VEGAS hei
Mulla on keskiraskas työ, kävelen työssäni joka päivä 4,5-5,5 km, sen päälle teen koiran kans 6,1 km kävelylenkin ja hölkkään 3 x vk:ssa 4,3 km lenkin. Pidin kipeytyneen haukkarin (ehkä revähti, koira tempas hihnasta rajusti taaksepäin huhitkuussa, pkle) takia breikkiä salilta, nyt aloittelen taas sielläkin. MUN safkat näyttää tältä:
Aamiainen: 3 siivua pekonia, 3-4 kananmunaa. Välillä paistan ne, välillä keitän aika löysiksi. Sekaan 1 rkl oliiviöljyä. Mukillinen kahvia kerman kanssa, makeutan Stevialla.
Lounas: Tunaa/jotain muuta kalaa/pekonia/jotain muuta lihaa/. Noista valitsen työmaaruokalassa. Niiden kanssa 3-4 renkaaksi leikattua paprikan suikaletta, muutama musta oliivi ja jos löytyy, pari keitettyä munaa. Kuppi teetä tai kahvia mustana koska siellä tarjotaan vain maitoo kahviin, Hermesetasnappi sekaan.
Välipala: kahvi mustana, Hermesetasnappi. Jos meillä on tarjolla kananmunia vielä, saatan ottaa sellaisen tai sitten tunaa/paprikasuikaleita/kinkkuviipaletta/juustoviipaleita
Päivällinen: melkein sama koostumus kuin duunissa mutta kahvi taas kermalla ja Stevialla. Lisäksi pähkinöitä tai mantelirouhetta. Määrä riippuu pähkinälajikkeesta, hiilarieroja löytyy!
Iltapala: 3-4 siivua pekonia, 3-4 munaa paistettuna/keitettynä, kreikkalaista tai turkkilaista jugurttia 3 dl, 1 rkl oliiviöljyä sekaan sekä nestemäistä Steviaa 2 tippaa.
Joo, tiedän, syön aika huonosti. Aiemmin lisäsin reilummin öljyä aika lorauksia mutta täällä ketoosiketjussa vähän varoiteltiinkin jo liian runsasta rasvan käytöstä. Tulee turhaan kaloreita.
En liho enkä laihdu näköjään enää, voimat piisaa ihan hyvin, nukun hyvin. Olin toivonut että fläsää lähtis kehosta ainaki 10 cm vielä tosta vyötärön seudulta mutta mitään ei tapahdu.
Kattoo nyt tuleeko lisäenergian tarvetta sit ku salitreeni taas ens viikolla pääsee käyntiin oikein kunnolla. Ehkä sit vyötärökin alkaa kaventua.
Makeutusaineissa on myös hiilaripitoisuuseroja. Olin ällistynyt kun meinasin ostaa jauheena makeutusainetta ja käyttää sitä leivonnassa kun huomasin korkeat hiilaripitoisuudet! Voi olla että niiden erojen tutkimisella mua voidaan pitää jo hifistelijänä... Stevia on kuitenkin paras, Hermesetas hyvä kakkosvaihtoehto. Steviaa tosin saa vain tilaamalla koska se ei ole saanut vielä EU-hyväksyntää.
http://www.luonnonkeskus.fi/stevia.php
Marinoituja juttuja en osta enää, liikaa sokeria marinadeissa. Samoin kaikki paneeratut ja friteeratut lihat ja kalat saa jäädä hyllyyn. Leivitykset pihveille voi tehdä mantelirouhetta murskaamalla mahdollisimman jauhemaiseksi huhmareessa. Yks parhaimpia reseptejä jauhelihalle:
2 munaa, 400gr jauhelihaa, jotain notkeaa rasvaista juustoa, vaikkapa Auran sinihometta, mantelijauhetta, suolaa, mustapippuria.
Survo jauheliha, munat ja mantelijauhe sekaisin kulhossa, laita mausteet sekaan. Jos tuntuu liian kuivalta, laita ruokalusikallinen kerrallaan ruokakermaa sekaan kunnes tuntuu helpoimmin käsiteltävältä. Varo kuitenkin kostuttamasta liikaa, leviää paistettaessa muuten.
Muotoile ohuiksi pihveiksi. Levitä pihvin päälle paksulti juustoa ja laita toinen ohut pihvi päälle. Tulee tuhti mahtipihvi! Muotoile siten ettei juustoa näy pihvin reunoista, leviää muuten pannulle tai pellille (voit valita missä paistat) ja se alkaa käristyä ja haista.
Sitten vain paistat ja syöt, keittiöön leviävä tuoksu on taivaallisen ihana.
Ite ostan aina tarjouksista useita jauhelihapaketteja ja teen uunipellille pihvit, max. 200 astetta, n. 20 min. Niitä tulee sen verran paljon, että laitan aina valmiiksi paistettuja pihvejä pakasteeseen, onpahan mitä ottaa jos ei aina ehdi kokata alusta alkaen ruokaansa.
JA LISÄKS MUILLEKIN:
Noista muutamien mainitsemista kuivuvista limakalvoista...Jos te ette ole herkistyneet millekään ilmassa leijuvalle pölylle nyt siitepölyaikaan, niin apteekista saa Nasolin-sumutetta mutta koska se on seesamöljyä niin mikäpä estää teitä käyttämästä keittiötuotteita hyväksenne? Itse olen sipaissut sieraimiin ohuelti olliviöljyä.
Myös iho tuntuu kuivuvan helpommin tän dieetin takia joten ostin vartavasten kosmeettista kuivaöljyä. Saattaa löytyä myös vauvatarvikehyllystä?
Kuivaöljyt ei jää ihon pintaan rasvaisena koska ne on tarkoitettu nimenomaan iholle. Sitä saanee melko varmasti myös noista itämaisista kaupoista koska se kuuluu tummahipiäisten kauneudenhoitoon.
Suihkugeelien ja saippuoiden sijasta käyttäkää pesuaineen tapaan kylpyöljyä.