Kilpirauhasen vajaatoiminta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulla on paljon omaa kokemusta työskentelystä kaikkina vuorokaudenaikoina ja vaikka kuinka itsestä tuntuu, että olisi illan virkku ja öiden valvominen luontaista niin ei perkele, en usko, että se on hyväksi kenellekkään. Yöt on nukkumista varten. Jonkunhan siellä yössä tietysti on pakko päivystää ja hattua niille ketkä uhrautuu, mutta varmaan toisessa päässä kostautuu sitten jollakin tavalla.
Harmi,että työllisesti monellakin alalla yöllä on ne parhaimmat hommat.

Minulla on paljon omaa kokemusta työskentelystä kaikkina vuorokaudenaikoina ja vaikka kuinka itsestä tuntuu, että olisi illan virkku ja öiden valvominen luontaista niin ei perkele, en usko, että se on hyväksi kenellekkään. Yöt on nukkumista varten. Jonkunhan siellä yössä tietysti on pakko päivystää ja hattua niille ketkä uhrautuu, mutta varmaan toisessa päässä kostautuu sitten jollakin tavalla.
Harmi,että työllisesti monellakin alalla yöllä on ne parhaimmat hommat.

Juu ja tuota ns. normaalia vuorokausirytmiä on joidenkin mahdoton uhmata, koska se on evoluution sanelema juttu, että ihmisen on tarkoitettu nukkuvan pimeimpänä vuorokauden aikana ja valoisuus säätelee useita hormonaalisia toimintoja kehossa. Toki se on joku neljännes vai viidennes populaatiosta eli vähemmistö, joille se aiheuttaa pahat oireet aika lyhytaikaisestikin tehtynä. Mutta ei varmasti kenellekään ole hyväksi, jos yötyötä tekee vuosikymmeniä. Varsinkin verenpaineen nousu, kolesteroliarvojen heikkeneminen ja insuliiniresistenssin kehittyminen ovat sellaisia terveysriskejä pitkällä aikavälillä, että niihin on puututtava ajoissa. Kuitenkin yötyöläisellä on tutkitusti
suurempi riski kärsiä niistä. Myös jatkuvat suolistovaivat ovat sen merkki, että kroppa ei voi hyvin. Eli ainakin omaa oloa ja terveydentilaa(verikokeet) tulisi seurailla keskivertoa tarkemmin, jos yötyöläisenä aikoo olla tai on ollut vuosikymmenet.

Tuossa vaikuttaa niin moni muukin asia, itse nuorena sinkkuna nukuin yö ja iltavuoron jälkeen 10-12h ja voin oikein hyvin. Nyt jos pitäisi se perheellisenä tehdä, varmasti koittaisi ongelmia

Jos kiinnostaa väsyneen wanhan ihmisen lähes 20min avautuminen järjettömästä väsystä, kilpparin vajaatoiminnasta, epätoivosta jne, niin kattele ihmeessä. Mutta jos sulla taasen on elämä ja haluat viettää viikonlopun kunniaksi laatuaikaa, niin skippaa suosiolla. Toivon, että sulla on asiat niin hyvin, että valitset jälkimmäisen :)

View: https://youtu.be/YKcUY0CBAvI

Eiköhän tuossa ole kyse kokonaisuudesta, varmasti moni asia vaikuttaa.
Stressaatko nyt lisää yrittäen etsiä juuri yhtä muuttujaa joka väsymystä aiheuttaisi?

Mulla oli aikoinaan, vuosia sitten, jotain 6,5 ja 13 (muistaakseni tätä luokkaa) ja ulkomaalais taustainen lekuri sanoi. Huva on. Sitten kun tsh on uli kummene, niin sitten voidaan ehka aloittaa. Toinen lekuri sanoi, että voidaan me kokeeksi aloittaa ja sillä tiellä ollaan siihen asti kunnes viikatemies heilauttaa sirppiään.
Mulla vaati parin vuoden ajan juuri tuollaiset TSH 4-7 ja T4-V 12-16 arvot ennen kuin hoitokokeiluun suostuttiin. Kaikki tyypilliset kilpparioireet oli myös pl. lihominen - oon aina ollut sitä sorttia johon rasva ei tartu yrittämälläkään.

tällä hetkellä tsh 6 ja t4 13-14, millä todennäköisyydellä lekuri voisi kirjoittaa lääkityksen tyroksiinille? Ollu vuoden verran jo aivosumua, en ymmärrä välillä mitä luen, kova väsymys etenkin ruuan jälkeen ja muisti tökkii pahasti. Nyt oireilut pahimmillaan :/

tällä hetkellä tsh 6 ja t4 13-14, millä todennäköisyydellä lekuri voisi kirjoittaa lääkityksen tyroksiinille? Ollu vuoden verran jo aivosumua, en ymmärrä välillä mitä luen, kova väsymys etenkin ruuan jälkeen ja muisti tökkii pahasti. Nyt oireilut pahimmillaan :/
Riippuu lääkäristä. Jos julkisella tyrmätään ehdotus hoitokokeilusta, suosittelen ottamaan ohjat omiin käsiin ja kysellä esim. facebookissa kilpirauhasryhmistä sinun paikkakunnaltasi yksityisiä lääkäreitä, jotka suhtautuvat hoitokokeiluun myönteisesti. Se on kuitenkin pieni hinta, kun on kyse omasta terveydestä, hyvinvoinnista ja toimintakyvystä.

Tässä esimerkiksi yksi aktiivinen ryhmä: https://www.facebook.com/groups/321309862507/ (modet poistakoot linkin, jos näiden laittaminen on kiellettyä)

Tollasilla arvoilla menty, olo on välillä todella saamaton, tarviiko noista viellä huolestua? Täytyy vielä käydä mittauttamassa tpoab ettei oo hoshimoto kun vitaligoakin löytyy. Vedin keväällä ja vuosi sitten l tyrosiinia jonka ansiosta varmaan tsh tippui takasin viitteisiin mutta nyt taas yläpuolella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom