Ketoosidieetti

Seitsemäs päivä nyt menossa kyseisellä dietillä, 5kg lähteny tähän mennessä, onko toi nyt normaalia? Kalorit ei pitäis olla hirveesti miinuksella(about -500kcal päivä), voiko oikeesti kehossa olla noin hemmetisti nesteitä? Eniveis, onko se ainoo tapa selvittää et on varmasti ketoosis et ostaa niit ketotixei? Koska en kärsinyt minkäälaisesta päänsärystä, eikä ole ollut huomattavaa muutosta myöskään mielialassa. Kuitenkin keho näyttäis aika tyhjältä, treenissä yli viiden toiston sarjat on yhtä tuska. Aamupaino on 81kg, aika kynismäinen olo. ;) :david: Ja vaikka suunnitelmissa ei ollu vetää rehuja, niin on niitä tullut syötyä. :)

Nyt kun tämä sama on tapahtunut jo monta kertaa peräjälkeen on pakko kummastellen todeta: lohi väsyttää. Aina kun olen syönyt kunnon paistetun lohifileen tai uunilohta, iskee kohta omituinen väsymystila ja kroppaa kolottaa. Ikään kuin lohen sulattaminen vaatisi hirveitä ponnistuksia tai jotain.

Mistäs moinen johtuu? Kana, pekoni, turkkilainen jogurtti ja munakkaat tuovat virkeän ja latautuneen olon, mutta lohesta tulee aina ihme uupumus. Mitä ihmettä? Eikö lohessa ole tarpeeksi rasvaa, vai mikä siinä niin uuvuttaa? (norjalaista allaslohta on yleensä, nyt viimeksikin)

Kuinka nopeasti ketoosiin pääsee noin keskimäärin?
Jos on "vasta-alkaja" niin siinä voi mennä 2-4 vuorokautta. Itselläni kesti kaksi vrk. Riippuu kaiketi siitä miten tottunut kroppa on. Jos on elänyt sitä ennen hyvin rasvapelkoisesti, voi olla että kehon kyky hyödyntää rasvaa on 'surkastunut' ja sitä pitää herätellä vähän pidemään.

Tulee vähän hassu kysymys... Onkohan ketoosi-tilalla mitään tutkittua vaikutusta oppimiseen / muistiin? :david: Heikentävää sellaista? Luen tässä juuri pääsykokeisiin, ja rupesin ihan miettiin, että toimiiko aivot varmasti ihan normaalilla kapasiteetilla :D

Oon nyt 2kk ketoillut, paino 93,5kg -> 85,5kg. Tähän ruokailutapaan on alkanut jo sen verran tottua, että tuntuu varmaan jopa oudolta siirtyä "normaaliin". Saas nähdä miten paino pongahtaa ylös :| Vielä pitäisi 4kg tiputella..

itestä tullu vähä huonomuistisempi, en tiedä vaikuttaako oppimiseen niinkään. mutta asiat unohtuvat ja sellaista hölmöyttä. en tiedä onko tutkittua, mutta joku muukin oli tuolla sanonut moisesta.

Kuinka tärkeää on tuo kalorivaje ketodieeteillä?

Kun esimerkiksi Atkinssissa taidetaan mainita että oikeita ruoka-aineita saa syödä ilmeisen rajattomasti?

Minulle on jäänyt jotenkin sellainen käsitys, että jos makrot on vain muuten kunnossa niin kehon koostumuksen pitäisi parantua hyvin ja fläsän palaa?

eikai läski pala jos kaloreita tulee liikaa??

Itse olen ollut havaitsevinani, että ilman hiilareiden aiheuttamia insuliinipiikkejä ei fläsää juuri pääse kertymään, vaikka kaloreita on enemmänkin tullut. Luultavasti kaikki energia ei mene käyttöön vaan osa poistuu ketoaineina ulosteen mukana.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Sillonku ketoilette niin unohtakaa se kaloreiden laskeminen, se on muutenkin mielestäni aivan vitusta.
Ketodieeteillä hormonaaliset vaikutukset tekevät lipolyysin(rasvan palamisen), ei mikään typerä -500kcal vaje.
Ei se ole sattumaa että jenkkien suurin pudottaja-kilpailuun osallistuneista vaatimattomat 100% lihosi takaisin kilpailun jälkeen..
Nälän näkeminen dieetattessa ei ole mistään kotoisin.

Ööh, eli rasvaa palaa jos vetää 6000 kcal päivässä? vaikea uskoa. Eikös se nyt ole ihan loogista että kaloreiden on pakko olla miinuksella jotta kroppa ottaisi puuttuvat kalorit kehon omista varastoista? Miksi keho polttaisi omaa rasvaa jos kaloreita tulisi tarpeeksi kulutukseen nähden??? Varmasti voi toimia ketodieetti myös niin ettei kaloreita laske koska tuskin vetämällä protskuja ja rasvoja fiiliksen mukaan tulee liikaa kaloreita.

Ei jaksaisi tässä alkaa pohtimaan kauhean syvällisesti metabolian päivittäisiä vaihteluita ja teoreettisia kalorikulutuksia+yksilöllisiä eroja ja mm. glukoositoleranssia yms. Kalori on kuitenkin vain ruoan laskennallinen energiasisältö, ei mitään muuta.
Jos kalori olisi kalori niin kokeileppa seuraavaa;
sinä syöt vaikka 2,500kcal/vrk pelkistä tuplajuustohampurilaisista, minä syön 5000-6000kcal/vrk alle 50ghh-määrällä. Katsotaan vaikka 6kk päästä kumpi on paksumpi?

Juu, en väitä etteikö se noin voisi olla. Mutta haluaisin tässä hieman faktaa ja perusteiluita sille että miksi keho polttaa omia rasvavarastoja jos kaloreita tulee "riittävästi"? Itse kun aina olen luullut että huolimatta siitä mitä syö niin kalorit loppujen lopuksi määrävät sen nouseeko vai putooko paino.

Ei jumalauta ketoosi ole mikään laihtumisen tae. Kalorit laskuun ihan normaalisti! Mä oon ainakin kerryttäny ihan hyvän satsin fläsää ketoruokavaliollakin.

Se ei oikeastaan ole kyllä ihan noinkaan. Keho kun ei osaa laskea kaloreita niin ihminen on suuressa viisaudessaan keksinyt kaikenlaisia hienoja juttuja kuten peruskulutus yms.
Kulutuskin kuitenkin vaihtelee päivittäin, joten on mahdotonta kotikonstein arpoa mikä se oikeasti on.
Jokaisella makro-ravinteella on oma hormonaalinen vaikutus, se määrää sen kuinka paljon ruoasta menee läskiksi.
Hiilihydraatit stimuloivat insuliinin tuotantoa kaikkein voimakkaiten, ja kroonisesti kohonneet insuliinitasot ovat syy numero uno siihen miksi ihmiset lihovat, eivätkä pääse eroon rasvasta.
Sillonkun insuliinitasot pysyvät matalana niin kroppa mobilisoi rasvaa energiaksi, ja silloin rasvaa varastoivia hormoneita on vähemmän kierrossa. Tämä on luonnollisesti ideaalinen ympäristö varastorasvan poistamiseen.
Tämä on syy siihen että mm. atkins toimii.
Itse kun olen ollut low carbilla en ole ikinä laskenut kaloreita, pitänyt vain huolen että sitä rasvaa tulee oikein reilulla kädellä :D

Dogmaattisuus on paha juttu varsinkin ravintoasioissa, se on jostain 60-70 luvulta sitkeästi tähän päivään asti elänyt "harhaluulo" että vain ruoan määrää rajoittamalla ja kaloreita laskemalla päästään hyviin tuloksiin.
Tässäkin pitää muistaa yksilöllisyys, toiset kestävät hirvittävän määrän hiilareita verrattuina toisiin, tällöin nämä perus nyrkkisäännöt eivät päde;
henkilö jolla on huono glukoositoleranssi ja joka tuottaa herkästi paljon insuliinia ei yksinkertaisesti voi ottaa esim hiilareista lähellekkään edes 30% päivän energiansaannista lihomatta.

Toivottavasti jotain saat selvää mitä tarkotan :)

'Eikös se nyt ole ihan loogista että kaloreiden on pakko olla miinuksella jotta kroppa ottaisi puuttuvat kalorit kehon omista varastoista?
Ihmiskeho ei kuluta jatkuvasti kaloreita samaan tahtiin notta plussat ja miinukset olisi helppo laskea liikunnan sun muun suhteen. Jos kaloreita on tarjolla ylimäärin, kehon lepoaineenvaihdunta nopeutuu ja keho myös kuluttaa enemmän. Vastaavasti miinuskaloreilla kroppa menee säästöliekille (kyllä, buzzword iski) ja kulutus vähenee.

Jos ja kun insuliinit ovat jatkuvasti koholla säännöllisen hiilihydraattipitoisen ruuan vuoksi, keho pitää läskeistään kiinni viimeiseen asti, vaikka sitten masentamalla ihmisen säästöliekille. Kohonnut insuliini käytännössä estää rasvanpolton täysin, ja keho käyttää energiaksi pelkkiä hiilihydraatteja - jotka eivät sellaisenaan varastoidu kuin vain pieninä määrinä, ja kun hiilarit ehtyvät eli verensokeri laskee, on heti taas pakko puputtaa niitä lisää.

Yleinen uskomus tuntuu myös olevan että lihaskasvu ei ole mahdollista ilman hiilari-insuliinia. Melkeinpä päin vastoin, sillä lihaksista tulee monilla insuliiniresistenttejä ennen rasvakudosta, ja tämän jälkeen vain läskit kasvavat. Kasvuhormoni saa aikaan lihaskasvua ketoosidieetilläkin. Hiilareiden syklittäminen toimii joillakin hyvin, en ole itse vielä kokeillut sitä kunnolla.

Toki yksilöllistä vaihtelua esiintyy, noin 25% ihmisistä toimii paremmin bensalla kuin dieselillä.

Leptiini, leptiini ja leptiini. Ken tätä viestinviejää kusettaa, se onnistuneesti dieettaa....

Eipä ole tullut ikinä koitettua isoilla kalorimälleillä, koska ei vaan maita. Mutta käännetään kissa toisinpäin. Testasin viime 2vk ketojaksolla tiukkaa PSMF:ia kahtena päivänä ja tuntui toimivan todella hyvin. Kalorit n. 800-1000 ja jopa rasvan määrää pienemmäksi. Ei todellakaan mikään pitkäaikainen ratkaisu, eikä kunnolla toteutettavissa ilman hypotalamuksen kusettamista, mutta tuntui mukavasti antavan potkua läskinpalamiseen.

Nyt takana kolmen päivän carb-up, auttoi henkisesti kun lihaksissa oli vähän enemmän nestettä :D Tyhjätään.... tyhjätään...

Suositut

Back
Ylös Bottom