Kivat ja piristävät jutut salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pokkus
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Laitetaan vähän vastapainoksi tuolle "mikä potuttaa salilla eniten" ketjulle. Eli tarkoituksena kertoa jotain yksittäisiä kivoja juttuja tai tapahtumia, mitkä ovat tapahtuneet salilla ollessasi. Tarkoituksena ei kuitenkaan ole sama kuin ketjussa "paras hetki salilla", koska siinä ehkä enemmän haetaan sellaisia asioita, jotka tapahtuvat melkein joka treenissä, kuten palkkarin juonti treenin jälkeen etc.

Itse aloitan eräällä jutulla joka tapahtui tänään. Olin jo lopettelemassa treeniä ja venyttelin vielä lopuksi kunnes huomasin, että eräs nuorehko ja oikein nätti naishenkilö yritti saada säädettyä sellaista selkäpenkkiä oikealle korkeudelle. Vieressä oleva mieshenkilö ei auttanut vaikka huomasi naisen ongelman. Itse menin viereen ja neuvoin kuinka säätö tehdään. Nainen kiitti kovasti ja hymyili vielä nätisti tämän jälkeen. Itselle tuli hyvä mieli auttamisesta ja piristi oloa kummasti treenin päätteeksi. Nainenkin oli ilmeisesti tyytyväinen, koska lähtiessäni hän vielä moikkasi ja hymyili nätisti perään :)
Pakko sanoa, että välillä nuo mukavat jutut on pienestä kiinni.

Hei tähän mullakin on jotain kerrottavaa! Yks kerta, kun olin tehnyt tosi kovan maven vihastuksissani ja muristen, niin kun siinä lopetin ja aloin ottaa niitä levyjä (perkele!) pois tangosta, yks vieressä sivusilmällä seurannut mukava neiti auttoi minua tässä paskamaisessa hommassa ilman että edes pyysin :eek: Olin niin yllättynyt, että sanoin vain vaimeasti "kiitos" minkä keuhkot nyt antoi periksi siinä :D
Se oli joka tapauksessa erittäin piristävää, koska olin aiemmin hyvin pahalla päällä. Samalla se oli todella yllättävää, koska salilla jossa käyn ei koskaan puhuta vieraille, muuta kuin "paljon sul on viel kesken?", saatika sitten auteta muita. Lisää tällaisia mukavia tyttöjä salille kiitos ;)

Hei tähän mullakin on jotain kerrottavaa! Yks kerta, kun olin tehnyt tosi kovan maven vihastuksissani ja muristen, niin kun siinä lopetin ja aloin ottaa niitä levyjä (perkele!) pois tangosta, yks vieressä sivusilmällä seurannut mukava neiti auttoi minua tässä paskamaisessa hommassa ilman että edes pyysin :eek: Olin niin yllättynyt, että sanoin vain vaimeasti "kiitos" minkä keuhkot nyt antoi periksi siinä :D
Se oli joka tapauksessa erittäin piristävää, koska olin aiemmin hyvin pahalla päällä. Samalla se oli todella yllättävää, koska salilla jossa käyn ei koskaan puhuta vieraille, muuta kuin "paljon sul on viel kesken?", saatika sitten auteta muita. Lisää tällaisia mukavia tyttöjä salille kiitos ;)
Kannatteliko se tankoa senaikaa, kun sinä vedit levyjä tangosta :D

Kannatteliko se tankoa senaikaa, kun sinä vedit levyjä tangosta :D
Juuri niin :D No hei kyllä se autto, kun vetelin niitä viimisiä kiekkoja.
En sitte kehdannu pyytää numeroa edes, kun sillä oli joku poikakaver tms. siinä vieressä :rolleyes:

Juuri niin :D No hei kyllä se autto, kun vetelin niitä viimisiä kiekkoja.
En sitte kehdannu pyytää numeroa edes, kun sillä oli joku poikakaver tms. siinä vieressä :rolleyes:

Ja vielä suuremmalla syyllä, kun poikakaveri vielä sanoi tytölle "Ota ne pikkulimput pois, niin laitetaan isoa rautaa tilalle" :D

Tämmösen asian muuten huomaa kanssa ku on käyny samalla salilla pidemmän aikaa, joku jonka kanssa on jutustellu pelkästään salin tiloissa saattaa tulla auttelemaan just tollasissa jutuissa missä se apu on tarpeen (niitten viimisten kiekkojen ottaminen siitä tangosta on vittumaista jos se tanko lepää maassa).

Mulla oli kerran unohtunu juomapullo ja mankkurasia salille. Huomasin vasta parin päivän päästä ja ku menin seuraavan kerran sinne nii siellähän ne molemmat köllötteli leuanvetotangon alapuolella. Pieni juttu mutta ilahdutti kovasti :haart:

No eilistä hyvin vittumaista päivää piristi kun joku flikka käveli lasiovea päin. Yritti nähkääs väärästä aukosta pihalle. Hauskaa sillä oli kyllä itelläkin, ei siis sattunut.

No eilistä hyvin vittumaista päivää piristi kun joku flikka käveli lasiovea päin. Yritti nähkääs väärästä aukosta pihalle. Hauskaa sillä oli kyllä itelläkin, ei siis sattunut.
Haha nää on kyllä hauskoja välikevennyksiä raskaaseen treeniin kunhan ei satu kehenkään. Täällä meidän salilla tuntuu olevan yksi väkivaltainen ylätalja, jonka tangosta porukka saa aina takaraivoonsa painoja säädettäessä.

Ja niitä oikeasti kivoja juttuja oli kun aloitellessa tuli pariin otteeseen kokoneemmat neuvomaan suoritustekniikoissa ihan pyytämättä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja niitä oikeasti kivoja juttuja oli kun aloitellessa tuli pariin otteeseen kokoneemmat neuvomaan suoritustekniikoissa ihan pyytämättä :)
Tämä on muuten sellainen juttu mitä aina miettii kun salilla näkee jengin treenaavan aivan päin peetä. Ollakko hiljaa vai mennäkkö neuvomaan. Jos on hiljaa kaveri oppii oikean tekniikan pikkuhiljaa vuosien saatossa tai viimeistään kun loukkaa itsensä tai huomaa ettei tulosta tule vaikka treenaa kuinka. Jos taas menee neuvomaan oikea tekniikka saattaa löytyä heti, mutta voi itse samalla leimautua muka kaikentietäväksi besserwisseriksi... Riippuu niin henkilöstä miten ottaa vastaan neuvomisen. Itse kyllä mieluusti otan neuvoja vastaan kokeneemmilta tai kokemattomimmilta. Aina kun voi saada hyviä vinkkejä treeniin. Itse olen kyllä ottanut sen kannan että en mene muita neuvomaan tekniikassa elleivät he tule itse kysymään apua. Selvissa ongelmatapauksissa totta kai auttaa mielellään.

Tämä on muuten sellainen juttu mitä aina miettii kun salilla näkee jengin treenaavan aivan päin peetä. Ollakko hiljaa vai mennäkkö neuvomaan. Jos on hiljaa kaveri oppii oikean tekniikan pikkuhiljaa vuosien saatossa tai viimeistään kun loukkaa itsensä tai huomaa ettei tulosta tule vaikka treenaa kuinka. Jos taas menee neuvomaan oikea tekniikka saattaa löytyä heti, mutta voi itse samalla leimautua muka kaikentietäväksi besserwisseriksi... Riippuu niin henkilöstä miten ottaa vastaan neuvomisen. Itse kyllä mieluusti otan neuvoja vastaan kokeneemmilta tai kokemattomimmilta. Aina kun voi saada hyviä vinkkejä treeniin. Itse olen kyllä ottanut sen kannan että en mene muita neuvomaan tekniikassa elleivät he tule itse kysymään apua. Selvissa ongelmatapauksissa totta kai auttaa mielellään.

Kyllä mä oon ainakin kiitollinen niille jotka avautu mulle alussa ja myöhemminkin.

Samoin. Tein joskus alkuaikoina rinnallevetoa sellaisena maastanoston ja hauiskäännön yhdistelmänä. Yks kokeneempi treenaaja tuli neuvomaan oikeaa tekniikkaa ja aloin sitä sitten opetella. Nykyään tuo liike sujuukin jo jopa ihan kohtuullisesti ja allemenokin on alkanut luonnistua, vaikka aluksi se tuntui täysin mahdottomalta omalle motoriikalle.

Eli neuvomaan vaan! Parempi niellä ylpeytensä kerran kuin hakata vuosikausia päätään seinään.

Jos nyt sivuttais sitten ihan alkuperäistä aihettakin.

Mukavaa on tietenkin se, kun rauta liikkuu hyvin ja tulee uusia ennätyssarjoja yms. Siitä kai pohjimmiltaan sen motivaationkin saa ammennettua tähän hommaan, että kehitystä tapahtuu ja hommassa on jatkuvuutta. Lisäksi sauna suoraan salitreenin päälle tekee kutaa! Miellyttävää on toki sekin, että salilla on "sopivasti" porukkaa, eli ei kamalia jonoja joka paikkaan.

Komppaan kyllä kaikkia, jotka ovat sitä mieltä, että aloittelijoita ja vähän kokeneempiakin tulisi neuvoa jos he tekevät jotenkin väärin. Silloin kun velipuoleni kanssa alottelin saliharrastusta melko junnuna, tulivat isot kaverit neuvomaan monessakin laitteessa. Harva kuitenkaan oikeasti varmasti suuttuu jos joku korjaa hänen tekniikkaansa, siinähän vaan välttää turhan reenin väärällä tekniikalla. Tuttavallinen ja ystävällinen meininki muutenkin kuuluu mielestäni "salietikettiin".

Meidän salilla harvoin tullaan neuvomaan edes alottelijoita, mutta minkään sortin kusipäitä en ole koskaan kyllä tavannut.

mä en kyllä viitsi neuvoa ketään, vaikka näkisin jonku tekevän ihan päin peetä. Johtuu siitä, et oon pieni nainen ja yleensä ne on miehiä jotka sitä apua tarvis. Naisilla on liikeradat ja tekniikat parempia, mut raudan kans pelätään hirveästi. Miehet taas laittaa väkisinki isomman painon mitä jaksaa nostaa (en yleistä!). Pitäiskö tämmöisille superheijari-kädet 90-asteen kulmassa ja kroppa vielä isommassa-vipareita tekijöille sanoa että vähennä paino puoleen niin ei näytä kulmasoudun, takaolkapäiden ja pystysoudun risteytykseltä? Ei uskalla..

Mutta aiheeseen! Ihan vieras henkilö kysyi kesken treenin, että mihin olen tähtäämässä treenillä, kun näytin kuulemma siltä etten vain omaksi huviksi treenaa. Jutteli vielä jotain kivaa ja jatkossa on sitten aina moikannut ja jutellut jopa small talkia. Mukava piristys kesken tuskatreenin, jaksoi loppuun asti hyvin.

Toinen oli kun tein mavea ja tuntui niin tunkkaiselta ja raskaalta, ja sitten eräs minua ennen tehnyt mies (teki samoilla painoilla, pyysin jättämään raudat tankoon) tuli katsomaan ja sanoi että sullehan nuo raudat jää liian kevyeksi! Hymyilytti, eikä ollu enää niin raskasta rautaa :D

Toinen oli kun tein mavea ja tuntui niin tunkkaiselta ja raskaalta, ja sitten eräs minua ennen tehnyt mies (teki samoilla painoilla, pyysin jättämään raudat tankoon) tuli katsomaan ja sanoi että sullehan nuo raudat jää liian kevyeksi! Hymyilytti, eikä ollu enää niin raskasta rautaa :D

Mistä tämmöisiä saleja löytää missä miehet ja naiset treenaa samoilla painoilla? :eek: Pakko päästä näkemään livenä. :lol2:

Meidän salilla stadissa naiset treenaa maastavetoa 100kg - 150kg, kovin veto taitaa olla Penttisen Lissulla FPO:ssa tehty 190kg. Noista raudoista on kummiskin aika pitkä matka miesten rautoihin.
Tainnut sitten Sannulin kertomalla miehellä olla kuntoutus ym meneillään tai sitten Sannuli on HC mimmi. :whip:

aa meijän salilla kukaan ei treenaa maastavetoa ellei siihen joskus eksy joku nainen tekemään maastavetoa kaukaisesti muistuttavaa liikettä pelkällä tangolla :))

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom