Kevyt viikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TilDaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
liian jääräpäistä menoa ja kuvittelua oikeesta kovasta treenistä. turha hakata päätä seinään. mikä kellekin on kovaa on toiselle sopivaa. ei kolme nousujohteista viikkoa ole yhtään mikään sääntö. voihan se rytmi olla vaikka melko kova, melko kevyt, kova, kevyt.

Viikko 42 oli kokeeksi viikko jolloin en koskenut puntteihin ollenkaan, ainoastaan venyttelin treenipäivinä.
Nyt on siis 7.vko menossa treeniä putkeen, ihan hyvin on jaksanut. Harjoituspainot on nousseet kohtuu tasaisella tahdilla.
Ensi viikolla kevennetty viikko ja sitten siirrytään pienempiin toistomääriin(4-6). Sitä vois paukuttaa myös 7-8viikkoa jos näyttää että jaksaa. Sit taas kevennys ja toistot 1-3.

Täyslepoa en taida enää pitää, oli niin tikkuista aloitus sen jälkeen. Toki toisaalta, se on saattanu auttaa vetämään nyt 7viikkoa putkeen.(y)
Että saattaa totaalilevolla olla hyötynsä, tulee kylläkin viiveellä.

Täyslepoa en taida enää pitää, oli niin tikkuista aloitus sen jälkeen. Toki toisaalta, se on saattanu auttaa vetämään nyt 7viikkoa putkeen.(y)
Että saattaa totaalilevolla olla hyötynsä, tulee kylläkin viiveellä.

Itselle ei todellakaan toimi täyslepo. Olis niin takkusta uuden treeniviikon alotus ja rauta painais hitosti (testattu on, monesti).

Normaalit 4x/vk punttia kevyellä viikolla, volyymi about puolet normaalista ja isoissa pääliikkeissä olen tehnyt pari ykköstä ~80% 1rm painosta. Hermosto ei pääse uinahtaa ja tatsi isoon rautaan säilyy. Muuten kaikki sarjat tosi kevyesti jättäen reilusti varaa. Tällä metodilla itsellä kulkee kevennetyn viikon jälkeen hyvin ja jopa enkat paukkuu jos on paukkuakseen.

´
Normaalit 4x/vk punttia kevyellä viikolla, volyymi about puolet normaalista ja isoissa pääliikkeissä olen tehnyt pari ykköstä ~80% 1rm painosta. Hermosto ei pääse uinahtaa ja tatsi isoon rautaan säilyy. Muuten kaikki sarjat tosi kevyesti jättäen reilusti varaa. Tällä metodilla itsellä kulkee kevennetyn viikon jälkeen hyvin ja jopa enkat paukkuu jos on paukkuakseen.
Kuulostaa kokeilun arvoiselta toi parit ykköset. Teetkö ykköset siis kevyiden sarjojen lisäksi samoille liikkeille?
Mulla kun ei oikeastaan ole kuin isoja pääliikkeitä, treenaan koko kropan 3krt/vko.

Nyt kun tämä normiviikko loppuu ja kevennetyn viikon jälkeen alkaa raskaampi raataminen niin ois ihan suotavaa ettei kroppa uinahda. :)

´

Kuulostaa kokeilun arvoiselta toi parit ykköset. Teetkö ykköset siis kevyiden sarjojen lisäksi samoille liikkeille?
Mulla kun ei oikeastaan ole kuin isoja pääliikkeitä, treenaan koko kropan 3krt/vko.

Nyt kun tämä normiviikko loppuu ja kevennetyn viikon jälkeen alkaa raskaampi raataminen niin ois ihan suotavaa ettei kroppa uinahda. :)

En mäkää juuri mitää hilavitkutuksia tee, mulle "eristävä" liike tarkottaa tällä hetkellä esim kulmasoutua, vaikka ei se todellakaan mikää eristävä liike ole. Noilla ykkösillä meinasin että jokasessa treenissä on se yks pääliike minkä ympärille ne avut rakennetaan, niin niissä pääliikkeissä, minun tapauksessa tällä hetkellä ne ykköset tulee penkkipunnerruksessa, kyykyssä, vedossa ja kapeassa penkissä. En ota niitä esim vinopenkissä, boxikyykyssä tms koska ne on apuliikkeitä. tän lisäks teen myös keveästi noissa pääliikkeissä esim 2x8 kevyellä viikolla ja nää sarjat on sit tosi keposia siihen "normaaliin" treeniviikkoon verrattuna.

Tuli vedettyä viime viikko niin yli, että tää viikko on ollut todella kevyt. Viimeinen kova treeni oli sunnuntaina, joten maanantain ja tiistain lepäsin kokonaan. Eilen tein pystärissä, kyykyssä ja vedossa 2x8x50% + todella kevyesti yläselkää ja hauiksia. Huomenna otan varmaan kolmessa isossa ykkösnousut jonnekin 1x80% paikkeille ja perään pari kutosta 60-70% kuormilla + yläselän ja hauiksien vitkuttelua. Sit taas la ja su lepoa, niin eiköhän tässä maanantaiksi oo kunnossa kun alkaa uusi blokki.

Kokemuksia miten toimii pelkkä volyymin vähentäminen? Meinaan siis että jos tekis vain yhden normaali sarjan kutakin ohjelman liikettä, normaaleilla painoilla?
Ois vauhdissa heti kun raskaat viikot alkaa:hyper:

Kokemuksia miten toimii pelkkä volyymin vähentäminen? Meinaan siis että jos tekis vain yhden normaali sarjan kutakin ohjelman liikettä, normaaleilla painoilla?
Tähän nyt voi taas antaa sen perinteisen vastauksen, että kokeilemalla selviää. Voi hyvinkin toimia, jos et oo itseäs kauheaan jumiin treenannut.

Itse pidän kevyellä viikolla tehot ihan kohdillaan, mutta vola on lähes nollissa.

Yleensä meen 1-2 toiston sarjoilla jonnekin 85% tienoille. Apuja en tee juurikaan, mutta palauttavaa kuntoilua ja kehonhuoltoa sen sijaan teen enemmän kuin normaalisti. Tää systeemi on ainakin itselleni toiminut hyvin.

Tähän nyt voi taas antaa sen perinteisen vastauksen, että kokeilemalla selviää. Voi hyvinkin toimia, jos et oo itseäs kauheaan jumiin treenannut.
Itseasiassa ihmeen hyvin on menny, 7viikkoa takana normitreeniä ja sarjapainot nousi loppuun asti. Ei ollu merkkejä hyytymisestä.
Taidan silti jatkossa ottaa kevennyksen useammin. Ihan varmuuden vuoksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ainakin minulla taitaa kevennys toimia parhaiten suunnilleen noin. Volyymista reilusti pois, mutta sarjapainot suunnilleen ainakin samat.

Paras keino itsellä ollut 4-5 totaali lepopäivää salilta 8 viikon välein, ei oo voimat hävinny mihkään ja virkeenä takas salille.

Päädyin tänään tekemään liikkeille 2x8 sarjat, painot n. puolet normaalista. Lisäksi 2x1:t normaali treenipainoilla.
Mennään tää viikko tällä ja katsotaan mikä on lopputulema. 1 totaali lepoviikko on jo kokeiltu, sen vaikutukset siis tiedetään.

Itsellä ainakin penkissä sopii parhaiten, että joka toinen treeni on kevyt. Näitä treenejä tulee tehtyä sitte 4-6x viikossa.
Keveitä viikkoja ei sitten muuten ole.
Kevyenä käyttänyt 6x2x80% tai 4x8-12x55-60% tai molempia sekasi. Ehkä nuo pitemmät toimii paremmin.
Kovempi treeni on sitte stopeilla ja kevyempi ei.

Onkos järkeä pitää kevennetty viikko useammin kun tekee voimatreeniä? Nyt menossa 4-6 toiston sarjat, kolmas viikko nyt käynnissä. 8 viikkoo olis tarkoitus tehdä tätä jonka jälkeen 6 viikon piikkaus vielä ennen paluuta normisetteihin.

Onkos järkeä pitää kevennetty viikko useammin kun tekee voimatreeniä? Nyt menossa 4-6 toiston sarjat, kolmas viikko nyt käynnissä. 8 viikkoo olis tarkoitus tehdä tätä jonka jälkeen 6 viikon piikkaus vielä ennen paluuta normisetteihin.
Kyllä mä ainakin olisin tuhannen jumissa jos 8 viikkoo hakkaisin lyhyttä perusvoimaa. 3 kovaa viikkoa ja yks kevyt toimii itelle ja monelle muulle tosi hyvin.

Minä vahingossa treenasin nyt kesätauon jälkeen suunnilleen 4kk tauotta ja keventelemättä. Mutta alkoihan se kroppa jo ilmoitellakin että kevennystä vaatisi, joten nyt se kevyempi viikko, muutaman lyhyemmän treenin aion tehdä.

Viimeksi muokattu:
Eilen treenissä (ja nyt aamulla töihin polkiessa) huomasin että on kevyen paikka. Perjantai vielä rykästään ja sit kevennystä.
Eli 3vko raskasta riittää mulle. Normitreeniä menee sen 7vko ihan ok.

Ei lie haitaksi jos tekis 3x3viikkoa raskasta, 2 kevennystä välissä? Meinasin alunperin tehdä vaan 2 kolmen viikon settiä mut tuntuu vaan niin mukavalle rykiä! :whistle:
Vai rankaseeko piikkausviikoilla jo liikaa? Onko vaan otettava Malttia ja Valttia?

Eilen treenissä (ja nyt aamulla töihin polkiessa) huomasin että on kevyen paikka. Perjantai vielä rykästään ja sit kevennystä.
Eli 3vko raskasta riittää mulle. Normitreeniä menee sen 7vko ihan ok.

Ei lie haitaksi jos tekis 3x3viikkoa raskasta, 2 kevennystä välissä? Meinasin alunperin tehdä vaan 2 kolmen viikon settiä mut tuntuu vaan niin mukavalle rykiä! :whistle:
Vai rankaseeko piikkausviikoilla jo liikaa? Onko vaan otettava Malttia ja Valttia?

Tutkailet vaan niitä olotiloja ja kevennykset sen mukaan :) Piikatessa varsinkin se on tärkeää ja enempi yksilöllistä. Jos on eka piikkaus tulossa, menisin varmuudeksi mallilla:

Vko 1: Kolmosia huippusarjaa (varaa vielä)
Vko 2: Kolmosia huippusarjaa (saa olla aika max)
Vko 3: Keveä sillä mallilla että kroppa pysyy hereillä, mutta saa palautua
Vko 4: Kakkosia (varaa vielä)
Vko 5: Ykkösiä (ei aivan max)
Vko 6: Sama kun vko 3
Vko 7: maksimit

Varsinkin tuo loppu voi elää aika paljon immeisen mukaan. Jotkut kovat jätkät voi mennä viikolla neljä jo tiukkaan kakkoseen (yeshomo), jotkut hyötyy selkeesti kun jää vähän varaa. Tuota voi ja kannattaa totta kai jatkaa, jos tuntuu että on rahkeita nostaa maksimia. Pidä suht tarkkaa kirjaa ja kirjaile fiiliksiäs ylös. Tärkeintä on että löydät sen oman tyylin millä maksimi saada esiin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom