Kenkäongelmia täälläkin.
Olen kiivennyt sekä Areenan tossuilla, että omilla (saaduilla), mutta lainatossut ovat huonot, nuo omat kokoa liian isot. Paremmat kuin lainatossut, mutta mulla on probleemana kunnon tassu, eli suht lyhyt ja varsin leveä jalka. Semmoinen söpö räpylä.
Netistä olen lueskellut mlleista, joista pitäisi löytyä leveämpää lestiä, mutta mielelläni kävisin jossain ihan testaamassa, jos pk-seudulta löytyy. Jos jollakin muulla vähemmän siroräpyläisellä on kokemuksia, niitä otetaan vastaan myös.
Mun kengänkoko on normaalisti pituuden puolesta 37, mutta leveyden takia lähes kaikki kolmekasia. Kiipeilytossuissa taas esimerkiksi La Sportivan Miura koossa 37 ei mennyt jalkaan oikein lainkaan, kiipeämään en olisi pystynyt ja Areenan lainatossuissa olen kiivennyt kolmekaseilla, koska kolmeseiska sattuu seinälläkin jalkaan ihan liikaa ja ihn väärällä tavalla. Vaan eipä ole se kolmekasikaan hyvä. Eivätkä koko lainatossutkaan, sen puoleen.
En edes muista mitkä nuo saadut omat ovat, mutta 38 ja saisivat olla pienemmät (mutteivät kapeammat) nekin, vaikka ihan kelvolliset ovatkin.
Mulla ei kuitenkaan ole sellaista tyypillistä leveää jalkaa, jossa varpaat olisivat suht saman mittaisia, vaan isovarvas on hyvinkin selvästi pikkuvarvasta korkeammalla. Tuollaiseen tasaräpylään olisi kai helpompi löytää kenkää, mutta toki nyt pitää mennä vaikeimman kautta!
Tällä hetkellä tarve oisi seinälle talveksi, eikä millään tapaa edistyneemmälle kiipeäjälle. Mitä ja mistä lähteä siis etsimään?