- Ikä
- 50
total13 sanoi:ehkä kaverin ulosanti oli töksähtelevää, mutta kyllä minä sanoman ymmärsin ja allekirjoitan. JOS et ole ollut lusimassa, tai edes töissä vankilassa(mielellään useammassa), niin mistä helvetistä sä vedät näitä faktoja siitä, millaiset olot niissä on?
Mitäs faktoja minä olen vedellyt? Aivan, en niin mitään. Olen esittänyt käsityksen, jonka mukaan Suomen vankilaolot ovat ruusuiset mainitsemiini tekoihin nähden. Kuvani Suomen vankilaoloista on muodostunut vankien, vankilatyöntekijöiden, viranomaisten ja toimittajien kertomuksista sekä kuvamateriaalista. Luulisin, että tämä kuva on melkolailla samankaltainen kuin keskivertosuomalaisella, joka ei vankilassa ole ollut töissä eikä lusimassa. Jos tuollainen kuva ei mielestäsi vastaa todellisuutta laisinkaan, esimerkkejä otetaan vastaan. Toistaiseksi niitä ei ole pahemmin tullut tässä keskustelussa sen enempää kuin aiemmissa vastaavissakaan, joten en ole voinut käsityksiäni muuttaa.
Sivuutit kommenttini Euroopan kidutuksenvastaisesta komiteasta. Etkö usko heillä olevan todellisuutta vastaavaa kuvaa Suomen vankilaoloista?
total13 sanoi:ja pojittelusta vielä, mitä helvetin väliä sillä on, minkä ikäinen pojiteltava on? kyseessähän on kuitenkin nöyryytysyritys/haastaminen, eikä iän toteaminen.
Ei tosiaan mitään: se on aina yhtä tyylitön keskustelutapa.