Ketoosidieetti

Oletko katsonut yhtään noista kymmenistä videoista jotka on tallenteita eri tapahtumista ja seminaareista joita tänne linkattu?

Osaan arvata kenelle tämä on osoitettu. Paina siinä vasemmassa reunassa nimen kohdalla ja sit valitse ignore. Ei se heppu ole tullut keskustelemaan tänne. Kunhan trollailee niin kauan kuin se saa huomiota.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaan arvata kenelle tämä on osoitettu. Paina siinä vasemmassa reunassa nimen kohdalla ja sit valitse ignore. Ei se heppu ole tullut keskustelemaan tänne. Kunhan trollailee niin kauan kuin se saa huomiota.
Lievästi ironista, että nämä dieettiuskovaiset, jotka ovat laittaneet mut ignorelle, ilmoittavat että olen trolli, joka ei ole tullut keskustelemaan. Taitaa vaan harmittaa, kun joku kehtaa kyseenalaistaa heidän Totuutensa.

Ja ilmeisesti kuvittelevat, että ignore-napilla mut saa lähtemään, aivan niin kuin he olisivat se kohdeyleisö. 😂
Mun (ja varmasti muidenkin objektiivisten tyyppien) viestit täällä on tarkoitettu niille ihmisille, jotka täältä aidosti hakevat tietoa ja törmäävät näiden uskovaisten propagandaan.

Mietin tässä sellaista, että voisiko ketogeenisen ruokavalion noudattamisesta olla hyötyä koronataudista toipumisessa siinä vaiheessa, kun on saanut tartunnan ja oireita? En nyt halua liioitella tätä vaikutusta, että tämä millään tavalla estäisi tartunnan saamista tai olisi mikään lääke tautiin, vaan ajattelin lähinnä, jos siitä olisi edes pientä etua. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin useimmat virukset ja bakteerit käyttävät ravinnokseen sokeria, eli hiilihydraattia, eikö vain? Sen sijaan ketoaineita ne eivät ilmeisesti pysty käyttämään.

Löytyipä asiaa liippaava tuore tutkimustuloskin aiheesta: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/11/191115190327.htm

Toki tuossa on tutkittu influenssavirusta, eikä juuri COVID-19 virusta, mutta en näkisi tuon valossa ketogeenisen ruokavalion noudattamisesta mitään haittaakaan, jos nyt tartunnan on saanut. Ainakin, jos vertaa siihen, mitä näkee monien ihmisten tekevän, eli ahmitaan jäätelöä ja muuta sokeripitoista, kun ollaan kuumeessa.

Mietin tässä sellaista, että voisiko ketogeenisen ruokavalion noudattamisesta olla hyötyä koronataudista toipumisessa siinä vaiheessa, kun on saanut tartunnan ja oireita? En nyt halua liioitella tätä vaikutusta, että tämä millään tavalla estäisi tartunnan saamista tai olisi mikään lääke tautiin, vaan ajattelin lähinnä, jos siitä olisi edes pientä etua. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin useimmat virukset ja bakteerit käyttävät ravinnokseen sokeria, eli hiilihydraattia, eikö vain? Sen sijaan ketoaineita ne eivät ilmeisesti pysty käyttämään.

Löytyipä asiaa liippaava tuore tutkimustuloskin aiheesta: https://www.sciencedaily.com/releases/2019/11/191115190327.htm

Toki tuossa on tutkittu influenssavirusta, eikä juuri COVID-19 virusta, mutta en näkisi tuon valossa ketogeenisen ruokavalion noudattamisesta mitään haittaakaan, jos nyt tartunnan on saanut. Ainakin, jos vertaa siihen, mitä näkee monien ihmisten tekevän, eli ahmitaan jäätelöä ja muuta sokeripitoista, kun ollaan kuumeessa.
Nyt varovasti... Jonkun yksittäisen influenssa-hiiritutkimuksen ja mutuilun pohjalta ei kannata vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaan.
Dr Farhat, registered with the UK Association for Nutrition, says a keto diet will not protect you.

She said: ‘There are certain claims being made that adopting a keto diet could help to boost your immune system, and therefore stop you being infected with coronavirus.

‘But I can say with confidence that there is no scientific evidence to show that ketosis can help ward off viruses – particularly coronavirus – in humans.

‘As ever, you should always be discerning about any medical claims made on social media.’
Read more: https://metro.co.uk/2020/03/10/dont...ill-prevent-coronavirus-12375607/?ito=cbshare

On myös hyvä muistaa, että monella ketoon vaihtavalla paino tuppaa putoamaan reippaastikin. Tämä on normaalitilanteessa useimmiten tietenkin hyvä asia, mutta jos samaan rakoon iskee infektio, niin se saattaa olla huonompi juttu.

Nyt varovasti... Jonkun yksittäisen influenssa-hiiritutkimuksen ja mutuilun pohjalta ei kannata vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaan.

Read more: https://metro.co.uk/2020/03/10/dont...ill-prevent-coronavirus-12375607/?ito=cbshare

On myös hyvä muistaa, että monella ketoon vaihtavalla paino tuppaa putoamaan reippaastikin. Tämä on normaalitilanteessa useimmiten tietenkin hyvä asia, mutta jos samaan rakoon iskee infektio, niin se saattaa olla huonompi juttu.
Kuten sanoin, niin kyse ei ole siitä, että millään ruokavaliolla voisi estää tartuntaa, vaan tarkoituksena oli pohtia, että voisiko sillä jollain tapaa edistää ja nopeuttaa viruksen nujertamista.

Glutathione (GSH) is required by the immune system for two important reasons: it protects host immune cells through its antioxidant mechanism and it provides the optimal functioning of lymphocytes and other cells of the immune system [1] .

Glutathione (GSH) is required by the immune system for two important reasons: it protects host immune cells through its antioxidant mechanism and it provides the optimal functioning of lymphocytes and other cells of the immune system [1] .
Voi herranjumala, tässä tyypillistä ketoilijan kirsikanpoimintaa.

1. Rottatutkimuksen mukaan keto nostaa glutationitasoja.
2. Glutationilla on rooli immuunisysteemissä.
-> En mä nyt tässä mitenkään vihjaa, että keto boostaa immuniteettiä ja auttaa koronan päihittämisessä, kunhan postailen vähän #science #evidence-based

Sitten kun meillä on vuoren kokoinen aineisto korkean LDL:n haitallisuudesta tai kuidun hyödyllisyydestä, niin nämä samat tyypit ryhtyvät "skeptikoiksi". Anna mun kaikki kestää. 😂

Mun mielestä aika vaarallista puhetta, vaikka puhutaan, että mikään lisäravinne tai ruoka ei estä saamasta coronaa. Tollasista puheista vaan moni tavanpulliainen voi vetää johtopäätöksen, että ruokavaliolla tai ravintolisillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvin coronasta selviää. Se nyt lienee täällä varmaan jokaiselle selvää, että ravitsemustilalla on TODELLA SUURI merkitys.

Mun mielestä aika vaarallista puhetta, vaikka puhutaan, että mikään lisäravinne tai ruoka ei estä saamasta coronaa. Tollasista puheista vaan moni tavanpulliainen voi vetää johtopäätöksen, että ruokavaliolla tai ravintolisillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka hyvin coronasta selviää. Se nyt lienee täällä varmaan jokaiselle selvää, että ravitsemustilalla on TODELLA SUURI merkitys.
Sehän on ihan kylmä fakta, että mikään lisäravinne tai ruoka ei estä saamasta koronaa.

Ei myöskään voida sanoa, että "ravitsemustilalla on TODELLA SUURI" merkitys. Mitä nyt aiheeseen olen pikaisesti syventynyt, niin edelleen taitaa olla kyseenalaista jopa se, vaikuttaako aliravitsemus negatiivisesti immuunisysteemiin. Vahvempaa näyttöä on mm. huonon unen, tupakoinnin, alkoholin ja stressin vaikutuksista.

Siis ensin laitetaan linkki, jossa varoitellaan aliravitsemuksesta immuunisysteemin toimintaan, ja sen jälkeen kirjotetaan, että mitä nyt on perehtynyt asiaan, niin aliravitsemuksella ei liene vaikutusta :unsure: :ROFLMAO::ROFLMAO: Toki tuossa linkissä huippuasiantuntemusta myös D-vitamiinin suhteen.

En koe, että se olisi järkevää ajankäyttöä. Näitä videoita on Youtube pullollaan.

Ihan hyvin voisin katsella videoita ilmastoskeptikoilta, anti-vaxxereiltä tai flat earth -porukalta. Ja sitten ei aikaa muuhun jäisikään.

En ole missään em. aiheista asiantuntija, joten luotan varsinaisten asiantuntijoiden kannanottoihin ja johtopäätöksiin. Nämä lääkärit, jotka myyvät omia low carb -palveluitaan,
a) eivät myöskään ole asiantuntijoita ja
b) heillä on oma lehmä ojassa.
Mikähän siinä on että kaikki huuhaapuoli tykkää videoista? Ihan järjestään kaikissa noissa teemoissa mitä tuossa laitoit ja monissa muissakin kierrätetään videoita. Miksi eivät kirjoita perusteellisia artikkeleita lähdeviitteineen. Itse luulen, että kyse on siitä että videolla voi hyvillä esiintymistaidoilla peittää puutteita ja vakuuttaa maallikkoja paremmin. Yhteistä näiden videoiden puhujille on, että ovat lahjakkaita esiintymään. Mukaan saadaan kaikki nonverbaalisenkin viestinnän kikat, mikä ei kirjoitetussa tekstissä niin hyvin onnistu. Itse en myöskään videoita katso. Mielummin artikkeleita joita voi lukea omaan tahtiin ja pohtia viestiä. Ja onneksi monella alalla asiantuntijat tykkäävät mielummin kirjoitttaa artikkeleita alojen lehtiin.

Itse en kyllä ymmärrä millä tavalla tuo teksti käy ”järkeenkäypänä selityksenä”. Sen sijaan se, miksi LDL kolesterolin pitoisuudet laskee loukkaantumisen jälkeen, johtuu siitä että elimistö käyttää kolesterolia soluvaurioiden korjaamiseen. Ja jos joku toteaa että keskiarvollisesti tartunnansaaneilla on matala kolesteroli niin antaa olla, mukava havainto, ei muuta ku voita leivälle ;)

Uskoisin voivani auttaa. Syvälukutaitojeni avulla ymmärsin tuon Donan tekstin niin, että alhaisempi LDL-kolesterolitaso olisi yhteydessä COVID-19 -tartuntoihin. Totuus saattaa kuitenkin olla se, että LDL-tasolla ei sinänsä ole merkitystä, vaan se laskee henkilöillä, joihin virusinfektio iskee, jolloin COVID-19- tartunnasta kärsivillä havaitaan keskimääräistä alhaisemmat LDL-tasot. Tämä voidaan tulkita järkeenkäyväksi selitykseksi.

Summa summarum: ihan sama kuinka paljon voita leipäsi päällä on, se tuskin käy hengityssuojaimen ja käsihygienian korvikkeena.

^Jotenkin veikkaan, että ketoosiuskovaisista useimmat muistavat paremmin tämän...
Do you like eating fat? Then I have double good news for you.

...kuin tämän.
Higher saturated fat intakes are absolutely not always desirable for cardiovascular health, but some saturated fat in the form of unprocessed whole foods in the context of an overall balanced diet may have health benefits.

Suositut

Back
Ylös Bottom