Ketoosidieetti

By the way, missä muodossa pellavansiemenrouheen popsitte? Mä olen tehny siitä ketosämpylän mikrossa, mut nekin alkaa kypsyttää.

By the way, missä muodossa pellavansiemenrouheen popsitte?
Jos popsitte pellavaa omega3:mosten toivossa, niin pitäkää mielessä että kasviperäinen omega3 on aika kehnosti ihmiskropan hyödynnettävissä, vain noin 10% siitä metaboloituu hyödylliseksi. Kalaöljy on siihen tarkoitukseen parempaa.

Mutta kuidun lähteenä pellavarouhe on toki jees.

Jos popsitte pellavaa omega3:mosten toivossa, niin pitäkää mielessä että kasviperäinen omega3 on aika kehnosti ihmiskropan hyödynnettävissä, vain noin 10% siitä metaboloituu hyödylliseksi. Kalaöljy on siihen tarkoitukseen parempaa.

Mutta kuidun lähteenä pellavarouhe on toki jees.

Eiköhän sitä täällä hyödynnetä lähinnä kuidun saamisen vuoksi aineenvaihdunnan toimimiseksi. Omegat kalaöljystä tullu jo monta vuotta, ainakin täällä.

By the way, missä muodossa pellavansiemenrouheen popsitte? Mä olen tehny siitä ketosämpylän mikrossa, mut nekin alkaa kypsyttää.

Lusikalla suuhun ja vettä perään / rouheet vesilasiin ja vettä päälle -> naamaan.

mikä on paras kirja minkä avulla voi tutustua paremmin ketoosidieettiin? suomenkielinen pitää olla ku lontoonmurre ei suju.. netistä oon jonku verran lukenut aiheesta ja kärsimätön ku olen niin viime sunnuntaina aloitin syömään paljon rasvaa ja hiilareita max.20g/pvä. tiistaina kylläkin vahingossa söin 27g hiilaria ku luin pää jumissa makkarapaketin kyljestä että hiilaria 0 vaikka siinä luki 9.. en tiedä johtuko noista hiilareista se että ku mä menin takas töihin niin nukahdin istualleen n.30 minuutiksi..?? ihan yhtäkkiä lähti vaan voimat. tänään ei o juurikaan ollu pää kipee ja jaksaminen töissäkin oli parempi. niin ja haluaisin muokata itselle punttitreenin kannalta parhaimman "keto-version".. onko se sitten tuo tkd mitä ekana kannattais kokeilla? rasvaa oon pyrkiny syömään sen 70% kaloreista.. kananmunia menee paljon pekonin kans:kuola: onko hyvä mennä alkuun pari-kolme viikkoa tällä linjalla että saan ketoosin käyntiin kunnolla ennen ku alan kikkaileen hiilareilla? tai vaikka pidempään??:worship:

en tiedä johtuko noista hiilareista se että ku mä menin takas töihin niin nukahdin istualleen n.30 minuutiksi..?? ihan yhtäkkiä lähti vaan voimat.
Jos on juuri siirtynyt ketoosidieetille suoraan "normaalista" ruokavaliosta, se voi olla aika raju muutos. Itse rampitin siirtymää aloittamalla ensin alakarppauksen, ja vasta sitten tein lopullisen siirron ketoosin puolelle.

mikä on paras kirja minkä avulla voi tutustua paremmin ketoosidieettiin? suomenkielinen pitää olla ku lontoonmurre ei suju.. netistä oon jonku verran lukenut aiheesta ja kärsimätön ku olen niin viime sunnuntaina aloitin syömään paljon rasvaa ja hiilareita max.20g/pvä. tiistaina kylläkin vahingossa söin 27g hiilaria ku luin pää jumissa makkarapaketin kyljestä että hiilaria 0 vaikka siinä luki 9.. en tiedä johtuko noista hiilareista se että ku mä menin takas töihin niin nukahdin istualleen n.30 minuutiksi..?? ihan yhtäkkiä lähti vaan voimat. tänään ei o juurikaan ollu pää kipee ja jaksaminen töissäkin oli parempi. niin ja haluaisin muokata itselle punttitreenin kannalta parhaimman "keto-version".. onko se sitten tuo tkd mitä ekana kannattais kokeilla? rasvaa oon pyrkiny syömään sen 70% kaloreista.. kananmunia menee paljon pekonin kans:kuola: onko hyvä mennä alkuun pari-kolme viikkoa tällä linjalla että saan ketoosin käyntiin kunnolla ennen ku alan kikkaileen hiilareilla? tai vaikka pidempään??:worship:

Vedä kuukaudesta kahteen ilman hiilarikikkailuja kun tämä on ensimmäinen siirtymäsi VHH-maailmaan. Valitettavasti suomeksi ei näistä jutuista ole oikein urheilun näkökulmasta aihetta katsovaa kirjallisuutta (korjatkaa jos olen väärässä) ja lontooksikin olevat tekstit ovat aika haasteellisia, mikäli alan sanasto ei ole hallussa. TKD:lla on hyvä lähteä sitten tehostamaan harjoituksia kun kehon toimintoja on riittävästi muutettu (rasva pääasiallisena energianlähteenä).

Nyt joudun kysymään mielipiteitä että menenkö tällä hetkellä perse edellä puuhun..
Viikko on kulunut ketoosin aloittamisesta, mutta sitä reipahkoa painonpudotusta ei ole ainakaan vielä tullut mikä viimeksi ketoillessa tapahtui? Paino tippunut vain kilon..

Tikkukin näytti kerran ketoosin ja olen sitten pitänyt sen 35/5/60 n.2500kcal
Nestettä olen juonut päivittäin 3,5-4,5litraa..onko tuo määrä niin iso että sitä monien mainitsemaa nesteillä keventymistä ei ole päässyt tapahtumaan?
Eli tarviiko huolestua mikäli jatkan tällä lailla ja sitten dieetin lopulla aloitan nesteiden poiston?

Edellisellä kerralla vettä ei välttämättä tullut juotua noin paljon ja tällä kertaa on myös suolaisempi ruokavalio.

Probleema on siinä että ei oikein paljon ole aikaa tehdä asioita väärin sillä kisat lähestyvät ja painoa pitää saada pois.

Pakko vähän tuulettaa täällä sillä nyt on kolme viikkoa ketoa takana ja 5kg on paino tippunut!:dance2: Edellispäivänä jälleen juotu se 4litraa ja syöty tuo 2500kcal. Huomattavaa kiristymistä tapahtunut roimasti eikä voimatasotkaan ole romahtanut.
Herää ainoastaan kysymys että edetäänkö liiankin lujaa? Tämä tahti ei voi jatkua loputtomiin joten odottaako seuraavaksi lihaskato? Kaloreita on tuo mainittu ja proteiinia tuloo 200gr/pvä

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Pakko vähän tuulettaa täällä sillä nyt on kolme viikkoa ketoa takana ja 5kg on paino tippunut!:dance2: Edellispäivänä jälleen juotu se 4litraa ja syöty tuo 2500kcal. Huomattavaa kiristymistä tapahtunut roimasti eikä voimatasotkaan ole romahtanut.
Herää ainoastaan kysymys että edetäänkö liiankin lujaa? Tämä tahti ei voi jatkua loputtomiin joten odottaako seuraavaksi lihaskato? Kaloreita on tuo mainittu ja proteiinia tuloo 200gr/pvä

Mun mielestä: Elä hötkyile jos homma kulkee hyvin! Suomeksi: Tuosta 5 kilosta voi hyvin olla 2-3 nestettä joten rasvan pudotus vauhti vaikuttaa asialliselta. Jatka valitsemallasi linjalla kunnes oikeasti joku vaikuttaisi menevän huonoon suuntaan.

Kyllä se siitä hidastuu automaagisesti. Yleensä -10 kg (riippuen tietysti lähtötilanteesta) lähtee varsin helposti, seuraavat lähtevätkin sitten todella hitaasti ja tasaisesti. Energiansaannin niukentuessa ja insuliinin kiikkuessa paastoinsuliinin tasolla pitkään tapahtuu soluissakin paljon muutoksia (joidenkin hypoteesien mukaan). Solujen toiminta tehostuu ja ne tulevat vähemmällä toimeen. Kirjoitinkin asiasta tänne jonkun pätkän aiemmin, nyt en jaksa kun pitää mennä syömään!

Kyllä se siitä hidastuu automaagisesti. Yleensä -10 kg (riippuen tietysti lähtötilanteesta) lähtee varsin helposti, seuraavat lähtevätkin sitten todella hitaasti ja tasaisesti. Energiansaannin niukentuessa ja insuliinin kiikkuessa paastoinsuliinin tasolla pitkään tapahtuu soluissakin paljon muutoksia (joidenkin hypoteesien mukaan). Solujen toiminta tehostuu ja ne tulevat vähemmällä toimeen. Kirjoitinkin asiasta tänne jonkun pätkän aiemmin, nyt en jaksa kun pitää mennä syömään!

Juu, kyllähän tässä näitä ihan viimeisiä yritetään veistellä pois. n.2 vuoden takaa nyt -25kg ja sanotaan vaikka näin että jos tästä nyt vielä 4-5kg ehtaa rasvaa saa pois niin silloin ollaan jo tosi tiukassa kunnossa.

Yksi syy siihen että on koko ajan huolestunut olo on varmasti ne lukemattomat luetut kirjoitukset viimeisten rasvojen dieettaamisesta ja sen vaikeudesta! Onko se sen kummallisempaa loppujen lopuksi kuin esim. 10kg sitten? Kaikki vain tapahtuu hitaammin?

Juu, kyllähän tässä näitä ihan viimeisiä yritetään veistellä pois. n.2 vuoden takaa nyt -25kg ja sanotaan vaikka näin että jos tästä nyt vielä 4-5kg ehtaa rasvaa saa pois niin silloin ollaan jo tosi tiukassa kunnossa.

Yksi syy siihen että on koko ajan huolestunut olo on varmasti ne lukemattomat luetut kirjoitukset viimeisten rasvojen dieettaamisesta ja sen vaikeudesta! Onko se sen kummallisempaa loppujen lopuksi kuin esim. 10kg sitten? Kaikki vain tapahtuu hitaammin?

No on se ehkä hieman. Toki kysymys on myös geneettinen. Omasta kokemuksesta pystyn laihduttamaan helposti talven mäskikunnosta sellaiset 10-12 kg. Sen jälkeen lasku alkaa tyssätä pahasti. Veikkaus olisi a2 reseptorien lisääntyminen ja solujen toiminnan tehostuminen (olen ollut kauan todella alhaisilla kaloreilla). Tuosta seuraava heilautus alaspäin on onnistunut tukkimalla noita a2 reseptoreita, mutta sekin tuntuisi olevan vain hetkellinen apu. Mulla keho rakastaa erityisesti noita vatsan ihonalusrasvoja. Toki alaspäin pääsee myös vähentämällä kaloreja entisestään, mutta en lähtisi siihen kovin helposti ilman tiettyjä lisäravinteita. Naisillahan tämä ongelma on pahempi, koska estrogeeni edistää a2 reseptorien lisääntymistä. Mulla on oikeastaan aika samanlainen tilanne kuin sulla, eli n. 4-5 kg päässä on varsin kireä peruspunttipentin kunto. En vain tiedä viitsiikö tästä enää paljon tiputtaa, koska olo on nyt mitä mainioin ja treenitkin kulkee. Ei kumminkaan mitkään kisatouhut ole alkaneet toistaiseksi kiinnostamaan, joten ei toisaalta ole järkeä ajaa fysiikkaansa ihan äärimmilleen. 177/87-88 on aika fine.

Tuskinpa tuota voi yleistää. Ainahan kiristyminen on hankalempaa mitä alemmas mennään. Leptiinitkin romahtaa, eivätkä palaudu samaa tahtia.

Onkos kellään ketoositila/alhaiset hiilarit aiheuttaneet ihottumaa? Tyttöystävälle ilmesty semmonen kämmenen kokoinen ihottuma-alue niskaan, vähän kuin nokkosihottumaa. Ketoosidieettiä takana vajaa pari viikkoa. Hiilaria hänelle on tullut n. 20g/päivä. Rasvat olleet n. 60-70% tietämissä päivän energiansaannista. Nyt on tullut muutamana viime päivänä liikaa proteiinia päivässä, 60-100g/päivä. Karppaajien puolella oli juttua ketoosin yhteydestä tämmöiseen yhtäkkiseen ihottumaan. Eli pitäisikö nostella hiilareita ettei leviä? Ja jos pitää niin reilusti vai pikkuhiljaa ja katsoa koska helpottaa? Vai voiko tuo hetkellinen liiallinen proteiini aiheuttaa ihottuman? Kellään kokemuksia ja hyväksi havaittuja ratkaisuja?

Nokkosihottuman/vast. voi aihettaa ehkä tuhat asiaa jostain ruoka-aineesta lääke-, makeutus- ja lisäaineiden kautta infektioihin ja stressiin... Ei ehkä kovin paljon kannata luottaa näihin netin itsediagnosoijiin...toki kaikkihan on aina mahdollista....mutta silti :D

Nokkosihottuman/vast. voi aihettaa ehkä tuhat asiaa jostain ruoka-aineesta lääke-, makeutus- ja lisäaineiden kautta infektioihin ja stressiin... Ei ehkä kovin paljon kannata luottaa näihin netin itsediagnosoijiin...toki kaikkihan on aina mahdollista....mutta silti :D

Näinhän se on, sillä kyselinkin onko muilla kokemuksia. Ei meinaan aikasemmin ole tuommosta ilmaantunut ja nyt osu sopivasti yhteen dieetin ja proteiinimäärien kanssa niin pitäähän sekin ottaa huomioon..totta tuo, että voi olla vaikka mikä muukin, mutta voiko liika proteiini tai liian vähä hiilihydraatti aiheuttaa tuollasta? Tietysti tämäkin on ihmisestä kiinni, joillekkin se ehkä ei tee mitään...

Aika vaikeeta keksiä mitään mekanismia, jolla yksittäinen makroravinne voisi noin vaikuttaa. Yksittäinen ruoka-aine on tietysti eri juttu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom