Kevät 2004 ylppärit

kaikenlaista sanoi:
P(ainakin 1 arpa x:stä voittaa)=1- P(yhtään ei voita)
=1-(0.95)^x>0,5

Josta saadaan vastaukseksi, että vähintään 14 arpaa pitää ostaa. Tai näin ainakin minä sain. Saivatko muuten muutkin ympyrätehtävässä suurimmaksi alaksi 2*pii?

No niin... Näyttää erittäin hyvältä. Mä sain kanssa samat vastaukset. Olin hyvin epävarma tosta arpatehtävästä, kun en meinannut oikein muistaa, että miten noita oikein tehtiin. Viimeksi oon koskenut todennäköisyyslaskennan tehtäviin kakkosluokalla, onneksi meni varmaankin oikein. Tossa ympyrätehtävässä piti pyöritellä kaavoja jonkin verran, että sai siitä sekamelskasta aikaan ympyrän yhtälön.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun vastaukset lyhyeen matikkaan:
1. a) x=12 tai -13 b) x = 0.5 ja y=-3
2. a) tähän sitten niitä prosentteja esim 111/1479=8% tjsp ja keskuskulmat sektorissa... b) 12.5mrd oli vienti

3. jos tämä oli metsätehtävä niin 11.6ha pöheikköä ja virhettä max 3,7%/0,4ha
5. 5,4 min
4. naismiestehtävä eli sain miehiä 92 ja naisia 115
6. nopat 28% ja 7-8% tjsp

8. vähentyny 58,3% ja 2961vuotta lisää.
9. Tämä oli se lainatehtävä niin mulla ainut tehtävä joka kusi? Sain 54000eur.
11.3.83 astetta tjsp ja ~34s
14. 0,03%

:hyper: Ei taida ällään vastaukset riittää, mutta takuu varma m kuitenkin??

juu sanoi:
Mä sain 4*pii. Säteeksi taioin kaksi ja siitä tuo. En aivan varma ole....

Sädehän oli toisessa potenssissa, joten oikea vastaus alaksi olisi ollut 2pii. Itsekin tein saman virheen. Ja todennäkösesti 13. tehtävästä on tulossa 0 pts. Perkele.

juu sanoi:
Mä sain 4*pii. Säteeksi taioin kaksi ja siitä tuo. En aivan varma ole....

Pikkasenko mua korpeaa sinänsä tuo ympyrätehtävä;
periaatehan tuossa on ihan vitun helppo.
Tein tuon ympyräksitäydennyksen paperille oikein, mutta sitten ajattelin, että merkkaan yhden välivaiheen lisää ihan sensorisetiä varten. Ja sitten mentiin metsään. :hyper:
No, elämä jatkuu, opiskelemaan nyt pääsee sillä eximiallakin.

Tais mennä aika paskasti toi matikka :jahas:

Kattelin tossa, että oikeat vastaukset 2-3 tehtävään.. Jos ees säälipisteitä sais niistä muista, no kai se läpi sit menee noilla kahellakin oikealla vastauksella.. Sehän tässä nyt on tärkeintä.. Ei noita papereita pahemmin katella, kun pääsykokeissa kuitenkin täytyy ravata.

En ottanu mitään painetta tosta matikasta, koska a) oon siinä paska ja b) reaali pakollinen ja c) en vätyksenä jaksanu lukea/laskea yhtään ;)

Prklprklprklprklprkl sentään prkl. Menin ryssimään ton arpatehtävän. Niin amatöörimoka kuin vaan voi olla. Sen siitä saa, kun ei tarkasta. Helppo oli koe kokonaisuudessaan ja nyt tais sitten tuo yksikin pieleen mennyt tehtävä riittää arvosanan tippumiseen eehen. Mä en suostu pitää ylppäreitä keväällä. :hyper:

Perhana ku kuulostaa helpolta kokeelta ois vaan pitäny tulla uusimaan. Viime vuonna oli se
kaikkien aikojen PAHIN matikka ehkä ne sitten teki nyt maailman helpoimman :D. Perhana!

Viimeks olin laskenu viime kirjotuksissa. Palikkamatsku kyseessä. Keskityin enemmän mun patonkiin ku noihin laskuihin. Onneks on jo C saatu.

Netissä oli Helsingin Sanomien uutisessa, että toi lyhyen koe olisi ollut liian vaativa. :D
Mä tein 10 tehtävää. 1 ihan väärin. Muut kai suurin piirtein oikein, mutta vastaukset useissa vähä erilailla pyöristetty ym., en tiedä, kuinka paljon rokottavat pisteitä, riippuu tietenkin tehtävästä, että vaaditaanko juuri tarkalleen oleva tulos.

Eikai tuosta väärin pyöristetystä lähde kuin piste puis, jos vain siihen asti on lasku oikein. Palikka matikan koe oli muuten kevyesti helpompi, kuin yksikään koe 95-03. :)

Fat Abbott sanoi:
Eikai tuosta väärin pyöristetystä lähde kuin piste puis, jos vain siihen asti on lasku oikein. Palikka matikan koe oli muuten kevyesti helpompi, kuin yksikään koe 95-03. :)

Mä taas oisin tehny niistä minkä tahansa mielummin ku ton :kakka:

Away sanoi:
Netissä oli Helsingin Sanomien uutisessa, että toi lyhyen koe olisi ollut liian vaativa. :D

"Eräässä tehtävässä vastaajia pyydettiin määrittelemään neliöjuuri sekä osoittamaan annettu yhtälö. Mäkelän mukaan kysymys ei olisi kuulunut lyhyen matematiikan kokeeseen lainkaan." - Helsingin Sanomat

Ei pahalla, mutta mitä teille siellä palikkamatematiikan tunnilla oikein sitten opetetaan? Yhteen- ja vähennyslaskuja? :love:

vsq sanoi:
"Eräässä tehtävässä vastaajia pyydettiin määrittelemään neliöjuuri sekä osoittamaan annettu yhtälö. Mäkelän mukaan kysymys ei olisi kuulunut lyhyen matematiikan kokeeseen lainkaan." - Helsingin Sanomat

Ei pahalla, mutta mitä teille siellä palikkamatematiikan tunnilla oikein sitten opetetaan? Yhteen- ja vähennyslaskuja? :love:

Aika paha aika paha...

Kaikki varmaan tietää, että MAOLissa on selitetty neliöjuuri aika tarkkaan. Sieltä olis kopsannu suoraan.

vsq sanoi:

Omg. Iha oikeesti. En mä ois hokannu tota, onneks en kirjottanu matskuu vielä... :hyper:

Löytyisköhän niitä (lyhyen) matskun vastauksia jo jostain? Kaveri ois aika kiitollinen niistä. Varmaan moni muukin. Ihme kyllä... esim. kuunteluiden vastaukset kiers irkissä jo samana päivänä, mutta matskun suunnassa on ollu hiljasempaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom