Kevyt viikko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TilDaa
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mites muuten kannattais toi piikkaus tehdä ohjelman suhteen, mennä samalla kuin ennenkin? Mulla kun on siis 1-jakoinen ja 2 eri treeniä. Vuoroviikoin siis ABA ja BAB

A:
-SSB kyykky
-Penkki
-Mave/trap bar
-Leuat
-vatsat

B:
-Takakyykky
-Pystäri
-Bendlay row
-kapea pena(koska dippiä ei pysty)
-Vatsat

Lisäksi perjantaisin hauista+ojentajaa

Meinaan vaan että oisko piikkaukseen mitään järkeä napata noista vaan tietyt liikkeet, päivät ois siis samanlaisia. Vai tehdä vaan tutulla A/B-systeemillä?

Viimeksi muokattu:
Mites muuten kannattais toi piikkaus tehdä ohjelman suhteen, mennä samalla kuin ennenkin? Mulla kun on siis 1-jakoinen ja 2 eri treeniä. Vuoroviikoin siis ABA ja BAB

A:
-SSB kyykky
-Penkki
-Mave/trap bar
-Leuat
-vatsat

B:
-Takakyykky
-Pystäri
-Bendlay row
-kapea pena(koska dippiä ei pysty)
-Vatsat

Lisäksi perjantaisin hauista+ojentajaa

Meinaan vaan että oisko piikkaukseen mitään järkeä napata noista vaan tietyt liikkeet, päivät ois siis samanlaisia. Vai tehdä vaan tutulla A/B-systeemillä?

Ite ehkä muokkaisin tyyliin:

1: Kyykky, Kapeepenkki, leuat, vatsa
2: Veto, pystäri, soutu, hauis
3: Penkki, SSB, leuat, vatsa

Ekat liikkeet piikkaillen, loput sitten hiukka keveemmin, ettei syö pääliikkeitä. Toinen leuka reeni myös kovempaa, toinen enempi nopeutta. Kyykyn ja vedon väliin se pari lepopäivää.

Deload viikon syöminen? Itse olen aina syöny saman verran kuin normi treeniviikoillakin.
Syömisen vähentäminen ilmeisesti voi olla virhe, henkilöstä riippuen?
Palautuminenhan vaatii myös sitä syömistä?

Mites jengi täällä ravitsee itseään deload-viikolla verrattuna normaali treeniviikkoihin?

Deload viikon syöminen? Itse olen aina syöny saman verran kuin normi treeniviikoillakin.
Syömisen vähentäminen ilmeisesti voi olla virhe, henkilöstä riippuen?
Palautuminenhan vaatii myös sitä syömistä?

Mites jengi täällä ravitsee itseään deload-viikolla verrattuna normaali treeniviikkoihin?
Perus punttitreeni kuluttaa pääsääntöisesti tosi vähän kaloreita oli kyseessä sitten kova tai kevyt viikko. Menee vähän turhaks näpräämiseks ruuvata kaloreita kevennyksellä IMO, jos on joku ihan peruskausi menossa. Jollain nälkäkurki-jackedripped-dieetillä asia voi olla toisin, mutta niistä en ymmärrä yhtään mitään.

Perus punttitreeni kuluttaa pääsääntöisesti tosi vähän kaloreita oli kyseessä sitten kova tai kevyt viikko. Menee vähän turhaks näpräämiseks ruuvata kaloreita kevennyksellä IMO, jos on joku ihan peruskausi menossa. Jollain nälkäkurki-jackedripped-dieetillä asia voi olla toisin, mutta niistä en ymmärrä yhtään mitään.

Minkä mukaan punttireeni kuluttaa vähän? Mikä sen sitte tekee että reenatessa kulutus kasvaa melkein puolella? Nopeutuuko aineenvaihdunta vai mikä?
Hieman kyllä eri asia olla reenamatta kuin kevyellä viikolla.

Viimeksi muokattu:
punttitreeni itessään kuluttaa paljon vähemmän kuin vaikkapa hölkkääminen, vaikka hetkelliset tehot on ihan toista luokkaa. taukoja sen verran, että vaikuttaa.

perusaineenvaihduntaan se kuitenki vaikuttaa erilailla ja kevyellä jaksolla sitä tehostumistakaan ei niin tapahdu. siksi pieni droppi kaloreissa kevyellä on jees. voimahommissa sitä ruokaa tarvitaan enemmän palautumiseen kuin ite suoritukseen, joten tää pitää kuitenkin huomioida.

perusaineenvaihduntaan se kuitenki vaikuttaa erilailla ja kevyellä jaksolla sitä tehostumistakaan ei niin tapahdu. siksi pieni droppi kaloreissa kevyellä on jees.
Mulla oli rohkee oletus, että kevyellä viikolla käytäis vähän palauttavilla kävelylenkeillä sun muilla jotka kompensois, mutta eipä näistä tiiä. Ite nyt en muutenkaan obsessoi muutaman sadan kalorin heitoista, koska ylipaino on ylivoimaa.

Ihan mielenkiinnosta kaivelin omia arkistoja. Kulutuksethan on älykellojen arvioita, mutta suuntaa antavia:

-Voimaharjoittelu 2h 21min(raskas viikko, palautukset 4min.) 708kcal keskisyke 103
-Juoksu 1h35min, 15,57km 1068kcal keskisyke 149
-läskipyöräily metsässä 2h37min 1538kcal keskisyke 143

kaloreita ja sykkeitä tehotreeneissä on aika turha tuijotella. niissä tavoitteet on ihan muualla. pikajuoksijanki treenit on käytännössä istuskelua, pikkusen verrailua ja muutama veto tunnissa. ei siinä kulu ku aikaa käytännössä. jos haluaa jostain syystä tehdä punttitreeneistä kaloreita kuluttavaa, pitää karsia tauot pois tai ihan minimiin. kuntopiirit on sillon se juttu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No miten kulutus reenistä seuraavana päivänä? Jos tekee kovan punttireenin missä reenataan isoja lihasryhmiä, verrattuna vaikka juoksulenkiin?

Ite ehkä muokkaisin tyyliin:

1: Kyykky, Kapeepenkki, leuat, vatsa
2: Veto, pystäri, soutu, hauis
3: Penkki, SSB, leuat, vatsa

Ekat liikkeet piikkaillen, loput sitten hiukka keveemmin, ettei syö pääliikkeitä. Toinen leuka reeni myös kovempaa, toinen enempi nopeutta. Kyykyn ja vedon väliin se pari lepopäivää.
@JP Fux Rankaseeko kuinka pahasti jos kyykyn ja vedon välissä on vaan se yks päivä? Mulla kun oikeastaan käytännön sanelemana treenipäivät ma, ke ja pe.

@JP Fux Rankaseeko kuinka pahasti jos kyykyn ja vedon välissä on vaan se yks päivä? Mulla kun oikeastaan käytännön sanelemana treenipäivät ma, ke ja pe.

Riippuu immeisestä. Voithan sie vaihtaa 2 ja 3 treenin paikkaakin. Tuolloin tulee pari lepoa kova vedon ja kovan kyykyn välille. Sillon tulee kaksi reeni peräikkäin kyykkyä, mutta ei nuo oo nii justiinsa, varsinkin kun tuon ssbn piet piikkailu vaiheessa keveempänä.

Viimeksi muokattu:
Ite vedän ja kyykkään tiistaina, torstaina vedän ja lauantaina vedän ja kyykkään. Ihan hyvin sujuu. Toki noi on eri variaatioita, mutta kuitenkin.

Joo kyllä terve nuorimies käteen vetää vaikka joka päivä, mut nyt puhuttiin kovista maastavedoista piikkailu vaiheessa, niin silloin kannattaa menoa vähän höllätä.

Vaikuttaa siltä että jatkossa nää raskaat viikotkin teen 2+1-periaatteella. Tää 3. viikon alku vaikutti aika raskaalta. Tai sit tää stanan yli viikon jatkunut nenän niistäminen tekee osansa.
Nyt siis takana 3 raskasta, kevyt ja 2 raskasta. Nyt alkoi kolmas raskas vko. Vähän oli tikkusta jo.
Vaikka penkkienkka tulikin kun ei taas malttanu. Vaikuttasko asiaan kun pitää vaan pelleillä noiden enkkojen kanssa.:whistle:

Vaikuttaa siltä että jatkossa nää raskaat viikotkin teen 2+1-periaatteella. Tää 3. viikon alku vaikutti aika raskaalta. Tai sit tää stanan yli viikon jatkunut nenän niistäminen tekee osansa.
Nyt siis takana 3 raskasta, kevyt ja 2 raskasta. Nyt alkoi kolmas raskas vko. Vähän oli tikkusta jo.
Vaikka penkkienkka tulikin kun ei taas malttanu. Vaikuttasko asiaan kun pitää vaan pelleillä noiden enkkojen kanssa.:whistle:
Mä oon ihan samanlainen enkkojen kanssa pelleilijä. Pitkässä juoksussa jarruttaa vaan kehitystä, jos koko ajan takoo kovia sarjoja, nimim. Kokemusta On.

Mikään sääntö ei pakota tekemään kolmea kovaa viikkoa putkeen ja mulle ainakin sopii hyvin 2 kovaa, 1 kevyt-rytmitys varsinkin sillon kun mettällä on kiire ja kroppa on ihan soossia jo duunista.

Täällä taas menossa "kevyt" viikko. Ajatuksena oli tehdä tavallista pienempi määrä sekä sarjoja että toistoja. Ja ehkä varovasti kokeilla sarja- tai ykkösmaksimia jossain tarkoin valitussa liikkeessä. Enkkapelleily sai itelläkin vallan ja melkein kaikkea tein kovemmilla painoilla kuin aiemmin. Pari esimerkkiä: pystäriykkönen oli vielä hetki sitten 42,5 kg, nyt tein sarjaa 4 x 45 kg. Ja maastaveto: koskaan nuorempanakaan en ole vetänyt maasta sataa kiloa. Nyt meni sitten kerralla samoilla vauhdeilla 4 x 100 kg, ei malttanut jättää siihen ykköseen. Väittävät että maltti on valttia :unsure:

Mä luotan omaan fiilikseen milloin pitää keventää. En päätä asiaa etukäteen. Enkä vedä just sitä 7 päivää kevyeen, jos tuntuu että pari kolme extra lepoa riittää. Muutenkaan en treenaa läheskään aina failureen, niin koko viikon keventelyn näen turhaksi.

Kyllä eilen rankas oikein kunnolla. Seinä vastassa. Oli pakko ottaa jo rautoja pienemmäksi.
Että tästälähin raskaamalla viikollakin se 2+1 ja unohdetaan se enkkojen liiallinen rykiminen.
No, perjantai enää ja alkaa kevennetty viikko, sit mennään taas. (y)

Jotenkin meinas vaan aluksi käydä luonnon päälle, oikeastaan ensimmäinen kerta kun näin kunnolla tökkäs.
Mutta turha hakata kalloa seinään. Tuleva perjantai jo otettava iisimmin.

Kirjoita vastaus...

Suositut

Back
Ylös Bottom