Kevät 2004 ylppärit

Ande sanoi:
Löyty joku vihkonen, jossa seisoo näin:

Jos saan matikasta i= niin tartten reaalista E tai L
i- niin M
i niin C
ja i+ niin B

Jos saisin matikasta vaikka 5 pojoa, niin onko se silloin i=, i- i vai i+?

Oho. :eek:
Meille on painotettu, että ylimääräistä ainetta ei tarvitse päästä läpi.
Pitää kysästä opolta tuota.

edit:

1.5.6 Kompensaatio

Jos kokelas on hylätty yhdessä pakollisessa kokeessa, lautakunta voi kuitenkin jäljempänä esitetyin edellytyksin antaa hänelle ylioppilastutkintotodistuksen, johon hylätty arvosana merkitään. Tämä edellyttää kokelaan suostumusta. (20 §) Menettelyä kutsutaan kompensaatioksi.

lähde: http://www.minedu.fi/yo-tutkinto/yleisohje.html#kokeet

Ei huolta. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokaapa joku että miten nuo yo kirjoitusten kompensoinnit menevät. Muutenhan systeemi on selkeä mutta jos esim ruotsista saa A:n jos hankkii 130 pistettä niin millä pisteillä arvosana on i=, i-, i tai i+ ..
Lisäisi kummasti mielenrauhaa jos saisi tietää tämänkin asian.. Aika jännä sinällään että esimerkiksi lukion rehtorilla ei ollu tietoa näistä rajoista :)
Entä sitten jos kirjoittaa vapaaehtoisen matematiikan puhtaasti kompensointipisteiden takia niin voiko esim A:n tai B:n jättää kokonaan pois todistuksesta jos huomaa ruotsin kirjoitusten jälkeen ettei kompensointipisteille ole tarvetta?

yuti sanoi:
8 historiaa... 17 sivua asiaa. Syksyllä tuli m kun vastasin fysikkaan ja bilsaan. toivotaan että menee paremmin.

Ööö mitä helvettiä? Ymmärsinkö ihan oikein? Kirjotit 17 sivua vastauksia!? Aika nättiä. Ellei sun käsiala oo fontti-kokoa 40 niin kannattaisko harkita jonkinlaista fakiiri-pikakirjottaja uraa... Kierrät tollasissa mitä ihmettä-temppuohjelmissa hämmästyttämässä yleisöä sun moottorihanskalla.

KeppiNiska sanoi:
Ööö mitä helvettiä? Ymmärsinkö ihan oikein? Kirjotit 17 sivua vastauksia!? Aika nättiä. Ellei sun käsiala oo fontti-kokoa 40 niin kannattaisko harkita jonkinlaista fakiiri-pikakirjottaja uraa... Kierrät tollasissa mitä ihmettä-temppuohjelmissa hämmästyttämässä yleisöä sun moottorihanskalla.

Mulla tuli 12 sivua kuuteen yhteiskuntaopin ja historian tehtävään ihan mukavasti luisti kynä ja olis luistanu nopeamminkin kun olis ollu enemmän tietoa :thumbs:. Fysiikkaa ja kemiaa tein kumpaakin yhden. Saa nähdä sitten mitä tulee arvosanaksi.

KeppiNiska sanoi:

Siis 17 _sivua_, ei konseptia. Eihän toi nyt niin paljo ole, 2 sivua per tehtävä. Kyllä mullakin ton verta tais suunnilleen mennä.

gotto sanoi:
Oho. :eek:
Meille on painotettu, että ylimääräistä ainetta ei tarvitse päästä läpi.
Pitää kysästä opolta tuota.
edit:
1.5.6 Kompensaatio
Jos kokelas on hylätty yhdessä pakollisessa kokeessa, lautakunta voi kuitenkin jäljempänä esitetyin edellytyksin antaa hänelle ylioppilastutkintotodistuksen, johon hylätty arvosana merkitään. Tämä edellyttää kokelaan suostumusta. (20 §) Menettelyä kutsutaan kompensaatioksi.

lähde: http://www.minedu.fi/yo-tutkinto/yleisohje.html#kokeet

Ei huolta. :)

Paitsi, että

"Yleisen kompensaation lisäksi matematiikan kokeen ja reaalikokeen välillä on erityinen keskinäinen kompensaatio. Menettely on seuraava:
pakollinen matikka/ylimääräinen reaali
pakollinen reaali/ylimääräinen matikka

i+ lubente approbatur
i cum laude approbatur
i- magna cum laude approbatur
i= eximia cum laude approbatur tai laudatur"

Lähde:Abin ohjeisto 2004

Eli HÄTÄ!

EDIT: näytti tuo sama löytyvän tuolta linkistäsikin.

Miggo sanoi:
Siis 17 _sivua_, ei konseptia. Eihän toi nyt niin paljo ole, 2 sivua per tehtävä. Kyllä mullakin ton verta tais suunnilleen mennä.

Hmm, miltä planeetalta te oikeen ootte kotosin? Kyllä se mun mielestä on ihan helevetisti. :D Tänään just juhlittiin melkeen koko iltapäivä kaverin kanssa sen menestystä reaalissa. Ja nimenomaan sitä tekstimäärää, minkä kaveri pusers paperille. 7 sivua! Kyllä sillä kerättiin rispektit meidän porukoissa. Toisaalta me ollaankin todistetusti Helsingin paskimmasta lukiosta. :worship: (Se laudatur-heitto mun ekassa viestissä oli inside läppä itelleni.)

Joo, yllättävän hyvä maku jäi tosta... Oli pakko vähän kokeilla ja vastata filosofian jokeriin :D Sit 5 hissaan ja kaks uskontoon... 16 sivua tekstiä tuli vaikka oonki ihan vitun laiska paska kaikinpuolin mitä tulee kouluhommiin :D

KeppiNiska sanoi:
Hmm, miltä planeetalta te oikeen ootte kotosin? Kyllä se mun mielestä on ihan helevetisti. :D Tänään just juhlittiin melkeen koko iltapäivä kaverin kanssa sen menestystä reaalissa. Ja nimenomaan sitä tekstimäärää, minkä kaveri pusers paperille. 7 sivua! Kyllä sillä kerättiin rispektit meidän porukoissa. Toisaalta me ollaankin todistetusti Helsingin paskimmasta lukiosta. :worship: (Se laudatur-heitto mun ekassa viestissä oli inside läppä itelleni.)

Isoruutuselle konseptille, kahden sivun pitunen vastaus on musta aika normaali. Mut en ala väittää, jos tiivistää ni mahtuuha se ehkä vähä pienempäänki tilaan :D

KeppiNiska sanoi:

Ette kai vaan Malmin lukiosta? :rolleyes:

Biologian kysymykset olivat kyllä sieltä ja syvältä, mutta vastasin kuitenkin kolmeen ja niiden uskoisin olevan suht'koht oikein. Historian kysymykset taas olivat positiivinen yllätys, eikä ollut mitään ongelmaa vastata viiteen kysymykseen. E olisi siistiä saada, mutta kyllä M:kin kelpaisi.

KeppiNiska sanoi:

No eihän tuo nyt mitään maailmanjärjestystä keikauttavaa ole. Itse kirjoitin kuuden fysiikan tehtävän jälkeen pari historian esseetä: toinen neljän ja toinen kolmen sivun mittainen.

Perskeles kun jännittää, kun L oli tavoitteena, mutta nyt jo tiedän, että miinuksia tulee parista tehtävästä sellaset 3-5 pistettä, ja muiden tehtävien tuloksista ei ole mitään hajua... Tiukille menee :evil:

Helevetti mä oon tyhmä. Kattoin jotenki aivan ihmeellisesti tuota kompensaatio juttua. Jos pakollinen reaali olis ollu i, niin ylim matikka olis voinu kompensoida, mutta nyt matikka voi mun osalta mennä miten vaan.

NOU HÄTÄ!!!! :mosh:

Ähh, äikän aineistopohjaisesta tuli 75 pistettä. Magnaa lähdin hakemaan. Täytyy yrittää maanantaina parempaa tulosta..

KeppiNiska sanoi:
Kuten mainittiin eihän tuo ole mitään erikoista. Lähin kuitenkin yheltä pois. Joka riville normaalikokoinen käsiala. Ajattelin laittaa oleellisen ja jättää paskanjauhamiset pois.

Huomenna matikka, minkälaiset fiilikset porukalla?
Itse oon ihan kusessa; vaikka tiedän, että osaan laskea e:n arvoisesti ja se tuosta kokeesta todennäköisesti tuleekin arvosanaksi, alkoi jännittämään ihan pirusti. Mitenkäs muilla?
Saa nähdä miten tulee nukuttua, ehkä musta tulee ensimmäinen abiturus efehöyryissä tässä lukiossa. :D

Oon nyt uusimassa (pitkää) matikkaa viime syksyltä, M tavotteena, C ehkä todennäköisin. Tosin ihan sama, kun ei se kuitenkaan helpota millään tavalla kevään hakuprosessia kun pääsykokeella kuitenkin pyrin enkä papereilla. No, on se M aina hienompi todistuksessa, jos se jotain joskus kiinnostaisi.

pitkä matikka ja paskat housussa. Kahtoo vanhoja tehtäviä niin ehkä 8-9 pystyy vastaamaan...

Pitkä matikka huomenna ja eximia on aivan ehdoton. Saakura oon ollu patalaiska, vähän huolestuttaa. Analyysiä yritän vielä palautella mieleen. Kyllä se tästä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom