Ketoosidieetti

Mielestäni ei JOS proteiinilähteinä on lisäravinteet, maitorahka ja vähärasvaiset juustot. Tää on siis vaan mun mielipide..

Nightkin, oletko ottanut tuota V12 HP 844 jokapäivä vai vain treenipäivinä, juomasta puolet ennen treeniä ja puolet treenin jälkeen?

Olen itse ottanut ennen treeniä yhden annoksen V12 ja protsku+malto+krea. Treenin jälkeen sitten protsku + yksi annos Peak Performance EAA´s. Ainakin treenit on sujunu hyvin.

Loistava ketju, josta olen saanut paljon llisäinfoa asiasta.

Nyt kuitenkin uskaltaudun kysymään mielipidettänne ketodieetin onnistumismahdollisuuksista vegellä?

Lihaa, kalaa tai kanaa en syö ja rehellisesti täytyy myöntää, että kananmunienkin alas saaminen on hieman vaikeaa. Vähähiilihydraattisen ruokavalion (alle 20 – 30 g) kokoaminen on mielestäni (ainakin minun osaamisella) aika haastavaa, vaikka apuna lisäravinteita olisikin. Proteiinia tulee nautittua lisäravinteina ja lisäksi vähärasvaiset juustot ja maitorahka kuuluvat jokapäiväiseen ruokailuun…. Mutta muutamasta maitorahkastakin tulee jo päivän hiilarimäärä täyteen. Kannattaako siis edes ryhtyä tuumasta toimeen?

Pois sieltä se vähärasvaisuus.. kunnon kermajuustoja vaan ja muutenkin rasvaista ruokaa.. Jossei liha yms. uppoa niin paistele vaikkapa vihanneksia tms. reilussa rasvassa ja laita samalle pannulle reilusti kermaa sun muuta.. tulee ihan hyvää vaikkei kovin lihaisaa olekkaan! Ja maitorahka tosiaankin nopeasti täyttää ton 20-30g hh-määrän mutta kokeileppa turkkilaista jugurttia välillä rahkan korvikkeena.. samalla tavalla maustaen kun rahkan mutta hiilarimäärä on huomattavasti pienempi! Itse olen pari vuotta sitten tiputtanut 32kg vhh-ruokavaliolla.. osa nyt on tullut takaisin ja niitä aloittelen tässä tiputtelemaan.. Ja ensimmäistä kertaa 4*viikossa salitreeni mukana pudotuksessa! Saa nähdä miten käy.. nyt viikko vhh.ruokavalioa takana ja puolitoista kuukautta kovaa treeniä.. paino nyt ei ole kauheasti tippunut vaikka turvotus on hävinnyt.. lohduttaudun sillä että ehkäpä ne piilolihaksetkin ovat jotain massaa keränneet!! Hiilarit alle 20g ollu tämän viikon ja olo on luonnollisesti loistava!!

Kolmas päivä vhh-ruokavaliota takana. Hiilarit olivat eilen noin 35 g ja maanantaina 25 g. Alemmas en aio vetääkään, sillä käytän maitotuotteita ja kasviksista mm. parsakaalia, kukkakaalia ja kesäkurpitsaa. Eiköhän tuloksia tule näinkin, vai mitä? Rasvat olivat eilen 83 g ja maanantaina 93 g. Tälle päivälle yritän saada 80 g täyteen ja pitäisi melko helposti tullakin.

Mulle sopii viljaton ruokavalio hyvin, koska vatsani on todella herkkä viljalle. Muutenkin elimistö on hiilariherkkä. Yhtenä viikonloppuna paino pomppasi 53,8 kilosta 59,5 kiloon ja vasta kymmenen päivän kuluttua vähärasvaisella dieetillä palasi tuonne 54 kilon tuntumaan. Tänä aamuna paino oli pudonnut 60,4 kilosta 59,5 kiloon. Toivon mukaan odotettavissa on vielä nopeaa laskua (= nesteiden poistumista). Mitä mieltä olette? Turvotusta on vieläkin..

Tänään nappasin palan merisuolaa veden kanssa, kun heikotti. Mielestäni se helpotti oloa. Pieneen nälkään olen napsinut purkkaa, mutta jääpä tuokin tuote kauppaan, sillä vatsani ei kestä ja tulee entistä höntimpi olo. No, uskon nälän ja huonon olon tasoittuvan, vielä kun alkaisi nesteet kiertämään ja rasva palamaan. :rock: Aterioita on mennyt noin 4 päivässä, kun en vielä kolmella pärjää. Onneksi monet ottavat vähän välipalaa alussa tai ainakin näin luin. On tämä joka tapauksessa sata kertaa parempi ja nopeampi (?) laihdutustapa kuin esim. Painonvartijat. Ai niin ja osaako joku muuten vielä tarkemmin kommentoida, mitä muutoksia kropassa tapahtuu, kun siirtyy hiilarimaailmasta vhh-ruokavalioon? Mulla tosiaan ensiksi 5 pv 1000-1200 kaloreilla (eniten energiaa hiilareista, vähän rasvaa), sitten 2 pv jumalatonta hiilarimättöä ja sitten vhh:n. Nuo alkuvaiheet olisin halunnut skipata, mutta olo paranee pikkuhiljaa.

Sellaista kysymystä, että olisiko järkevää 2,5 viikon ketojakson lopuksi, vähentää rajusti rasvan määrää muutamaksi päiväksi ja sitten carb load?

Siis 2,5 viikkoa edellisestä tankkauksesta, eli ei ihan CKD varmaan koska noi tankkaukset ei ole joka viikko. Ajattelin siksi rasvan määrää vähentää, että koska keho käy vielä hyvin rasvalla niin saisi ehkä muutaman päivän ajan tyhjennettyä omia rasvavarastoja tehokkaammin, ennen kuin aineenvaihdunta menee täysin jumiin.

Nii.. en ole kyllä tollasta ikinä kokeillut, joten en voi suoraan sanoa. Ainakin nälkä on varmasti noiden kahden päivän aikana ja mä ite tykkään kiristellä ilman nälkää, kun ei sitten repsahdukset ja mieliteot yllätä.

Oon kyl CKD:tä vetänyt ihan riittävästi ja voin sen sanoa että voit siirtyä tankkaan ihan huoletta hiilaria ilman mitään "rasvapaussia" kunhan pidät vaikka 4 tuntia taukoo keto ja tankkausruuan välillä. Kannattaa vetää niin rankka reeni (mieluiten vaikka koko kroppa) ennen tankkausta ja tankata tärkkelystä ja dekstroosia. Niin ja rasva ns. nolliin kun tankkaat. Näillä neuvoilla pitäs onnistua.

Kyl tuo rasvan vähentäminen toimii kun on aikansa puuhastellu (no mullakin 3v 75% ketoosissa :D)... anyways, ei tuu nälkä vaikka välillä pudottaakin rasvoja ja kyllä se tuota kiristymistä nopeuttaa. Olo on kuitenkin sellainen vähän päästä pehmoinen ja ei tuo mikään kestoratkaisu ole. Tehostaa kyllä mukavasti jos haluaa nopeasti dieettailla.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Kiitos neuvoista.

Tuo rasvan lisääminen tulee varmasti olemaan haastavaa, sillä rasvat olen tottunut ottamaan öljyn muodossa ja kermat + voi ovat lähes täysin vieraita. Viime aikoina olen sitten taas tutustunut jonkin verran tähän elimistön emäs / hapan-tasapainoasiaan ja ajatuksena yrittää näitä sitten edes jotenkin yhdistellä.

Tuota turkkilaista jogurttia suuntaan sitten tänään ostamaan.

Pääsen valittamaan. :evil: Paino ei ole tullut eilisestä alas yhtään, vaikka kovasti odotin, että alkuvaiheessa nesteet lähtevät liitoon. En edes usko eilen iltapalaksi syödyllä mansikkasatsilla olleen kamalaa vaikutusta. Mitä mieltä karppaajat yleensäkin ovat marjojen syömisestä? No, yksi syy voisi olla makeutusaineet, joita tuli purkan ja light-limun muodossa, kun nekin voivat EHKÄ pitää nesteitä kehossa. Hyvällä tuurilla paino humpsahtaa sitten parissa päivässä reilusti alas, mikä olisi enemmän kuin toivottavaa. Olen malttamaton, mutta ärsyttää, kun yritän niin kovasti. :puntti:

Mitä mieltä karppaajat yleensäkin ovat marjojen syömisestä?

Mansikassa on aika paljon hiilaria ainakin pahimpien karppinatsien mielestä. Itse syön mustikkaa lähes päivittäin, mutta aika vähän, n. 50 grammaa kerralla, jottei hiilarit pomppaa yli 30 gramman päivässä.

Pääsen valittamaan. :evil: Paino ei ole tullut eilisestä alas yhtään, vaikka kovasti odotin, että alkuvaiheessa nesteet lähtevät liitoon. En edes usko eilen iltapalaksi syödyllä mansikkasatsilla olleen kamalaa vaikutusta. Mitä mieltä karppaajat yleensäkin ovat marjojen syömisestä? No, yksi syy voisi olla makeutusaineet, joita tuli purkan ja light-limun muodossa, kun nekin voivat EHKÄ pitää nesteitä kehossa. Hyvällä tuurilla paino humpsahtaa sitten parissa päivässä reilusti alas, mikä olisi enemmän kuin toivottavaa. Olen malttamaton, mutta ärsyttää, kun yritän niin kovasti. :puntti:
Ei se paino päivässä muutu. Mielestäni riittää kunhan saa painoa alaspäin sen 0.5kg viikossa, sen yli mennessä alkaa palamaan jo lihaksetkin. Eli maltti on valttia. Alussahan paino lähtee nopeammin alas kun nesteet poistuvat kehosta, mutta sä olet sen verran köykäinen ettet millään voikaan odottaa monen kilon pudotusta nesteiden poistumisen takia. Se määrä kun on aika pitkälti suoraan verrannollinen lihasten määrään.

Siis mä ainoastaan mietin painonputoamista nesteitä sen takia, että mulla tosiaan on nestettä kropassa "hiilaritankkausten" (lue: mässäilyn) takia, koska ei ihmisen paino voi esim. yhdessä viikossa kerätä 4-5 kg rasvaa. ;) No, vasta 4 päivää on mennyt, ja muutokset voi olla aika nopeitakin.

Alussa ei kannata liikaa tosiaan olla miinuksella, koska glukoneogeneesi jyllää. Sitten kun on kauan karpannut pärjää hyvin vähäisilläkin kaloreilla kun lihaksissa katabolia on minimissään. Oon syönyt välillä pitkiäkin aikoja 1300 kcal päivässä, etenkin jos on ollut kiire töissä ja unohtanut syödä... eikä ne lihat ole ainakaan mitan mukaan minnekään lähteneet :D

Mitäköhän teen väärin, kun

a) olen ollut miinuksilla
b) syönyt rasvaa 80-120 g/pv
c) hiilareita alle 40 g

Paino ei kuitenkaan ole pudonnut kuin noin 0,5 kg (nyt sekin jo takaisin..) viidessä päivässä. Hiilareita olen nipistänyt koko ajan lisää, nyt olin päivän syömättä manteleita. Ainoana miinuksena light-limpparit ja purkka, mutta jätän nekin pois.

Mitäköhän teen väärin, kun

a) olen ollut miinuksilla
b) syönyt rasvaa 80-120 g/pv
c) hiilareita alle 40 g

Paino ei kuitenkaan ole pudonnut kuin noin 0,5 kg (nyt sekin jo takaisin..) viidessä päivässä. Hiilareita olen nipistänyt koko ajan lisää, nyt olin päivän syömättä manteleita. Ainoana miinuksena light-limpparit ja purkka, mutta jätän nekin pois.

Eiköhän se johdu noista sun light limppareista ja purkasta.

Mielestäni tuo 0,5kg taas kuulostaa juuri sopivalta tuon viiden päivän ajalta. Itsellä putoaa paino 0,5kg-0,7kg viikossa ja ketolla ollaan. Itselle tuo on ainakin hyvä tahti. Ja light-juomaa tulee myös kitattua se 1,5l per ilta, eikä ole ollut negatiivista vaikutusta.

Tuosta purkasta minä en viitsi sanoa mitään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom