Kilpirauhasen vajaatoiminta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
logo-v1.1.png

*These statements have not been evaluated by the FDA. This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Information on this site is provided for informational purposes only, it is not meant to substitute medical advice provided by your physician or any other medical professional. You should not use the information contained on this site for diagnosing or treating a health problem, disease, or prescribing any medication. Please read product label before use. Best results are only achieved when combined with diet and exercise program. Results not typical for any or all claims.

Tä kaverihan on kiropraktikko eikä lääkäri.

logo-v1.1.png

*These statements have not been evaluated by the FDA. This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease. Information on this site is provided for informational purposes only, it is not meant to substitute medical advice provided by your physician or any other medical professional. You should not use the information contained on this site for diagnosing or treating a health problem, disease, or prescribing any medication. Please read product label before use. Best results are only achieved when combined with diet and exercise program. Results not typical for any or all claims.

Tä kaverihan on kiropraktikko eikä lääkäri.

Näkyyhän se jo nimestäkin. MD on lyhenne lääkärille. Ei siinä, ketogeeninen pätkäpaasto, mitä Dr.Berg:kin kehottaa syömään on todella tehokas tapa saada paino ja monet muut oireet kuriin. Minulla oli vielä 9kk sitten todella alhaiset energia tasot ja verikokeissa näkyi kilpirauhasongelmia. Eipä ole enään kumpaakaan. Painoakin lähtenyt sen verran, että sixpack on kuukauden tai parin päässä. Aloitin pätkäpaaston vuoden alussa ja kun paino jäi vähän jumiin, niin lisäsin ketoosin yhtälöön mukaan.

Ketoosi on vähän raskas ruokavalio aluksi, mutta minulla on nyt tämän kevään aikana vähentyneet nivel ja selkäsäryt. Erityisesti ketoosin alku viikkojen jälkeen tapahtui tuntuva helpotus pitkäaikaisissa selkäongelmissa. Lisäksi iho näyttää paljon paremmalta ja hilsettäkään ei ole, ensimmäistä kertaa yli 10 vuoteen. Jaksan keskittyä huomattavasti pidempään devaamiseen eikä pää mene jumiin muutaman tunnin koodaamisen jälkeen.

Haluaisin nähdä ne tutkimukset, missä kehotetaan syömään 5 kertaa päivässä vähärasvaista ruokaa. Ei toiminut minulle ollenkaan. Tässä on Youtube kanava missä lääkäri sanoo suurin piirtein samat asiat mitä Dr.Berg sanoi vuosia sitten: https://www.youtube.com/user/KenDBerry/videos

Jatkoa saagaan. TSH on edelleen koholla, lähemmäs 7, kun taas T4V jälleen helposti viitteissä. Parin viikon sisällä tulee endolta päätös, että aloitetaanko hoitokokeilu.

Ferritiini oli lähemmäs 300, joten raudan puutteesta ei liene kyse.

Omat epäilykseni ylikunnosta ovat hiipumaan päin, sillä treeni ei tunnu oloja aiheuttavan, vaan ne huonot päivät satunnaisia ilman mitään selittävää tekijää.

Jatkoa saagaan. TSH on edelleen koholla, lähemmäs 7, kun taas T4V jälleen helposti viitteissä. Parin viikon sisällä tulee endolta päätös, että aloitetaanko hoitokokeilu.

Omat epäilykseni ylikunnosta ovat hiipumaan päin, sillä treeni ei tunnu oloja aiheuttavan, vaan ne huonot päivät satunnaisia ilman mitään selittävää tekijää.
Mitattiinko transferriiniä? Ferritiini voi olla koholla myös tulehduksen takia, jolloin lukema on vääristynyt. En ole ikinä kuullut noin korkeasta ferritiini-arvosta, ellei rautaa ole rouhittu todella kauan ja todella paljon.

Mitattiinko transferriiniä? Ferritiini voi olla koholla myös tulehduksen takia, jolloin lukema on vääristynyt. En ole ikinä kuullut noin korkeasta ferritiini-arvosta, ellei rautaa ole rouhittu todella kauan ja todella paljon.
Ei mitattu, ilman lähetettä kävin Synlabilla mittaamassa. Onhan toi kuitenkin viitteissä, 292 tarkka arvo (<370). Rautalisiä en käytä enkä edes punaista lihaa syö käytännössä lainkaan. Pitäiskö käydä sitten tuo tranferriinikin vielä labraamassa?

Ei mitattu, ilman lähetettä kävin Synlabilla mittaamassa. Onhan toi kuitenkin viitteissä, 292 tarkka arvo (<370). Rautalisiä en käytä enkä edes punaista lihaa syö käytännössä lainkaan. Pitäiskö käydä sitten tuo tranferriinikin vielä labraamassa?
Melkeinpä kyllä suosittelisin. Toki rautaa on myös vihreissä rehuissa, mutta tuo on silti omaan korvaani yllättävän korkea.

Ferritiini 300? Ja olet vielä hengissä? FB:n hyporyreoosi-ryhmäläisiltä kun kysytään, tuo aivan liiana alhainen luku ja he olisivat jo soittaneet ambulanssin suoraan punasolutiputukseen ja iv-raudan saantiin.
Pidä seinistä kii ku kävelet. Pidä kännykässä 112 valmiina. Hyvää jatkoa kaikesta huolimatta.

Onko seuraavanlaisessa väitteessä perää? Onko omakohtaisia kokemuksia? Faktaa tai mutua?

Kun dieettaa pitkään, aineenvaihdunta hidastuu ja myös kilpirauhasen toiminta hidastuu?

Viime syksynä TSH 6,06 ja T4v 13. Oireina niin sairas väsy, että jouduin olemaan saikulla töistä. Lisäksi masennus,ahditus/yleinen kiinnostuksen puute kaikkeen.

Kaks kuukautta sitten mulla nostettiin 50mg--->75mg TSH 2,7 ja T4v 15. Eilen kokeissa ja tänään soittelin tuloksista. Vaikka Thyroxinia on lisätty 25mg, eli nyt siis 75mg oli TSH noussut 3,5 T4v 16, eli pikkuisen parempi. Nyt sitten nostetaan 100mg/vrk. Ite epäilen, että johtuu ihan dieetistä ja hidatuneesta aineenvaihdunnasta. Kaikki samat paskat oireet, kuin ennen lääkitystä: VÄSY!!!! Puntti ei kiinnosta, lasten kanssa ei jaksa touhuta, mikään ei kiinnosta. Tuo väsy on on jotain sietämätöntä. Ihan paskaa. Ihan *****n paskaa.

Jos jotain hyvää haetaan, niin tiedän, että jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin 1-3 viikon päästä elämä taas hymyilee, kun annos on kohdillaan.
Ja taas samaa paskaa! Mä alan olemaan jo epätoivoinen. Tekisi mieli luovuttaa ja laittaa ranttaliksi koko elämä. Reilu kuukausi dieettiä takana. Olen yrittänyt oppia virheistäni mm. Dieetannut "rennosti" eli en ole punninnut ruokia. Osaan kyllä jakaa jauhelihapaketin neljään osaaan, puolittaa rahkapurkin ja ottaa 200g salaattia tai 400g pakasterehuja ilman vaakaakin. En ole kertonut diettiyrityksestä kenellekään, somessa, missää, paitsi omalle kumppanille toki. Olen yrittänyt välttää stressiä, olemalla ajattelematta koko asiaa mahdollisimman vähän. Ei vittu, samaa paskaa.

Ekana viikkona paino laski n.2kg... Mahtavaa, tästä se lähtee rennosti rullaamaan, ja paskan ketut. Kuukauden päästä vaaka näyttää tuota samaa kuppaista kahta kiloa. Mitään ei tapahdu, ei, paitsi kaikkea negatiivista. Väsyttää ihan törkeästi!! Ihan samalla tavalla kuin vuosia sitten ennen kilpparilääkettä. Onneksi huomenna on labrat.

Jeesatkaa nyt oikeasti. Mitä mä teen? Lisäänkö ite thyroxin-annosta summassa? Kaloreita ei viittiis enää pudotella. 100kilonen läski ja kalorit 2000-2200. Pää kestää nälkää hyvinkin, mutta ei sitä, kun ei tapahdu mitään ja tulee pelkkiä negatiivisia seuraamuksia.
Voin kertoa asiasta tarkemminkin, jos jollain on halua auttaa.

En tiedä olenko oikea ihminen kertomaan sulle dietistä jos sulla kilppari ongelma mut muutaman kerran on painoa pudotettu vajaa parikyt kiloa joten itsellä on toiminu.
Ihan ensin nostaisin vähän noita kaloreita, nuohan on viiskyt kilosen pikkutytön kalorit. Minkä verran menee rasvaa päivässä?

laitas huvikseen päivän ruuat et millaisilla safkoilla diettaat?

Mulla on ihan sama kuin Mr. tuholaismyrkyllä.
Koitin tässä viimeiset puoli vuotta nostella kaloreita niin ei noussut kuin paino +10kg.
Ainoa mikä mulla on toiminut dietatessa on nuo tyttökalorit mutta joka neljäs päivä hiilareita kovempi satsi eli n.150g ja itse vetänyt vaaleaa leipää tai pullavaa tms. missä vähän rasvaa.
Käytännössä aloitin pari viikkoa sitten itsekkin ja saas nähdä nyt miten etenee, pari kiloa lähti samantien kun meni töihin mutta ei ole kovin yllätys kun kävelee 8h ja kanniskelee tavaraa kuin että istuisi ja pelaisi codia :)
E: Ja olen koittanut lisätä itse hieman tyroksiinia eikä ollut mitään vaikutusta, tosin olen epäillyt ettei toi synteettinen kama edes toimi mulla mutta en edes viitsi alkaa tappelemaan armourista.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tiedä olenko oikea ihminen kertomaan sulle dietistä jos sulla kilppari ongelma mut muutaman kerran on painoa pudotettu vajaa parikyt kiloa joten itsellä on toiminu.
Ihan ensin nostaisin vähän noita kaloreita, nuohan on viiskyt kilosen pikkutytön kalorit. Minkä verran menee rasvaa päivässä?

laitas huvikseen päivän ruuat et millaisilla safkoilla diettaat?
Kalorit on isolle miehelle pienet, mutta niin on kulutus / aineenvaihduntakin. 2800kcal ja paino nousee.

Olin pari vuotta sitten valmennuksessa, ja kalorit sekä ruokavalion runko pääpiirteittäin on niiltä ajoilta peräisin.

Aerobista en tee ollenkaan. En tykkää. Ja pitäisi läskin palaa ilman erillistä aerobistakin, kun tavoitteena on vaan ns. Kesäkunto, ei sen enempää. Näin olen kuullut ja lukenut useilta suomalaisilta valmentajilta ja konkareilta.

Syö vähemmän kuin kulutat = laihdut. Ei toimi ainakaan mulla. Jotenkin semmonen fiilis, että kilpparin vajaatoiminta ja erinäiset unihäiriöt (jotka myös saattavat johtua kilpparista. Uniapnea on tutkittu ja sellaista ei löytynyt.) ovat kaiken takana. Olen useista eri lähteistä lukenut, että kilpparipotilaan on todella vaikea laihduttaa. Sitä vastoin en ole löytänyt oikein mistään tietoa siitä, että miten dieetti kannattaisi hoitaa. Voi kettu kun ketuttaa ja turhauttaa.

Ruuat unohtui. Tässä tavanomainen päivä.

Liitteet

• IMG_20200206_162708.jpg
    IMG_20200206_162708.jpg
    49,9 KB · Katsottu: 252
  • IMG_20200206_162803.jpg
    IMG_20200206_162803.jpg
    85,6 KB · Katsottu: 251
  • IMG_20200206_162827.jpg
    IMG_20200206_162827.jpg
    126,5 KB · Katsottu: 251
  • IMG_20200206_162727.jpg
    IMG_20200206_162727.jpg
    70,3 KB · Katsottu: 262
  • IMG_20200206_162744.jpg
    IMG_20200206_162744.jpg
    93,8 KB · Katsottu: 244
Ruuat unohtui. Tässä tavanomainen päivä.
Jos onnistuu niin jätä noi hiilarinlähteet (leipä ja peruna) pois mutta otat kerralla ne hiilareina joka neljäs päivä. Voit ottaa periaaatteessa mistä tahansa lähteestä mutta mielellään niin että sinä päivänä rasvaa vähän. Niitä voi ottaa pitkin päivää.
Parissa viikossa näet toimiiko vai ei, vaatii kyllä hieman pitoa pipossa kun saa syödä välillä paljon ja välillä ei.

Mulla on myös vajis eikä paino laske millään. Just se 2 kg lähtee ja siihen jää.
Oon nyt noin vuoden ollut vhh ja ketolla eikä sittenkään. Lisäsin tyroksiiniakin eikä sekään auta.

Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja pitää ruokapäiväkirja, mutta se on niin vastenmielistä. Luulen että lipsun ketolta takaisin vhh:lle.
Luulen että syön 1500-1700 kcal.

Jos onnistuu niin jätä noi hiilarinlähteet (leipä ja peruna) pois mutta otat kerralla ne hiilareina joka neljäs päivä. Voit ottaa periaaatteessa mistä tahansa lähteestä mutta mielellään niin että sinä päivänä rasvaa vähän. Niitä voi ottaa pitkin päivää.
Parissa viikossa näet toimiiko vai ei, vaatii kyllä hieman pitoa pipossa kun saa syödä välillä paljon ja välillä ei.
Jonkin sortin hh-tankkaus? Pätkäketoilua? Osaatko perustella miksi näin? Alan harrastajat käyttää ilmeisesti tuota metodia paljonkin, mutta silloin kun rasvat on alle kympissä. Mulla ne huitelee varmaan päälle 20. Mutta eikö tuommonen pahenna väsyä, mikäli se johtuu alhaisista hiilistä. Tai sitten kilpparista.

Semmonen lisäys vielä, että tuossa joulun alla kävin lääkärissä valittamassa väsyä. En dieetannut silloin. 11 putkea otettiin verta ja katottiin kaikki mahdollinen. Kaikki oli ok, paitsi tsh 2,6 (muistaakseni) ja tämän vuoksi thyroxinia nostettiinkin 0,25, ja pari viikkoa tuntuikin elämä mukavalta. Joka lääkkeestä, tai placebosta.

Mulla on myös vajis eikä paino laske millään. Just se 2 kg lähtee ja siihen jää.
Oon nyt noin vuoden ollut vhh ja ketolla eikä sittenkään. Lisäsin tyroksiiniakin eikä sekään auta.

Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja pitää ruokapäiväkirja, mutta se on niin vastenmielistä. Luulen että lipsun ketolta takaisin vhh:lle.
Ei tarvii ruokapäiväkirjaa kun vakioit ruokailut, en tiedä olenko vähään tyytyväinen mutta viimeiset 5 vuotta syönyt melko tarkkaan samalla tavalla ja ruoka-ajat säännölliset niin sinällään helppoa kun ei tarvitse säätää muuta kuin hiilarin määrää.
Enkä ole mikään natsi näissä vaan käyn mäkkärissä jne.

Ei tarvii ruokapäiväkirjaa kun vakioit ruokailut, en tiedä olenko vähään tyytyväinen mutta viimeiset 5 vuotta syönyt melko tarkkaan samalla tavalla ja ruoka-ajat säännölliset niin sinällään helppoa kun ei tarvitse säätää muuta kuin hiilarin määrää.
Enkä ole mikään natsi näissä vaan käyn mäkkärissä jne.
No siis oon syönyt pääsääntöisesti samalla tavalla, nyt vuoden sisään yrittänyt vaan lisätä vihanneksia ja hiilarit jätetty minimiin. Oon kyllä vähän enemmän natsi kun en käy mäkkäreissä, joulun välipäivinä söin sentään kaksi kotipizzaa.

Jonkin sortin hh-tankkaus? Pätkäketoilua? Osaatko perustella miksi näin? Alan harrastajat käyttää ilmeisesti tuota metodia paljonkin, mutta silloin kun rasvat on alle kympissä. Mulla ne huitelee varmaan päälle 20. Mutta eikö tuommonen pahenna väsyä, mikäli se johtuu alhaisista hiilistä. Tai sitten kilpparista.

Semmonen lisäys vielä, että tuossa joulun alla kävin lääkärissä valittamassa väsyä. En dieetannut silloin. 11 putkea otettiin verta ja katottiin kaikki mahdollinen. Kaikki oli ok, paitsi tsh 2,6 (muistaakseni) ja tämän vuoksi thyroxinia nostettiinkin 0,25, ja pari viikkoa tuntuikin elämä mukavalta. Joka lääkkeestä, tai placebosta.
En tiedä muutakuin että tuo on ainoa mikä mulla toimii ja ei tarvitse kitua kuitenkaan omasta mielestä nälässä ja en todellakaan ole alle kympin rasvoissa.
Mulla on esim. aamu ja iltapäivällä ihan heraprode välipalana ja pitää hyvin nälkää, lihaa on 150g(raakapaino) lounaalla ja päivällisellä, siihen 200g erilaisia rehuja kattilan kautta niin tuntuu ihan täydeltä olo. Jostain syystä on nyt ollut tosi vaikea päästä kahdesta kauraleipäpalasta illalla eroon mutta toisaalta en ole vielä aloittanut noita "tankkauksia" koska dokaan (sillee vähän) pari kertaa viikkoon niin saa ihan tarpeeksi hiilaria siinä :)
E: Hernemaissipaprika sotkussa on muuten yllättävän paljon hiilaria.

On kyl hanurista tämmönen. Ite en voi satavarmaksi sanoa, että mun laihtumattomuus johtuisi kilpparista, mutta aika vahvat fengsuit on kyllä siihen suuntaan. Oikein muutakaan keksi.

Yleensä kun olen yrittänyt deittailla, niin vatsanympärys on ollut 102-104cm. Nyt en ottanut lähtömittoja, ihan jo silläkin, että koko dieetti olisi mahdollisimman rentoa, enkä ressaisi asiasta. Nyt sitten huvikseni mittasin eilen ja wtf!? 109cm! Mitä kettua? Kaikki fläsä kertyy tuohon keskivartaloon. Ruman näköistä ja terveydelle myrkkyä. Näistäkin syistä tuntuu niin pahalta, kun mies näkee nälkää ja yrittää, mutta silti syö vähemmän ja laihdut - ei tunnu toimivan.
En tiedä muutakuin että tuo on ainoa mikä mulla toimii ja ei tarvitse kitua kuitenkaan omasta mielestä nälässä ja en todellakaan ole alle kympin rasvoissa.
Mulla on esim. aamu ja iltapäivällä ihan heraprode välipalana ja pitää hyvin nälkää, lihaa on 150g(raakapaino) lounaalla ja päivällisellä, siihen 200g erilaisia rehuja kattilan kautta niin tuntuu ihan täydeltä olo. Jostain syystä on nyt ollut tosi vaikea päästä kahdesta kauraleipäpalasta illalla eroon mutta toisaalta en ole vielä aloittanut noita "tankkauksia" koska dokaan (sillee vähän) pari kertaa viikkoon niin saa ihan tarpeeksi hiilaria siinä :)
E: Hernemaissipaprika sotkussa on muuten yllättävän paljon hiilaria.
Eli vaikkapa 200-300 kcal hiilistä pois ja joka neljäs päivä sitten n. 1000kcal paukku hiilitankkaus? Tuossa vaan noiden muiden päivien osalta kalorit menee jo alle kahteen tonniin, joka kuulostaa aika hurjalta.

Laitetaas harkintaan ja kiitti vinkistä!

On kyl hanurista tämmönen. Ite en voi satavarmaksi sanoa, että mun laihtumattomuus johtuisi kilpparista, mutta aika vahvat fengsuit on kyllä siihen suuntaan. Oikein muutakaan keksi.

Yleensä kun olen yrittänyt deittailla, niin vatsanympärys on ollut 102-104cm. Nyt en ottanut lähtömittoja, ihan jo silläkin, että koko dieetti olisi mahdollisimman rentoa, enkä ressaisi asiasta. Nyt sitten huvikseni mittasin eilen ja wtf!? 109cm! Mitä kettua? Kaikki fläsä kertyy tuohon keskivartaloon. Ruman näköistä ja terveydelle myrkkyä. Näistäkin syistä tuntuu niin pahalta, kun mies näkee nälkää ja yrittää, mutta silti syö vähemmän ja laihdut - ei tunnu toimivan.
Eli vaikkapa 200-300 kcal hiilistä pois ja joka neljäs päivä sitten n. 1000kcal paukku hiilitankkaus? Tuossa vaan noiden muiden päivien osalta kalorit menee jo alle kahteen tonniin, joka kuulostaa aika hurjalta.

Laitetaas harkintaan ja kiitti vinkistä!
Tohon aamupalaan munien lisäksi laittaisin vaikka jotain kinkkua/kalkkunaa vielä 50g, ne valmiit suikaleet on halpoja&hyviä.
On tosiaan tosi surkeet kalorit mutta ei mikään muu itsellä auttanut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom