Kiertäjäkalvosinko?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ite tykkään tästä liikkeestä: (Kuvat T-nationista.)

image001.jpg

image003.jpg

Hehe, tässä "mahtava" piirros. :D Kyseessähän on siis ihan perus kiertäjäkalvosinliike. Tätä voi tehdä myös selällään maaten.

Edit: Kiertäjäkalvosimia voi hyvin lämmitellä myös taljassa yhdellä kädellä "sivukiertona", jolloin alkuasento on kyynärvarsi lähes kyljessä kiinni ja (sanotaan tässä nyt vasen) käsi suoraan sivulla taljassa kahva kädessä. Loppuasento on kyynärvarsi edelleen kiinni kyljessä, mutta käsi lähellä oikeaa kyynärpäätä. Liikeratana siis n. 180astetta.

ite teen ton saman liikkeen seisaallaan seinää vasten nojaten penkki ja olkapää treenin yhteydessä.

Ite tykkään tästä liikkeestä: (Kuvat T-nationista.)
Teen myös tuota liikettä, lisäksi kahta muuta liikettä kiertäjäkalvosimille, kutakin 3x15.:thumbs:

edit. Kerran viikossa noita reenailen siis.

Kipua oli treenissä ja joskus treenin jälkeen.Pahimmillaan 24h/vrk...Sitten vasta lekuriin.Tyhmä pää:) Suosittelen lekuria jos viikon lepo ei auta,ei siintä haittaakaan ole...Jotkut lääkärit on vaan yli innokkaita laittamaan kortisonia,se ei ole lääke...En suosittele.Eli lepo,tutkituttaminen,kuntoutus=sitten terveenä kova treeni.

Tuo yllä kuvilla näytetty liike on sitten pääasiassa Infraspinatukselle.

Supraspinatukselle parempi liike on tämä. Molempia on hyvä tehdä. Eikä sitten mitään viparipainoja tähän! :D

Huomatkaa tuossa mallisuorituksessa että paino nostetaan siis pikkurilli ylöspäin, ja 30-45 astetta eteen. Ei sivulle eikä suoraan eteen vaan viistoon.

Supraspinatukselle parempi liike on tämä. Molempia on hyvä tehdä. Eikä sitten mitään viparipainoja tähän! :D
Kiitoksia todella paljon tästä linkistä :thumbs:
Itse olen nyt jo vuoden verran "leikkinyt liikennepoliisia", mutta tuo linkin liike tuntui heti poistavan vihlomisen näin penkkipäivän jälkeen.

Olen ennenkin tehnyt vastaavaa liikettä, mutta suoraan sivulle, mikä ei tuntunut todellakaan hyvältä vaan aiheutti olkapään/olkapäiden muljahtelua.

Itselläni on pitkäaikainen kiertäjäkalvosin vaiva alla,alkaa olla nyt voitettu...
Olkapää on kuvattu ja vika,eli ärtynyt ja ahdas kiertäjäkalvosin oli kivun syy.
Neuvoisin olla treenaamatta ainakin jos olkapää on kipeä,mene lääkäriin ja tutkituta olkapää jos viikon lepo ei auta...Itse olin tyhmä menin lekuriin vasta kun ei saanut nukuttua enää kunnolla.Joten jääräpäisyys ei tohon auta...
Ensin vaikka viikon lepo,jos on vielä kipeä niin lääkäriin...Parempi huilia nyt viikko tai pari ennenkun yrittää väkisin treenata ja sitten huilaa hajonneella olkapäällä kuukausia...
Oma olkapää alkaa jo olla normaali...Fysioterapian ansiosta:)

Minkälaisia ohjeita fysioterapeutti antoi ahtaan olkapään hoidossa vai manipuloiko sitä jotenkin?
Itse ajattelin vielä kesän kärvistellä saman vaivan kanssa ennen leikkausta kun kesätöitäkin sain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom