Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mä en kyllä viitsi neuvoa ketään, vaikka näkisin jonku tekevän ihan päin peetä. Johtuu siitä, et oon pieni nainen ja yleensä ne on miehiä jotka sitä apua tarvis. Naisilla on liikeradat ja tekniikat parempia, mut raudan kans pelätään hirveästi. Miehet taas laittaa väkisinki isomman painon mitä jaksaa nostaa (en yleistä!). Pitäiskö tämmöisille superheijari-kädet 90-asteen kulmassa ja kroppa vielä isommassa-vipareita tekijöille sanoa että vähennä paino puoleen niin ei näytä kulmasoudun, takaolkapäiden ja pystysoudun risteytykseltä? Ei uskalla..
Mistä tämmöisiä saleja löytää missä miehet ja naiset treenaa samoilla painoilla? Pakko päästä näkemään livenä. :lol2:
Meidän salilla stadissa naiset treenaa maastavetoa 100kg - 150kg, kovin veto taitaa olla Penttisen Lissulla FPO:ssa tehty 190kg. Noista raudoista on kummiskin aika pitkä matka miesten rautoihin.
Tainnut sitten Sannulin kertomalla miehellä olla kuntoutus ym meneillään tai sitten Sannuli on HC mimmi. :whip:
Komppaan kyllä kaikkia, jotka ovat sitä mieltä, että aloittelijoita ja vähän kokeneempiakin tulisi neuvoa jos he tekevät jotenkin väärin.
Lisätään vielä, että ennen kuin menee neuvomaan kannattaa edes kerran miettiä tietääkö itse varmasti, mitä menee neuvomaan. Täällähän kaikki 15-vuotiaatkin toki tietävät treenaamisesta kaiken, mutta jostain ilmaantuu silti toisinaan näitä neuvontaexperttejä, jotka eivät esim. erota kyykkyä ja syvää jullea toisistaan :jahas:. Sellainen vituttaa niin paljon, ettei jaksa edes esittää että kiinnostaisi paskan vertaa kuunnella, onneksi nyt ei tosin ole kukaan tullut pitkään aikaan selittämään mitään ihan käsittämätöntä paskaa.
Ja kyllä mäkin neuvoja ja kommentteja kuuntelen jos niissä mitään järkeä on ja monta hyödyllistäkin vihjettä olen saanut. Hain takaa vain sitä, ettei kannata liikaa pitää itseään minään superguruna, kun on sen puoli vuotta salilla käynyt. Mulla itselläni on todella korkea kynnys mennä jakelemaan tekniikkaneuvoja kenellekään, koska tiedän tasan tarkkaan etten itse tee juuri mitään liikettä tyylipuhtaalla oppikirjatekniikalla ja mieluummin pidän turpani kiinni kuin alan jakelemaan ohjeita, joiden en satavarmasti tiedä olevan oikeita. Jos on aivan ilmeistä, että joku ekaa kertaa salilla oleva tapaus on akuutissa vaarassa teloa itsensä, niin sitten ehkä tai jos multa itseltäni tullaan jostain liikkeestä kyselemään.
Mulla oli kerran unohtunu juomapullo ja mankkurasia salille. Huomasin vasta parin päivän päästä ja ku menin seuraavan kerran sinne nii siellähän ne molemmat köllötteli leuanvetotangon alapuolella. Pieni juttu mutta ilahdutti kovasti :haart:
Joskus mavea tehdessä ihmettelin kun ei meinaa millään mennä oikeen niin paljoa toistoja kuin yleensä. Parin sarjan jälkeen totesin että sielä on prkl yhdet 20kg limput per puoli liikaa painoa :thumbs:
Tai kuumat kissat ;)Kuumat kollit
Se on piristävää, kun rautaa nousee enemmän kuin minua vanhemmilla tyypeillä.
Tai kuumat kollikissat. ;)Tai kuumat kissat ;)