KISS FM -juontajalle kova vankeustuomio!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
total13 sanoi:
ehkä kaverin ulosanti oli töksähtelevää, mutta kyllä minä sanoman ymmärsin ja allekirjoitan. JOS et ole ollut lusimassa, tai edes töissä vankilassa(mielellään useammassa), niin mistä helvetistä sä vedät näitä faktoja siitä, millaiset olot niissä on?

Mitäs faktoja minä olen vedellyt? Aivan, en niin mitään. Olen esittänyt käsityksen, jonka mukaan Suomen vankilaolot ovat ruusuiset mainitsemiini tekoihin nähden. Kuvani Suomen vankilaoloista on muodostunut vankien, vankilatyöntekijöiden, viranomaisten ja toimittajien kertomuksista sekä kuvamateriaalista. Luulisin, että tämä kuva on melkolailla samankaltainen kuin keskivertosuomalaisella, joka ei vankilassa ole ollut töissä eikä lusimassa. Jos tuollainen kuva ei mielestäsi vastaa todellisuutta laisinkaan, esimerkkejä otetaan vastaan. Toistaiseksi niitä ei ole pahemmin tullut tässä keskustelussa sen enempää kuin aiemmissa vastaavissakaan, joten en ole voinut käsityksiäni muuttaa.

Sivuutit kommenttini Euroopan kidutuksenvastaisesta komiteasta. Etkö usko heillä olevan todellisuutta vastaavaa kuvaa Suomen vankilaoloista?

total13 sanoi:
ja pojittelusta vielä, mitä helvetin väliä sillä on, minkä ikäinen pojiteltava on? kyseessähän on kuitenkin nöyryytysyritys/haastaminen, eikä iän toteaminen.

Ei tosiaan mitään: se on aina yhtä tyylitön keskustelutapa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IronMind sanoi:
Olihan tää nyt kuitenkin vaan sarkasmia?

Jotain sellaista. :love:

Kiitos numerosta kumminkin. Soitin sinne heti ja kerrankin joku ymmärsi minua! ;)

Kaksinaismoralismista oli siis puhe. Mun mielestäni kaksinaismoralistista on se, että joku näkee himoittavan näköisen nuoren naisen ja muodostaa mielessään sanan "panisin", mutta saatuaan kuulla että ko. tyttö on vasta 14 v. onkin sitä mieltä että ei se niin himottavan näköinen ollutkaan. En tiedä ajatteliko tarinamme sijaisopettaja juuri näin.

Kaksinaismoralistista (tai muuten vaan tyhmää) on myös se, jos joku on sitä mieltä, että Rädyn lausunto on OK jos siinä lukee 16 mutta pahapahapaha jos siinä lukee 15. Pelkästään lainsäätäjän vetämän keinotekoisen rajan perusteella.

Monissa kulttuureissa pidetään naisen sukukypsyyden rajana kuukautisten alkamista, ja avioliitot on solmittu jo hyvissä ajoin sitä ennen. Eli kuten itse Iso-Arska kiteytti legendaarisessa elokuvassaan Predatofilator ykkösessä:
"If she bleeds, I can fuck her!"

Edgar sanoi:
blablabla

en oikeastaan jaksa muuta sanoa, kuin että kukin puhuu ymmärryksensä mukaan. ei niissä oloissa mitään todella helvetillistä ole(riippuu tietenkin ihmisestä ja sietokyvystä.), mutta ei se nyt silti herkkua ole.

kysynkin, että mikä sinua niissä suomen vankilaoloissa erityisesti vituttaa? anna esimerkki niistä ruusuillatanssimisista?

Tuli mieleen tästä aiheesta että pari sukulaista mietti että mitenköhän sitä Timpeä yritetään hoitaa? Saako siitä sairautta pois? :rolleyes:
Siis mun mielestä kyse ei ole niinkään sairaudesta vaan taipumuksesta. Itse rinnastan pedofilian homouteen. Se vain on sen kaverin päässä eikä se sille mitään voi. Jos pedofilia olisi sairaus niin eikö homoseksuaalisuus olisi sairaus myös? pitäisikö homojakin yrittää hoitaa?
Tietenkin pedofiilin teot on järkyttäviä eikä sellaista tule sallia, mutta oon 100% varma että sitä ei siitä kaverista pois saa. Voi olla että kaveri ei enää lapsiin koske, mutta mieli tekisi.
Vaikka sanoin että rinnastan homouden pedofiliaan, en tarkoita sitä että homous olisi sairasta.
IMO Timpen kohdalla olosuhteet oli epäselvät ja lynkkauksen makuahan tässä oli. Mutta lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on rikos ja jonkun pitää kärsiä siitä rangaistus.

total13 sanoi:
en oikeastaan jaksa muuta sanoa, kuin että kukin puhuu ymmärryksensä mukaan. ei niissä oloissa mitään todella helvetillistä ole(riippuu tietenkin ihmisestä ja sietokyvystä.), mutta ei se nyt silti herkkua ole.

kysynkin, että mikä sinua niissä suomen vankilaoloissa erityisesti vituttaa? anna esimerkki niistä ruusuillatanssimisista?

Ei se varmaan herkkua ole, mutta painotan, että olen koko ajan puhunut murhaajista ja raiskaajista. Sellaisten tapauksessa esimerkiksi ruusuillatanssimisesta riittää jo se, että olot eivät ole helvetilliset. Minusta kun helvetillisiä tekoja tekeville tulisi järjestää helvetilliset olot.

Ei mulla sen kummempaa, enemmän mua vituttaa ne monet tuonkaltaisista rikoksista annetut tuomiot, jotka tuntuvat lähinnä pilkkaavan pienen ihmisen oikeustajua.

:piis:

Porkkanaraastin sanoi:
Tietenkin pedofiilin teot on järkyttäviä eikä sellaista tule sallia, mutta oon 100% varma että sitä ei siitä kaverista pois saa.
...
IMO Timpen kohdalla olosuhteet oli epäselvät ja lynkkauksen makuahan tässä oli. Mutta lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on rikos ja jonkun pitää kärsiä siitä rangaistus.

Tässä tulee kysymys siitä kuka on lapsi? Yleensähän pedofilialla tarkoitetaan nimenomaan LAPSEEN sekaantumista, mikä yleensä mielletään esim. 0-10 vuotiaaksi. Tuon ikäluokan jälkeen tytöistä alkaa vaihtelevaan tahtiin murrosiän myötä tulla biologisesti naisia, heillä alkavat kuukautiset, rinnat kasvavat, seksihalut heräävät ja heistä tulee sukukypsiä (l. kyvykkäitä lisääntymään). Voiko jälkimmäistä, sukukypsäksi kasvanutta naista seksikumppaninaan käyttänyttä rehellisesti väittää pedofiiliksi siinä samassa sairaassa merkityksessä kuin esim. 2 vuotiasta hyväksikäyttävää?

Mielestäni Timben tapauksessa hieman turhan ahkeraan mainostetaan tuota pedofiili-termiä. Esim. allaolevassa linkissä pedofiiliksi (termin psykiatrisessa sairausmerkityksessä) mainitaan nimenomaan ALLE MURROSIKÄISEEN LAPSEEN SEKAANTUVAA:

http://194.252.88.3/motweb.nsf/fabf...fa29257af42256adb00453ab3/$FILE/Suomela41.htm

Mitenkään Timpeä puolustelematta kuvitelkaapa itsenne seuraavaan tilanteeseen:

Hyvä nousuhumala, testosteronitasot ylhäällä, poppi soi ja fiilikset korkealla. Viereen tulee joku keskimääräistä kypsempi 15-kesäinen ( :kuola: ) nuolemaan korvaa ja kysymään että haluaisitko persettä tuolla nurkan takana.

Veikkaan että yhdellä jos toisellakin täällä olijalla tekee tiukkaa sanoa ei vaikka tietäisikin tytön oikean iän.

Täysin samaa mieltä Jissenin kanssa. Jos Timpelle jo huudetaan PEDOFIILI, niin mitä sitten huudellaan kaverille, joka hyväksikäyttää 5-vuotiasta?

reino sanoi:
Monissa kulttuureissa pidetään naisen sukukypsyyden rajana kuukautisten alkamista, ja avioliitot on solmittu jo hyvissä ajoin sitä ennen. Eli kuten itse Iso-Arska kiteytti legendaarisessa elokuvassaan Predatofilator ykkösessä:
"If she bleeds, I can fuck her!"

Nyt asutaan suomessa ei missää helvetin ugandassa. Täällä noudatetaan suomen lakia eikä mitään helvetin ugandan lakia. Älä enää koskaan ota esimerkiksi että "kuin muissa maissa tehdään näin ja näin". varmaan jossain keniassa on hyväksyttävää panna lasta mutta ei täällä. Ymmärrätkö tämän?

Integrandi sanoi:
Mitenkään Timpeä puolustelematta kuvitelkaapa itsenne seuraavaan tilanteeseen:

Hyvä nousuhumala, testosteronitasot ylhäällä, poppi soi ja fiilikset korkealla. Viereen tulee joku keskimääräistä kypsempi 15-kesäinen ( :kuola: ) nuolemaan korvaa ja kysymään että haluaisitko persettä tuolla nurkan takana.

Veikkaan että yhdellä jos toisellakin täällä olijalla tekee tiukkaa sanoa ei vaikka tietäisikin tytön oikean iän.

Tämä on hyvä postaus.

Mun mielestä tätä pedofiilihysteriaa lietsotaan liikaa mutta jotenkin vierastan ajatusta myös siitä, että 15v. tytöt eivät ajattelisi muuta kuin persepanoa ja miten saada siihen tyydytystä.

Tässä Timpen tapauksessa en voi syyllistää tai vapauttaa syyllistämiseltä täysin kumpaakaan osapuolta. Hyvin ristiriitainen tuomio, josta voidaan olla montaa mieltä.

n00kie sanoi:
Nyt asutaan suomessa ei missää helvetin ugandassa. Täällä noudatetaan suomen lakia eikä mitään helvetin ugandan lakia.

On totta, ettei lakituvan ratkaisuun ole juurikaan sanomista, siellä asia meni Suomen lain mukaan.

Pointsi on lähinnä siinä, että jos oletetaan että pedofilia on diagnosoitavissa oleva mielisairaus, niin onko kyseinen sairaus kiinni lainsäädännöstä? Jos USA:ssa tietyssä osavaltiossa haureuden suojaikäraja on 18 vuotta, ja meillä 16 vuotta, niin onko meillä laillisesti seurusteleva ihminen sittenkin mielisairas pedofiili jos hänet lennätetään USA:an?

Eli tässä jutussa on nyt erotettava kaksi asiaa keskenään: on olemassa sairaus nimeltä pedofilia joka tarkoittaa sitä että henkilö saa kiihoituksensa aikuisiksi kehittymättömistä lapsista, ja sitten on olemassa aivan eri asia nimeltään rikos alaikäiseen sekaantumisesta. Kyseiseen rikokseen voi syyllistyä ilman että täyttää mainitun sairauden kriteereitä. Pedofilia sairautena on "universaali", myös Ugandalainen voi olla sairas vaikkei se olisikaan siellä rikollinen teko.

Timbe on syyllistynyt todistetusti rikokseen tietyssä valtiossa tietyn lain vastaisesti, mutta onko hän myös mainitulla tapaa sairas (kuten täälläkin jo huudetaan), vai ei? Jos Timbe on pedofiili (eli sairas), eikö hänet tulisi ohjata myös pakkohoitoon kuten Jammu-setä? Vai onko hän ainoastaan rikollinen, muttei sairas (jolloin pedofiili-huutelu ei perustu faktaan)?

Jissen sanoi:
On totta, ettei lakituvan ratkaisuun ole juurikaan sanomista, siellä asia meni Suomen lain mukaan.

Pointsi on lähinnä siinä, että jos oletetaan että pedofilia on diagnosoitavissa oleva mielisairaus, niin onko kyseinen sairaus kiinni lainsäädännöstä? Jos USA:ssa tietyssä osavaltiossa haureuden suojaikäraja on 18 vuotta, ja meillä 16 vuotta, niin onko meillä laillisesti seurusteleva ihminen sittenkin mielisairas pedofiili jos hänet lennätetään USA:an?

Eli tässä jutussa on nyt erotettava kaksi asiaa keskenään: on olemassa sairaus nimeltä pedofilia joka tarkoittaa sitä että henkilö saa kiihoituksensa aikuisiksi kehittymättömistä lapsista, ja sitten on olemassa aivan eri asia nimeltään rikos alaikäiseen sekaantumisesta. Kyseiseen rikokseen voi syyllistyä ilman että täyttää mainitun sairauden kriteereitä. Pedofilia sairautena on "universaali", myös Ugandalainen voi olla sairas vaikkei se olisikaan siellä rikollinen teko.

Timbe on syyllistynyt todistetusti rikokseen tietyssä valtiossa tietyn lain vastaisesti, mutta onko hän myös mainitulla tapaa sairas (kuten täälläkin jo huudetaan), vai ei? Jos Timbe on pedofiili (eli sairas), eikö hänet tulisi ohjata myös pakkohoitoon kuten Jammu-setä? Vai onko hän ainoastaan rikollinen, muttei sairas (jolloin pedofiili-huutelu ei perustu faktaan)?

timpeä ei tuomittu pedofiliasta ja jos seurustelet 13 vuotiaan kanssa (jos ite olet 25) joko usassa tai suomessa niin se on vaan sairasta/tuomittavaa.
Ollaanko vielä unohdettu että "uhri" oli 13v, ei 16, ei 18.

n00kie sanoi:
timpeä ei tuomittu pedofiliasta

Aivan! Silti täällä jopa psyko-alan tutkintoa suorittamattomat ovat häntä pedofiiliksi nimittämässä, vaikkei ole kukaan häntä pedofiiliksi diagnosoinut.

ja jos seurustelet 13 vuotiaan kanssa (jos ite olet 25) joko usassa tai suomessa niin se on vaan sairasta/tuomittavaa.

Juu, ja tuomiohan tuli, eli mikä mättää? Hommahan meni niinkuin pitikin.

Kysyn edelleen, että onko niin salettia että tuo 13 vuotias ja etenkin ne 15 vuotiaat sai niin pysyvät traumat ja kärsii Timben toilailusta loppuelämänsä? Vai poistuuko kärsimys kun niistä tuli muutama tuhatlappunen korvaukseksi? Emme toki voi tietää mitä tarkkaanottaen on tapahtunut, mutta näistä erinäisistä haastatteluista voi lukea "rivien välistä" etteivät tytöt mitään barbeilla leikkiviä pulmusia olleet. On totta että mikäli Timbe vei neitsyyden barbileikki-ikäisiltä tytöiltä, heille on voinut jotain vääristymiä mieleen tulla, mutta toisaalta jos kyseessä olivat ne amis-corolla-teinipatjat joilla oli joka viikonloppu eri panokaverit, ja parhaillaan useampia yhtäaikaa / lesboryhmäseksiä ynnä muuta kivaa, niin voidaanko todella olla sitä mieltä että tämä Timbe-case nyt sitten aiheutti heille pysyvää kärsimystä ja traumaa? Tällaisiin asioihin ei oikeudessa taideta juurikaan puuttua.

Timbelle tuomio rikoksesta Suomen lain mukaan, ok.
Timbe maksamaan tuhansia euroja väitetyistä traumoista ja kärsimyksistä, mielestäni ei niin ok. Vähintään pitäisi asettaa psykiatrit yms. tutkimaan ovatko nämä tytöt nyt varmasti kärsineet niin paljon kuin seiskassa palkkiota vastaan toimittajalle kertoivat.

Kuten on jo tullut esille:
- Alaikäisiin sekaantuminen on rikos.
- Pedofilia ei ole rikos. Jos kiinnostuu alle murrosikäisistä lapsista, on pedofiili. Jos kiinnostuu 14-15-vuotiaista, niin voisi miettiä, mitä siinä pari vuotta enää haittaa että tyttö/poika olisi täysikäinen. Lain silmissä.
- Jos täysi-ikäinen henkilö koskee keneenkään alle 16-vuotiaaseen, suorittaa hän alaikäiseen sekaantumisen eli rikoksen.

Salonen sekaantui alaikäiseen, joten hän rikkoi Suomen lakia, mutta hän ei ole pedofiili. Pedofiili jahtaa nimenomaan pikkulapsia, viattomia, kehittymättömiä lapsia. Pedofiili on hyväksikäyttäjä, toimija, tekijä tuossa sairaassa suhteessa. Salonen vain harrasti seksiä nuorten tyttöjen kanssa. Vastoin lakia? Kyllä. Metsästikö hän vain 13-vuotiaita? Ei. Tyyppi on todennäköisesti nainut 100 tyttöä uransa aikana, ja nyt nostettiin korokkeelle ne 3, jotka ovat ala-ikäisiä. Tekopyhää.

Kaivoin tähän liitteeksi 14-vuotiaan tytön kuvan.

Liitteet

• esimerkki.jpg
    esimerkki.jpg
    71,7 KB · Katsottu: 1 001
Jissen sanoi:
Aivan! Silti täällä jopa psyko-alan tutkintoa suorittamattomat ovat häntä pedofiiliksi nimittämässä, vaikkei ole kukaan häntä pedofiiliksi diagnosoinut.

Minä timpeä pitäisi kutsua, liian alaikäistä paneva? Helpompi on vaan sanoa pedo. Se on mulle ihan sama.

Jissen sanoi:
Juu, ja tuomiohan tuli, eli mikä mättää? Hommahan meni niinkuin pitikin.

Kysyn edelleen, että onko niin salettia että tuo 13 vuotias ja etenkin ne 15 vuotiaat sai niin pysyvät traumat ja kärsii Timben toilailusta loppuelämänsä? Vai poistuuko kärsimys kun niistä tuli muutama tuhatlappunen korvaukseksi? Emme toki voi tietää mitä tarkkaanottaen on tapahtunut, mutta näistä erinäisistä haastatteluista voi lukea "rivien välistä" etteivät tytöt mitään barbeilla leikkiviä pulmusia olleet. On totta että mikäli Timbe vei neitsyyden barbileikki-ikäisiltä tytöiltä, heille on voinut jotain vääristymiä mieleen tulla, mutta toisaalta jos kyseessä olivat ne amis-corolla-teinipatjat joilla oli joka viikonloppu eri panokaverit, ja parhaillaan useampia yhtäaikaa / lesboryhmäseksiä ynnä muuta kivaa, niin voidaanko todella olla sitä mieltä että tämä Timbe-case nyt sitten aiheutti heille pysyvää kärsimystä ja traumaa? Tällaisiin asioihin ei oikeudessa taideta juurikaan puuttua.

Timbelle tuomio rikoksesta Suomen lain mukaan, ok.
Timbe maksamaan tuhansia euroja väitetyistä traumoista ja kärsimyksistä, mielestäni ei niin ok. Vähintään pitäisi asettaa psykiatrit yms. tutkimaan ovatko nämä tytöt nyt varmasti kärsineet niin paljon kuin seiskassa palkkiota vastaan toimittajalle kertoivat.

Jooh, no toi on totta, mutta timpe otti tietoisen riskin ja nyt saa kärsiä ja pahasti. Ei käy sääliksi. Ja vieläkään ei tiedetä koko jutun yksityiskohtia niin tollasia johtopäätöksiä ei välttämättä kannata tehdä.

Mixu sanoi:
Kaivoin tähän liitteeksi 14-vuotiaan tytön kuvan.

Mitäs yrität tällä kuvalla hakea? Tuossa iässä tyttöjen ulkonäön "keskihajonta" on niin valtaisaa että yksittäinen kuva ei oikeastaan kerro mitään. Olen nähnyt todella iäkkään näköisiä 14-vuotiaita mutta myös todellisia lapsosia.

Integrandi sanoi:
Mitäs yrität tällä kuvalla hakea? Tuossa iässä tyttöjen ulkonäön "keskihajonta" on niin valtaisaa että yksittäinen kuva ei oikeastaan kerro mitään. Olen nähnyt todella iäkkään näköisiä 14-vuotiaita mutta myös todellisia lapsosia.
Ai että mitäkö mä haen? Aika moni on täällä kommentoinu että "Mä en IKINÄ panisi 14-vuotiasta, HYI HELVETTI, siis nehän näyttää ihan vauvoilta, ÄLLÖTTÄVÄÄ, kukaan ei voi luulla 14-vuotiasta täysi-ikäiseksi!" Pyrin kyseenalaistamaan tätä väittämää tällä kuvalla.

Mixu sanoi:
Salonen sekaantui alaikäiseen, joten hän rikkoi Suomen lakia, mutta hän ei ole pedofiili. Pedofiili jahtaa nimenomaan pikkulapsia, viattomia, kehittymättömiä lapsia. Pedofiili on hyväksikäyttäjä, toimija, tekijä tuossa sairaassa suhteessa. Salonen vain harrasti seksiä nuorten tyttöjen kanssa. Vastoin lakia? Kyllä. Metsästikö hän vain 13-vuotiaita? Ei. Tyyppi on todennäköisesti nainut 100 tyttöä uransa aikana, ja nyt nostettiin korokkeelle ne 3, jotka ovat ala-ikäisiä. Tekopyhää.

Mistä sä tiedät ketä se o pannu ja minkä ikäisiä ne oli. Kyllä mä oon saanut sen kuvan että sen "uhrit" oli alaikäsiä ja vielä reippaan puoleisesti.
Ymmärrän että on niitä hyviä kissoja about 15v mutta 13vee?

Integrandi sanoi:
no eiköhän se timben tapaus ole ollut jokseenkin viehkeä, tuskin mitään aivan pennun näkösiä tarkoituksella kattelee, en ainakaan usko.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom