Mulla on parikin hyvää esimerkkiä, joita toisin en kykene riittävän hyvin kuvailemaan pelkkien sanojen voimin.. Kuka tässä voi itseäänkään niin fiksuna ja filmaattisena pitää, mutta näiden kahden (blondin) kohdalla on kyllä allekirjoittaneellakin vara arvostella. Näiden neitokaisten kohdalta NÄKEE ulospäin, että he ovat aidosti tyhmiä.. Saan vakavia ahdistuskohtauksia jos minua lähestyy tämä kyseinen neiti A, silmät suurena räpsyen, ylivaalennetuissa, lähes läpinäkyvissä hiuksissaan ja yltä päältä vaalean punaisissa vaatteissaan antamaan älykkäitä kommentteja asiaan kuin asiaan. Joskus olisi parempi vaan pitää suunsa kiinni. Tai oikeastaan aina, jos ei todellakaan ole mitään viisasta sanottavaa. Eivätkä ole kommentit niitä ainoita mitä ko. henkilö vapaasti ANTAA jakoon. Kyseinen neiti on jonkin sortin kodinhoitaja, ulkoiluttaa pappoja haastellen "kaunis päivä tänään, olikos se Reino-setä siellä kolmannessa maailmansodassa sotimassa.."
Tässä tapauksessa sanat eivät riitä kuvailemaan, hänet täytyisi jokaisen kokea henkilökohtaisesti.
Toinen on henkilö jonka kanssa olin samalla luokalla koko lukioajan. No tämä neiti B tykkäsi ensinnäkin kuljeskella matalissa lantiohousuissaan stringit kaakkoon vedettynä, niin että persvako vilahteli - eikä muuten älynnyt, mitä kummaa tarkoittaa lause "NOSTA NYT P*R*K*L* NIITÄ HOUSUJA!" Ei vaikka sen sanoi päin naamaa. Esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon, mutta mitä kertoo ihmisestä se, että 19-vuotiaana lempiartisti on Günther (siis ihan oikeesti, siis ihan aikuisten oikeesti) ja suosikkikappale Teeny Weeny String Bikini. Ei kyllä voisi mikään muu paremmin kuvaillakaan häntä. Armotonta hihitystä ja kohellusta, karkailua tunneilta, kaikki tämä lukion abivuonna...
Ehkä olen vain itse syntynyt kalkkikseksi, mutta hyvällä omalla tunnolla voin tuntea olevani ainakin hänen rinnallaan aikuinen tällä iällä...
Onneksi tunnen myös joitakin oikeasti älykkäitä vaaleaverikköjä... Eikä postin tarkoitus ollut lietsoa mitään blondivihaa..