.

Mulla oli ilmeisesti sama homma jonkin aikaa sitten. Tuli toissatalvena ja kesti useamman kuukauden aina syksyyn asti. Oikealla puolella ihan rangan vieressä oli vetänyt jumiin ja tuntui kuin olisi lihas jäänyt siltä kohtaa kiinni johonkin ja kirrasi ikävästi. Sieltä se kuitenkin aukesi hieronnalla ja venyttelyllä ja työpaikan taukojumpalla.

HSTn seurauksena on kädet menneet ihan tukkoon. Yhdet sarjat hauiskääntöä ja ranskalaista tuntuu olevan liikaa ja kyynärvarsillekin tulee melkein joka liikkeessä rasitusta niin ovat kaikki aika finaalissa. Ojentajat alkaa kesken sarjan kylmenemään ja puutumaan ja kyynärvarret menee niin törkeeseen pumppiin ettei pysty pukukaapin avainta kääntämään. Yllättäen taas olkapäät ei valita olostaan yhtään.

Lisättäköön vielä, että kädet tuntuu kyllä kasvavan hyvää vauhtia eli ympärysmittaa sikiää lisää dieetilläkin. Tiedä hänestä sitten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Jumitusta HST:stä?

ai niin: Sirdalud-junkiet - oletteko ottaneet nappia vain yöksi, vai ympäri vuorokauden? Tuntuvat väsyttävän, eli töissä saattaisi mennä aika kiville jos päivän alottaisi pillerillä...

En ole junkie, mutta selässä jumeja esiintyy joten aina välillä Sirdaludeja syön...
Yötä vasten siis noita ja sit sain sellasia kuin Mobic ja niitä olen ottanut päivällä ja tuntuvat kipua ja tulehdusta lievittävän.

Mobic

Reseptivalmiste
Markkinoija:
Boehringer Ingelheim Finland Ky

Lääkemuodot:
Tabletti ja injektioneste. Tableteissa on 7,5 tai 15 milligrammaa (mg) vaikuttavaa ainetta.

Vaikuttavat aineet:
Meloksikaami, joka kuuluu tulehduskipulääkkeisiin.

Käyttötarkoitus:
Lääkettä käytetään nivelrikon oireiden hoitoon. Lääkettä ei suositella alle 15-vuotiaille.

Vaikutustapa:
Meloksikaami lievittää kipua sekä vähentää turvotusta ja muita kudosten tulehdusoireita. Se alentaa myös kuumetta.

Annostus:
Lääkäri määrää annostuksen. Tavanomainen annos on 7,5 mg kerran päivässä, mutta lääkäri voi katsoa suuremmankin annoksen olevan tarpeen.

Lääkkeen ottaminen:
Tabletti otetaan veden tai muun nesteen kera ruokailun yhteydessä. Lihakseen ruiskutettavaa lääkemuotoa käytetään lähinnä poliklinikoilla ja sairaalaosastoilla.

Haittavaikutukset:
Tavallisimpia haittavaikutuksia ovat närästys ja muut happovaivat, pahoinvointi, ripuli ja päänsärky. Joskus ilmaantuu myös mm. ihottumaa tai ihon kutinaa, huimausta, päänsärkyä, väsymystä, korvien soimista tai muutoksia verisolujen määrissä. Muiden lääkkeiden samanaikaisesta käytöstä on neuvoteltava lääkärin kanssa.

Raskaus ja imetys:
Lääkettä ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä etenkään sen lopulla. Lääkkeen imeytymisestä äidinmaitoon ei ole tutkimuksia, joten imetyksestä lääkityksen aikana on syytä neuvotella lääkärin kanssa.

Säilytys:
Huoneenlämmössä, +15-+25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

Re: Re: Jumitusta HST:stä?

Originally posted by Äijä
Mulla oli ilmeisesti sama homma jonkin aikaa sitten. Tuli toissatalvena ja kesti useamman kuukauden aina syksyyn asti. Oikealla puolella ihan rangan vieressä oli vetänyt jumiin ja tuntui kuin olisi lihas jäänyt siltä kohtaa kiinni johonkin ja kirrasi ikävästi. Sieltä se kuitenkin aukesi hieronnalla ja venyttelyllä ja työpaikan taukojumpalla.

Oho. No joo, samalta kuulostaa. Olen käynyt nyt kolmesti hierottavana ja tehnyt niitä erinäisiä venytyksiä, eikä se tästä oikeastaan parane. Pitää yrittää vetää noita relaksantteja jonkin aikaa ja katsella mitä tapahtuu.

Viitsitkö kertoa mitä venytyksiä käytit? Mulla on ohjelmassa tietysti tavalliset latsien venytykset, ja sitten vartalon kiertoja. Niiden lisänä sellainen hassu liike jossa seisten taitetaan lantiosta 90 astetta, tuetaan kädet vaikka pöytään ja työnnetään rintaa rottingille, lantiota "eteen" ja käsiä poispäin kropasta. Tämä tuntuu venytyksenä keskiselässä ja just niissä alatrapseissa mitkä on tosi tiukalla.

Re: Re: Re: Jumitusta HST:stä?

Viitsitkö kertoa mitä venytyksiä käytit? Mulla on ohjelmassa tietysti tavalliset latsien venytykset, ja sitten vartalon kiertoja. Niiden lisänä sellainen hassu liike jossa seisten taitetaan lantiosta 90 astetta, tuetaan kädet vaikka pöytään ja työnnetään rintaa rottingille, lantiota "eteen" ja käsiä poispäin kropasta. Tämä tuntuu venytyksenä keskiselässä ja just niissä alatrapseissa mitkä on tosi tiukalla.

Kaikkein parhaalta tuntui ja tuntuu vieläkin semmoinen kun pistää kädet suorana eteen, tarttuu jostain kiinni ja yrittää vetää selkää siitä kipeästä kohdasta taaksepäin mutkalle. Helpoin tuo on tehdä kepin kanssa eli pistät kepin polvitaipeiden taakse, tartut siitä polvien välistä kiinni (ristiote tuntuu parhaiten) ja sitten vedät selän mutkalle kohti kattoa. Istuen voi ottaa vaikka pöydän vastakkaiselta puolelta kiinni ja taas mennään. Tuolla saa tosi hyvän venytyksen trapseihin ja sillä se itselläni ratkesi.

Kotitreeni ja HST?

Oisko kellään ehdotuksia miten sais jalkareenin yhistettyä HST:hen kun rupesin tuossa vähän aikaa sitten reenaamaan osittain kotona ja täällä ei kunnon jalkareeniä saa tehtyä. Onnistuskohan semmonen että reenais HSTeellä normaalisti yläkropan ma, ke ja pe ja siihen vielä lisäksi viikonloppuna semmosen normaalin jalkareenin. Onko joku muu toteuttanu tämmösen sekatreenin ja jos on niin miten? Käyköhän liian raskaaksi. Ja pistäkää muutkin ehdotuksia miten vois onnistua.

Re: Kotitreeni ja HST?

Originally posted by 6point
Onnistuskohan semmonen että reenais HSTeellä normaalisti yläkropan ma, ke ja pe ja siihen vielä lisäksi viikonloppuna semmosen normaalin jalkareenin.

Miksei. Itse ajattelin loppukesästä kokeilla vastaavan tyyppistä systeemiä. Ma ja Pe yläkropan HST-reenit ja Ke perinteinen tiukka jalkareeni. Tietty jos ehdit neljä kertaa reenaamaan niin mikä ettei.

Re: Kotitreeni ja HST?

Originally posted by 6point
Oisko kellään ehdotuksia miten sais jalkareenin yhistettyä HST:hen kun rupesin tuossa vähän aikaa sitten reenaamaan osittain kotona ja täällä ei kunnon jalkareeniä saa tehtyä. Onnistuskohan semmonen että reenais HSTeellä normaalisti yläkropan ma, ke ja pe ja siihen vielä lisäksi viikonloppuna semmosen normaalin jalkareenin. Onko joku muu toteuttanu tämmösen sekatreenin ja jos on niin miten? Käyköhän liian raskaaksi. Ja pistäkää muutkin ehdotuksia miten vois onnistua.
Kotonakin voi tehdä varsin kovia jalkaliikkeitä, esim. yhden jalan kyykky ja maastaveto (käsipainoilla lisää vastusta), yhden jalan varpaillenousu käsipaino kädessä sekä glute-ham raise lattialla niin että toinen pitää nilkoista kiinni. Ei täydellistä, mutta ovat sovitettavissa vastuksen puolesta HST:hen ja jalat tulee kokonaan treenattua.

Re: Re: Kotitreeni ja HST?

Originally posted by Dopey
Kotonakin voi tehdä varsin kovia jalkaliikkeitä, esim. yhden jalan kyykky ja maastaveto (käsipainoilla lisää vastusta), yhden jalan varpaillenousu käsipaino kädessä sekä glute-ham raise lattialla niin että toinen pitää nilkoista kiinni. Ei täydellistä, mutta ovat sovitettavissa vastuksen puolesta HST:hen ja jalat tulee kokonaan treenattua.

Tuohonhan voisi lisätä vielä askelkyykyn käsipainoilla tai tangolla ja hack-kyykky tangolla. En tosin ole itse tätä tanko-hackia koskaan kokeillut, mutta periaate on se, että tanko on maassa seläntakana lähtöasennossa. Käsin tankoon kiinni ja selkä pystysuorassa noustaan siitä ylös. Lankku kantapäiden alla voi olla tässä hyvä.

..niin ja onhas sitten vielä se yksi kyykky, jossa sylliin otetaan käsipaino tai levy. YToisella kädellä sitten tukea jostakin ja siitä laskeudutaan kyykkyyn niin, että lantio ei koukistu ollenkaan, ainoastaan polvet koukistuu. Asento muistuttaa limboamista. Erittäin hyvä eristävä etureisiliike.

Tänään kävin testaamassa sarjamaksimit, edessä 5 päivää totaalilepoa ja ensi viikon tiistaina aloitetaan jo pari vuotta suunnitelmissa ollut HST-kokeilu.

Oletteko muut tehneet paljon supersarjoja HST:ssa? Itse ajattelin ainakin rinta+selkä ja hauis+ojentaja -supersarjoja. Bryan Haycockkin suositteli tätä HST-forumilla.

Toiseksi toi painoprogressio. Joku sanoi että lisäysten pitäisi olla vähintään 5 prosenttia / treeni jotta keho reagoisi kasvustimulukseen, joten seuraavanlainen systeemi toimisi melko hyvin (prosentteja tokan viikon vikan treenin maksimisarjapainoista)

Treeni.....Prosentit
1.............75
2.............80
3.............85
4.............90
5.............95
6.............100

Originally posted by Hulkki
Tänään kävin testaamassa sarjamaksimit, edessä 5 päivää totaalilepoa ja ensi viikon tiistaina aloitetaan jo pari vuotta suunnitelmissa ollut HST-kokeilu.

Oletteko muut tehneet paljon supersarjoja HST:ssa? Itse ajattelin ainakin rinta+selkä ja hauis+ojentaja -supersarjoja. Bryan Haycockkin suositteli tätä HST-forumilla.

Toiseksi toi painoprogressio. Joku sanoi että lisäysten pitäisi olla vähintään 5 prosenttia / treeni jotta keho reagoisi kasvustimulukseen, joten seuraavanlainen systeemi toimisi melko hyvin (prosentteja tokan viikon vikan treenin maksimisarjapainoista)

Treeni.....Prosentit
1.............75
2.............80
3.............85
4.............90
5.............95
6.............100

Loistavaa Hulkki me alotetaan näköjään prikulleen samana päivänäkin hst-kokeilu :). Tossa ylhäällä on toi mun ohjelma varmaan huomasit jo. Postaappa ohjelmas sit kun oot saanu valmiiks. Toi 5% tosiaan jyllää, ite teen neljällä, toki riippuu liikkeestä, esim vipareissa tuo 4% on mahdoton toteuttaa.

Onhan tämä ohjelma jo valmis

Treeni A
1. Reisikoukistus maaten*
2. Hack-kyykky
3. Olkapääpunnerrus
4. Pohkeet donkeykoneessa
5. Ylätalja (leuat vitosissa ja mahdollisissa negoissa)*
6. Kapea penkki*
7. Vipunostot takaolkapäille
8. Olankohautus smithissä
9. Hauis
10. Ojentaja

Treeni B
1. Kyykky*
2. Suorin jaloin maastaveto
3. Olkapääpunnerrus
4. Pohkeet istuen
5. T-kulmasoutu*
6. Vinopenkki (dippi vitosissa ja mahdollisissa negoissa)*
7. Vipunostot takaolkapäille
8. Olankohautus smithissä
9. Hauis
10. Ojentaja

15 rep -viikoilla kaikkia liikkeitä yksi sarja, 10 rep -viikoilla tähdellä (*) merkittyjä kaksi sarjaa. 5 rep -viikoilla kaikkia 2 sarjaa.

Mahdollisimman lyhyet lepotauot sarjojen välissä, supersarjoina aion tehdä ainakin nämä kombot:
- reisikoukistus / hack
- ylätalja / kapea penkki
- t-kulmasoutu / vinopenkki
- hauis / ojentaja

Hauikselle ja ojentajalle seuraavat liikkeet:

15 rep: hauis tuetussa taljakoneessa / ojentaja niskan takaa taljassa
10 rep: hauis kulmatangolla / ojentaja taljassa
5 rep: hauis vuorotellen kp / ranskalainen punnerrus

Suositut

Back
Ylös Bottom