Ketoosidieetti

Nonii tässä on nyt 3 päivää vedetty pelkkää jauhelihaa(800g) ja kanamunia(10kpl ilman keltuaista) Vielä ei oo paino lähteny laskuun.
Kokeile muutamaksi vuorokaudeksi nostaa rasvan osuus paljon suuremmaksi (70% kaloreista, ja 20% proteiinia, 10% hiilareita). Syö ne munankeltuaiset. Vetele kylmäpuristettua neitsytkookosrasvaa ja kalaöljyä. Avokadoja voit mässyttää. Ja pekonia, voissa paistettuna tietenkin, ja ne voit kaadetaan pannulta niiden pekonien päälle paistamisen jälkeen. Silavaiset sian kylkisiivut ovat pekoniakin hooseempi vaihtoehto. Kroppa ryhtyy tosissaan ketoosiin vasta kun rasva on pääasiallinen energianlähde. Muutoin pysytään glukoneogeneesissä proteiineja hajottamalla, varsinkin jos kroppa on tottunut hiilareihin.

Eikä kaloreja saa olla liikaa, moni tuppaa laskemaan peruskulutuksensa yläkanttiin. Etenkin jos on jo pitkä miinuskausi takana ei peruskulutus heilu enää entisissä lukemissa.

Joo vois koittaa lisätä tota rasvan määrää ja tiputtaa proteiinin määrää.. Kauheita kaloreita ei tosiaan viitteis vettää, ku ollu muutaman kuukauen jossain 1600 kalorin tuntumassa.

Jep... tosin ketoosidieetissä on se hauska puoli ettei sitä välttämättä liho pluskaloreillakaan, vaan kroppa polttaa ylimääräiset kalorit tehostamalla aineenvaihduntaa, kun insuliini ei ole sitä estämässä.

Tällä kertaa taas muutamassa päivässä ropsahti painosta pois noin 3 kiloa, joka lienee pääosin nestettä.

Tämä olikin aasinsilta seuraavan aivan muuhun aiheeseen, eli vyötärön mittauskohtaan. Mistä kohtaa siis kuuluu mitata?

Toinen kysymys sitten koskeekin ketoosidieettiä, eli mennäänkö pitkälti metsään, jos en syö minkään tietyn aikataulun mukaan, vaan silloin, kun on nälkä?

Ei nyt vielä hätäillä mut nyt viedään kolmatta päivää ja paino ei ole laskenut, eli kolme päivää sitten +200g ja sitten jäänyt siihen. Vasta reilu viikko dieettiä takana ja paino tippui vasta muutaman kilon. Eli en ala vielä mättöpäiviä pitämään. Mutta mikähän tässä sit on vikana, vai pitääkö vain rauhassa odotella ja katsella? eli makrot p25/h5/r70, ruuassa kasviksia(200-400g päivässä), lihaa, munia, juustoa ja vitamiinit kapselina. Rasvoja pitäisi tulla tyydyttyneitä ja tyydyttämättömiä. Kalorit n. 800-1000 miinuksella, liikuntana kävely/hölkkä vielä tässä vaiheessa.

Mulla takana dieettiä 1 kokonainen viikko ja painoa lähteny 1,5 kg. Kalorit miinuksella -500/päivä. Mä ajattelen niin, et jos on keränny painoa esim 6 kk, niin vähintään sama aika menee sen pudottamiseen. Eli kärsivällisyyttä. Mä käyn vaa´alla kerran viikossa, kun muistan, turha sitä joka ikinen päivä on tarkistaa, menee vaan hermot ku kehitys on niin hidasta. Mun mutuveikkaus on, että sulla on kalorit liikaa miinuksella.

Tällä kertaa taas muutamassa päivässä ropsahti painosta pois noin 3 kiloa, joka lienee pääosin nestettä.

Tämä olikin aasinsilta seuraavan aivan muuhun aiheeseen, eli vyötärön mittauskohtaan. Mistä kohtaa siis kuuluu mitata?

Toinen kysymys sitten koskeekin ketoosidieettiä, eli mennäänkö pitkälti metsään, jos en syö minkään tietyn aikataulun mukaan, vaan silloin, kun on nälkä?

Aiemmasta ketodieetistä muistan sen, et mulla ainakin hävis toi nälän tunteminen kokonaan, joten jos syö vaan nälän mukaan niin voi helposti mennä 12 tuntia putkeen syömättä. Eli mä pyrin syömään aamiaisen, lounaan, illallisen ja pari välipalaa säännöllisin väliajoin.

Hyvä että lähti toimiin, mulla junnaa vaaka vieläkin paikallaan. Aamupaino ollut sama neljänä päivänä ja eipä tosta vyötäröltäkään ole lähtenyt mitään..

Tuli mieleen, et kuinka paljon suolaa sun ruokavalio sisältää? Mulla ainakin suolapitoinen ruoka kerää helposti nestettä kehoon, mikä näkyy punnittaessa. Olen koittanu vähentää kivennäisvesien lipittämistä, vaikka ne onkin niin hyviä.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tuli mieleen, et kuinka paljon suolaa sun ruokavalio sisältää? Mulla ainakin suolapitoinen ruoka kerää helposti nestettä kehoon, mikä näkyy punnittaessa. Olen koittanu vähentää kivennäisvesien lipittämistä, vaikka ne onkin niin hyviä.

Vähähiilarisella kroppa tuppaa luopumaan niistä nesteistä vähän turhankin helposti (kun ei ole sitä hiilaria sitomassa), joten suolan käyttö on ihan ok, jopa suositeltavaa. Sama pätee kreatiiniin, ei niistä haittaa ole. Nestettä se kuitenkin vain on eikä läskiä, vaikka punnittaessa näkyvä luku saattaakin siksi olla korkeampi.

Hyvä pointti, eipä tullut mieleen. Pääsääntöisesti en lisää suolaa ruokiin ja kivennäisvedet teen itse tuolla helvetinkoneella (Sodastreamer). Viime päivinä tosin on kyllä tullut syötyä pihviä maustevoin kanssa ja esim. halloum-juustoa, mikä on sisältää suolaa aikalailla. Myös pekonia ja fetaa menee, ainakin fetajuuston litkussa on paljon suolaa. Tämä voisi selittää sen, että viime päivinä ei ole vaaka heilahtanut. Pitääpä seurata tarkemmin ja välttää suolaa.

Miksi käytte vaa'alla joka päivä?

No näin alottelijana tuntuu mukavammalta huomata, että dieetti menee oikeaan suuntaan ja tekee asioita oikein. Mieluummin näin kuin huomaa, että viikon päästä on kilo lisää. Varmasti kun homma rupee oleen hanskassa niin riittää vähempikin punnitus.

Miksi käytte vaa'alla joka päivä?

Minä punnitsen joka päivä aamukusen jälkeen klo 07:00. Ja miksikö? Pidän exeliä painon muutoksesta, syömisestä ja liikkumisesta. Tarkoitus on tällä tavoin tutustua "tieteellisemmin" omaan elimistöön.

Ketoosissa satunnaisia viikonloppuja lukuunottamatta 56 päivää ja paino on pudonnut 6,6 kiloa. Vielä varmaan 3-4kg niin on kuuspakki esillä! Motivoi kun on jo aika lähellä.

Ite tulee käytyä vaa'alla ehkä kerran puolessa vuodessa, peilin edessä sitäkin useammin :D

Tieteellisin metodi on mennä naisen kanssa vaatekauppaan ja ostaa farkut tammikuussa. Jos nainen valittaa, että ne roikkuvat takapuolesta rumasti toukokuussa, dieetti on onnistunut.
Kesän voi nyt muutenkin olla ilman housuja.

Ite tulee käytyä vaa'alla ehkä kerran puolessa vuodessa, peilin edessä sitäkin useammin :D

Tieteellisin metodi on mennä naisen kanssa vaatekauppaan ja ostaa farkut tammikuussa. Jos nainen valittaa, että ne roikkuvat takapuolesta rumasti toukokuussa, dieetti on onnistunut.
Kesän voi nyt muutenkin olla ilman housuja.

vähän ot, mutta sama menetelmä ei sitten ei toimi naisilla..niille ei uskalla sanoa vaatteista kysyessä kuin positiivista, näyttivät miltä tahansa..

Aiemmasta ketodieetistä muistan sen, et mulla ainakin hävis toi nälän tunteminen kokonaan, joten jos syö vaan nälän mukaan niin voi helposti mennä 12 tuntia putkeen syömättä. Eli mä pyrin syömään aamiaisen, lounaan, illallisen ja pari välipalaa säännöllisin väliajoin.

Kyllä ketodieetillä pärjää kolmellakin aterialla ihan hyvin, siis aamiainen, lounas ja illallinen. Ja jos haluaa, niin treeniä ennen/jälkeen laturi/palkkari. Tässä ruokavaliossa ei tee juuri mieli natustella parin tunnin välein.

Kyllä ketodieetillä pärjää kolmellakin aterialla ihan hyvin, siis aamiainen, lounas ja illallinen. Ja jos haluaa, niin treeniä ennen/jälkeen laturi/palkkari. Tässä ruokavaliossa ei tee juuri mieli natustella parin tunnin välein.

Mun on pakko syödä säännöllisesti, koska toi näläntunne tuntuu kadonneen jo nyt, eli syön vähäsen kerrallaan n. 3 tunnin välein, etten muutu kiukkuiseksi. Ja kun päivä alkaa 07:00 ja töistä pääsen 00:00 niin kyllä tulee pitkiä taukoja ruokailuun ilman välipaloja. Viiminen Mozzarellapallero uppoo nassuun 21:00.

Mun on pakko syödä säännöllisesti, koska toi näläntunne tuntuu kadonneen jo nyt, eli syön vähäsen kerrallaan n. 3 tunnin välein, etten muutu kiukkuiseksi.

Hmmm... mielenkiintoista. Kun syö reippaasti rasvaa ja vähän hiilareita, niin yleensä tuo verensokerin heilahtelun aiheuttama kiukkuisuus vähenee. Tuo vähän kerralla kolmen tunnin välein syöminen on näitä perinteisten dieettien ja vanhan liiton bodareiden oppeja, jotka saa kyllä nakata romukoppaan oikeaoppisen ketodieetin kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom