Ketoosidieetti

Stockmannilta oon ostanut.

Yleensä oon kyl paistanut/sulattanut pakastepinaattia pienes nokarees kookosrasvaa ja sen jälkeen sotkenut siihen pienen lirun kookosmaitoo ja suolaa. Tuo käy hyvin lihan viereen höyrystetyn tai voissa kevyesti paistetun ja chilillä maustetun parsan kans :kuola:

Olen huomannut että pinaatilla on liian pitkä hyllyikä kaupoissa. Aivan liian usein pinaatti on mennyt jo pilalle parin päivän sisällä ostosta. Pari kertaa olen kotona huomannut että pinaatti on jo pilalla.

Ruukussa kun ostaa niin ainakin ite katson että missä kunnossa se pinaatti on enkä lappaa sitä suoraan kärryyn. Muutenkin kun tuorekasviksia ostan niin parhaimmat koitan pikaisesti ottaa. Ja muutenkin ruukussa on noin 100gr joten ei se ainakaan mulla kauaa kestä.

Jos nyt myös vähän omia kokemuksia jakaisi. Noin 3,5 viikkoa on ketolla menty ja aivan mahtavalta tuntuu. Paino putoaa ja kroppa kiristyy, vaikka aamupalaksi vedellään pekonia, meetvurstia yms. :)

Hiukan on joutunut treenejä muokkaamaan. Ennen tuli vedettyä 2-3 intervalli lenkkiä viikossa puntin lisäksi, mutta niistä on joutunut luopumaan, jotta riittäisi paukkuja salille. Nyt olen sitten tehnyt keskimäärin 2h viikossa ihan matalasykkeistä aerobista.

Nyt seuraa noin 4 viikon paussi varsinaisesta ketoilusta. Kesän juhlia kun on luvassa lähes joka viikonloppu, niin katson parhaaksi siirtyä ns. normaalimpaan ruokavalioon tuoksi ajaksi. Pääsee syömään jäätelöä ::rock: Sitten elokuun ajan olis taas tarkoitus vetää 4-5 viikon ketojakso.

Mä aloitin tänään hiilarihumalan jälkeen vhh-tyyppisen ruokavalion, mutta en ihan täyteen ketoosiin vedä. Onko normaalia, että alussa tuntuu nälkää, vaikka söin aamulla 33 g proteiinia, 5,8 g hiilaria ja 30 g rasvaa eli pari kananmunaa, manteleita, juustoa ja voita + kasviksia? Tasoittuukohan pian?

Itsellä on aina nälkä tankkauksen tai hiilaripitoselta siirtymisen jälkeen, yleensä se kestää sen yhen päivän. Tämän jälkeen ei ookkaan sit nälkä oikeestaan ollenkaan jos vähähiilarisella menee.

Mulla alko ketoosidietti tänään. Pikkuhiljaa loppuviikkoa kohden pudottelen hiilareita alemmaksi. Hiilareita ei ole tänään tainnut kuitenkaan tulla muusta kuin palautusjuomasta sekä bulgarian jogurtista ja mustikoista.

Kuinka paljon porukka ottaa ketodietillä kaloreita? Kyllähän niitä tietty tulee, mutta täytyykö olla kovinkin tarkaan laskettu?

Ja mikä on raja, että kuinka paljon voi vetää päivässä hiilihydraatteja? Onko XX määrä absoluuttinen totuus, milloin pääsee ketoosiin vai voiko se vaihdella henkilöillä?

Alkuun varmaan kannattaa laskee kalorit omien tavotteidensa mukaan ja tunnustella, että miten menee. Jotkut tekee sillain että syö kun on nälkä, mutta mun mielestä alussa kannattaa hankkia sellanen "hahmotus" siitä paljonko tarvii päivässä, riittääkö se ja onko nälkä. Tähän auttaa se että laskee edes vähän kaloreitaan.

Itse alkuun tein juuri näin, mutta nykyään en laske kaloreita ja syön sillon kun huvittaa. En edes sillon kun on nälkä. Silti tiedän suurpiirteittän, että kuinka paljon mitäkin tulee. Ainoastaan katon tarkemmin että hiilaria ei tule paljoo ja rasvaa tulis riittävästi. Sitten kun tää rupee tökkiin ja olis tarvetta vielä johonkin suuntaan niin rupeen laskeskeleen tarkemmin. Mut tää menee mulla kyl jo niin rutiinilla, että ei oo tarvinnu laskee kaloreita pariin vuoteen.

Niin lisäyksenä vielä, että mulla tulee kaloreita nyt joku pikkusen alta 3000, mutta en oo laihduttamassa enkä lihottamassa. Kun/jos alan lauhduttaan niin ehkä 2400-2500kcal tuntumaan laitan kalorit ja viikonloppuna sit jos on tankkaus niin on enemmän.

Jos ihan ketodiettillä aiot mennä niin pitäisi hiilarit 20-30gr päivä, ehkä reenipäivinä ennen/jälkeen reenin vähän enemmän. Eikä ole mitään absoluuttista rajaa että koska on ketolla tai ei. Jotkkut sanoo että alle 100gr päivä olis mukamas joku "virallinen" ketogeenisen raja, mutta tärkeitä on mielestäni se, että toimiiko tää koko juttu ja pääsetkö tavotteisiis.

Kuinka paljon porukka ottaa ketodietillä kaloreita?

Itse vedin keväällä vhh:ta vain noin 2000 kcal, ja paino putosi liiankin rajusti - siis lihasta lähti hurjasti. Kesäkuun alusta lähtien olen vetänyt noin 2300 kcal/vrk ja paino on tippunut maltillisemmin. Mulla paino tällä hetkellä 74 kg.

Lisäys: Lasken kalorit kalorilaskuri-saitilla.

Kiitoksi vinkeistä! Pitää alkaa seurailemaan ja tunnustelemaan, että mikä näyttäisi toimivan parhaiten.

Ainakin 10kg ois tarkotus saada pois painosta. Eihän tämä huono vaihtoehto ole kunnon ruokavalionakaan kunhan vaan muistaa tankata välillä hiilaria...

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Eipä tässä sitten mitään hätää. :) Päätä vähän särkee, mutta voi johtua ihan muistakin syistä kuin hiilareiden rajoittamisesta. Lähtihän se nälkä kunnon aterialle ja 50 gramman suolapähkinäsatsilla. Noiden pähkylöiden syöntiä voisi vähän tarkkailla tai ainakin punnita tarkkaan, mutta nyt olo on kylläinen ja mainio.

Kiitoksi vinkeistä! Pitää alkaa seurailemaan ja tunnustelemaan, että mikä näyttäisi toimivan parhaiten.

Ainakin 10kg ois tarkotus saada pois painosta. Eihän tämä huono vaihtoehto ole kunnon ruokavalionakaan kunhan vaan muistaa tankata välillä hiilaria...

Rasvan määrän mukaan pitäisi laskea tankkausväli. Mitä enemmän fläsää, sitä harvemmin carb-uppia.
Sit ku rasvat on jossain 6-8 välissä ni 4-5 päivän välein voi vetää överiks :D
Harva kyllä niin kireä on ikinä mut silti.

Osaisko kukaan vinkata, jos ja kun ketoosideetillä olen, tai ainakin yritän, niin missä suhteessa rasvat ja proteiinit? Reilu viikon olen pidellyt hh alle 40g ja Ketostixien mukaan olen vahvasti ketoosissa. Kalorit ollut nyt 1200-1500/pvä, tuntuu, että voisin siitä vielä tiputtaakin, mutta miten on, kannattaako? Ja silavaa on, mistä ottaa. Älkää kysykö miten ja miksi, mutta 15-20kg pois, niin pääsen takaisin omaksi itsekseni.
Nyt on hyvät neuvot tosi tervetulleita!

Itse käytän makroravinteiden suhteellisina osuuksina suunnilleen 70% rasvaa, 20% proteiinia, 10% hiilaria. Rasvaa noin suuri osuus siksi, että keho tottuu siten käyttämään rasvaa pääasiallisena energianlähteenä, ts kun läski loppuu verenkierrosta, sitä otetaan lisää varastosta.

Rasvan määrän mukaan pitäisi laskea tankkausväli. Mitä enemmän fläsää, sitä harvemmin carb-uppia.
Sit ku rasvat on jossain 6-8 välissä ni 4-5 päivän välein voi vetää överiks :D
Harva kyllä niin kireä on ikinä mut silti.
Missä pyörii kisarasvat? Eikö suomen pojilla ole lavalla siinä 3-5% haarukassa?:D

Hiukan on heikko olo. Ilmeisesti pitäisi parissa päivässä tämä heikotus lähteä. :) Eilen söin 93 g rasvaa, 116 g proteiinia ja 24 g hiilareita. Turvotusta on edelleen, mutta kuinka nopeasti nämä nesteet suurin piirtein lähtevät liikkeelle. En usko, että suolapähkinät kamalasti pitävät nesteitä, kun niissä on sadassa grammassa kuitenkin vain 1,3 % suolaa ja esim. keittokinkussa on 2 %.

Jos tää on sun eka kerta vähähiilarisella, niin alku voi olla tosi hankala. Nesteet kyllä lähtee hiilarien mukana eikä suolaa tarvi varoa vaan sitä ns. pitää syödä.

Jos tää on sun eka kerta vähähiilarisella, niin alku voi olla tosi hankala. Nesteet kyllä lähtee hiilarien mukana eikä suolaa tarvi varoa vaan sitä ns. pitää syödä.

Ok. Tämä on mun elämäni ensimmäinen vhh-kokeilu. Sitä aikaisemmin olen vetänyt kitudieeteillä ja sitten viikonloppuisin vetänyt älyttömillä hiilarimäärillä, joten ei ihme, että tuntuu pahalle. Jospa parin päivän päästä helpottaa. :)

Nightkin, oletko ottanut tuota V12 HP 844 jokapäivä vai vain treenipäivinä, juomasta puolet ennen treeniä ja puolet treenin jälkeen?

Loistava ketju, josta olen saanut paljon llisäinfoa asiasta.

Nyt kuitenkin uskaltaudun kysymään mielipidettänne ketodieetin onnistumismahdollisuuksista vegellä?

Lihaa, kalaa tai kanaa en syö ja rehellisesti täytyy myöntää, että kananmunienkin alas saaminen on hieman vaikeaa. Vähähiilihydraattisen ruokavalion (alle 20 – 30 g) kokoaminen on mielestäni (ainakin minun osaamisella) aika haastavaa, vaikka apuna lisäravinteita olisikin. Proteiinia tulee nautittua lisäravinteina ja lisäksi vähärasvaiset juustot ja maitorahka kuuluvat jokapäiväiseen ruokailuun…. Mutta muutamasta maitorahkastakin tulee jo päivän hiilarimäärä täyteen. Kannattaako siis edes ryhtyä tuumasta toimeen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom