Kiertäjäkalvosinko?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tässä on nyt reilun viikon ajan tuntunut välillä pientä kipua oikeassa olkapäässä, jossakin siellä syvemmällä.
Otin maksimipenkkiä pari vkoa sitten ja luulisin kivun syyksi juuri sen.
Kipu tulee ilmi oikeastaan vain jos yrittää pystypunnerrusta tangolla tai miksei hantteleillakin (ei voinu tehdä ollenkaan ku heti koski).
Sit kaverin kans heitin leikillään lumipalloja tässä vastikään niin ei voinu heittää ku heti vihlasi olkapäästä, levossa kipua ei enään tunnu lainkaan.
Lepoa, kiertäjäkalvosimen vahvistamista vaiko mitä?
Luin että dippi ja pystypunnerrus pahoja liikkeitä kiertäjäkalvosimelle.

Tässä on nyt reilun viikon ajan tuntunut välillä pientä kipua oikeassa olkapäässä, jossakin siellä syvemmällä.
Otin maksimipenkkiä pari vkoa sitten ja luulisin kivun syyksi juuri sen.
Kipu tulee ilmi oikeastaan vain jos yrittää pystypunnerrusta tangolla tai miksei hantteleillakin (ei voinu tehdä ollenkaan ku heti koski).
Sit kaverin kans heitin leikillään lumipalloja tässä vastikään niin ei voinu heittää ku heti vihlasi olkapäästä, levossa kipua ei enään tunnu lainkaan.
Lepoa, kiertäjäkalvosimen vahvistamista vaiko mitä?
Luin että dippi ja pystypunnerrus pahoja liikkeitä kiertäjäkalvosimelle.

Kiertäjänkalvosinvamma on yleisin penkkipunnertajien vamma, joka monesti johtuu väärästä tekniikasta tai liian leveästä otteesta. Mikäli oteleveytesi on levein mahdollinen 81cm(etusormet viivoilla) suosittelen että testaat muutaman sormen kapeampaa oteleveyttä, tämä monesti auttaa jos nostossa ilmenee kipua olkapäissä. Varsinkin pystypunnerrus niskantakaa tangolla on olkapäille melko vaarallinen liike. Samoin dippi lisäpainoilla. Omasta ohjelmastani jätin nämä liikkeet jo aikoja sitten. Tee muutaman kerran viikossa treenin päätteeksi 2x15 kiertäjänkalvosinliikkeitä, vaikkapa käsipainolla tai "jumppakuminauhoilla". Näin säästyt vakavilta kiertäjänkalvosinvammoilta. :thumbs:

Kiertäjäkalvosimia treenasin viimeksi kauan aikaa sitten, muistaakseni sillon ku tein enemmän voimaharjottelua.
Luulempa tekeväni kiertäjille jatkossa omat treenit ja jättää pystypunnerruksen kokonansa pois.
Toistuva kiertäjäkalvosimien tulehdus kuulemma saattaa rappeuttaa jänteitä ajan kanssa et kyl noi olkapäät kannattaa ottaa huomioon, ja olkapäät pitäis muistaa aina lämmitellä ennen kovia penkkisarjoja.

Oon yrittäny tehä noita muutaman kerran viikossa kotona (ei salilla oo aikaa tommoseen :D ) Ei siksi että olkapäissä olis kipuja tms, mutta jos pystyis ennaltaehkäseen noita vaivoja! Ja Waterbury (muistaakseni) tuolta t-nationista sano et noit pitäs tehä joka treenissä :)

Kiertäjäkalvosinliikkeet on hyvä ottaa osaksi lämmittelyä. Mulla kuuluu aina osana lämmittelyyn varsinkin rinta-/olkapääpäivänä. Samalla hyvin aukee paikat.

Onko sillä väliä, tekeekö kiertäjäkalvosin liikkeitä lämmittelyinä vai vaikkapa treenin lopuksi? Itse teen aina treenin lopuksi pari sarjaa yhtä liikettä ja seuraavalle kerralla toista liikettä. Kolmea liikettä kierrätän ja treenaan joka toinen salikerta kierturit.

Itselläni on pitkäaikainen kiertäjäkalvosin vaiva alla,alkaa olla nyt voitettu...
Olkapää on kuvattu ja vika,eli ärtynyt ja ahdas kiertäjäkalvosin oli kivun syy.
Neuvoisin olla treenaamatta ainakin jos olkapää on kipeä,mene lääkäriin ja tutkituta olkapää jos viikon lepo ei auta...Itse olin tyhmä menin lekuriin vasta kun ei saanut nukuttua enää kunnolla.Joten jääräpäisyys ei tohon auta...
Ensin vaikka viikon lepo,jos on vielä kipeä niin lääkäriin...Parempi huilia nyt viikko tai pari ennenkun yrittää väkisin treenata ja sitten huilaa hajonneella olkapäällä kuukausia...
Oma olkapää alkaa jo olla normaali...Fysioterapian ansiosta:)

Eipä kai sillä ole väliä tekeekö lämmittelyn yhteydessä vai erikseen omana treeninään. Totesin vain että omalla kohdallani ne tulee tehtyä kun on ottanut osaksi lämmittelyä. Ja paljon miellyttävämipi tehdä liikkeet joissa olkapäät joutuvat rasitukselle kun on ensin tehnyt em. liikkeet.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eipä kai sillä ole väliä tekeekö lämmittelyn yhteydessä vai erikseen omana treeninään. Totesin vain että omalla kohdallani ne tulee tehtyä kun on ottanut osaksi lämmittelyä. Ja paljon miellyttävämipi tehdä liikkeet joissa olkapäät joutuvat rasitukselle kun on ensin tehnyt em. liikkeet.

Kiertäjäkalvosimia kehittävä treeni pitää tehdä aina olkapäitä rasittavan treenin jälkeen. Juuri väsytetyillä kalvosimilla treenaamalla altistuu juuri niille vammoille, joiden välttämiseksi kiertäjäkalvosimia vahvistetaan.

Lämmittely on eri juttu toki, ja vähentää vammoja.

Mitenkäs niitä kiertäjäkalvosimia sitten lämmitellään? Nim. En oo kuullukkaan :nolo:

Pienillä painoilla "olkapään kiertoliikettä kyynärvarsi 90 asteen kulmassa", näin ainakin itse teen. :)

:eek: Onko :kuvia: Nim. :david:

Hehe, tässä "mahtava" piirros. :D Kyseessähän on siis ihan perus kiertäjäkalvosinliike. Tätä voi tehdä myös selällään maaten.

Edit: Kiertäjäkalvosimia voi hyvin lämmitellä myös taljassa yhdellä kädellä "sivukiertona", jolloin alkuasento on kyynärvarsi lähes kyljessä kiinni ja (sanotaan tässä nyt vasen) käsi suoraan sivulla taljassa kahva kädessä. Loppuasento on kyynärvarsi edelleen kiinni kyljessä, mutta käsi lähellä oikeaa kyynärpäätä. Liikeratana siis n. 180astetta.

Liitteet

• Kiertäjäkalvosimet.webp
    Kiertäjäkalvosimet.webp
    3,6 KB · Katsottu: 809
Tarvis varmaan kanssa ottaa ohjelmaan tuo liike, vasen olkapää on ihan sohjona mutta en usko, että kiertäjäkalvosimessa on mitään vikaa.

Heh. Aina palveluksessanne... no ainakin piirtämistarkoituksessa. :lol2:

Itselläni on pitkäaikainen kiertäjäkalvosin vaiva alla,alkaa olla nyt voitettu...
Olkapää on kuvattu ja vika,eli ärtynyt ja ahdas kiertäjäkalvosin oli kivun syy.
Neuvoisin olla treenaamatta ainakin jos olkapää on kipeä,mene lääkäriin ja tutkituta olkapää jos viikon lepo ei auta...Itse olin tyhmä menin lekuriin vasta kun ei saanut nukuttua enää kunnolla.Joten jääräpäisyys ei tohon auta...
Ensin vaikka viikon lepo,jos on vielä kipeä niin lääkäriin...Parempi huilia nyt viikko tai pari ennenkun yrittää väkisin treenata ja sitten huilaa hajonneella olkapäällä kuukausia...
Oma olkapää alkaa jo olla normaali...Fysioterapian ansiosta:)

Oliko sulla kipuja koko ajan sillo, vai vain treenin jälkeen? Mulla olkapäät kipeytyy välillä rintatreenissä, välillä taas pystyy hyvin treenaa. Kipu siis mulla on just tossa edessä.

Kiertäjäkalvosimia kehittävä treeni pitää tehdä aina olkapäitä rasittavan treenin jälkeen. Juuri väsytetyillä kalvosimilla treenaamalla altistuu juuri niille vammoille, joiden välttämiseksi kiertäjäkalvosimia vahvistetaan.

Lämmittely on eri juttu toki, ja vähentää vammoja.

Joo siis treeni treeninä. Nyt puhuinkin lämmittelystä olkapäiden alueelle. Ei pysty esim. penkkaamaan kunnolla jos ei ensin lämmitä paikkoja. Sitä se wanhuus tuo tullessaan :rolleyes:

Sitten treenin treeninä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom