KISS FM -juontajalle kova vankeustuomio!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
no-body sanoi:
Kyllä mä viestisi luin, toi kommenttini oli tarkoituksellisen kärjistetty ja ehkä vähän huonosti kirjoitettu. Yritin koko viestissäni sanoa, että periaatteellisella tasolla on helppo sanoa, että kaikki "riittävän pahat" rikolliset kuten kannibaalimurhaajat ja pedofiiliraiskaajat pitäisi teloittaa, mutta sitten kun aletaan miettimään, miten tämä lakiin kirjoitettaisiin ja miten lakia käytännössä sovellettaisiin, niin ollaan pian huomattavan pahoissa ongelmissa. Mäkin voisin heti listata lehtijuttujen perusteella nipun rikollisia, jotka saisi minun subjektiivisen mielipiteeni mukaan ampua välittömästi (voisin vaikka ampua itse). On kuitenkin oleellisesti vaikeampaa, ellei suorastaan mahdotonta, luoda riittävän oikeudenmukaiset objektiiviset kriteerit rikoksille, joista pääsisi sähkötuoliin, ja kuolemantuomion ottaminen mukaan lainsäädäntöön edellyttäisi juuri tätä. On turha mesoa, että timpet&jammut&virpibuttit pitäisi teloittaa, ellei osaa myös yleisellä tasolla kertoa riittävän yksityiskohtaisesti, mitkä ovat ne rikokset, joista pitäisi päätyä teloitettavaksi.

No tossa tuli jo painavaa asiaa. Eivät nämä tosiaan niin yksinkertaisia asioita ole kuin mitä monet tarkoituksella töksähtelevät viestini ehkä antavat ymmärtää. Olen kirjoittanut provoisoivalla tylillä tuodakseni esiin pointtiani siitä, että mielestäni nykymeininkiä olisi varaa kiristää huomattavasti, ilman että ajauduttaisiin mainitsemasilaisiin dilemmoihin.

Mitä kuolemantuomion vaatimiin kriteereihin tulee, ihmisen fyysisen koskemattomuuden kunnioitus on ainakin minulle sellainen asia, jonka olisin valmis nostamaan universaaliksi absoluuttiseksi arvoksi, mikäli se vain kuolevaiselta onnistuisi. Tässäkin tietysti joku raja: jos joku kävelee vahingossa tai puolivahingossa kapakassa päin, niin että kaljaa läikkyy rinnuksille, ei se vielä riittäisi, mutta kannibaalimurha yhdistettynä pedofiiliraiskaukseen olisi riittävän vakava teko. Mihin sitten vetää raja? En tiedä, jokainen juttu olisi käsiteltävä tapauskohtaisesti, aivan kuten nykyisiäkin tuomiota jaettaessa tehdään. Pahin dilemma kuolemantuomiokysymyksessä ei minun nähdäkseni ole tuo sopivien kriteerien löytäminen, vaan se, että ko. tuomiota ei voi enää peruuttaa jos käykin ilmi, että tuomittu onkin syytön. Mutta tässäkin voi kysyä, että onko se pahempaa jos joku teloitetaan vahingossa syyttömänä, kuin se, että viattoman ihmisen tappaja joutuu linnaan, vapautuu, ja tappaa lisää viattomia ihmisiä...

Edit: sigusi sopii hyvin tähän keskusteluun. (Mun sigu vähemmän hyvin. Eheh.)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yussi sanoi:
Ihmeellistä puhetta että nämä tytöt olisi jotenkin omalla käytöksellään/olemuksellaan ansainneet tulla naiduiksi Timben toimesta ja olisivat nyt sitten tälle namusedälle tehneet "oharit".

Tämä on sitten se toinen ääripää, toinen oli tämä minimissään 10-20 vuoden linnatuomiot. Onko joku väittänyt että tämä olisi Timpen suunnalta ollut oikein? Mun mielestä ei, vaan on yritetty esittää, että 1,5 vuoden linnatuomio + normaalin elämän lähes mahdoton jatkaminen on jo aika raaka tuomio kuitenkin näinkin pienestä rikosksesta. Vai oletko eri mieltä?

Vankilan kuitenkin pitäisi "sovittaa" se rikos, Timpen kohdalla näin tulee tuskin koskaan tapahtumaan. Kaikki muistaa nimen ja naaman, Timpe tulee olemaan ikuisesti se likainen pedofiili, onko tämä nyt tapahtumiin nähden sitten oikein? Vastatkaa joku tähän yhtään jeesustelematta.

alex sanoi:
Näiden namusetien, murhaajien ja raiskaajien tapauksessa ei. Se on yhteiskunnan saamattomuuden paikkaamista. Siitä pitäisi saada mitali.
Eli Timbe pitäisi sinun mielestä puukottaa vankilassa? Mitä yhteiskunnan saamattomuutta vankilaan pistäminen on? Aika paradoksi sanoa että murhaajat pitäisi murhata, ja raiskaajat raiskata jne. Siinäpä hyvät yhteiskuntajärjestyksen alkeet.

bfr sanoi:
Kyllä, haluaisin muuttaa lakia niin, että nuo katsottaisiin tapauskohtaisesti.

Jeps, näinhän se pitäisi olla oikeastaan kaikissa rikoksissa. Ongelmaksi tulee kuitenkin se, että sen jälkeen ei olisi enää absoluuttista lakia ja homma karkaisi pikkuhiljaa käsistä. Jengi voisi vedota aina aiempiin tapauksiin, joissa samanlaisilla taustoilla on tullut lievempiä tuomioita.

Tätä Timpejuttua pitää vielä sen verran kommentoida että en ymmärrä miksi jengi täällä syyllistää noita tyttöjä suu vaahdoten. Täällä ei ilmeisesti kukaan tiedä taustoja niin paljon että siihen olisi perusteita. Tuntuu että joka kolmas tyyppi täällä on sitä mieltä että tytöt sitoivat Timpen puuhun ja tarjosivat persettä väkisin. Eikö noi aineistot kuitenkin laitettu salaisiksi ja ainoastaan tuomio julkistettiin. Tällä hetkellä ainoa julkinen "todiste" on Timpen sanat enkä pidä tuota kaveria ihan maailman luotettavimpana kaverina.

Sitäpaitsi luulen että siellä oikeudessa on kuitenkin kohtalaisen asiantuntevaa ja kokenutta ihmistä päättämässä asioista.

Edgar sanoi:
Mihin sitten vetää raja? En tiedä, jokainen juttu olisi käsiteltävä tapauskohtaisesti, aivan kuten nykyisiäkin tuomiota jaettaessa tehdään. Pahin dilemma kuolemantuomiokysymyksessä ei minun nähdäkseni ole tuo sopivien kriteerien löytäminen, vaan se, että ko. tuomiota ei voi enää peruuttaa jos käykin ilmi, että tuomittu onkin syytön.

Kuolemantuomiota käyttävien maiden meiningin perusteella sanoisin, että molemmat ovat todella pahoja ongelmia. Tilastojen mukaan USA:ssakaan varakas valkoinen mies ei kovin helpolla kuumaan tuoliin joudu. Loputtomat valituskierrokset ja erikoissäilössä pitäminen tyypillisen kymmenen vuoden ajan ennen tuomion täytäntöönpanoa muuten maksaa jopa enemmän kuin tuomitun pitäminen normaalivankilassa loppuelämänsä, joten kuolemantuomion taloudellisuuskin on vähän niin ja näin... (Paitsi tietysti niissä maissa, joissa sellaisista pikkuseikoista kuin valitusmahdollisuuksista tai ylipäänsä rehellisestä oikeudenkäynnistä ei oteta turhaa stressiä.)

Edgar sanoi:
Mutta tässäkin voi kysyä, että onko se pahempaa jos joku teloitetaan vahingossa syyttömänä, kuin se, että viattoman ihmisen tappaja joutuu linnaan, vapautuu, ja tappaa lisää viattomia ihmisiä...

IMO on. Kysymyksessä on kuitenkin se epäloogisuus, että miksi näiden muiden hengelle ja terveydellä vaarallisten tapausten pitäisi ylipäätänsä päästä vapaaksi? Kuolemantuomiota en kannata, mutta useissa tapauksissa elinkautisen pitäisi olla oikeasti elinkautinen. Voisi vaikka ostaa Venäjältä vankilakapasiteettia Siperiasta näitä toivottomampia tapauksia varten, niin ei vankilassaolo tuntuisi enää miltään löhölomalta :curs: .

bfr sanoi:
Tiukka 16v ikäraja on aivan päätön, monet 16 vuotiaat ovat lapsellisempia kuin toiset 14 vuotiaat, ja tällä "viattomien suojelu" logiikalla kyseisten 16 vuotiaiden pitäisi olla sakkolihaa ja niiden 14 vuotiaiden ei.
Rangaistus silloin kun kyseessä on selkeä hyväksikäyttötapaus, oli ikä sitten mikä hyvänsä. Jos esim. kaksi 15 vuotiasta tyttöä käy kimpassa hoitelemassa 18 vuotiaan pojan, tapauksella tuskin on mitään tekemistä pedofilian kanssa vaikka lakia teknisesti rikotaankin.

Tässä tarkemmin laskettuani tulikin muuten mieleeni, olen ollut tämänhetkisen avovaimoni kanssa 6 vuotta yhdessä, ja hän on syntynyt '83 joulukuussa(itse '81), eli hän on ollut 15 kun aloimme olemaan yhdessä(täytti sinä vuonna 16).
Olen siis PEDOFIILI! Sairas, irstas, likainen, vanha, pieniä, viattomia lapsukaisia nussiva pedofiilisetä! Kenties houkuttelin hänet sänkyyn tarjoamalla karkkia! ja leluja! Vaanin koulun pihalla ja vakoilin häntä välitunnilla! Kun koulu päättyi tarjosin hänelle kyytiä kotiin(tule sedän mopon kyytiin, saat namuja..).
Sitten hän valitettavasti täytti parin kuukauden kuluttua lain määräämän 16, ja minua vitutti suunnattomasti, sillä en saanutkaan enää pienen lapsen tuoretta, koskematonta lihaa :(
Millä nyt tyydytän sairaat mielihaluni *vaanii jo seuraavaa kohdetta*.?

Toivottavasti tämä traumoja kärsinyt tyttöparka nostaa nyt syytteen, sillä LAKIA ON RIKOTTU, JA SE ON AINOA ASIA MILLÄ ON VÄLIÄ, ikäraja on ehdoton! Kyllä laki tietää!

Pitääkin pistää jo yhteinen asunto myyntiin.

Älä ota niin henkilökohtaisesti. Ei kukaan ole sinua mistään syyttänyt. Enkä näe mitään syytä syyttääkään. Tuskin lakikaan sinua mistään syyttää. Hieman on Timpen tilanne erilainen... 25 vuotias, joka nai 13 ja 15 vuotiasta on HIEMAN eri asia, kuin sinun onnellinen parisuhteesi 17 vuotiaana melkein 16 vuotiaan kanssa...

Käsitykseni laista on se, että oikeus pyrkii tulkitsemaan sitä useasta näkökulmasta. 200 km/h satasen alueella on hieman rankempi rikos, kuin 50 km/h 40 alueella, eikö? Siitä myös rankaistaan eri tavalla. Itse olen saanut varoituksen 10 ylinopeudesta, mutta jos ylinopeus olisi ollut 20-30 niin sakothan siitä olisi rapsahtanut. Silti ylinopeus on laiton... Käytännössä vain räikeistä rikkomuksista sakotetaan.

Jos vain palstalaiset lakkaisivat potemasta syyllisyyttä siitä, että harrastivat seksiä 15 vuotiaan kanssa joskus alle parikymppisenä, ja ymmärtäisivät, että Timpe rikkoi lakia törkeästi. 25 vuotias on *setä*. Ja *setä* joka harrastaa seksiä 13 vuotiaan kanssa kärsii jostain muustakin kuin uskomattomasta vitutuksesta. Joku järki käteen hei...

bfr sanoi:
Tiukka 16v ikäraja on aivan päätön, monet 16 vuotiaat ovat lapsellisempia kuin toiset 14 vuotiaat, ja tällä "viattomien suojelu" logiikalla kyseisten 16 vuotiaiden pitäisi olla sakkolihaa ja niiden 14 vuotiaiden ei.
Rangaistus silloin kun kyseessä on selkeä hyväksikäyttötapaus, oli ikä sitten mikä hyvänsä. Jos esim. kaksi 15 vuotiasta tyttöä käy kimpassa hoitelemassa 18 vuotiaan pojan, tapauksella tuskin on mitään tekemistä pedofilian kanssa vaikka lakia teknisesti rikotaankin.

Tässä tarkemmin laskettuani tulikin muuten mieleeni, olen ollut tämänhetkisen avovaimoni kanssa 6 vuotta yhdessä, ja hän on syntynyt '83 joulukuussa(itse '81), eli hän on ollut 15 kun aloimme olemaan yhdessä(täytti sinä vuonna 16).
Olen siis PEDOFIILI! Sairas, irstas, likainen, vanha, pieniä, viattomia lapsukaisia nussiva pedofiilisetä! Kenties houkuttelin hänet sänkyyn tarjoamalla karkkia! ja leluja! Vaanin koulun pihalla ja vakoilin häntä välitunnilla! Kun koulu päättyi tarjosin hänelle kyytiä kotiin(tule sedän mopon kyytiin, saat namuja..).
Sitten hän valitettavasti täytti parin kuukauden kuluttua lain määräämän 16, ja minua vitutti suunnattomasti, sillä en saanutkaan enää pienen lapsen tuoretta, koskematonta lihaa :(
Millä nyt tyydytän sairaat mielihaluni *vaanii jo seuraavaa kohdetta*.?

Toivottavasti tämä traumoja kärsinyt tyttöparka nostaa nyt syytteen, sillä LAKIA ON RIKOTTU, JA SE ON AINOA ASIA MILLÄ ON VÄLIÄ, ikäraja on ehdoton! Kyllä laki tietää!

Pitääkin pistää jo yhteinen asunto myyntiin.

Pikku provoilua kirjoittelet!? Et vissiin tahallasi halua ymmärtää sitä ikäero hommelia tässä asiassa? :david:

no-body sanoi:
Kuolemantuomiota käyttävien maiden meiningin perusteella sanoisin, että molemmat ovat todella pahoja ongelmia. Tilastojen mukaan USA:ssakaan varakas valkoinen mies ei kovin helpolla kuumaan tuoliin joudu.

No useimmat kuolemantuomiota käyttävät maathan ovat juuri sellaisia joissa ei oteta turhaa stressiä sopivista kriteereistä tahi asiallisista oikeudenkäynneistä. Mitä USA:han tulee, en ole perehtynyt tilastoihin, mutta uskallan silti heittää ilmaan tällaisen poliittisesti äärimmäisen epäkorrektin väitteen: varakkaat valkoiset miehet eivät esim. murhaa yhtä tiuhaan kuin köyhät mustat miehet.

no-body sanoi:
IMO on. Kysymyksessä on kuitenkin se epäloogisuus, että miksi näiden muiden hengelle ja terveydellä vaarallisten tapausten pitäisi ylipäätänsä päästä vapaaksi?

Tuota minäkään en tajua. Jos niistä ei voi päästää ilmoja, niin kyllä niitä ainakin pitäisi voida pitää kivensisässä kunnes kuolevat issekseen.

...joten seuraavasta olen samaa mieltä:

no-body sanoi:
useissa tapauksissa elinkautisen pitäisi olla oikeasti elinkautinen. Voisi vaikka ostaa Venäjältä vankilakapasiteettia Siperiasta näitä toivottomampia tapauksia varten, niin ei vankilassaolo tuntuisi enää miltään löhölomalta :curs: .

Timba79 sanoi:
Tämä on sitten se toinen ääripää, toinen oli tämä minimissään 10-20 vuoden linnatuomiot. Onko joku väittänyt että tämä olisi Timpen suunnalta ollut oikein? Mun mielestä ei, vaan on yritetty esittää, että 1,5 vuoden linnatuomio + normaalin elämän lähes mahdoton jatkaminen on jo aika raaka tuomio kuitenkin näinkin pienestä rikosksesta. Vai oletko eri mieltä?

Vankilan kuitenkin pitäisi "sovittaa" se rikos, Timpen kohdalla näin tulee tuskin koskaan tapahtumaan. Kaikki muistaa nimen ja naaman, Timpe tulee olemaan ikuisesti se likainen pedofiili, onko tämä nyt tapahtumiin nähden sitten oikein? Vastatkaa joku tähän yhtään jeesustelematta.

Raaka tuomio, mutta minusta jätkä sai mitä ansaitsi.
Sovittaahan Timpe sen rikoksensa lain silmissä istumalla saamansa kakun tai sen minkä hovi sitten aikanaan määrää.

Ei kai tämä rangaistuksen "kovuus" vaikuta siihen että hänet tullaan aina muistamaan "likaisena pedofiilinä", vaan se että hän sattuu olemaan ns.julkisuuden henkilö. Esim. monikohan muistaa viiden vuoden päästä paljonko Timpe sai kakkua teoistaan, epäilen ettei kovinkaan moni, mutta Timpe muistetaan kyllä teoistaan. Se lienee hinta jonka hän joutuu teostaan maksamaan lopun elämänsä.

Reilua tai ei...mut näin se vaan menee, kun olet julkisuuden henkilö. Varsinkin silloin pitäis hiukan miettiä tekojensa seuraamuksia, mikä näissä tapauksissa taisi Timolta jäädä tekemättä.

Mitä Timpeen tulee, kiistattoman Suomen lain vastaisen teon lisäksi oma mielipiteeni on se, että jos aikuinen mies ei tajua tai halua pidättäyttyä seksistä 13-vuotiaan lapsen kanssa, on hän ihan itse ansainnut maineensa likaisena pedofiilinä.

Jos täällä joku on 17-vuotiaana pannut 15-vuotiasta, ei kyseessä käsittääkseni ole Suomen lain mukaan rikos. (18-vuotta täyttänyt ei saa panna tyttöä joka ei ole täyttänyt kuuttatoista, mutta iältään tosiaan lähellä olevat alaikäiset saavat ymmärtääkseni huseerata keskenään.)

Edgar sanoi:
Mitä kuolemantuomion vaatimiin kriteereihin tulee, ihmisen fyysisen koskemattomuuden kunnioitus on ainakin minulle sellainen asia, jonka olisin valmis nostamaan universaaliksi absoluuttiseksi arvoksi, mikäli se vain kuolevaiselta onnistuisi.

Aivan. Juuri tämän takia kuolemantuomio ei mielestäni ole hyväksyttävä ratkaisu.

Niin no eipä tarvitse mennä seisoskelemaan minkään koulun pihalle, kun nämä ihanat teinit päivittäin tupakoivat taloni takapihalla. Enkä ainakaan minä pelkästään ulkonäön perusteella tiedä tyttöjen ikää. Tupakoitsijat siis ikähaitarilla 13-19v(yläaste,lukio).
Palstan portsarit myös varmasti tietävät ettei ulkonäön perusteella voi kertoa tyttöjen ikää. Eikä kaikkien tyttöjen jutut enää siinä viidentoistakaan ikäisenä niin lapsellisia ole. Tai siis eivät ainakaan poikkea kakskymppisten tyttöjen jutuista(sorry palstan 20v neidit :D )
Eli en pidä Timpeä pedofiilinä, vaan vitun tyhmänä. Kun on kerran ollut itsestään selvää tyttöjen ikä, niin JÄRKEVÄ&VASTUUNTUNTOINEN aikuinen olisi ulkoiluttanut munaansa jossain muualla.

XXL sanoi:
Eli Timbe pitäisi sinun mielestä puukottaa vankilassa? Mitä yhteiskunnan saamattomuutta vankilaan pistäminen on? Aika paradoksi sanoa että murhaajat pitäisi murhata, ja raiskaajat raiskata jne. Siinäpä hyvät yhteiskuntajärjestyksen alkeet.

Tuo postaukseni koski yleisemmin vallitsevaa tilannetta, ja sitäkin makaaberin metaforan kautta. Timpen tapauksessa ei varmaan ketään pitäisi puukottaa, kaveri tuntuu vain yksinkertaisesti olevan helvetin tyhmä. Ja tyhmyydestähän yleensä sakotetaan ;).

Mitä rikollisten rankaisemiseen tulee, olen kyllä sitä mieltä, että vallitseva linja on aika rektaalista. Otetaanpa esimerkiksi lehdissä viikolla ollut tapaus, jossa hovioikeus ei katsonut ihmisen bensalla valelun ja tuleen tuikkaamisen olevan törkeä teko. Oikeudessa todettiin uhrin kuolleen mm. kipushokkiin ja hapen puutteeseen.

Panee mietityttämään millainen teon pitää olla, jotta se voidaan määritellä törkeäksi.

Edgar sanoi:
Mitä kuolemantuomion vaatimiin kriteereihin tulee, ihmisen fyysisen koskemattomuuden kunnioitus on ainakin minulle sellainen asia, jonka olisin valmis nostamaan universaaliksi absoluuttiseksi arvoksi, mikäli se vain kuolevaiselta onnistuisi.

Agony sanoi:
Aivan. Juuri tämän takia kuolemantuomio ei mielestäni ole hyväksyttävä ratkaisu.

Jo mainittuja käytännön dilemmoja lukuunottamatta juuri tuon takia se mielestäni olisi erinomainen ratkaisu. En nimittäin käsitä miten ihmisellä voisi olla oikeus säilyttää koskemattomuutensa omasta toiminnastaan riippumatta. Jos noin olisi, eihän ketään voisi hyvänenaika edes viedä vankilaan!

Eli päättämällä loukata toisen ihmisen fyysistä koskemattomuutta, henkilö omalla toiminnallaan luopuu sillä samalla hetkellä omastaan ja altistaa siten itsensä edesvastuuseen joutumiselle.

Edgar sanoi:
Eli päättämällä loukata toisen ihmisen fyysistä koskemattomuutta, henkilö omalla toiminnallaan luopuu sillä samalla hetkellä omastaan ja altistaa siten itsensä edesvastuuseen joutumiselle.
Sitä kutsutaan rikoksesta rankaisemiseksi, sanoit sen vain mahdollisimman vaikeasti.

Nicho sanoi:
Palstan portsarit myös varmasti tietävät ettei ulkonäön perusteella voi kertoa tyttöjen ikää. Eikä kaikkien tyttöjen jutut enää siinä viidentoistakaan ikäisenä niin lapsellisia ole. Tai siis eivät ainakaan poikkea kakskymppisten tyttöjen jutuista(sorry palstan 20v neidit :D )

Ovella on monta vuotta tullut seisoskeltua ja totta on, että tyttöjen ikää on vaikeaa sanoa, kun liikutaan akselilla esim.17v - 19v. Siksi tarkistetaan aina paperit. Mutta 13v ja 16v eron näkee melkoisen helposti... No tottakai joukkoon mahtuu melkoisia luonnonoikkujakin, jotka 14v:nä näyttää 40-vuotiailta kapakkaruusuilta ja parrankasvusta moni mieskin olisi kateellinen. tosin näihin nyt ei edes timpekään pitkällä tikulla koskisi.

Pientä provoilua kyllä. Alle 14-vuotiastakin voi naida vaikka 19-vuotias jätkä eikä siitä välttämättä tuomittais. Näissä asioissa otetaan huomioon kummankin osapuolen fyysinen ja henkinen kehitys. Sit vasta tehdään jotain jos niissä on huomattavaa eroa. Eli se ei oo mikään tiukka kuudentoista raja. Itse tunnen monta muijaa, ketkä ottivat 13-vuotiaana monta metriä munaa eikä monien vuosienkaan jälkeen vielä oireilleet.

Mielestäni on turha kitistä siitä, että esim Timpen elämä on jo pilalla kaiken julkisuuden ryöpytyksen vuoksi. Tuomioistuimen vika se ei ole, eikä tuomioistuimen kuulu hyvittää julkisesta ryöpytyksestä yhtään mitään. Ei tuollaisissa rikoksissa. Oma vika jos on julkisuuden hekilö ja tekee tuollaisia tekoja. Lisäksi se fani/ihailtu suhde ei ainakaan ole lieventävä asianhaara. Miksi siis siitä antaa myötätuntoa Timpelle jos se tyyppi on julkisuuden henkilö, nuorten parissa töissä ja tekee tuollaisia typeriä mokia. Sitten pitäisi saada vielä lievempi rangaistus koska lehdistö on pilannut hänen elämänsä? Kyllä se Timpe on itse sen elämänsä pilannut.

Olis kyllä tosi kiinnostavaa nähdä kuvia noista Timpen saaliista. Kuten aiemmin tuli jo todettua niin tällainen spekulointi on turhaa tietämättä taustoista yhtään mitään. Sanottakoon kuitenkin se, että itse olen nähnyt hyvinkin kypsän näköisiä 13-15 vuotiaita. Näin kerran kuvan 13-v äidistä. Ei tosin ollut suomalainen mutta oli ihan 20-v näköinen. Varsinkin osa 15-vuotiaista naisista/tytöistä omaa täysi-ikäisen elkeet niin ulkoisesti kun sisäisestikin. Toisaalta olen tavannut 20-vuotiaita, jotka olisi mennyt 15-vuotiaista.

Onko palstalla joku joskus kysynyt muijalta papereita ennen pylsimistä? :david:

asddsa sanoi:
Pientä provoilua kyllä. Alle 14-vuotiastakin voi naida vaikka 19-vuotias jätkä eikä siitä välttämättä tuomittais. Näissä asioissa otetaan huomioon kummankin osapuolen fyysinen ja henkinen kehitys. Sit vasta tehdään jotain jos niissä on huomattavaa eroa. Eli se ei oo mikään tiukka kuudentoista raja. Itse tunnen monta muijaa, ketkä ottivat 13-vuotiaana monta metriä munaa eikä monien vuosienkaan jälkeen vielä oireilleet.

Mutta käsittääkseni tuo 16 toimii tiukkana rajana siten, että jos tyttö sen on täyttänyt, ei miestä voida tuomita mistään vaikka tämä olisi satavuotias.

Jos taas raha vaihtaa omistajaa, pitää tytön olla 18.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom