paksi sanoi:
Ampuma-aselaki on asia erikseen. Löytyy tarkat ohjeet kuinka asetta pitää säilyttää kotona ja kuinka kuljettaa ajoneuvossa.
Tiedän erittäin hyvin asian :thumbs:
Tuossa oli vaan viite siihen että ei se nyt auto vaan niin yksinkertaista kotirauhan aluetta ole että mitä vaan siellä saa säilyttää.
Olihan joskus juttua siitä että jos laittaisi metanolia auton hanskalokeroon vaikka kossupulloon ja joku narkki sitten murtautus autoon ja jois sen pois saisko siitä syytteen?
No asiaan eli kohtaamisia poliisin kanssa on ollut minulla aikapaljon ja suurin osa positiivisia työn puolesta.
Mutta muutama negatiivinenkin mahtuu joukkoon.
Alaikäisenä oltiin nautittu hieman viinaa ja sitten oltiin menossa jäähallin diskoon mutta poliisit sieppas mut siitä ovelta kyytiin kun yritin suljetusta ovesta sisään. No maijassa oli muitakin junioreita kyydissä joita sitten poliisit sitten viemään kotia ennen mua. Siinä sitten alkoi olla pahaolo ja kun eivät sitten pysäyttäneet autoa niin minulta tuli monta kertaa :urjo: .
No sitten kun olivat muut vieneet kotia niin minut veivät putkaan koska oli liannut heidän autonsa :D
:curs:
Toinen tapahtui kun oli autolla tulossa kotia ja tiesin sen alueen poliisin suosimaksi tutka-alueeksi joten ajelin rajoitusten mukaan. Ja kuinka ollakkaan eräässä liityymässä oli tutka-auto. Ajelin eteenpäin ja olin todella hämmästynyt kun sitten pysäytysporukka lipputti minut "varikolle"
Poliisi sitten: ajoit ilman turvavyötä
Minä: no en varmasti ja viellä näytin että päällä on
Poliisi: kun tuolta toisesta autosta sanoivat niin
Minä: ja EN VARMASTI!!
Sitten poliisi soittaa sinne toiseen autoon ja kysyy että: Oliko siinä ja siinä autossa kuskilla vyö vai? Kun se väittää että oli vyö ja se alkaa hiiltyä sen verran että kohta tarvitaan apuja.
Toisesta autosta: että ei olla varmoja
Poliisi: että pitää olla varma
Mä siihen väliin että: käykää optikolla hiiltyneenä.. :curs:
Poliisi uudestaan että oletteko varmoja että ei ollut vyötä
Toinen auto: ei olla
Siihen poliisi että pitäisi olla että ei tarvii arpoa
Ja samalla sitten kääntyi minun puoleen että anteeksi ja hyvää matkaa
Mä: käytä ne toisen auton sankarit optikolla :curs:
Poliisi rupesi nauramaan ja sanoi että menehän nyt.
Sitten hauskempia:
Kerran sitten kaveri oli todella kovassa kännissä ja hieman kaatui ojan puolelle kun poliisit tulivat siihen ennenkuin kerkesin kaverin noutaa ojasta.
Poliisit että minne on mies menossa niin kaveri huutaa ojasta että kotia olis tarkoitus jos poliisi antaa ja luoja suo :D . No poliisit kysyivät vaan että saanko kaverini vietyä kotia kun lupasin että saan niin toivottivat hyvää iltaa.
Toisella kerralla sama kaveri joutui torilla tappeluun ja ei auttanut mikään kun poliisit tulivat vaan ne heittivät kaverin maijaan. No sen että auto kerkesi lähteä kun jarru kirskahtivat ja poliisit edestä hirmuvauhdilla sinne maijan perätilaan ja sieltä pirunmoinen tappelun nujakka. Kaveri oli älynnyt että hänellä on povitaskussa melkein täysi viskipullo jonka otti ja alkoi juoda täysillä pois että eivät poliisit sitä kaada asemalla viemäriin. No siitähän ei poliisit tykänneet vaan yrittivät ottaa pullon kaverilta pois, mutta siitä pullosta syntyi tappelu jonka kaveri sitten voitti. Sanoi että muistaa sen kun asemalla tekivät jotain papereita mutta sitten meni muisti ja sammui sinne asemalle. Ei lie ihme jos oli ihan ok pohjat ja sitten tempaisi aika kiirellä huikalla viskipullon autossa pois :D