Alkuun varmaan kannattaa laskee kalorit omien tavotteidensa mukaan ja tunnustella, että miten menee. Jotkut tekee sillain että syö kun on nälkä, mutta mun mielestä alussa kannattaa hankkia sellanen "hahmotus" siitä paljonko tarvii päivässä, riittääkö se ja onko nälkä. Tähän auttaa se että laskee edes vähän kaloreitaan.
Itse alkuun tein juuri näin, mutta nykyään en laske kaloreita ja syön sillon kun huvittaa. En edes sillon kun on nälkä. Silti tiedän suurpiirteittän, että kuinka paljon mitäkin tulee. Ainoastaan katon tarkemmin että hiilaria ei tule paljoo ja rasvaa tulis riittävästi. Sitten kun tää rupee tökkiin ja olis tarvetta vielä johonkin suuntaan niin rupeen laskeskeleen tarkemmin. Mut tää menee mulla kyl jo niin rutiinilla, että ei oo tarvinnu laskee kaloreita pariin vuoteen.
Niin lisäyksenä vielä, että mulla tulee kaloreita nyt joku pikkusen alta 3000, mutta en oo laihduttamassa enkä lihottamassa. Kun/jos alan lauhduttaan niin ehkä 2400-2500kcal tuntumaan laitan kalorit ja viikonloppuna sit jos on tankkaus niin on enemmän.
Jos ihan ketodiettillä aiot mennä niin pitäisi hiilarit 20-30gr päivä, ehkä reenipäivinä ennen/jälkeen reenin vähän enemmän. Eikä ole mitään absoluuttista rajaa että koska on ketolla tai ei. Jotkkut sanoo että alle 100gr päivä olis mukamas joku "virallinen" ketogeenisen raja, mutta tärkeitä on mielestäni se, että toimiiko tää koko juttu ja pääsetkö tavotteisiis.