Kevät 2004 ylppärit

Kyllähän tuo meni yli odotusten, ei pahemmin tarvinnu noiden eteen töitä tehdä. En ottanu stressiä kouluhommista, mutta varsinkin ekalla ja tokalla luokalla vitutti yleensä istua siellä. Kolmannella luokalla oli tunteja sen verta vähän, ettei koulussa hirveesti tarvinu käydä, siitä eteenpäin meni koulu aika paljon lomaillessa. Ylioppilaskirjoituksiin jaksoin kuitenkin lukea ihan kohtuullisen hyvin. Porukat jaksoivat "kannustaa" huomauttamalla joka välissä, että "et pääse mihinkään, kun et jaksa lukea". Vitsailivat myös kovasti siitä, että reppua ei ikinä avattu kotona eikä läksyjä pahemmin tehty, taisivat ottaa ite enemmän stressiä tuosta lukiosta kuin minä. No eipä noilla arvosanoilla ole hirveesti merkitystä, kunhan pääsee sinne minne haluaa.

enkku E
pitkä matikka E
reaali E
äikkä M
lyhyt ruotsi C

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pertti 123 sanoi:
Eiköhän ne välkyimmät kaverit kuitenkin keskimäärin kierrä raudan kaukaa, eli en usko, että täällä kuitenkaan mitään eliittiä pahemmin on.

Mitenkähän tuo olisi. Kirjoitin itse viisi ällää (kaksi pitkää kieltä ja yksi lyhyt) ja yhden ämmän. Valtakunnallisessa matematiikkakilpailussa tulin sijalle 23 ja fysiikkakilpailussa sijalle 11. TKK:lle pääsisin pelkillä papereilla mille tahansa osastolle, jolle ylipäänsä voi päästä pelkillä papereilla. (Menen lukemaan teknillistä fysiikkaa, ehkä TKK:n vaikeinta ainetta.)

Silti käyn punttiksella. Tai ainakin kävisin, jos ei olisi ruumiillista työtä ja jos ei olisi kunnonkohotuskausi menossa.

Se on kyllä totta, etten mikään himobodari ainakaan ulkonäen puolesta vielä ole. :) Aloitin punttien nostelun vasta 18-vuotiaana (olen nyt 20), ja tulokset ovat vielä aika vaatimattomat. Tavoitteena on kyllä bodata oikein kunnolla kunhan peruskunto on ensin kohdallaan... :)

JuhazOne sanoi:
Mitenkähän tuo olisi. Kirjoitin itse viisi ällää (kaksi pitkää kieltä ja yksi lyhyt) ja yhden ämmän. Valtakunnallisessa matematiikkakilpailussa tulin sijalle 23 ja fysiikkakilpailussa sijalle 11. TKK:lle pääsisin pelkillä papereilla mille tahansa osastolle, jolle ylipäänsä voi päästä pelkillä papereilla. (Menen lukemaan teknillistä fysiikkaa, ehkä TKK:n vaikeinta ainetta.)

Silti käyn punttiksella. Tai ainakin kävisin, jos ei olisi ruumiillista työtä ja jos ei olisi kunnonkohotuskausi menossa.

Se on kyllä totta, etten mikään himobodari ainakaan ulkonäen puolesta vielä ole. :) Aloitin punttien nostelun vasta 18-vuotiaana (olen nyt 20), ja tulokset ovat vielä aika vaatimattomat. Tavoitteena on kyllä bodata oikein kunnolla kunhan peruskunto on ensin kohdallaan... :)

Todennäköisesti sulla on sitten pienestä sukupuolielimestä johtuva huono itsetunto. Ainahan bodarit ovat joko tyhmiä tai pieniheppisiä. ;)

JuhazOne sanoi:

Nähdäkseni on kolme mahdollisuutta.

1. et kuulu siihen terävimpään kärkeen, vaikka älliä onkin (hohohohooo, älliä, sekä kirjoituksista, että korvienvälissä:D)

2. olet erittäin älykäs ja kyllästyt punttaamiseen lähi aikoina, tai viimeistään, kun alat reenaamaan enemmän

3. olet poikkeus joka vahvistaa säännön

Mige sanoi:
Oon hakenu opiskeleen Helsingin yliopistoon Kansantaloustiedettä :thumbs: ja sitten poliittista historiaa :rolleyes: Sekä Jyväskylän yliopistoon Kansantaloustiedettä.

Onko ketään kohtalotoveria pakkiksella?

Kävin tänää pistää hakemukset Helsingin yliopistoon poliittista historiaa( :zzzz: ) ja jotain sosiaali-antropologiaa(??), en kauheesti ollu perehtyny mitä noi pitää sisällään, kuhan johonki piti saada haut menemään. Ootsä Mige lukenu jo paljonki ja miltä vaikuttaa?

Mun piti laittaa hakupaperit tänä keväänä Tampereen yliopistoon hallintotieteiden osastolle. Ostin jo kirjankin, mutta tässä on enää yks ongelma: en oo lukenu sitä kirjaa ollenkaan. :lol2: :lol2:

Jää kyllä hakupaperit lähettämättä.. kattoo sit intin jälkeen. No, jos pääsen tuotantotaloutta amk:hon opiskelee, niin taidan jäädä sille tielle. :thumbs:

kohtis sanoi:
Kävin tänää pistää hakemukset Helsingin yliopistoon poliittista historiaa( :zzzz: ) ja jotain sosiaali-antropologiaa(??) Ootsä Mige lukenu jo paljonki ja miltä vaikuttaa?

Oon yhen kerran lukenu ton poliittisen historian kirjan läpi ja tuota aika perus historian teoshan tuo on.. Kuivaa tekstiä varsinkin siinä alussa kun kerrotaan venäläistämistoimista ym.. Että vitutti hieman lukea tuota.. Ne sodat tosin oli mielenkiintoisia jne. Toi syventää niitä lukion tietoja kyllä hyvin, mutta pientä pilkunnussintaa niiiden juttujen ja vuosilukujen kanssa kylläkin on. Yllättävän nopea lukea kuitenkin tuo kirja.

Kansantaloustieteeseen keskityn vähän tarkemmin ja sitä kirjaa luenkin nyt kolmatta kertaa läpi, vieläkään ei oo kaikki kunnolla auennu, mutta eiköhän se tästä :D Paska homma itellä kun joudun samana päivänä väsäämään noi molemmat kokeet siellä pääsykokeissa viiden tunnin aikana. Taitaa olla sulla muuten sama homma, kun noi molemmat valitsemas aineet kuuluu kai valtiotieteelliseen :wall:

Itse kauppakorkeakouluun hakemassa.

Ja tuo kansantalouden kirja, mitä täällä moni tuntuu lukevan, on oikeastaan tosi luettava ja hyvä kirja - ainakin verrattuna noihin muihin kauppakorkeakoulun kirjoihin. Alkaa mikrot ja makrot olla hallinnassa :)

Disabled sanoi:
Ja tuo kansantalouden kirja, mitä täällä moni tuntuu lukevan, on oikeastaan tosi luettava ja hyvä kirja - ainakin verrattuna noihin muihin kauppakorkeakoulun kirjoihin.

Totta.

Ja Campbellin ja Gooldin (1990) budjettikontrollimalli ajaa toimintayksiköitä väistämättä kehittämään strategiaansa.
:kuola:

edit: Elikäs, johtamistaidon kirja ainakin on aikamoista tykitystä. :hyper:

Disabled sanoi:
Itse kauppakorkeakouluun hakemassa.

Ja tuo kansantalouden kirja, mitä täällä moni tuntuu lukevan, on oikeastaan tosi luettava ja hyvä kirja - ainakin verrattuna noihin muihin kauppakorkeakoulun kirjoihin. Alkaa mikrot ja makrot olla hallinnassa :)

Juu ihan kiinnostavaa juttuahan tuossa tosiaan on.. Muutama asia tarvii tosin vielä treeniä, mutta yllättävän hyvin esitelty asiat tuossa kirjassa :worship: Täytyy kyllä täysillä lukea tässä vielä pari viikkoa, että pääsis sisälle tuonne kansantaloustieteelliseen, ois kiva opiskella vähän lisää aiheesta :arvi:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom