Ketoosidieetti

Hmmm... mielenkiintoista. Kun syö reippaasti rasvaa ja vähän hiilareita, niin yleensä tuo verensokerin heilahtelun aiheuttama kiukkuisuus vähenee. Tuo vähän kerralla kolmen tunnin välein syöminen on näitä perinteisten dieettien ja vanhan liiton bodareiden oppeja, jotka saa kyllä nakata romukoppaan oikeaoppisen ketodieetin kanssa.

Jos mä olen kuus tuntia syömättä, niin pinna kiristyy ja alkaa väsyttää. Mun ateriat on vaan niin pieniä, kun en saa syötyä paljoa kerralla. Öljyä tulee otettua ruokalusikallinen ennen sapuskoja. Mikä tossa sitten on vikana? Protskua tulee vedettyä painokiloa kohti pari grammaa, rasvaa tulee vajaat 100g päivässä ja hiilareita minimit. Mä olen asiakaspalvelutehtävissä, jossa pitää jaksaa pärähtelemättä. Opinnot ja työ = päivät on pitkiä. Ja molemmat vaatii sitä et jaksaa ajatella enkä mä voi alkaa pitää jättitaukoja. 3 tuntia on mulle ihan riittävä väli. Olkoot sit epäpuhdasta, mut menestyminen töissä ja opinnoissa on mulle tärkeintä ja muut asiat tulee sitten. Ja kyllähän toi paino noinkin tippuu.

Jos mä olen kuus tuntia syömättä, niin pinna kiristyy ja alkaa väsyttää. Mun ateriat on vaan niin pieniä, kun en saa syötyä paljoa kerralla. Öljyä tulee otettua ruokalusikallinen ennen sapuskoja. Mikä tossa sitten on vikana? Protskua tulee vedettyä painokiloa kohti pari grammaa, rasvaa tulee vajaat 100g päivässä ja hiilareita minimit. Mä olen asiakaspalvelutehtävissä, jossa pitää jaksaa pärähtelemättä. Opinnot ja työ = päivät on pitkiä. Ja molemmat vaatii sitä et jaksaa ajatella enkä mä voi alkaa pitää jättitaukoja. 3 tuntia on mulle ihan riittävä väli. Olkoot sit epäpuhdasta, mut menestyminen töissä ja opinnoissa on mulle tärkeintä ja muut asiat tulee sitten. Ja kyllähän toi paino noinkin tippuu.

Ei välttämättä mitään vikaa. Rasvaa kuulostat syövän vähän, ellet sitten paina tosi vähän. Paljonkohan painat?

Ei välttämättä mitään vikaa. Rasvaa kuulostat syövän vähän, ellet sitten paina tosi vähän. Paljonkohan painat?

Ihan tarpeeksi paljon ;) Mulla on syömiset katottu alan asiantuntijoitten kanssa kuntoon ja painon nousemiseenkin on hyvä syy. Olin pahassa kolarissa vuosi sitten, joten liikunnoista tuli totaalitaukoa 4 kk ajan, jonka jälkeen olen palannu ruotuun, niin liikunnoissa kuin syömisissäkin.

Ihan tarpeeksi paljon ;) Mulla on syömiset katottu alan asiantuntijoitten kanssa kuntoon ja painon nousemiseenkin on hyvä syy. Olin pahassa kolarissa vuosi sitten, joten liikunnoista tuli totaalitaukoa 4 kk ajan, jonka jälkeen olen palannu ruotuun, niin liikunnoissa kuin syömisissäkin.

Kysyin painostasi sen takia, että mahdatkohan sittenkään saada tarpeeksi rasvaa. Se on tosiaan tämän homman ydinjuttu, kuten tässä ketjussa on monesti todettu. Itse syön 70% ja monesti ylikin kaikesta energiasta rasvaa. Syön tällä hetkellä 2300 kcal, painoa on noin 72 kg, rasvaa syön ketopäivinä noin 170-190 grammaa.

Kysyin painostasi sen takia, että mahdatkohan sittenkään saada tarpeeksi rasvaa. Se on tosiaan tämän homman ydinjuttu, kuten tässä ketjussa on monesti todettu. Itse syön 70% ja monesti ylikin kaikesta energiasta rasvaa. Syön tällä hetkellä 2300 kcal, painoa on noin 72 kg, rasvaa syön ketopäivinä noin 170-190 grammaa.

Hmm... Pitäisköhän mun sit muuttaa suhteita niin, et lisäis rasvaa vielä 50g ja vähentäs hiukan protskusta. 1,5g/ painokilo. Kuulostaa aivan järkyttävältä määrältä rasvaa toi 150grammaa. Ja kun joudun nyt jo ottaan osan suoraan öljystä ruokalusikalla. Pitää kai alkaa popsia jotain pähkinöitäkin...

Rasvaa on hyvä olla paljon jos vetää sellaista "elämäntapadieettiä". Nopeisiin painonpudotuksiin ketolla jo pidempään olleilla (min. kuukausia) rasvojen vähentäminen (pl. omega-3) on aika nopea keino karistaa läskiä.

Hmm... Pitäisköhän mun sit muuttaa suhteita niin, et lisäis rasvaa vielä 50g ja vähentäs hiukan protskusta. 1,5g/ painokilo. Kuulostaa aivan järkyttävältä määrältä rasvaa toi 150grammaa. Ja kun joudun nyt jo ottaan osan suoraan öljystä ruokalusikalla. Pitää kai alkaa popsia jotain pähkinöitäkin...

Lisää rasvaa vaan koneeseen: täysrasvainen liha, reilussa voissa paistetut kananmunat, kermalla jatkettu turkkilainen jogurtti, jne... Vanhaa kunnon kovaa eläinrasvaa kehiin - poislukien teollisesti muokatut. Pähkinätkin on toki hyvä lisä.

Mulla tulee tällä hetkellä, CKD:llä kun olen, proteiinia ehkä turhankin paljon, 2.2 grammaa per rasvaton painokilo. Mutta ei se ole ainakaan painonpudotusta hidastanut.

Makkara, tuo luonnon oma ketogeeni

Musta on alkanut vaikuttaa, että monikaan ei syö juuri makkaraa ketodieetillä (tai ei vaan sano). Kaikki tuntuu vetävän vaan ehtaa lihaa ja ehostaa sitä kermalla tai juustolla.

Itse olen ostellut ilolla Lidlistä krakovanmakkaraa, bratwurstia ja muuta herkkua, mitä normiruokavaliolla ei paljon tarvitse edes katsella. Niissä on speksien mukaan rasvaa/protskua painomääräisesti 50/50 - 65/35. Periaatteessa oivaa settiä niin kauan kun protskuja ei ole jauhettu siannahasta. Bratwurstissa ei käsittääkeni ole nitriittejäkään, eikä näiden kanssa kaipaa zinappia tai ketzuppia, kun makkarat itsessään on hyvin maustettu.

Suomimakkaraa ei jaksa kauaa napostella. Ukko-Pekat ja jänteiset Wilhelmit alkaa tökkiä muutaman puraisun jälkeen.

Olenko ainoa makkaran ystävä tässä threadissa, ja onko muilla jokin muu kuin makuun liittyvä syy olla syömättä makkaraa (pl. nitriitit)?

Edit: Mistään B-luokan jauhomakkarasta ei siis tosiaan ole kysymys, vaan lähes hiilarittomista A-luokan lihajalosteista.

Olenko ainoa makkaran ystävä tässä threadissa, ja onko muilla jokin muu kuin makuun liittyvä syy olla syömättä makkaraa (pl. nitriitit)?

Et ole. Minä kyllä pidän A-luokan lihaisista makkaroista, minulle kelpaavat esimerkiksi ihan HK:n A-luokan nakitkin silloin tällöin. Lidlin makkaroihin en ole vielä laajemmin tutustunut, mutta ehdottomasti tutustun. Heikkilän Anttihan on kirjoissaan suitsuttanut etenkin keskieurooppalaisia makkaroita, siis juuri noita OIKEITA makkaroita eikä atrilleja.

Jos joku keksii rasvaisen makkaran, joka ei maistu rasvaiselta niin vinkkiä kiitos. Mä lotrailen lihoja kermalla, kun esimerkiks sikanautajauheliha ei mee alas. Juustot uppoo kyllä, ne rasvaisetkin.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Jos joku keksii rasvaisen makkaran, joka ei maistu rasvaiselta niin vinkkiä kiitos. Mä lotrailen lihoja kermalla, kun esimerkiks sikanautajauheliha ei mee alas. Juustot uppoo kyllä, ne rasvaisetkin.

Emmätiä... krakovanmakkara? Rasva/protsku 1:1, sopivasti mausteita, tosi tiivistä tavaraa, ei pahemmin tirsu. Maku jotain todella etäistä sukua metwurstille. Joku voisi pitää jopa kuivahkona. Ei tuo mikään erityisen rasvainen kyllä ole, jos sitä erityisesti hait. Mutta painomäärissä 1:1 meinaa ~70/30 energiajakaumassa, mikä on aika lähellä ketoiluoptimia.

Mikäpä tällä dieetillä ei maistuisi enemmän tai vähemmän rasvaiselta, mutta kannattaa ehkä kokeilla tuota, jos ei vielä ole tullut vastaan.

Illalla kun pannulla paistaa voissa 4 kyrsää ja pistelee naamaan:kuola: Kyllä uni maittaa...

Makkaraa... :kuola: oikeestaan oon syönyt n. 2-4 krt viikossa pitkän aikaa. Bratwurstia ja krakovanmakkaraa pääosin, toisinaan jotain Korpelan suomalaista makkaraa. Lidlistä saa hyvin lihaisia tuotteita.

Mä oon viime aikoina innostunut kasslerista. Ostaa sellaisen ison viljapossun kassler-palan; sellaisesta saa leikattua ainakin 4-5 pihviä. Paistaa ne pannulla voissa, hitaasti ja hartaasti matalalla lämpötilalla jottei rasva ja mehut tirsu lihoista (possu pitää kuitenkin kypsentää kokonaan), mausteeksi vain ripaus yrttisuolaa ja pippuria... ja ai että tulee hyvää! :kuola:

Ei ole edes erityisen kallista. Possu on nautaa halvempaa. Ja maistuu paremmalta. Aliarvostettua ruokaa selvästikin.

Mä oon viime aikoina innostunut kasslerista. Ostaa sellaisen ison viljapossun kassler-palan; sellaisesta saa leikattua ainakin 4-5 pihviä. Paistaa ne pannulla voissa, hitaasti ja hartaasti matalalla lämpötilalla jottei rasva ja mehut tirsu lihoista (possu pitää kuitenkin kypsentää kokonaan), mausteeksi vain ripaus yrttisuolaa ja pippuria... ja ai että tulee hyvää! :kuola:

Ei ole edes erityisen kallista. Possu on nautaa halvempaa. Ja maistuu paremmalta. Aliarvostettua ruokaa selvästikin.
Juuri näin! Tosin eilen kävin saarioisten tehtaanmyymälästä hakemassa safkaa, eikä siellä ollut kassleria, mutta ostin 10 pakettia kartanon grillimakkaroita(30cnt paketti), joten niissä on syömistä vähäksi aikaa.

Paljos tota pellaavansiemenrouhetta kannattaa päivässä popsia? Suositus on siin pussissa 1rkl/päivä. Ei oo nyt 2 päivään ollu asiaa vessaan, ku normisti joka päivä.
Eilen söin sen yhen rkl sitä rouhetta.

Paljos tota pellaavansiemenrouhetta kannattaa päivässä popsia? Suositus on siin pussissa 1rkl/päivä. Ei oo nyt 2 päivään ollu asiaa vessaan, ku normisti joka päivä.
Eilen söin sen yhen rkl sitä rouhetta.

Mä syön kaksi ruokalusikallista aamulla ja kaksi illalla veteen sekoitettuna. Menee siis yli suositusten, mutta niin moni muukin syömäni asia (esim. kalaöljyä käytän enemmän mitä suositukset ovat).

Voi aloittaa 1 rkl aamulla ja 1 illalla, ja nostaa siitä sitten.

Onko sulla joku erityinen syy olla syömättä kasviksia?

Kaipa sitä vois jotain kurkkua ja kaalia ostaa..Ei oo tullu luettuu pahemin noista, ni ei tienny et noissa vihreissä noin minimaalinen määrä sitä hiilaria.

Kaipa sitä vois jotain kurkkua ja kaalia ostaa..Ei oo tullu luettuu pahemin noista, ni ei tienny et noissa vihreissä noin minimaalinen määrä sitä hiilaria.

Eikä niitä rehuja sellasenaan kauaa jaksa popsia, kokkailet vaikka tollasen: http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=136

Aivan tajuttoman hyvää. Ja sanottakoon, et mä en ole mikään kasvisten ystävä, vaan olen opetellut syömään niitä ja sotkemaan kaiken maailman pöperöihin joukkoon, ettei mies huomais syövänsä kasviksia. (Se poimii tunnistetut tapaukset haarukalla pois.)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom