Kohtaamisia poliisin kanssa

Viime kesäiselle duunikaverille sattunutta:
"Janilla" ja sen avovaimolla on aika tulinen suhde. Kun tulee riideltyä, niin silloin lautaset lentää ja ikkunat helisee. Eräs yö Janilla ja puolisolla oli tavallista kovempaa kränää, joka päättyi siihen, että nainen saapasteli huutaen kotoa pois ja paukautti oven lujaa kiinni. Jani meni nukkumaan ja heräsi kotvasen kuluttua ovikellon soittoon. Jani arvasi vaimonsa leppynee ja tulleen takaisin, ja meni bokserit jalassa avaamaan ulko-ovea. No rapussa ei ollutkaan vastassa vaimo, vaan magliten valokiila vasten kasvoja ja huuto "LATTIALLE!" Sisään säntäsi karhuryhmä ja pisti Janin pakettiin. Myöhemmin selvisi, että rappunaapuri oli luullut ovan paukautusta laukaisuksi....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ryökäle sanoi:
ei kai noi vanhat miehet enää usko haltijoihin...

:lol2: Poliisihuumori on kyllä parasta. Huumorintajuahan niiltä vaaditaan ihan työnkuvaan kuuluvana asiana.

teemupii sanoi:
Olen kuullu tän jutun jossakin radio-ohjelmassa, jossa ihmiset soitteli kohtaamisistaan poliisin kanssa, joten sä oot sitten melkein julkkis.
Tuo hänen juttunsa kiertää myös sähköpostissa muutamien muiden samaa aihepiiriä käsittelevien juttujen kera.

Olin edellisenä iltana kännäämässä ja filmi poikki kaikesta illan aikana tapahtuneesta. Aamulla heräsin puhelinsoittoon poliisiasemalta jossa minua pyydettiin tulemaan asemalle selvittämään jotain huumesotkuja, vittu että olin lähellä saada slaagin. Vähän aikaa poliisin kanssa keskusteltuani sain selville että kyse oli joistain amiksen aikaisista jutuista, tässä vaiheessa helpotti kun itse olin käynyt lukion :D

Toisella kertaa kaverin kanssa kaadettiin noin 30 metriä sellaista korkeaa työmaa-aitaa ja rymähdettin aidan perässä sinne rakennuskuoppaan. Kaverin etsiessä toista kenkäänsä poliisit tulikin jo paikalle ja mars putkaan.Toinen lahje repesi farkuistani melkein haaroihin asti, kiva oli aamulla kävellä kotiin kun piti toisella kädellä pitää housuja kasassa ettei munat vilku housuista :nolo: Minä sain sakot mutta kaverille ei tullut mitään :curs:

Viime kesänä haettiin kaverin kanssa mulle tuontiautoa turusta, tehtiin paperit ja lähettiin kotio päin. Tossa Forssan jälkeen kissalan pojat ajeli siviiliautolla edessä ja vilkutti mut tien sivuun kun eivät huomanneet tarrakilpee tuulilasin yläreunassa.

Pyysivät sitten sitä väliaikasta ajolupaa ja ajokorttia ym. papereita autosta. Toinen läräs ne paperit läpi ja rupes tivaan, että missä se ajolupa on?? Mä sanoin, että siellä sen pitäs olla ja kävin kaivaan uudestaan hanskalokeroa mutta vitut siellä mitään ollu. Kyylä rupes lämpeneen ja melkein huusi, että missä se ajolupa on? Sanoin sille että mikäs tossa sun vasemmassa kädessä on? Kaverilla meni korvat vähän punaseks kun se tajus että se oli ollu kokoajan sen kädessä.

Valittivat sitten vielä niistä tarrakilvistä jotka oli ihan ohjesäännön mukaisesti laitettu mutta kai sitä nyt piti jostain päteä kun oli ensin itse kädettäny. :david:

Polttariporukassa menimme paikalliseen karaokebaariin laulelemaan ja kaikki oli "sievoisessa" kunnossa. Yksi jäsenistämme pudotti mikin, joka meni rikki. Baarin omistaja nosti siitä metelin ja sanoi, että yksikään teistä ei lähde pois ennen kuin mikki on korvattu. Noin puolen tunnin verran siinä aika kova äänisestikin asiaa käsiteltiin ja vahtimestari oli koko ajan oven tukkona ja ei päästänyt meitä pihalle. Yksi seurueesta soitti poliisin, joka tuli päästämään meidät ulos. Ensimmäistä kertaa tarvitsimme poliisin apua, että pääsimme baarista ULOS!

Polttarikansiossa oli hyvä kuva, kun poliisi puhuttelee vahtimestaria. :lol2:

Kerran nuorempina oltiin kavereiden kanssa tulossa kamppailutreeneistä. Kaverit sitten innostuivat leikillään muuten autiolla bussipysäkillä kokeilemaan juuri treeneissä opittuja tekniikoita. Samalla ajoi ohi auto, jossa huolestuneen näköinen kuljettaja räpläsi matkapuhelintaan. Sanoin leikilläni: "No toi varmaan soitti poliisit paikalle!" Nauroimme ja jatkoimme pelleilyä.

Kuinka ollakaan parin minuutin kuluttua pysäkille kaarsi maija ja kaksi kavereistani komennettiin sisälle. Poliisit eivät millään meinanneet uskoa, että kyseessä oli todellakin vain leikkiä. Kuulemma on yksi yleisimpiä selityksiä, kun joutuvat menemään tappeluun väliin. Uskoivat kuitenkin lopuksi, kun kummaltakaan ei löytynyt mitään jälkiäkään.

Kaikesta huolimatta se huolestunut autoilija oli esimerkillinen kansalainen :thumbs: !

Jesuiitta sanoi:
Kyylä rupes lämpeneen ja melkein huusi, että missä se ajolupa on? Sanoin sille että mikäs tossa sun vasemmassa kädessä on? Kaverilla meni korvat vähän punaseks kun se tajus että se oli ollu kokoajan sen kädessä.

Itsellä nyt ei vastaavia huutamisia ole ikinä ollut. Oikeastaan aina olen saanut ns. asialliset nuhtelut, jos siihen syytä on ilmennyt. Oikeastaan kerran muutamia vuosia sitten, kun tuli ajettua 80 alueella 91. Suullinen varoitus tuli :). Kovasti nauratti tämä. Voi toimia 14v mopopoikaan, mutta ei varmaan muihin. Kyllä sen poliisinkin pitäisi sen verran ymmärtää, että ei tällaiset asiat sen nopeampaa huutamalla selviä.

sporteme sanoi:
Polttariporukassa menimme paikalliseen karaokebaariin laulelemaan ja kaikki oli "sievoisessa" kunnossa. Yksi jäsenistämme pudotti mikin, joka meni rikki. Baarin omistaja nosti siitä metelin ja sanoi, että yksikään teistä ei lähde pois ennen kuin mikki on korvattu. Noin puolen tunnin verran siinä aika kova äänisestikin asiaa käsiteltiin ja vahtimestari oli koko ajan oven tukkona ja ei päästänyt meitä pihalle. Yksi seurueesta soitti poliisin, joka tuli päästämään meidät ulos. Ensimmäistä kertaa tarvitsimme poliisin apua, että pääsimme baarista ULOS!

Polttarikansiossa oli hyvä kuva, kun poliisi puhuttelee vahtimestaria. :lol2:

:lol2:

Sattui tässä kyllä aika hyvin toissapäivänä. Eräs henkilö joka käy kanssani krav-magassa samaan aikaan (on nyt ollut pari viikkoa poissa harkoista) on poliisi. Tuossa pikkujoulusesongin allahan aika runsaasti oli noita puhallusratsioita ja minutkin luonnollisesti puhallutettiin ja minut sattui puhalluttamaan tämä tuttu poliisi. Oli hyvä kun molemmat huomattiin että:"katos perhana tuttuja" ja alettiin siinä kuulumisia kysellä ja kysyin että mikäs on kun ei ole äijää reeneissä näkynyt, ja tämän tyylistä juttua. Oli kyllä hyvä ilme vieressä istuvan kaverin ja tuttavapoliisin parilla kun me siinä lepposasti vaan jutellaan krav-magassa, onneksi oli vielä sen verran aamu ettei oikeastaan mitään muuta liikennettä ollut :D

Työkaveri on jäänyt kolme kertaa kiinni ajettuaan ylinopeutta, joista yhdellä kerralla lähti korttikin muutamaksi kuukaudeksi. Joku kysyi mitä poliisit oli sanonut ensimmäisenä kun tulivat ikkunan taakse jututtamaan ja työkaveri kertoi:

1. ajokortti ja rekisteriote
2. MINKÄ VITUN TAKIA? MITÄ VITTUA SÄ TOUHUAT!?"?
3. Jaaha, sun kilpa-ajot päätty tähän.

eräältä toiselta foorumilta poimittuna:

ohituskaistalla kaksi autoa ohittivat peräkkäin hitaamman. tietenkin tässä tuli ylinopeutta reilusti ja poliisi pysäyttämään ja näille sankareille tuumasi: "nyt loppui kilvan ajo ja alkoi palkintojen jako" :D

Proteos sanoi:
Työkaveri on jäänyt kolme kertaa kiinni ajettuaan ylinopeutta, joista yhdellä kerralla lähti korttikin muutamaksi kuukaudeksi. Joku kysyi mitä poliisit oli sanonut ensimmäisenä kun tulivat ikkunan taakse jututtamaan ja työkaveri kertoi:

1. ajokortti ja rekisteriote
2. MINKÄ VITUN TAKIA? MITÄ VITTUA SÄ TOUHUAT!?"?
3. Jaaha, sun kilpa-ajot päätty tähän.

haha repesin iha täysillä :)

Joskus teiniaikoina tapahtunutta...

Oltiin kaverini kanssa kaupungilla pe-iltana hengailemassa ja päätettiinpä sitten, että mennäänkin meille molemmat yöksi (kaverilla oli 30 km kotimatka). Noh, mentiin sitten nukkumaan ja joskus aamullavarhain klo 4 puhelin soi. Unisena ja ekhä hieman kännisenä vastasin puhelimeen, luulin että äippä soittaa. Yllätys oli suuri kun se olikin poliisi setä joka kysyi KAVERIANI puhelimeen. Sanoin sille vaan et joo, on se täällä ja lämäsin luurin kii. Kukaan, ei kukaan tiennyt että ko. henkilö tuli meille yöksi. Epäilimme jopa pilapuhelua! Poliisit soittivat uudelleen ja tällä kertaa pyysin kaverin puhelimeen.

Seuraavana päivänä kuvio selveni. Kaverini isä oli ollut illalla hakemassa kaveriani kotiin, tyttö ei tosin ollut paikalla kun sattu olemaan meillä.. Isukki sitten sai kyydin joltain pojalta joka asui samalla suunnalla. Kaverin isä oli sanonut kuskille "Kävin tyttöö tappaamassa". Kuski oli kaiketi kuullut väärin (tappamassa) ja soittanut sitten poliisille epäilyksistään! En sitä sitten tiedä miten poliisit oli selvitelly että kaverini on meillä yötä. Poliisit olivat sitten ilmeisesti kerinneet käydä kaverini vanhempien luona puhumassa taposta!

Jaksan vieläkin ihmetellä tätä juttua, ja mitä todella tapahtui!

nevahood sanoi:
eräältä toiselta foorumilta poimittuna:

ohituskaistalla kaksi autoa ohittivat peräkkäin hitaamman. tietenkin tässä tuli ylinopeutta reilusti ja poliisi pysäyttämään ja näille sankareille tuumasi: "nyt loppui kilvan ajo ja alkoi palkintojen jako" :D
:lol2:

Itselleni joskus tapahtunutta. Oli kesä ja loman kunniaksi otettiin kavereiden kanssa hieman alkoa. Ensin terassilla ja sitten baarissa. Illan päätyttyä ja vietettyäni aikaa erään tyttösen kanssa syömässä, muistelin, että oli ollut jotain puhetta jatkoista kaverin luona ja sinnehän sitten lähdin polkemaan pyörällä. Perille päästyäni oli kerrostalon ala-ovi jo auennut yölukituksesta ja pääsin soittelemaan kaverini ovikelloa. Kukaan ei tullut avaamaan, enkä saanut yhteyttä kaverin puhelimen. Kello oli jo siinä vaiheessa lähellä kahdeksaa ja ajattelin, että kohta sen on tultava kotiin tai ainakin avattava puhelin, joten ei muuta kuin odottamaan portaille. Suraava muistikuva on se kun joku heiluttaa mua hyvin hellästi olkapäästä ja sanoo että -herääs nyt. Hieman sekavana totesin vaan että -No tulithan nyt sitten vihdoin kun piti oikein vartti odottaa. Avasin silmät ja huomasin makaavani poikittain käytävässä kaverin oven edessä takki pään alla ja kännykkä vieressä lattialla. Herättäjänä oli kaksi hieman virnuilevaa poliisia, jotka kysyi että mitäs täällä nukutaan. Vastasin että odottelen tässä vaan kaveria. Ne: -Ei tainu tulla Mä: -Joo ei tainnu Ne: Läheks kotiin Mä: taidanpa lähtee. Jonka jälkeen käveltiin peräkkäin ulos ja otin pyörän alle ja lähdin polkemaan katua pitkin kohti kotia. Poliisit ajeli vierellä muutaman kilometrin ja lähtivät sitten jatkamaan matkaa. Kello oli puoli yksi ja olin nukkunut käytävässä kunnon yöunet. Oli hieman :david: olo.

Itsellenikin on tapahtunut muutama kertomisen arvoinen tapaus ja yhteistä näissä molemmissa on se, että selvisin molemmista lähinnä kohteliaan ja anteeksipyytävän käytöksen ansiosta. Niin se kai metsä vastaa, mitä sinne huudetaan.

Talvella -97 autoni oli suht uusi ja takavetoisena kiva leikkikalu. Oli sitten ilta, enkä halunnut mennä inttiin lomilta takaisin yhtään liian aikaisin, niin kulutin aikaani sladittelemalla peltotiellä, jossa ei ollut kuin "huoltoajo" sallittu.

No, juuri mutkan kohdalla huomasin, kun siniset valot välähti pelissä ja suht kokemattomalta kuskilta meni vähän pasmat sekasin ja auton perä jäi hankeen kiinni. Astuin ulos autosta ja poliisi halusi ensin nähdä paperit ja rekisteriotteen....nämä näytettyäni käytiin seuraava keskustelu:

Poliisi "mitäs sinä täällä oikein ajat ? Etkö tiedä että täällä ei saa ajaa?"

Mä "No kun on toi uusi auto ja toi talviajokin on hieman hakusessa niin ajattelin että parempi harjoitella täällä että sitten selviää tositilanteessa..kuten huomaatte, niin siinä on vähän vielä harjoittelemista"

Poliisi "no on tossa kyllä järkeä...no me päästetään nyt sut tän kerran menemään, mutta ajat heti pois täältä kun täällä nyt ei saa ajaa"

Mä" Joo-o, mutta ettette viitsisi vähän työntää ? Kun ei toi auto tuolta taida muuten lähteä"

Poliisit katto toisiaan hetken hölmistyneenä, kohauttivat olkiaan ja sanoivat että "ei kai tässä muukaan auta, ei tota tohonkaan voi jättää".

Mä hyppäsin puikkoihin, poliisit työnsivät ja auto lähti nätisti hangesta. Huiskautin kiitokset ja painelin pois.

Toinen kerta oli sitten n. vuosi sitten, kun olin menossa Pukinmäen McDonalsista himaan, safkat mukana. Päätin sitten kerrankin oikasta siitä pyörätien läpi ja tottakai näin peräpeilissä valot...painoin kunnolla hanaa ja ajattelin että poliisit eivät ehi nähä mihin pihaan menen. No, astuessani ulos autosta näen että maija kaartaa pihaan. Tässä vaiheessa olin varma, että nyt lähti kilvet autosta, siinä kun oli leima noin vuoden myöhässä.

Kävin poliisien kanssa seuraavanlaisen keskustelun:

Poliisi: "mihis sulla noin kiire oli?, Et kai karkuun meitä ajanut ?"

Mä "En toki, mutta kun on noi ruuat mukana niin en halunnut niitten jäähtyvän".

Poliisi "Varmasti tiedät, että ei tuolla pyörätiellä saa autolla ajaa ?"

Mä "joo, olen pahoillani. Mutta kuten sanoin niin en halunnut noitten ruokien jäähtyvän ja toi oikasee niin mukavasti...en ole ikinä ennen menny siitä, nyt vaan en voinu vastustaa kiusausta (tämä oli totta)"

Poliisi"...no joo, katotaas vähän auton papereita"

Mä "Okei, heti alkuun mun täytyy sanoa että mulla ei ole ajokorttia..siis sitä muoviläpyskää. Mulla on kyllä lupa ajaa, mutta se ajokortti multa on varastettu. Annan tästä passin, niin voitte varmaan tarkistaa. (korttini oli pöllitty, tosin jo 2 vuotta sitten, en oo jaksanu hakee uutta)

Tämän jälkeen rupesin hakemaan rekisteriotetta hanskalokerosta...jostain käsittämättömästä syystä sitä ei tuntunut löytyvän millään ja poliisit näyttivät todella epäluuloisilta, heijastivat valoa mun silmiin ym. No, rekisteriote löytyi lopulta:

Poliisi "Tiedätkö, että tällä autolla ei saisi ajaa ?" Sitä ei ole katsastettu ajallaan."

Mä "miten niin ei ole ? Viimeinen numero on kuutonen ja luulin että mulla on marraskuu vielä aikaa katsastaa se. (elettiin marraskuun alkua)"

Poliisi "tämä olisi pitänyt katsastaa tämän vuoden tammikuussa. Katsastuspäivä määräytyy nykyään käyttöönottopäivän mukaan":

Mä "ei voi olla totta !!! Milloin tällainen muutos on tullu (varmaan viime vuostuhannella, ei vaan jaksanu käydä katsis)?? Uskomatonta, ettei tällaisesta tiedoteta kunnolla. Tässähän olisi voinut käydä vaikka kuinka hullusti...ai ihan totta auto on ajokiellossa vai ?? Voi kauheaa."

Loppujen lopuksi sovittiin, että käyn katsastamassa auton seuraavana päivänä ja vältyn muilta seurauksilta. Rikkeeni siis olivat:

- Pyörätillä ajo
- Poliisia karkuun ajo (lujaa, tätä olisi tosin ollut vaikea todistaa)
- Ajokortti puuttui
- Auto oli katsastamaton.

Käyttäydyin vaan tarpeeksi anteeksipyytävästi ja esitin tyhmää, niin eivät kehdanneet sakottaa. Tämä olisi vielä jotenkin ymmärrettävää, jos olisin kaunis blondi isoilla tisseillä ja sähkysilmillä...mutta kun mä oon kaikkea muuta. No, vähäiset hiukseni ovat kyllä vaaleat, mutta tuskin ne miespoliisien sydäntä laittavat pamppailemaan.

Eli mulla on pelkästään hyviä kokemuksia poliiseista.

Tanko, sulla on kyllä ollut mukavia kavereita liikkeellä kun eivät mitään keksineet noista sakotettavaa.

Kaverin tyttöystävä sai 35€ sakot siitä että oli takalasi jäässä. Siitä ei kuulemma nähnyt läpi. :rolleyes: On täytynyt olla todella huono päivä konstaapelilla.

lepex sanoi:
Kaverin tyttöystävä sai 35€ sakot siitä että oli takalasi jäässä. Siitä ei kuulemma nähnyt läpi. :rolleyes: On täytynyt olla todella huono päivä konstaapelilla.

Uskomatonta, on tainnut poliisi-sedillä olla tylsää :rolleyes:

"Kohtaamisia" poliisin kanssa tulee aika usein, kun on lähipiirissä yks. :) Tähän mennessä paskin kokemus poliiseista on tuo, minkä avauduin jo tuonne vitutus-threadiin. Periaatteessa kuitenkin arvostan poliiseja ja niiden tekemää työtä. Kaippa siihenkin porukkaan mahtuu kuitenkin muutama mulukku.

Yhdet ylinopeussakot oon saanu nuorempana, ne ihan aiheesta kun oli liian raskas kaasujalka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom